Téma: Vespa nedrží stopu
22.5.2015 v 21:15
Zdravím,
známá si pořídila maličkou vespu 125 na ježdění do práce. Po počátečním nadšení ji ale přišlo divné, že to při rychlostech vyšších než 40 nesedí na silnici. A tak mi to svěřila do opravy. Když na tom jedete tak se podvozek jakoby kolébá do stran a zkrátka nedrží stopu. Začíná to tak od těch 40 km/h výš. Průjezd každou zatáčkou je peklo a i já mám strach to trochu přiklopit, abych sebou neplácnul. Přiznám se, že nevím po čem jít. Zadní kolo se v uložení do stran mírně hýbe (při vyvinutí velké síly), ale je to v gumě a ne v pouzdrech jako na normální motorce, takže - není to do určité míry normální? Předek se nehýbe vůbec, jen se mi zdá, že jde s řídítkama moc volně hýbat (ale vůli v krku to také nemá). Pneumatiky jsou samozřejmě dofouknuté. Prostě na to, co to dělá, bych čekal vůli třeba na kyvce 3 cm na každou stranu. Řešil někdo něco podobného? Děkuji

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 21:24 | Nahoru | #1
Rám do banánu (nejhorší možnost), tlumiče bez oleje, vymleté pouzdra v předních tlumičích, vymlácené ložiska v kyvce, v krku apod. vyber si...

P.S. známě poradil, že příště si má vzít sebou někoho, kdo jednostopým vozidlům trochu rozumí...

Naposledy editováno 22.05.2015 21:26:16

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 21:44 | Nahoru | #2
No to já si právě vybrat nemůžu. Jediná věc, co je volnější je kyvka, když za kolo pořádně bereš, tak se to do stran trochu hejbe. Ale nic hrozného, u kývaček byla kolikrát vůle centimetr a pomalu jsi to nepoznal, ale holt to není jawa, ale italskej skůtr.
Jinak se mi nezdá, že by to bylo po bouračce, kola jsou v ose a i když za tím jedeš a koukáš na kola, tak nevidíš žádnou křivost. Má to nalítáno skoro 40 000 km. Zkusil bych vyměnit to uložení zadní kyvky, ale kde ho sehnat?

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 22:01 | Nahoru | #3
Jel jsem o vikendu na vice nez 20 let stare Vespa Cosa 200, dvoutakt s razenim na riditkach. Skvely zazitek, ale hlavne uplne v pohode jizda. Venek plno kosmetiky, ale technicky udrzovane. Pak jizda na uplne nove GTS 300 a rozdil vice nez 20 let byl znat. Jelo to jak po kolejich i pres stovku. Co tim chci rict je to, ze to co popisujes neni urcite normalni a udrzba na tom skutru je zcela jiste hodne zanedbana, tak aby to znamou neodradilo, ale investici se nevyhne. Zkus pohledat na modernvespa.com veci co kontrolovat.

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 22:04 | Nahoru | #4
A jinak dily netusim ted jestli je neco blize, ale muzes zacit od www.vespacentrum.cz

E: ok sorry, mnohem blize mas http://www.tipmoto....0-rv-moto-s-r-o.html , zavolej poptej se na dil nebo treba i prohlidku kolik by stala

Naposledy editováno 22.05.2015 22:08:07

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 22:44 | Nahoru | #5
Kynklačce se to samozřejmě kynklat bude.

Vespa nedrží stopu

22.5.2015 v 22:46 | Nahoru | #6
Hele my měli dvě ET4 125, rok 99, stav žádnej zázrak. K tomu otáčení řídítek - šlo ztuha na obou, rozebral jsem to, vyčistil ložiska (vydřený nebyly). Nicméně po letech to asi na slaným vzduchu udělalo z vazelíny totální lepidlo. Po namazání paráda. V kyvce jsme taky měli vůle, ale nic to nedělalo. Mě netlumil přednít lumič a vespa byla nervózní. Po výměně OK. Ty ET4ky měly 10" kola (spíš kolečka) a na těch je to při rychlostech nad 80 km/h takový nervózní. Ale do zatáček normálně šly obě, stopu držely, prostě v pohodě.

Jinak tyhle vespy klasický rám nemají - mají plechovou samonosnou kastli.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vespa ET4 kabeláž Vespa ET4 125 Weezer 4 3.1.2018 v 12:05 Weezer
Žere olej Vespa ET4 125 Pouky 2 11.10.2017 v 19:00 Pouky
Technicky prukaz Vespa ET4 125 Pouky 7 25.7.2017 v 20:10 libac22
Štítek Vespa ET4 Vespa ET4 125 Weezer 1 15.5.2017 v 11:07 neznamyScooterD
Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98 [1, 2, 3] Vespa ET4 125 MZico 69 9.12.2016 v 12:56 V_i_c_i

TOPlist