globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
21.5.2015 v 15:26
Ahoj, donedávna jsem byl rozhodnutý koupit si na denní cestování GSX 1400, myslím že nemusím představovat. Začal jsem teď ale uvažovat ještě nad variantou pořídit místo čtrnáctky nějakou elektromotorku, ale ne nějaký skůtřík, to bych se propadl hanbou. Představoval bych si něco co je podobné spíš cestovní motce, ať už enduru nebo naháči. S tím že stačí dojezd kolem 200km a výkon tak 50 až 70kW s odpovídajícím krouťákem pro mne a batůžek. Tady v Čechách takových kusů nebude moc ale koukal jsem že v zahraničí se tomu docela věnují. Máte tu nějaké zkušenosti s koupí a užíváním takovýchto motorek například od německé firmy Zero? Samozřejmě chápu narážky typu když to nejede na benzín, není to motorka... taky jsem příznivcem benzínu ale bylo by fajn jezdit svižně za nula nula prd a tankovat doma.
Díky.

elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 15:51 | Nahoru | #1
Nojo, ale díval ses už na cenu elektrobiku s tebou požadovanými parametry (výkon 50-70 kW a zároveň dojezd 200 km!!)? Pak hoď do kalkulačky cenu GSX 1400, předpokládanej nájezd řekněme za 10 let? x spotřeba a cena benzínu a hoď sem porovnání. Jsem zvědavej, jestli tě to "tankování" na elektřinu za 00-prd nevyjde nakonec dráž. A pak uvažuj zůstatkovou cenu po 10-ti letech tý GSXky a toho elektrozázraku - u toho bych typoval že to bude limitně k nule... (baterie na konci života a zbytek mašiny kterej bude v ČR unikát - nevim kdo by do toho šel)
Fakt sem zkus hodit jen tyhle počty jak to vychází. O zábavě s benzínem a problému při trase nad 200 km (ale když za to budeš tahat v kopcích tak i daleko dřív) ani nemluvě.

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 16:34 | Nahoru | #2
Myslim že to nejni o nějaký úspoře ale o tom že chceš bejt ekologickej a odlišnej a jsi ochoten za to zaplatit. Vše ekologický je většinou dražší ať už jde o motorku igelitku nebo hajzlpapír.

Naposledy editováno 21.05.2015 16:34:54

elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 16:38 | Nahoru | #3
Ten výpočet celkových nákladů by rozhodně stál za to. Před časem se tu někdo ptal na elektroskútr za cca 80000,- a bylo mu jasně vysvětleno, že tolik peněz neprojezdí v benzinu ani za pět let, nota bene za těch 5 let ten elektroskútr už stejně dávno jezdit nebude. Takže ve finále by na něm jasně prodělal. Podobně ta elektrická motorka bude drahá, těžká a akumulátor může tvořit i polovinu ceny a za pár let bude na odpis. "Rychlé" nabíjení je možné jen na některých stanicích a těch je v ČR pomálu, navíc rychlé nabíjení zkracuje životnost akumulátoru. Bude-li nabíječka součástí motorky, dá se sice nabít prakticky kdekoli, kde bude v dosahu zásuvka, ale zase pak se váha nabíječky tahá furt s sebou a nabíjení bude pomalé. A deklarovaný dojezd je většinou uváden v ideálních podmínkách, na rovině a při klidné jízdě, takže pak, jak už bylo zmíněno, v horách, s nákladem a při svižnější jízdě by klidně už po 100km mohla mít baterka dost.
Zkrátka v současné době je těch "proti" ve srovnání s motocyklem se spalovacím motorem stále dost a rentabilita mizerná.

elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 16:41 | Nahoru | #4
Nesel bych do toho kdo to opraví, baterky nevydrží věcně, co zimní odstávka, a spousta dalších otázek a problémů se kterýma ti nikdo nepomůže ani neporadí mám rád lidi co chcou být výstřední ale myslím ze na tohle ještě nepřišla ta správná doba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 16:47 | Nahoru | #5
BladeRider> Ohledně té "ekologičnosti" je právě zádrhel v tom, že výroba a následná likvidace akumulátorů stojí více energie a tím i exhalací, nemluvě o chemické zátěži, než provoz spalovacího motoru. Takže jedinou výhodou jest, že motorka nebude "smrdět" v místě provozu, ale v globálu bude zátěž vyšší. V tomto smyslu je de facto "podvod" ta zajebaná fotovoltaika - panel za dobu své životnosti vyrobí méně elektriky, než kolik jí padne na jeho výrobu a následnou likvidaci. Jednoduše řečeno, panel si na sebe "nevydělá". Osázet s nimi střechy, které by jinak byly mrtvou plochou, budiž, ale zasrat s tím stovky hektarů luk, pastvin a polí s úrodnou půdou, je zhovadilost nejvyššího kalibru.

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 17:13 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: BladeRider> Ohledně té "ekologičnosti" je právě zádrhel v tom, že výroba a následná likvidace akumulátorů stojí více energie a tím i exhalací, nemluvě o chemické zátěži, než provoz spalovacího motoru. Takže jedinou výhodou jest, že motorka nebude "smrdět" v místě provozu, ale v globálu bude zátěž vyšší. V tomto smyslu je de facto "podvod" ta zajebaná fotovoltaika - panel za dobu své životnosti vyrobí méně elektriky, než kolik jí padne na jeho výrobu a následnou likvidaci. Jednoduše řečeno, panel si na sebe "nevydělá". Osázet s nimi střechy, které by jinak byly mrtvou plochou, budiž, ale zasrat s tím stovky hektarů luk, pastvin a polí s úrodnou půdou, je zhovadilost nejvyššího kalibru.



Takže vhodný tam kde jde o to nesmrdět někomu pod nos ale pro běžný použití spíš jen určitá odlišnost.

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 17:58 | Nahoru | #7
ekoteroristickej vejmysl: jak pise J.M.K. naklady na vyrobu, dobijeni a likvidaci takovyhle ekosracky jsou dalekovetsi ekologickou zatezi nez u klasicke benzinove motorky se stejnym najezdem. Ona vyroba potrebuje energii a odkud? z uhelnych nebo plynovych elekraren, totez dobijeni - vzdyt jaderny elektrarny jsou tem zelenejm silencum taky trnem v oku.... Jo a likvidace jedovatejch vybusnejch baterek?
Kdo neveri at si precte tady na MCZ diskuzi ke KTM elektroenduru.
Takze celej elektropohon je vejmysl silenejch zelenejch mozku stejne jako Babisovy biosracky!


Naposledy editováno 21.05.2015 18:02:23

elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

21.5.2015 v 18:22 | Nahoru | #8
mel jsem pitomou akukolobezku a baterky co po 2 rokach ztratily svoji kapacitu ,byly ohodne drazsi nez kdybych jezdil na benal...tzn zjistit kolik cyklu nabiti vydrzi baterka nez ztrati kapacitu a kolik stoji nova...dle me baterka co ma kapacitu 60procent a pada strme dolu...tak je v akumotce jen na paradu a dojezd pro rohliky

Naposledy editováno 21.05.2015 18:25:15

elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 06:44 | Nahoru | #9
Jsem zarputilým odpůrcem všeho elektrického na silnicích, především z důvodů, které již byly popsány. Ale -. včera jsem jel z práce a chvíli jsem jel ve městě za elektromobilem Tesla Model S (modrá, se zlínskou registračkou), na nájezdu na dálnici jsem měl pocit, jako by se mávnutím kouzelného proutku přede mnou ztratil. Výkon a zrychlení je prostě impozantní (přes 400 koní, 0-100km/h něco málo přes 3 vteřiny), navíc ten naprosto lineární zátah elektromotoru... Impozantní je samozřejmě taky cena, ale pokud to někoho netrápí, jako frajeřina dobrý...

