bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vidlice VTR Firestorm
Nemáte někdo nějaký nový tipy, co s tou prokletou vidlicí na Firestormu? Zadek ještě ujde (2. poloha pružiny a 1 otáčka útlumu od dorazu, tj. default nastavení), ale předek je dost nejistej a v zatáčkách to poněkud plave.
Původně bylo předpětí dotažený úplně na doraz ("nultá" ryska, ale útlum na default), ale to byla hovadina, na nerovnostech to kopalo. Tak jsem to dal na standartní nastavení (4. ryska) a to bylo zase jako houba a žehlilo to neskutečně, ale v zatáčce absolutně bez odezvy od předního kola a dost jsem se bál. Teď na 3. rysce a 3/4 otáčce útlumu to jakžtakž jde, ale stále je to takový nejistý a plavací. Na VFR jsem dával o jeden stupeň hustší olej (10W místo 7,5W) a bylo to supr - zkoušeli jste to někdo tady? Popřípadě jiný pružiny apod.? Popouštět v brýlích nebo dávat úplně jiný vidle nechci, jen v mezích možností vylepšit vlastnosti tý stavající. Díky...

Vidlice VTR Firestorm

30.4.2015 v 12:58 | Nahoru | #1
10W olej tam má být normálně, když ho vyměníš za čestvej s hladinou 130 mm tak určitě nic nezkazíš, jestli chceš přitvrdit tak bych dal klidně 125 mm. Větší viskozitu už bych nedával. Hodně vyřešej nový pružiny, jestli seš lehkej tak Ohlins má 0,85 a u Halbicha za dobrou cenu. Jinak K-Tech, nebo nějaký progresivní Wilbers. Pak hodně pomůže tuning vnitřností, kdy ta vidle začne fungovat opravdu dobře, ale to už je dost peněz.

Na nastavení předpětí jsou univerzální hodnoty propružení, a štelování odskoku dej nejdřív víc povolený a přitvrzuj dokud nebudeš mít dobrej pocit kontroly nad kolem.

e: s popuštěním v brýlích si se sériovejma vidlicema nehraj
e2: Knedlo psal že storma prodává a má moje starý Racetech pružiny 0,85, zkus se ho zeptat.

Naposledy editováno 30.04.2015 13:09:32

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm

30.4.2015 v 13:28 | Nahoru | #2
Ok, díky ti Steve. Je teda i možný, že se tady ptám, jak to vyladit, a přitom mám pocit, že je tam vyloženě něco špatně, konkrétně že je tam někde vůle, která tam bejt nemá. Nebo mám ještě podezření na rozdílnou hladinu oleje v levý a pravý vidli. Zkusim tedy dát (nechat dát) novej olej se správnou nebo lehce nižší hladinou a uvidíme. A na pružiny se Knedla zeptám, neb tuším, že tam by mohl bejt hlavní zakopanej čokl - mám teorii, že jak byli dlouhodbě stlačený na doraz, tak to mohlo víst k jejich předčasný únavě. Mimochodem na VFR byla vidle mnohem lepší a přitom taky obyč Showa, ale možná byla jen v lepším stavu. Zadek mi přijde celkem v pohodě...

Ještě k těm univerzálním hodnotám propružení - myslíš něco jako SAG u MTB? Někde jsem četl doporučení to naštelovat tak, aby po nasednutí došlo k zanoření jen o cca 10-20 mm vpředu i vzadu.

(reakce na) Vidlice VTR Firestorm

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2015 v 13:37 | Nahoru | #3
Mr.Dan> jo, nastavení předpětí můžeš zkusit třeba podle ohlinse Zadek ideálně nenastavíš nikdy, pružina je moc tvrdá pro lehčí jezdce.

Vidlice VTR Firestorm

30.4.2015 v 13:58 | Nahoru | #4
Tyjo supr, děkuju moc. Tvrdost zadku potvrzuju, mám 62 kilo v trenkách, pružinu na standart a tlumič jsem lehounce povolil. Podle mě nejvíc blbej pocit právě dělá rozdílnost předku a zadku... Zkusim aplikovat odkazované. ;)

Vidlice VTR Firestorm

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2015 v 15:39 | Nahoru | #5
Ahoj, jakej máš rok? Když jsem měl 97 tak jsem se s přední vidlicí trápil taky, u 01 to byloo dost lepší, tak myslím že tam došlo k nějaký změně, jen jsem měl nastaveno vyšší předpětí kvůli měkkým předním pružinám. Jak psal Stev, teď mám čerstvě vidle přestavěný s vnitřnostma Racetech a s pružinama 0,9 od Steva to teda funguje uplně jinak. Ale tenhlo vylepšení už vyšlo na 7 litrů a to jen díky tomu že pružiny byly z druhé ruky..

Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 08:38 | Nahoru | #6
Hoj Petře, bohužel je to rok 98, takže bída. Přitáhnul jsem pružiny na předku zase o jednu otáčku a zkusil si přesně pohrát i s odskokem, kterej je teď přesně o tu jednu otáčku před dorazem, ale dle nálepek asi o 1/8 otáčky tvrdší než default. Takhle už to docela jde (byť projížďka byla jen velmi krátká), teď to ještě dobře zkombinovat s tím zadkem.Zkoušel jsem od oka uplatnit postup, jež odkazoval Stev (tj. SAG asi 15mm na předku i zadku) a zadek je furt o něco tvrdší, takže hejbnout s pružinou o jeden zářez doměkka? S mírne povolenym odskokem mi přišlo, že se to trochu vlní...

Jelikož jsem v sobotu sejmul autem srnce a budu muset řešit opravu káry, tak si na nějaký pořádný dražší úpravy zatím musím nechat zajít chuť, bohužel... :( Ale časem aspoň ty pružiny + nová náplň a mohlo by to bejt fajn. Díky za postřehy!

Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 09:16 | Nahoru | #7
Ahoj,
podle zkuseností lidí co se úpravám VTR věnovali - nejvíc informací se lze dočíst asi na superhawkforum je sériové nastavení VTR asi takto:
The rear shock is ballpark correct for a 220-230 pound rider, and while it's complete crap in outright adjustability, it will work decent for that weight... The front is right for a 100 pound rider, and you will not get the sag even close to correct unless you are under 115-120 pounds... So unless you miraculously match both weights at once, you have to compromise... Set the rear as soft as it will possibly go, and crank the front until you get it ballpark right...

Tj. přední vidlice má tak nějak odpovídající tvrdost pružin pro tvou hmotnost, ale zadek nejspíš pořádně nenastavíš ani když předpětí povolíš co to jde.
Já mám zadní pružinu na nejměkčí zářez, ale mám celkově zvětšený předpětí o 5 mm použitím jiné těsnící hlavy - takže předpětí by mohlo odpovídat asi tak třetímu zářezu v sérii, ale vážím asi tak o 50% víc. Ale mám taky vnitřek zadního tlumiče od racetechu optimalizovaný na mou hmotnost, takže se to chová úplně jinak než sériový.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 15:30 | Nahoru | #8
Díky moc, mám aspoň něco na čtení na dlouhý propršený večery.. :) Ale s tím angl. textem nemůžu úplně souhlasit, resp. stránky Racetech s tím nesouhlasí. Podle jejich výpočtů bych totiž dopředu potřeboval pružiny 0.83 (takže 0,85), zatímco stock jsou 0,585 ( ) a na zadek pružinu 16,77, zatímco stock je překvapivě 16,4. Takže podle nich je zadek na mou váhu akorát, což se mi právě taky více méně zdá. Ale o jeden zářez směrem do měkka bych to povolit asi mohl zkusit, ale pak se zase bojím vlnění...

(reakce na) Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 15:37 | Nahoru | #9
Mr.Dan> přední jsou progresivní, tak je tohle číslování spíš orientační.

Co se týče zadku tak je to zajímavý, skoro to vypadá že změnili údaje, co se pamatuju tak mi to vždycky vycházelo na měkčí pružinu než série.

Zadek klidně povol, nejhorší co můžeš udělat je že to vrátíš zpět a myslím že se to vlnit nebude. Teda víc než normáně, když vezmu že se sériovym tlumičem jsem kvůli nestabilitě nikdy nejel přes 220.

Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 15:53 | Nahoru | #10
Přesně tak, ono je to trochu zavádějicí. Racetech jsou lineární pružiny, tj s konstantni tuhostí. Sériové jsou přední i zadní progresivní , takže se stlačením se tuhost zvyšuje. Jinak mě teda sériový zadek moc nevyhovoval ani s 90 kg, přišlo mi to moc tvrdý. Teď je to se stejnou pružinou OK, mám totiž po úpravě s racetechem menší útlum komprese.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 16:00 | Nahoru | #11
Takže pokud tomu rozumím dobře, tak zatímco na předku je záhodno si hrát s pružinami a případně vyzkoušet víc typů a nastavení, tak na zadku je pružina pro 90 kg celkem v pohodě a zbytečně natvrdo je útlum tlumiče, přičemž štelovat se dá jen odskok, ok?

A v povolování/změně předpětí pružiny je nějaký fígl, jak na to (klíč v příslušenství na to mám)? Mám takovej dojem, že budu potřebovat servisní stojan pod kyvku (kterej nemám)... :(

(reakce na) Vidlice VTR Firestorm

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2015 v 16:11 | Nahoru | #12
Mr.Dan> předpětí bys měl zvládnout s nářadím k motorce a stojan na to nepotřebuješ. Co se týče útlumu na zadním tlumiči, tak tam nevím, nikdy jsem to nezkoumal, čímž nechci říct že bych Petrovi nevěřil

Vidlice VTR Firestorm

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2015 v 16:17 | Nahoru | #13
No v podstatě je to asi tak jak píšeš. Na nastavení zadní pružiny je potřeba hákový klíč. Já to dělám ještě tak, že stavěcí kroužek tlumiče stříknu napřed nahoře silikonovým olejem nebo WD abych snížil tření mezi pružinou a kroužkem a mezi kroužkem a tělem tlumiče. Jde to poměrně ztuha a nechtěl bych skončit jako tady

Vidlice VTR Firestorm

4.5.2015 v 16:38 | Nahoru | #14
Jinak co se týká tý komprese zadního tlumiče tak tady je porovnání velikosti kompresního stacku origo a Racetech (na 90kg)









Vidlice VTR Firestorm

6.6.2015 v 13:32 | Nahoru | #15
ahoj mam dotaz cca před 4 rokama jsem sehnal vtr street za par kaček a postupne ladim jak potřebuju ale pořad mam problrm s předkem mam tam vidlice z YZF 750 a řesim to že jsou moc tvrde jak to zmekčit na hrbolate ceste nic moc ?? jak funguje štelovani na tlumičich vršek i spodek ??

Vidlice VTR Firestorm

21.4.2016 v 12:36 | Nahoru | #16
Potvrzuju jen, že pružiny Öhlins v kombinaci s novým olejem při default nastavení (4. zářez atd.) opravdu fungují, stala se z toho jiná mašina! Daj se sehnat docela rozumně z francouzský Ebaye.

P.S. akorát se sluší dodat, že k pocitu mnohem lepšího řízení přispěla i výměna ložiska krku, a to po cca 12 tisicích km. Asi to bývalej majitel rád hrotil po zadním...

Naposledy editováno 21.04.2016 12:37:09

Vidlice VTR Firestorm

26.4.2017 v 18:52 | Nahoru | #17
V prípade že mám predné tlmiče rozobrate a netuším ako su nadstavené , tovarenske nadstavenie docielim ako? kolko povolit tu malu skrutku v strede od uplneho zatiahnutia? a kolko dotiahnut povolit tu väčšiu ktorá ma zarez na vydlicový kluč? Dakujem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist