globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru
3.5.2015 v 21:51
Aho Draci, tak zas píšu o radu. Nedávno jsem měnil na spodním ojničním ložisku kouslou kliku za novou. Motor mám složenej, ale nedá se uplně říct, že běží jak bych chtěl. Špatně chytá a když už konečně chytne, potřebuje hodně dlouho sytič, protože na plyn vůbec nereaguje.Nechám to chvíli vytočit se sytičem a pak trochu projedu. Plyn jde nepravidelně.Většinou se motor protočí s plynem až když plyn vracím. Občas se motor po přidání plynu zasekne ve vysokých otáčkách. Dle svého názoru, co mi dělal pionýr bych řekl, že je to špatným guferem pod magnetem.Přisává si falešnej vzduch, jde ho tam moc, proto jsou starty špatný a proto se po přidání plynu otáčky nesnižují. K zapalování bych tu závadu neřadil, ale vy jste doufám znalci. Co myslíte? Nebo co jinýho by to mohlo dělat ? Ted mi ještě přestala zabírat spojka a jsem sám docela zmatenej. Při zmáčknutí nezabere, ale na neutrál, občas protočí motrem. Ted mě napadlo, jestli jsem neztratil ten šroub s tou kuličkou.. ale olej tam je.No nic, posím o radu,Ahojte

MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

4.5.2015 v 06:46 | Nahoru | #1
Tipoval bych to, co ty ...

MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

4.5.2015 v 10:34 | Nahoru | #2
mz-world.cz

MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

4.5.2015 v 12:03 | Nahoru | #3
Samovolné zvyšování otáček, pomalé klesání, nestabilní volnoběh - typické příznaky falešného vzduchu u dvoutaktu. Může přisávat i přes netěsnou přírubu pod karbcem, spoj karteru a válce, popř. i mezi kartery, ale po té výměně kliky je nejpravděpodobnější to gufero. Je třeba po každé demontáži dát nové a při nasazování pozor, aby se nepoškodil břit gufera o ostré podélné hrany na hřídeli (tisícihran, drážka na pero...), hřídel přes nasunutím gufera oblepit izolačkou a potřít olejem.

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

16.9.2017 v 18:52 | Nahoru | #4
čaute ludia som tu nový ked pišem do zlej sekce ospravdlnte ma

mam mz 150 na ,,domaci použitie,, mam v nej zapalovanie vape všetko je ok bol robený aj motor problem je ten že ked to naštartujem ta motorka ide do otáčok neskutočne 5000+........ karburator je nový a stale nič plavak nastavený taktiež proste neviem si už rady
je možne že to bude tým guferom ? viete mi pomoct ? dakujem

stevo.kicko@centrum.sk

(reakce na) MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

16.9.2017 v 19:53 | Nahoru | #5
stevo19932>
Nemáš jen špatně daný šoupátko do karbece? Jako že ti jde jehla mimo

MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

17.9.2017 v 00:21 | Nahoru | #6
Carel šoupatko je v ty ,,zarazke,,a ihla pekne vojde až dnu to určite :(

MZ 150 Samovolné zvyšování otáček, špatný chod motoru

18.9.2017 v 21:47 | Nahoru | #7
Pokud je nový karburátor něco podobnýho jako tohle: http://www.jawadily...z-etz-150,2961.html, tak počítej s tím, že v něm jsou trysky na MZ ETZ 125. A sice volnoběžná a hlavní. Ty musíš vyměnit, jinak nedoženeš smysluplné volnoběžné otáčky a od půl plynu se bude dusit. Od trojky problém... nepojede to.
Zkus nastavit karbec dle tohoto:
Chce to mít v pořádku celý sání od hranatý trubky z gumy, která je strčená v rámu vedle filtru, filtr, veškerá těsnění kolem filtru a tlumiče sání, gumovou trubku ke karbci (podélně ji zkruť, jestli není popraskaná a měla by obsahovat trochu oleje ze směsi), těsnění mezi karbcem a válcem včetně umělohmotné termopodložky. Dále pak utěsněný válec vůči karterům, kartery mezi sebou, gufera na klice. V karbci musí těsnit šroubovací víko. Sytič Ti zřejmě těsní. Nesmí být prasklá spona na výstupu karbce k válci.
Po nastartování (pokud to fakt točí 5000+) zatáhni za sytič a otáčky by měly spadnout. Motor případně chcípnout.
Taky bych sundal karbec a kouknul do něj, jestli je šoupě opravdu na dně šachty. Vem za plyn, jestli šoupě chodí volně. Koukni na emulzní trubici (je na ní hlavní tryska) zda-li na ní jsou asi v polovině z boku dvě malinkatý dírky.

K tomu nastavení karburátoru dle videa: mám na tom nalítáno přes 3000 km, celkově 4000 km od výbrusu. Motor stále nabírá kompresi a sedá si. Ještě nemám doleštěno. Nic se nezadírá, nekouří to, jde to za plynem. Z kopců, pokud chci brzdit motorem, pustím plyn a je to. Nějaký přidávání plynu (aby se to mazalo a podobný kydy...) vůbec neřeším a to ani v létě za veder minulých. Výbrus origo DDR píst má být na 3 stovky, českej píst (kterej tam mám) má být kvůli větší tepelný roztažnosti na 5 stovek a můj výbrus je na 3,5 stovky. Jinými slovy jsem měl mít již dávno zadřeno...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist