bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Filtry KN - test Světa motorů
9.6.2015 v 06:40
Ahoj!
Po dlouhý době jsem doma sáhl po časopisu Svět motorů, kde ráčkující mechanik z pořadu Autosalon testuje vzduchové filtry.
Překvapilo mě, jak si v testu stojí filtry značky KN.
Nejvíce mě zaujala věta, že bavlněný filtr KN se třikrát dříve zanese a propustí 16x více nečistot, než papírový filtr. Podle mě, je tam ten filtr od toho, aby se zanesl a nějak mi nesouhlasí ty jeho počty.
Co si o tom a o filtrech KN myslíte vy?






Předchozí
1 2 3
Následující

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 07:02 | Nahoru | #1
mě by spíš zajímala ta poslední věta, která podle mě dokládá, že KN tedy nemá smysl

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 07:04 | Nahoru | #2
Můj názor je, že ten ráčkující pán je docela blb, ale někdy má pravdu. Klasický papírový filtr bude pro motor šetrnější, zachytí jemnější prach. Ze starýho K&N se těžko všechny sračky vypláchnou.

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 07:18 | Nahoru | #3
No ve své podstatě má autor článku pravdu... Kdo kdy rozebíral motor, který dlouhodobě jezdil s K&N filtrem tak si všimnul určitě zrcátek na pístech... A hlavně K&Nko má být řádně zasraný, bo čím víc sajrajtu na něm je tím víc se zlepšují jeho filtrační schopnosti, ale zas snižuje propustnost luftu, ale furt ji má lepší než zasranej papírák, ten kdo čistí K&Nko 2x-3x do sezony spíš tomu motoru škodí než pomáhá, stačí se po vyčistění kouknout skrz K&N filtr proti světlu a budete koukat na dírky, kterýma projde pomalu špendlík... Takže čistit tak jednou za rok nebo cca 15-20tkm nebo dle toho kdo kde jezdí... Já už bych šel spíše do nějakého filtru z molitanu třeba Pippercross atd... Nyní jezdím obyč papírák...

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 07:39 | Nahoru | #4
Ja to vidim presne tak jak popisuje ta posledni veta - v origo airboxu obvykle nebyva nejvetsi restrikce filtr - takze vymena za propustnejsi ma temer nulovej vliv.

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:03 | Nahoru | #5
Pánům z Autosalonu přestávám věřit. Byla u nich jednou reportáž o Pikatecu jak to perfektně funguje. Chtěl jsem si to po té masáži koupit. Pro neznalé Seikos mě odradil

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:08 | Nahoru | #6
Já si myslím, že to je napsáno srozumitelně? Co na tom nechápeš?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:18 | Nahoru | #7

Rebel83 píše: Pánům z Autosalonu přestávám věřit. Byla u nich jednou reportáž o Pikatecu jak to perfektně funguje. Chtěl jsem si to po té masáži koupit. Pro neznalé Seikos mě odradil

Páni z autosalonu říkají to, co jim která firma zaplatí - nevim, co je na tom k údivu.

Dřív nebo později se jakejkoli nezávislej časopis/pořad/server stane závislým na někom, kdo má největší pravdu (chápej - platí nejvíc). Jeden můj kámoš dělal pro jeden motorkářskej web a i když napsal, co si o tom myslel, tak nastoupil cenzor a upravil to do lživý podoby. Jedním z důvodů bylo, že kdyby se vyjádřili nějak hanlivě o nějaký motorce, tak už jim příště žádnou nepůjčí = není co testovat = není o čem psát = není co vydat = klesá návštěvnost = žádný reklamy = vedení se de pást...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:27 | Nahoru | #8

selkie píše: Páni z autosalonu říkají to, co jim která firma zaplatí - nevim, co je na tom k údivu.

nic. Je to jak u některých článků zde. Buď se diskuze pod nimi z jistých důvodů po čase zakáže a nebo se tam vůbec nepovolí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:27 | Nahoru | #9

shewcza píše: Já si myslím, že to je napsáno srozumitelně? Co na tom nechápeš?



Nejde mi do hlavy, jak je možný že se ten filtr třikrát dřív zanese a přitom propustí 16x víc nečistot. Jestli dobře počítám, zachytí tedy třikrát více nečistot. Ale oprav mě, jestli se pletu.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:28 | Nahoru | #10

selkie píše: Páni z autosalonu říkají to, co jim která firma zaplatí - nevim, co je na tom k údivu.

Dřív nebo později se jakejkoli nezávislej časopis/pořad/server stane závislým na někom, kdo má největší pravdu (chápej - platí nejvíc). Jeden můj kámoš dělal pro jeden motorkářskej web a i když napsal, co si o tom myslel, tak nastoupil cenzor a upravil to do lživý podoby. Jedním z důvodů bylo, že kdyby se vyjádřili nějak hanlivě o nějaký motorce, tak už jim příště žádnou nepůjčí = není co testovat = není o čem psát = není co vydat = klesá návštěvnost = žádný reklamy = vedení se de pás t...



Přesně.

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:30 | Nahoru | #11
twl to je článek používá ji 7x min - min než kdo?co? než číňan na bavlněné tričko? / 3x rychleji se zanáší a přesto propustí 16x víc nečistot? A to jako na tom papírovém se ty nečistoty vypaří že se teda nezachytí (nezanáší filtr) a ani neprojdou do motoru?

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:41 | Nahoru | #12
Já mám s KN najeto aktuálně 106000 km, takže o jeho destruktivním vlivu na motor dost pochybuju. Jestliže dle normy ISO 5011 má fitrační účinnost 97-98% zatímco papírovej filtr má 99% tak je účinnost horší, ale určitě vypadá jinak když se napíše že KN má o 2% horší účinnost, než když to někdo interpretuje tak, že propustí 16x tolik nečistot. Mimochodem molitanové filtry mají podle téhle normy účinnost 92-97% a přitom bývají často použité u cross/enduro v prvovýrobě.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:43 | Nahoru | #13

petrvtr_new píše: Já mám s KN najeto aktuálně 106000 km, takže o jeho destruktivním vlivu na motor dost pochybuju. Jestliže dle normy ISO 5011 má fitrační účinnost 97-98% zatímco papírovej filtr má 99% tak je účinnost horší, ale určitě vypadá jinak když se napíše že KN má o 2% horší účinnost, než když to někdo interpretuje tak, že propustí 16x tolik nečistot. Mimochodem molitanové filtry mají podle téhle normy účinnost 92-97% a přitom bývají často použité u cross/enduro v prvovýrobě.



km asi nic nedokazuji.... ja mam 75tis a mam tam molitan a kovou sitku misto olejaku... oboji podle odborniku filtruje mizerne....

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 08:43 | Nahoru | #14
autosalon je takovej teleshoping autodoplnku.Nechapu ja se muzou titulovat experti,ale stim kn maj pravdu

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:05 | Nahoru | #15
Ty filtry mají větší propustnost, proto se vůbec nepodivuji, že propustí i více nečistot. Na to nepotřebuji žádný test.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:08 | Nahoru | #16

shewcza píše: Ty filtry mají větší propustnost, proto se vůbec nepodivuji, že propustí i více nečistot. Na to nepotřebuji žádný test.



to neni nutne - jeste taky muzou mit vetsi funkcni plochu .... (teoreticky)

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:10 | Nahoru | #17

shewcza píše: Ty filtry mají větší propustnost, proto se vůbec nepodivuji, že propustí i více nečistot. Na to nepotřebuji žádný test.



Jen abys nezačal ráčkovat.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:21 | Nahoru | #18
assassin> To máš pravdu. Já to pochopil tak, že se vyměnil papírák za KN stejné velikosti. Ale i kdyby byla větší funkční plocha u KN určitě by šla i větší funkční plocha u papíráku a jsme zase na začátku

carlos38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:43 | Nahoru | #19

petrvtr_new píše: Já mám s KN najeto aktuálně 106000 km, takže o jeho destruktivním vlivu na motor dost pochybuju. Jestliže dle normy ISO 5011 má fitrační účinnost 97-98% zatímco papírovej filtr má 99% tak je účinnost horší, ale určitě vypadá jinak když se napíše že KN má o 2% horší účinnost, než když to někdo interpretuje tak, že propustí 16x tolik nečistot. Mimochodem molitanové filtry mají podle téhle normy účinnost 92-97% a přitom bývají často použité u cross/enduro v prvovýrobě.



ale zas nevíš v jakym je ten motor stavu

Můj motor byl vevnitř po 70 tis jak novej, úplně čistej a bez viditelnýho opotřebení, spojka taky tak. Používám kvalitní benzín, furt stejnej olej kterýmu věřím, a papírovej filtr. Těžko říct co na to mělo větší vliv.
Podle mechanika takovej stav motoru běžnej není, spíš naopak.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 09:43 | Nahoru | #20

Rebel83 píše: nic. Je to jak u některých článků zde. Buď se diskuze pod nimi z jistých důvodů po čase zakáže a nebo se tam vůbec nepovolí

i vlastníci webu chtěj mít co žrát...a Ty je doma hostit nebudeš

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:07 | Nahoru | #21
No nevim - tenhle zvast je cely ten test? Nebo je tam nejake objektivni mereni? Kdyz si vezmu tu posledni vetu: "... v airboxu nema bavlneny filtr tlakovou ztratuy nizsi nez normalni papirove." tak z ni muzu poznat, ze bud ten pan nevi o cem mluvi anebo tyhle blaboly pise na objednavku. To je preci zakladni predpoklad toho, proc si clovek porizuje bavlneny praci filtr do airboxu - aby se nezmenily tlakove pomery v sani a tim padem aby nemusel nic delat s nastevenim karburatoru/vstrikovani. Clovek, ktery si chce hrat si poridi kosiky na hrdla a pak ladi a ladi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:15 | Nahoru | #22
Medved> já ten bmc filtr snad vezmu kvůli tobě na brzdu a pak ti sem postnu co to dělá ,

e: teda v dohledný době tam půjdu tak jako tak a chci zkoušet víc konfigurací airboxu, ale bmc jsem původně zkoušet nechtěl, jen pipercross ...

Naposledy editováno 09.06.2015 11:16:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:16 | Nahoru | #23

dewwil píše: No ve své podstatě má autor článku pravdu... Kdo kdy rozebíral motor, který dlouhodobě jezdil s K&N filtrem tak si všimnul určitě zrcátek na pístech... A hlavně K&Nko má být řádně zasraný, bo čím víc sajrajtu na něm je tím víc se zlepšují jeho filtrační schopnosti, ale zas snižuje propustnost luftu, ale furt ji má lepší než zasranej papírák, ten kdo čistí K&Nko 2x-3x do sezony spíš tomu motoru škodí než pomáhá, stačí se po vyčistění kouknout skrz K&N filtr proti světlu a budete koukat na dírky, kterýma projde pomalu špendlík... Takže čistit tak jednou za rok nebo cca 15-20tkm nebo dle toho kdo kde jezdí... Já už bych šel spíše do nějakého filtru z molitanu třeba Pippercross atd... Nyní jezdím obyč papírák...

K&N (asi i jini vyrobci bavlnenych filtru) pouziva ruzne druhy filtracniho materialu co do hustoty i tloustky. Skrz filtry do origo airboxu, prodavane jako nahrada puvodniho filtru neni videt ani kdyz je vyperes. To si nemyslim, to vim - mam jich dost v dost motorkach i autech. Pokud nekdo laboruje s vykonem, pouzijhe kosiky - ale tam asi o vydrz motoru moc nejde, ne? A i na ne, pokud se pouzivaji v extra prasnem prostredi se daji koupit (a vyrobce je doporucuje) molitanove navleky, jako predfiltr.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:16 | Nahoru | #24

Stev píše: Medved> já ten bmc filtr snad vezmu kvůli tobě na brzdu a pak ti sem postnu co to dělá

Vem. Uvidime .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:23 | Nahoru | #25

Stev píše: ale zas nevíš v jakym je ten motor stavu

Můj motor byl vevnitř po 70 tis jak novej, úplně čistej a bez viditelnýho opotřebení, spojka taky tak. Používám kvalitní benzín, furt stejnej olej kterýmu věřím, a papírovej filtr. Těžko říct co na to mělo větší vliv.
Podle mechanika takovej stav motoru běžnej není, spíš naopak.



To máš samozřejmě pravdu. Já jsem jen viděl prostor pod ventilovým víkem, prostor spojky / primárního prostoru a část klikového prostoru za setrvačníkem a tam to bylo také zcela čisté. Spojku mám taky origo. Olej to nežere tak vcelku nemám obavy :)

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 11:28 | Nahoru | #26
petrvtr_new> jestli se ten bmc osvědčí nejlíp tak ho tam snad dám když to slyším, ale zatím spíš doufám že tam nechám papírák

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 12:10 | Nahoru | #27
Medved> Mě je to celkem šumák na jakej filtr kdo jezdí, já měl K&N v TL1000R od 55000km a v době prodeje mělo 184tkm a nějaký drobný a motor furt šlapal jak švýcary, ale nerozebíral jsem ho, nebylo proč. Když jsem filtr čistil tak jsem se vždy podivoval, že je přes něj semtam vidět a to byla vložka do airboxu, neříkám, že je špatný, ale taky to nebude to nej...

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 12:50 | Nahoru | #28
ten KN je hodne o impregraci cim vic to naolejujes tim vic to zachyti necistot a pruchodnost je i tak lepsi ikdyz ja mam stejne radeji papirak

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 12:52 | Nahoru | #29
molitan taky neni nic moc proto se v sekackach taktez olejuje

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:04 | Nahoru | #30
samozrejme, ze moudra kolem filtru neplati obecne, treba zrovna v te VTR jsem se hrabal docela dost kdyz jsem ladil tu stevovu (podle sirokopasmove lambdy - necucal jsem si cisla z prstu) a tam ma zamena origo filtru za propustnej obrovkskej vliv ikdyz je to v origo airboxu (do te doby jsem tvrdil ze jak je to v airboxu je to stejny)
treba u TL zas neni ve filtrech zadnej rozdil - pokud je airbox origo. je proste moc restriktivni - nejaky zmeny se daj poznat az kdyz se airbox rozreze....
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R JR1981 17 14.6.2023 v 20:47 kokoška.
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R DeHi 3 20.5.2023 v 16:11 DeHi
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... Michal.R6 4 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6


TOPlist