3 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:04 | Nahoru | #10
Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:06 | Nahoru | #11

J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.



tesla ujede ze vsech elektromobilu nejvetsi porci km.... je to narvany elektronikou a z baterek to samo bere jen tolik aby to bylo OK, je tam vse aktivne chlazene atd...

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:09 | Nahoru | #12

sered píše: ekoteroristickej vejmysl: jak pise J.M.K. naklady na vyrobu, dobijeni a likvidaci takovyhle ekosracky jsou dalekovetsi ekologickou zatezi nez u klasicke benzinove motorky se stejnym najezdem. Ona vyroba potrebuje energii a odkud? z uhelnych nebo plynovych elekraren, totez dobijeni - vzdyt jaderny elektrarny jsou tem zelenejm silencum taky trnem v oku.... Jo a likvidace jedovatejch vybusnejch baterek?
Kdo neveri at si precte tady na MCZ diskuzi ke KTM elektroenduru.
Takze celej elektropohon je vejmysl silenejch zelenejch mozku stejne jako Babisovy biosracky!



tak u motorek nejde o ekologii a o ekonomictejsi provoz - jde o to ze to funguje lip a treba u endura (KTM freeride E) o to ze je to bezhlucne a linearni zatah bez razeni...

je to stejne jako u RC modelu - na ele je vse drazsi, ale u Hobby nejde o to usetrit prachy, vsude uz je tam ele protoze to lip funguje...

pro bezny auta(motorky) s tim, ze se ma neco usetrit (priroda x finance) je to samo nesmysl....

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:39 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.



To mas vyzkousene???
Ja jen Ze jsem s modelem S, zadokolkou, odjel z Zenevy do Baselu, dost rychle a akumulatory byly stale na 40%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:39 | Nahoru | #14
assassin> Tomu věřím, že je tam leccos vyrychtované a odladěné, přemýšlel jsem jen nad tím, jakou kapacitu baterek to bude při takovém výkonu potřebovat, i když to jistě bude mít rekuperaci. A vysokokapacitní aku budou potřeba lithiové a ty jsou na všechno dost cimprlich a jsou drahé. Nad tím se právě také nejvíc pozastavuju, že cena baterek je u některých typů snad až 2/3 ceny vozu a přitom se musejí co pár let měnit, takže ve finále auto se spalovákem vyjde paradoxně mnohem levněji.
Jinak samozřejmě souhlas, že u terénní motorky, kor provozované v lese, je el. motor jednoznačně lepší.

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 11:44 | Nahoru | #15

J.M.K. píše: assassin> Tomu věřím, že je tam leccos vyrychtované a odladěné, přemýšlel jsem jen nad tím, jakou kapacitu baterek to bude při takovém výkonu potřebovat, i když to jistě bude mít rekuperaci. A vysokokapacitní aku budou potřeba lithiové a ty jsou na všechno dost cimprlich a jsou drahé. Nad tím se právě také nejvíc pozastavuju, že cena baterek je u některých typů snad až 2/3 ceny vozu a přitom se musejí co pár let měnit, takže ve finále auto se spalovákem vyjde paradoxně mnohem levněji.
Jinak samozřejmě souhlas, že u terénní motorky, kor provozované v lese, je el. motor jednoznačně lepší.



tesla ma samo LiIon baterie s nejakou specialni chemii ( dobra hustota energie) a samozrejme ze ty baterky a vse okolo je brutalne drahe... jsi se asi nekoukal kolik TESLA S stoji.... mnohe to vysvetluje

LiIon s dobrou peci zu dnes vydrzi spousty cyklu - dobrou peci v takovem aute zarucuje kupa kotrolni elektroniky....
to ze to v celku vyjde nakladama draz je samozrejme a vsichni kdo se kolem techniky toci to vedi, to jen zeleny mozky a marketing prodejcu tlaci neco jineho - jak jsem rikal, u ele jde o neco jineho nez o usporu prostredku - ostatne kdo chce setrit asi si neporidi sportovni-luxusni auto za 2+ mega :)

Naposledy editováno 22.05.2015 11:47:58

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

22.5.2015 v 12:58 | Nahoru | #16

J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.



Jak jsem psal, jako frajeřina, nebo pro movité fandy asi gut, ale jinak je to takové všelijaké. Max. nájezd by měl být někde kolem 450 km, při rychlosti vyšší než 130 km/h klesá nájezd na cca 300 km. Auto nedokáže jet na max. výkon moc dlouho, dochází ke značnému zahřívání a po krátké době elektronika omezí výkon na nějakých 160 koní (na auto s hmotností přes dvě tuny to není bůhvíco). Záruka na akumulátory cca 8 let, docela problém je ale s nabíjením - při použití klasické zásuvky nabíjí do plna snad 30 hodin, o dost lepší by to mělo být u třífázových 380V, nejlépe samozřejmě výkonné rychlonabíjecí stanice (jaká je v ČR síť, netuším).

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

25.5.2015 v 10:41 | Nahoru | #17
k té kalkulačce..
předpokládaný nájezd za rok 25 000 Km
U GSX to vyjde ročně při průměru 5,5l/100Km a ceně benzínu 33Kč na 45 000,- za palivo plus nějaký drobný za oleje, filtry. cenově je GSX kolem 100 000Kč.
U elektropotvory při stejném nájezdu zaplatím odhadem za elektřinu ročně o 2-3 000Kč víc, proběhne cca 200 cyklů nabití ale cenově je kolem 450 000Kč pokud jsem správně počítal.
Po pěti letech se investice dost vyrovnají:
GSX: 345 000Kč i se servisem, cena motocyklu cca 60 000,- Nenávratné: 285 000,-
Elektro: 465 000 bez servisu, 1000 nabíjecích cyklů (těžko povědět v jakém stavu budou baterie), cenu motocylku odhaduju na 200 000,- Nenávratné 265 000,-.
Kdyžtak moje výpočty opravte, hodně jsou to odhady, gumy a řetězovky nepočítám, to mají asi obě varianty nastejno..
Jinak pěkná diskuze k té fotovoltaice a obecně rádoby zelené cestě
Jak to tak vidím tak do budoucna zbude asi jediná opravdu zelená cesta a to jezdit na vlastnoručně vyrobený líh...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

25.5.2015 v 19:47 | Nahoru | #18
grooll> Nájezd 25 000? To je dost nadsazené. Pokud jsi otrlý, máš na ježdění 7měsíců, což je přibližně 210 dní. To by jsi musel denně najet 120km, nebo každý druhý den najet 240km, což je přes limit jednoho nabití. To není jako spalovák, kde i s kafem na benzínce za 10min naláduješ nádrž na 300km a za den dáš v pohodě 800. Tady bych viděl denní nájezd max dvě nabití, čili okolo 400km. Takže na dlouhých trasách to nenaženeš. Nehledě k problematice dobíjení na těch delších trasách. Reál bych viděl tak na polovině.

Elektrika vypadá krásně pokud se spočítají koruny na kilometr, ale se zahrnutím pořizovačky a všech nákladů je to těžce prodělečný podnik. Včera jsem viděl reklamu na elektro Nissan Leaf. Prý ušetří obrovské peníze za palivo, tak jsem počítal. Cena je 700 000kč, adekvátní benzín stojí 350 000kč, čili mám 11 000L benzínu free, což je při spotřebě 6l volných asi 180 000 km, což je fabricky konstruovaná životnost vozu. Bohužel elektrika je zatím opravdu jen pro fandy, nebo pro ty, co neumí počítat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 10:40 | Nahoru | #19
fidlimydli> Myslím že jsem víc než jen otrlý, vždycky nade mnou kroutili hlavou když jsem i v mínus šesti stupních vyrazil teple oblečený na moto. Prý že jsem srdcař... Počítal jsem nájezd 110km každý všední den dokud nepadá sníh a není námraza nebo velký liják. nájezd bude spíš o pravidelných malých porcích než o nárazových akcích.
Každopádně jak to tak čtu, tak to opravdu nemá cenu vzhledem k životnosti baterií a jejich ceně.

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 11:51 | Nahoru | #20
grooll> Tak to jsi teda drsňák. Pokud tedy nedojíždíš do práce, tak nalítat takové km kolem komína to chce morál.

Kamarád je takový technologický pokrokový fanda, tak manželce pořídil jetého hybridního Yarise. Po městě jezdí za krásných 5,5L/100km, protože musí tahat ty baterie. Už jsem ho v tom dlouho neviděl, asi to už někomu daroval.

Elektrika je pořád ještě pro takové ty ing. Jany Kašpary.

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 14:11 | Nahoru | #21
Čili po všech těchto úvahách se opět ukazuje, že elektrika je v této oblasti oproti spalováku stále těžce prodělečná a i z hlediska globální ekologické zátěže vychází hůře, jak fosilní palivo. Na podobném principu se dá vysvětlit i to, proč v U.S. i dnes cca 80% všech lokomotiv je motorových. Důvodem jest, že elektrifikace se vyplatí pouze na trati s hustým provozem. Elektrifikovat třeba 1000km tratě, po které projede pár dlouhých náklaďáků denně, je kravina - ztráty na odporu trakčního vedení by byly vysoké a celá napájecí síť má nemalou "klidovou spotřebu" i v době, kdy z ní není žádný odběr (vlak nejede). Takže v globálu provoz takového řešení vyjde mnohem dráž a bude daleko víc exhalací (tu elektriku je třeba nějak vyrobit a ne všude je jádro - a ani to není zadarmo), jak při provozu několika SD40, nebo SD 70. Paradoxně je při jejich relativně malém počtu na jednotku plochy oblasti, v nichž jsou provozovány, jejich dopad na životní prostředí nepatrný, čemuž samozřejmě ekodementi a podobní diletanti při pohledu na černý oblak z komínu při akceleraci, neuvěří. I když zase je třeba i toto brát s rezervou - na netu se pochopitelně objeví jen "zajímavé" nahrávky, tedy ty, kde projíždějící mašina chrlí naprosto čistě černý a neprůsvitný oblak kouře, doslova pokládá kouřovou clonu. To ale většinou fírové kvůli machrování "přetáhnou" čerpadlo, čímž motor pochopitelně dostává pěkně na prdel. u některých starších motorů ALCO je ale kouř normální, je to dáno nedotaženou konstrukcí. Občas je možné vidět, že z "komínu" vyletí i plamen, to je ale potom průser, obvykle vadný, "dokapávající" vstřik, umí to i propálit píst. Je třeba si uvědomit, že správně seřízený dieselmotor nikdy nekouří, s výjimkou režimu akcelerace s plnou dávkou a v nízkých otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 15:16 | Nahoru | #22
J.M.K.> Z ekologického hlediska má elektrika výhodu jen ve velkoměstech, kde by se díky jinak vysoké koncentraci spalovákú odlehčilo smogové situaci. Otázkou je, zda by opět nebylo ekonomičtější, ekologičtější a především elegantnější řešení CNG.

Někde jsem viděl zajímavý dokument o zaoceánských lodích. Ty obrovské motory spotřebují nepředstavitelné množství paliva, které je víceméně mazut plný síry a jiného bordelu, takže benzín je oproti tomu voda na zalévání kytiček. Nějaké normy jako je euro3 atp neexistují, jen prý v poslední době to začali lehce regulovat. Díky konzumnímu způsobu života a čínské produkci, těch lodí denně kmitá spousty a tvoří tak významnou ekologickou zátěž. Nikoho to ale moc nezajímá, protože to není na pevnině a tak jim to nesmrdí pod nosem. Co na tom, že vzduch je pro celou zeměkouli.

Edit: Tak jsem dohledal spotřebu takové větší lodě: cca 4L mazutu každou vteřinu, což je 300tun denně.

Naposledy editováno 26.05.2015 15:36:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

27.5.2015 v 11:35 | Nahoru | #23
fidlimydli> S těmi loděmi je to pravda, i když záleží na konkrétní konstrukci. Starší typy s kotli a turbinami pochopitelně spálí jakýkoli sajrajt, nové lodě mívají většinou klasické diesel motory, většinou Wärtsilä. Je to klasický čtyřtakt s přeplňováním, sice zvládne těžší palivo, ale je to o velký kus lepší, jak staré typy, natož heisskopfmotory (žárová hlava, semidiesel), které fakt sežerou pomalu i dehet. Na druhou stranu někdy v 90. letech Japonci zkoušeli některé tankery osadit dvěma stěžni a plachtami. Nevím už ale, jak daleko pokusy dospěly a zda to vešlo do praxe, každopádně u nákladní lodě je to dobrý nápad.
Je ale každopádně pravdou, že díky konzumnímu-spotřebnímu pojetí života je objem té přepravy šílený a totéž platí ovšem i o letecké přepravě. Sice dnes prakticky všude užívané turbinové motory mají díky kontinuálnímu spalování mnohem "lepší" emise, jak klasické pístové, ale vzhledem ke spotřebě letounu je to stále velký objem vypuštěných zplodin.
Bylo by zajímavé zjistit měrnou spotřebu lodě a letounu na jednotku přepravené hmoty (celkové hmoty, nejen váhy nákladu), zda v tomto ohledu dopadne lépe loď, nebo letoun. Letoun 2/3 výkonu motoru spotřebuje na udržení vztlaku, ovšem zase loď, navíc v této oblasti vždy výtlačný člun (jehož. max. rychlost je dána jedině jeho délkou, ne výkonem pohonu) překonává odpor vody, která je mnohem hustší, jak vzduch.

Pro úplnost a zajímavost k té rychlosti výtlačné lodi:

Max. možná rychlost je určena šestinásobkem odmocniny z délky lodě. Je to tím, že při kritické rychlosti je příď na hřbetě vlny, kterou loď vytváří, kdežto záď je v "důlu" oné vlny. Další zvýšení výkonu motoru už jen zvyšuje příčný náklon, až loď na ostrém hřbetu vlny ztratí stabilitu a převrátí se.
Ideální rychlost je taková, kdy příď i záď leží na hřbetech vlny. Té odpovídá 3.4násobek odmocniny z délky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

27.5.2015 v 12:19 | Nahoru | #24
J.M.K.> U těch megalodí se fakt používá odpadní mazut! Je to tak hustý, že se to nejdřív musí ohřát asi na 80 či kolik stupňů, aby to vůbec teklo, jinak je to jak vazelína. Takže start a doběh je na klasickou naftu aby to nezalepilo vstřikovače a mezitim tam de předehřátý palivo. Síru asi nikdo neřeší.

(reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

27.5.2015 v 15:33 | Nahoru | #25
charlie.vtx1800> Znám, potřebuje to předehříváky, v teplárenských kotelnách se tomu říkalo "bloky", byly to často v samostatné místnosti mimo hlavní sál s kotli, čerpalo se zubovkama. V hořáku kotle pak bylo pevné lopatkové kolo, skrz které šel vzduch od fukaru a před kolem byly trysky. Kvůli tomu, aby se ten sajrajt dobře rozptýlil. A emise u toho nikdo neřeší, to je pravda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek

TOPlist