Název tématu berte s humorem. To jen abych upoutal pozornost.
S přítelkyní jsem se byl projet a ve dvou ten slabý motůrek prostě musím pořádně točit a tahat s plynem. Takže jsem mu klasicky dával zabrat. Přijde pravotočivá prudká zatáčka a já vytočím pořádně dvojku a šup tam (samozřejmě se spojkou) za tři. Asi půl sekundy táhla a pak otáčky vyleťely. Od té doby mám z trojky neutrál a ostatní maká jak má.
Co jsem si pročítal starší témata, tak se to stává i na větších motorkách a oprava stojí tolik co má motorka. Nejčastěji to bývá očesanými ozubenými koly, či polámanými/ohlými vidličkami. Ceny dílů jsem kontroloval a neměla by to být taková pálka. Záleží co v převodovce najdu.
Přiznám se, že mechanikům nevěřím a tak se do opravy pustím sám. Mám kompletní servisní manuál a budu doufat, že motor bude jednoduchý. Bude to mé první půlení motoru. Lempl si myslím, že nejsem, nářadí mám momenťáky taky. Bojím se, že bude potřeba nějakých neobvyklých přípravků, či stahováků. Přeci jen činu jsem kupoval s tím, že se na ni něco naučím i co se servisu týče.
Uvažoval jsem, že motorku prodám a pořídím něco poctivého, bohužel jsem furt student a do 50ti tisíc snad nic rozumného s mými nároky nenajdu. Lehkou, terénní motorku s el. startérem pro dva, s malou spotřebou a dostupnými díly do 50ti tisíc. Už jsem zažil Housku TE 610, exc 450, WR 250r. Super stroje, ale mají to svoje "ale". No nic, to odbíhám od téma...
Dáte prosím vy zkušenější rady, na co si dát pozor, čemu se vyhnout a tak podobně? Teď jdu vypustit týden jetý olej a studovat servisní manuál.
P.S.
Ten den co se to stalo jsem ráno šlápl do hovna... Prej že to nosí štěstí
Jinak doporučíte nějakou odolnou barvu na motory? Ta původní je už zpuchřelá a oloupaná, tak bych při tom půlení mohl motor i zkrášlit.
Naposledy editováno 29.03.2015 20:30:43
Lifer:
na to se vybodni, tím jen ztratíš čas. Stejně to za chvíli budeš zase rozebírat kvůli něčemu jinýmu. Nalep radši rychlý proužky.
K tomu půlení nevím, tenhle přístroj jsem nikdy neměl.
jinak běžné nářadí a rozum do hrsti........
na barvu se vyser,na hliníku nic pořádně nedrží a když jo,tak to chce speciální postupy,základ a barvu...
1 reakcí na tento příspěvek Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
a rotor zápalka není třeba sundavat, klidně mužes nechat na klice, pokud tedy nechceš dělat kompletní go motoru
a stím i ložiska na klice, to by rotor už musel dolu. A hlavně opatrne když budes kartery oddelovat ,abys je nepoškodil
je to skoro z papíru a další vec je ta že samosatatné kolečko převodovky u techto čínanu asi neseženeš .
A jeslti si tahle dváca vezme 3-4 litry a musíš jí honit a nějaké 5 ti 6 ti kilo 5 litru , tak už to není zas takový rozdíl , a pořádně se povozíš
A cena okolo 300 kč , dá se sehnat jak černá tak stříbrná ..
Tak s chutí do toho
motor mám očesaný z levé strany i z pravé a samozřejmě vrch. Všechno je krásně zachovalé a čisté. Akorát píst je trošku očerněný od sazí
Zasekl jsem se tady:
Je tam matice na klice z pravé strany od čerpadla a pohonu spojky... ta jde blbě a dnes jsem to zabalil, jelikož to jsou nervy mít před sebou rozebranou mašinu a ruce nonstop od oleje...
Tady je to z druhé strany (z levé). Ze stranu jak je rotor alternátoru. Je tam matice, kterou kontra zabírám na tu druhou stranu, ale mám strach, že tam jsou opačné závity a že jedno povolím a druhé zarvu.
Tady je vidět, jak je barva na motoru hnusně oprýskaná... to tak prostě nenechám... je to odporné
A ještě detail na bordel:
No kdybych měl holku, která by semnou na motorku nesedla, tak si koupím KTM EXC 450 (nemá stupačky pro spolujezdce). Za 50k se dá sehnat a jede prostě luxusně. Jenomže co 12mth olej a spotřeba pod 6l nešla... Jezdil jsem na šestce fazeru a je to super, jenže já mám z těch rychlostí respekt a hlavně rád jezdím polňačky a různý terén. Pro mě je svoboda na motorce, když můžu projet čímkoliv. Krom toho kámoš s tím fazerem má KO motor - jede jen na 2 válce a předchozí majitel mu zavařil dekle na ventily ... Takže já jedině nějaké lehké a tupé enduro pro dva a za 50 je fakt těžko něco solidního sehnat. Láká mě DR-Z 400, ale to už je jiná cenová kategorie.. a nebo sehnat staré WR 250 R od Yamahy, ale toho se málo kdo zbaví.
1 reakcí na tento příspěvek Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
Lifer píše: dave-lister> S tím už zkušenosti mám a převážně jen špatné. Dnes jsem si všiml, že mi ani správně nedali měděné podložky pod matice držící hlavu... Hlavně se to chci naučit.
číňan tam má měděné podložky?a co tam dali?
A ty podložky byly pouze pod těmi vrchními maticemi. Po roce je ta matice dost hnusná. Měl Jsem to v servise, který tu v Ově má velké jméno. Pochopte, že když to někomu dám, tak mě to nějak jako stavebnici složí a já abych to pak po něm rozebíral a kontroloval. Ve Vratimově mi zas věhlasný servis podrbal XRXko... V Hlučíně jsem si nechal odvrtat zalomený šroub na náboji od rozety a tak mi to domrvili, že i s promilí v krvi bych to udělal mnohem lépe. Mám činu a tak si ji nenechám domrvit od někoho komu se nechce. Člověk si musí s opravou pohrát a ne to zprasit, aby to bylo co nejrychleji "funkční". Já s mnoha mechaniky mluvil. Když na mě koukají, myslí si, že mluví s děckem a nebo s někým, kdo neví jak vypadá vačka a tak... A podle toho se taky tak chovají. Být člověk co má 50k měsíčně, tak to neřeším a klidně nechám ze sebe tahat prachy.
1 reakcí na tento příspěvek Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
Teda čekal jsem něco brutálnějšího
Schéma:
Vylámané zuby:
Detail na opotřebení zubů:
Tak to vypadalo po rozpůlení:
Už jsem koukal po dílech a origo Suzuki kolečko vyjde na 2044,- zatím co u číňana vyjde celá sestava i s hřídelí na 2174,-
Až na některé opotřebené převodové kolečka je motor jako nový. Servis mi při výměny klikovky zasral všechno silikonem a nevyměnil těsnění, tak to bylo zespod hnusně mastný. Šrouby prasácky dorvaný, takže já už do servisu motorku nedám.
2 reakcí na tento příspěvek Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
Ty zuby z převodovky mě štvou. Je to fakt tak hrozné? Asi nemá smysl kupovat jen jednu hřídel dobrou a nechat ji domrvit těmi špatnými zuby z druhé hřídele...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
Já jen, že když ty převodový kola budeš měnit, tak by nebylo od věci zvážit výměnu ložisek. Pokud budou mít kvalitu úrovně té převodovky, tak když už to máš rozpůlený...
Kdybys vyráběl stahovák, tak písni PM, dám ti tip na jednoduchý stahovák co ufachčíš v garáži...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nekvalitní benzín mi zničil převodovku
Jinak pro ty co se bojí - byla to brnkačka. Opravdu easy! Největší opruz bylo lakování a pak nasazování motoru. Samotné skládání bylo jednoduché. No i když jsem to poprvé složil a pak zjistil, že jsem tam zapomněl dát pojistný klínek primárního pohonu a ségerovku na hřídel převodovky. Ale co.. stálo mě to jen hodinu času na víc. :)
Pokud je doma nářadí, tak se to dá. Celá sranda mě vyšla asi na 7 000,- se vším možným. No a servis by si vzal cca 6 tisíc za práci.
Takže kutilům přeji hodně štěstí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vidlice yuki tr 125 Yuki TR 200 | yukitr125cross | 2 | 12.5.2020 v 22:14 MungoJerry |
Koupím Yuki TR200 Yuki TR 200 | Minister | 14 | 7.2.2020 v 19:14 spacy |
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... | DoctorOutdoor | 5 | 25.7.2018 v 23:43 seikos |
Zvýšenie výkonu 125 Yuki TR 125, Yuki TR 200 | AlexDolin | 22 | 14.5.2018 v 21:50 AlexDolin |
Uchytenie rozety yuki 125 tr Yuki TR 125, Yuki TR 200 | AlexDolin | 7 | 19.4.2018 v 22:03 Matko1 |