bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/354 seřízení zapalování
29.3.2015 v 19:02
Zdravím, všechny potřeboval bych podrobnější návod na seřízení zapalování na Jawu 350/354. Pomocí posuvky,měrek a šroubováku. Když moto nahodím jede pouze jeden válec a to ten levý. Ten pravý někdy po přidání plynu taky prskne ale spíše se asi jen veze. Svod výfuku a válec není teplý jako ten levý. Když vytáhnu svíčku s kabelem a prošlápnu tak svíčka jiskru dává takže závada to nebude spíše jen grif o seřízení. Našel sem tento návod






Otáčením kliky nastavím HÚ a mezi kladívkami nastavím mezeru na měrku 0,35mm poté popojedu PROTI směru hodin.ručiček o cca 3 mm zpět a na obrázku píšou že by v této poloze neměla jít strčit měrka větší jak 0,05mm, ovšem měrka 0,05 tam vleze v pohodě ale myslím si že je volná a vleze tam i větší, jak vyštelovat aby sem tam měl těch 0,05 ? Horní kladívko pravý válec. Dále by mně ještě zajímala jak má být natočena deska na které jsou kladívka přidělána. Někdo tam kdysi rejpnul jehlou a udělal si rysku ale momentálně je to posunuté. Motor sem včera složil měl sem ho rozebraný, písty jsou správně. Když sem vytáhl kabel z pravého válce moto sem normálně nastartoval na ten jeden. Děkuji za rady nejlépe znalců
Předchozí
1 2 3
Následující

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.3.2015 v 19:52 | Nahoru | #1
Nebreč Prťko, nebuď shnilej a načti si např. strejdu Gugla. Máš jednu z nejlepších Jawek, tak se na ní nauč. Rozeber zápalko, vyčisti, popř.srovnej, nové uhlíky, taky kondíky, zkontroluj rotor ...udělej si přípravky - aspoň žárovku s krokosvorkami, měrku do svíčky, pak seřiď jak se tady 100x psalo. Práce na 10 minut. Fakt. Časem se to naučíš i poslepu. Pak už to nebudeš potřebovat, protože dobře seřízené zapalování vydrží dlouho. Hlídej uhlíky, mazej vačku...ať ti to jezdí, čaula

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.3.2015 v 20:23 | Nahoru | #2
Nebrečím, každej gurmán co to seřizuje má žárovku s těmi svorkami . Měl sem motor pulnutej všechno mám vyčištěný. Akorát co se týče elektra a vidím kabely to je mé zlo. Tak někoho kdo to dělá a z ná to

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.3.2015 v 20:53 | Nahoru | #3
Znám to a dělám to a celkem dlouho,ale je to na delší psaní.Základ ti tu napsal Tramp57.Podle manuálu co jsi sem naskenoval by jsi to měl dát taky.Hlavně spousta Jawek nechodí po seřízení na budíky,ale musí se doladit na ucho a cit . Edit : Nejlepší by bylo zajet k někomu ve tvém okolí kdo to umí a koukat se mu na ruce.Z psaného toho pochopíš tak polovinu.

Naposledy editováno 29.03.2015 20:54:13

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.3.2015 v 21:08 | Nahoru | #4
Důležitá je jistota, že je všechno správné. I nová svíčka nemusí fungovat jak má. Pod hlavou nebo válcem to neprofukuje?
Na příručku se vyser, důležité je pochopit jak to funguje. Klikař nemusel úplně přesně dát čep do setrváku, sjetá vačka, sjetý pertinax na kladívku, opotřebované kontakty - ty hodnoty kromě předepsaného odtrhu a předstihu prostě neber vážně. Tedy budeš točit zpět (proti směru hodin. ruček) a ve chvíli kdy neprojde měrka 0,05 je hodnota předstihu - vzdálenost pístu od horní hrany válce minus kousek kde píst nedobíhá (u 350 jsou to klidně 2 mm pod hranu válce). S tím je třeba také počítat a předstih nastavit až od toho, takže pokud se píst zastaví 2 mm pod hranou válce a předstih bude 3,3 mm, tak jiskra skočí 5,3 mm před hranou válce. Jasné?
Předstih nastavuju tak, že samozřejmě pravý válec horní přerušovač a kruhová deska, odtrh 0,35-0,4, to je základ. Předstih dělám tak, že s pístem najedu do dolní úvrati, roztáhnu kontakty a strčím mezi ně měrku 0,05 (samotná, utržená ze sady), tak aby trčela vodorovně a potom pístem najíždím do horní úvrati - pomalu - a ve chvíli kdy měrka sjede dolu (kontakty se nepatrně rozevřou) tak změřím vzdálenost pístu od hrany válce a to je předstih. Potom ho případně upravuju. Všechno dotáhnu a pravý válec je jasný, ten už se nehne. Poté analogicky levý válec a půl kruhová deska. U 350 je důležité, aby ty předstihy obou válců byly stejné. Když je levý třeba 2,8 mm a pravý třeba 4 mm, tak to jede hůře, než když mají oba 5 mm. Osobně mám s VAPE vyzkoušeno, že 634 jede s předstihem 8 mm. Koukal jsem jak blázen a není to vůbec poznat - startuje to normálně, vytáčí se to taky normálně, ale ve vyších otáčkách to začne tarokovat a více se to neroztočí. Nejelo to rychleji než 80, ale kdyby člověk nechtěl jet rychleji, tak by to fakt nepoznal...

Naposledy editováno 29.03.2015 21:11:49

Jawa 350/354 seřízení zapalování

29.3.2015 v 22:01 | Nahoru | #5
Doporučuju zapomenout na hodnotu 0,05.....

Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 00:10 | Nahoru | #6
já si spíš myslím, že na tom druhým válci máš třeba v háji cívku, svíčku nebo kondenzátor, pecku na kladívkách? Zkus to třeba prohodit mezi válci, jestli to není tím. Jestli to kladívko normálně spíná, tak když jde jeden válec, není důvod, aby (třeba i blbě s hádáním) nešel i druhej. To nemusí být jen seřízením, tam bude třeba i něco jinýho, když jsi to měl celý rozebraný.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 07:49 | Nahoru | #7
se divím že máš chut se každých 14 dní hrabat v zapalku.. žárovka a měrka do válce je nutnost a pak se modlit jestli kondík nebo cívka. 4000 za vape je slušná cena ke zbavení starostí

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 09:00 | Nahoru | #8

OnluCBR píše: Nebrečím, každej gurmán co to seřizuje má žárovku s těmi svorkami . Měl sem motor pulnutej všechno mám vyčištěný. Akorát co se týče elektra a vidím kabely to je mé zlo. Tak někoho kdo to dělá a z ná to



na zarovku je to nejpresnejsi, ale i na ceste podle oka a sroubovaku se to da naladit aby to jelo

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:16 | Nahoru | #9
Měl sem to celý rozebraný to ano ale poskládaný je to určitě dobře. Bude to jen seřízením které neumím . Když vytáhnu svíčky a nechám je na kabelech a rukou protočim jednou motor obě jiskřej. zkusím ještě jemným šmirglem obrousit dosedací plochy kladívka. Když je motor v běhu a přidávám po chvilkách plyn tak si ten pravej někdy prdne. Ale jak ji nechám na volnoběh tak levej prská a čoudí a pravej jen vzduch-foukání.

Na odpověď typu VAPE sem přesně čekal :D bohužel nemám 4-5 tisíc navíc abych si ho mohl dovolit a tenkrát to na na tohle zapalování taky jezdilo. a zas kdyby byla špatná cívka nebo kondík tak by to neházelo jiskru vůbec ne ?

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:22 | Nahoru | #10

OnluCBR píše: Měl sem to celý rozebraný to ano ale poskládaný je to určitě dobře. Bude to jen seřízením které neumím . Když vytáhnu svíčky a nechám je na kabelech a rukou protočim jednou motor obě jiskřej. zkusím ještě jemným šmirglem obrousit dosedací plochy kladívka. Když je motor v běhu a přidávám po chvilkách plyn tak si ten pravej někdy prdne. Ale jak ji nechám na volnoběh tak levej prská a čoudí a pravej jen vzduch-foukání.



To právě může znamenat i vadný kondenzátor nebo cívku, i se špatným kondíkem nebo cívkou to může občas jiskru házet. Zkus to přehodit z toho válce co ti běží, tím bys to zjistil.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:40 | Nahoru | #11
Ono je důležité si uvědomit, že v tom válci jsou trochu jiné podmínky než venku. Nechci kecat, kompresi přesně změřenou nemám, ale může tam být tak 5-8 barů (atmosfér) a také v daném okamžiku větší teplota. K proražení jiksry při tom tlaku a teplotě tak bude třeba jinčí energie než při normálním tlaku.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:41 | Nahoru | #12
A teď mě napadlo - co gufero pod zapalováním, pravý válec to je, možná že...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:49 | Nahoru | #13
Zajímalo by mě, čím to je, že jawy mají poruchy a projevy, které motorky obvykle nemají a prostě nudně jezdí? Já bych to viděl na kombinaci konstrukce x český kutil.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:51 | Nahoru | #14
Nová ložiska, gufera, futra v ojnicích pro pístní čep, nové pístní kroužky , těsnění pod válcema a hlavami, novej oil
V týdnu na to ještě mrknem ohledně toho seřízení a kdyžtak to zkusím proházet tu cívku a kondík. Ale věřím v to že to bude tímseštelováním

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:51 | Nahoru | #15

laďa-prášil píše: Zajímalo by mě, čím to je, že jawy mají poruchy a projevy, které motorky obvykle nemají a prostě nudně jezdí? Já bych to viděl na kombinaci konstrukce x český kutil.


no protože jinak by to nebyl ten správný jawazážitek, prostě by to byla nuda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 19:52 | Nahoru | #16

OnluCBR píše: Nová ložiska, gufera, futra v ojnicích pro pístní čep, nové pístní kroužky , těsnění pod válcema a hlavami, novej oil
V týdnu na to ještě mrknem ohledně toho seřízení a kdyžtak to zkusím proházet tu cívku a kondík. Ale věřím v to že to bude tímseštelováním


nebo rozmazlováním. Moje stará kejvačka jezdila nejlíp než jsem se do ní tenkrát začal srát.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

30.3.2015 v 20:44 | Nahoru | #17

splasenytrubky píše: nebo rozmazlováním. Moje stará kejvačka jezdila nejlíp než jsem se do ní tenkrát začal srát.



Tak to můžu taky potvrdit, čím víc jim dopřávámě víc péče začnem si je rozmazlovat a to se jím líbí strkat do nich penízky

Jawa 350/354 seřízení zapalování

31.3.2015 v 16:57 | Nahoru | #18
Máš tam vačku na 350? Švára kupoval novou vačku a poslali mu na 250/353 a že mu to nejde na dva hrnky. Proč asi

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

31.3.2015 v 20:27 | Nahoru | #19
Dnes sem zkoušel zaměnit cívku z funkční panelky 250ky, kondík, proházet svíčky, odtr nastavenej na horní úvrať 0,4mm, levej maká pravje se jen veze, zkoušel sem sundat hlavu jestli ještě není otočenej píst a není je správně šipkou k výfukovému kanálu, v hlavě a na pístu byl takovej mazlavej-šmírovitej povlak, nejspíše z výfuků mám je staré a z toho běžícího válce šla z koncovky rybiny taková černá tekoucí sra*ka. Brousil sme šmirglem dosedací plochy kladívek, vačku mám 350 otáčením kliky se obě pohybují. Při vyndání svíček na kabelech jiskřej. Když moto beží pravej výfuk jen fouká vzduch. Ještě zkusím přehodit kabely svíček a nastavit válce opačně a zkusím vyměnit kladívka jestli nějaká najdu. Už mě pomalu ale jistě docházejí nápady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

31.3.2015 v 20:37 | Nahoru | #20

OnluCBR píše: Dnes sem zkoušel zaměnit cívku z funkční panelky 250ky, kondík, proházet svíčky, odtr nastavenej na horní úvrať 0,4mm, levej maká pravje se jen veze, zkoušel sem sundat hlavu jestli ještě není otočenej píst a není je správně šipkou k výfukovému kanálu, v hlavě a na pístu byl takovej mazlavej-šmírovitej povlak, nejspíše z výfuků mám je staré a z toho běžícího válce šla z koncovky rybiny taková černá tekoucí sra*ka. Brousil sme šmirglem dosedací plochy kladívek, vačku mám 350 otáčením kliky se obě pohybují. Při vyndání svíček na kabelech jiskřej. Když moto beží pravej výfuk jen fouká vzduch. Ještě zkusím přehodit kabely svíček a nastavit válce opačně a zkusím vyměnit kladívka jestli nějaká najdu. Už mě pomalu ale jistě docházejí nápady


a pak konečně dostaneš ten správnej. VAPE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

31.3.2015 v 20:53 | Nahoru | #21

splasenytrubky píše: a pak konečně dostaneš ten správnej. VAPE



Ani nestraš ta cena i když výrobní cena musí přijít ani né polovic dle mého

Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 20:15 | Nahoru | #22
Kdo v tržním prostředí prodává za výrobní cenu, je hlupák. Kdo od jiného očekává, že bude prodávat za výrobní cenu, je hlupák taky. Marže 100% je podle mě na výrobku typu zapalování zcela OK.

Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 21:34 | Nahoru | #23
Něco si dal špatně. Svíčka je u špatného válce mokrá nebo suchá? Háže to jiskru i ve válci? Prohodils svíčky mezi sebou? Zkoušel jsi otáčet klikou, kde ti přeskočí jiskra? To snad nastaví i úplné pako, aby na vyndané svíčce přeskočila jiskra a pak se podíval, kolik mu zbývá do HÚ při otáčení klikou klíčem. Zkoušel jsi s tím verklovat za chodu, jestli se chytí a je to časováním? Kroužky jsi tam dal, když jsi to sestavoval? Kompresi to má, když válec ucpeš prstem? Bude to nějaká blbovina.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 21:44 | Nahoru | #24
Dnes sem vyměnil kladívko za staré co sem našel a už prskají oba dva, jeden. Kladívko a protikus co tam byli se zdáli v pohodě. Na indučku z panelky to jde na indučku svojí to nejde takže ta pravá je nejspíš po smrti. Zítra jdu koupit nový kabel, fajfky, svíčky. Jinak kroužky tma jsou uplně nové. Tlaky to má když to palcem ucpu.

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 22:24 | Nahoru | #25

OnluCBR píše: Dnes sem vyměnil kladívko za staré co sem našel a už prskají oba dva, jeden. Kladívko a protikus co tam byli se zdáli v pohodě. Na indučku z panelky to jde na indučku svojí to nejde takže ta pravá je nejspíš po smrti. Zítra jdu koupit nový kabel, fajfky, svíčky. Jinak kroužky tma jsou uplně nové. Tlaky to má když to palcem ucpu.


tak vidíš, jsem to říkal

Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 23:17 | Nahoru | #26
Kup si taky kondíky, kladívka nemají co prskat

Jawa 350/354 seřízení zapalování

1.4.2015 v 23:56 | Nahoru | #27
Bylo mi jasný že to bude nějaká prkotina mám na to štěstí. Jak sem to šteloval od oka tak ještě nemá poslechovej zvuk, ale když přiložím ruku k laufu tak prská a nefouká

Jawa 350/354 seřízení zapalování

2.4.2015 v 09:05 | Nahoru | #28
Sundej laufy a podivej se dovnitř, občas to bývá zajímavý pohled

(reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování

2.4.2015 v 10:00 | Nahoru | #29
OnluCBR> zdravm,cetl jse tu o tvich potizich,ja kdysy resil neco podobnyho.Pokud mas po behu mokrou svicku tak to muze bejt pecka na kladivku nekdy kondik a taky svicka,ne vzdy je i nova svicka dobra! a taky se ti muze malo budit civka ale pokut je po behu svicka sucha tak mas nekde nejspis fuku a bud dole a pak to nesaje a nebo nahore a pak to unika nejlip by bylo zmerit tlaky v obou valcich a co se tyka nastaveni tak ze skusenosti je nejlepsi odtth 0.4 -0.5 a predstih se na brzde osvetsil nejlepsi 3.2-3.5mm a stelovani predstihu je nejlepsi s dorazem a ten lze zhotovit ze stare svicky a pak nastavis oba valce uplne stejne!!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování

2.4.2015 v 21:37 | Nahoru | #30
Dnes nová indučka, kabely,fajfky,svíčky, sundanej válec ještě decentně uhlovaná ojnice, praskl jeden krouežek takže rychle pro novej, nakopl sem to na volnoběh stejnak tak nějak divně prská mi přijde že ten druhej jde o něco líp, při přidání projetí zdá se jde dobře. Teplý byli po kousku projetí cca stejně oba dva.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116057 Dnes v 09:06 Bimbam
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist