bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběh Ducati Monster S2R
26.3.2015 v 13:19
Ahoj, nevíte jak seřídit (zvýšit) volnoběžné otáčky na moto Monster S2R 800 r.v. 2005. Motor i po zahřátí se jen tak tak převaluje jn chcípnout, chtělo by to si tak 200 - 300 otáček přidat. Prý to jde mechanickou cestou, ale nevím přesně kde. Díky za info.

Volnoběh Ducati Monster S2R

26.3.2015 v 13:57 | Nahoru | #1
... neřešil bych důsledek ale příčinu...PROČ ti padl?
- upravit to jde několika cestama... můžeš zkusit na "prasáka" otevřít trochu víc by-pasy na boku hrdel (já je mám zleva ) štěluje se tím bohatost a podtlaky při "close loop" režimu na volnoběh ...většinou se to trochu rozběhne...

- dobrej postup je jít na COčko, nebo na ucho ... nastavit aby to běželo hezky a pak udělat trim TPS - potřebuješ k tomu nějakou diagnostiku...

Volnoběh Ducati Monster S2R

26.3.2015 v 14:42 | Nahoru | #2
No já mám na klapkách šroub.Podle mě se s poťákama kvůli volnoběhu kroutit nemusí.

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

26.3.2015 v 14:55 | Nahoru | #3
poťákama? ...čemu říkáš poťák ?

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

26.3.2015 v 16:05 | Nahoru | #4
Ahoj a dík, ale mluvte na mě česky , taky nevím co je to poták?, už jsem jí s tak malým volnoběhem koupil. Nějaký foto kde je ten seřizovací šroubek nebo "poťák"?

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

26.3.2015 v 20:19 | Nahoru | #5
t_freedom> Tento výraz používal jeden člověk co mi pomáhal dávat motor dohromady.Jedná se o ty šroubky bohatosti na vstřikách.

Wendy-gsxr:Šroub na klapky je u lanka a jeden mezi vstřikama.Esli chceš,zítra udělám fotku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

27.3.2015 v 11:13 | Nahoru | #6
Wendy-gsxr> žádnej poťák!... to jsou šrouby na vzduch... bypassy (bajpasy) ...kterejma se dolaďujou podtlaky na volnoběh.
Základ je... naštelovat volnoběh dorazem na klapkách. V manuálu by mělo být, cca kolik to má mít (úhel odečítáš na diagnostice přes TPS - throttle possition sensor) ... (při tomhle bys měl mít zatažený oba šrouby bypasů nadoraz (žádnej vzduch navíc)
Pokud nastavíš manuálem požadovanej úhel na klapkách a neudrží se to na volnoběh ...zvyšuj ... až dojdeš k tomu, kdy se to udrží na požadovaný otáčky (cca. 1000-1200) ... pak se resetuje TPS (jakože je to ta požadovaná hodnota pro volnoběh ...co předepisuje manuál) ...tím si sladíš mapu s TPSkem...
jestli tomu nerozumíš...tak se do toho nehrab a dej to někomu...tohle není jako volnoběžný štelování na karburátoru...
V extrému to může potom i škubat při přidání plynu...
Bypasama dolaďuješ vyrovnanost běhu, na jednotlivý válce...a dá se trimovat i dávka v rozmezí +/- cca. 5% ... v servisech to dělají na CO (žádný-lehce chudý, nějaký CO ...bohatší) ...nebo to můžeš dělat i na ucho...když ho máš...nebo nějakej servisák ..."na kulato" podle zvuku běhu motoru.
Určitě není moc ok ladit volnoběh jen bypasama...
jestli tomu nerozumíš, nehrab se do toho...není to jako zvedat si volnoběh na karbci...

Naposledy editováno 27.03.2015 11:17:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

27.3.2015 v 15:02 | Nahoru | #7
t_freedom> Takhle to máš i na SS?Mě ten známý vysvětloval,že šroubkama ve vstřikách jen bohatost a volnoběh snad prostředním šroubkem na klapkách.

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

27.3.2015 v 19:22 | Nahoru | #8
Anti> SS co mám je karbec...

S4RS je stříkačka... logicky.... dorazem na klapkách uděláš aby to běželo.... plus minus...pak "řekneš" TPSkku...tohle je těch tvejch 2,3° na volnoběh (ačkoli tam máš třeba 1,7°) ... a pak dolaďuješ jednotlivý válce přes bypassy ... aby jely rovnoměrně... ještě můžeš obrat nebo přidat dávku... podle smradu z vejfuků a chodu motoru...
smrdí benzín...ubíráš, ubíráš...mění to zvuk a pak začne zakoktávat ... občas... (pokud to děláš na ucho )
Netvrdím, že S2R 800 to má úplně némlich to samý

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

27.3.2015 v 19:52 | Nahoru | #9
Já dle vyjádření mechoše co Dukny dělá těma bypassama nastavím podtlaky.Pak jedním šroubem přizdvihnu klapky aby to mělo správný volnoběh.Na bohatost by to mělo mít lambdu,a pak by s ještě měla nastavit nula na TPS.Ale já mám jeden z prvních modelů stříkačky,ta S2R bude spíš podobná té tvé.

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

27.3.2015 v 20:02 | Nahoru | #10
Chlapi, díky všem za rady, asi to nechám seřítit zkušenější, nemám žádnou diagnostiku. Ale i tak dík všem.

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

28.3.2015 v 07:05 | Nahoru | #11
Anti> hele ...pravduu máš v tom...to mi došlo teď... že já už nemám mapu s lambdou...takže trim si dělá později jednotka sama díky lambdě jak píšeš...
Ale první by se měl použít doraz na klapkách...a pak bypasama ladit každej zvlášť

Volnoběh Ducati Monster S2R

28.3.2015 v 10:42 | Nahoru | #12
a když to teda shrnu, tak nejprve doladit na klapkách aby motor držel volnoběh a potom doladit podtlakama na ucho aby šel pekně dokulata a bežel pravidelně, je tak?

Volnoběh Ducati Monster S2R

28.3.2015 v 17:38 | Nahoru | #13
jestli máš lambdu a origo mapu... klapky, reset TPS a pak bypassy a doladění podtlaků... ostatní už řeší lambda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

29.3.2015 v 11:47 | Nahoru | #14
Wendy-gsxr> Dobrý den,
Na seřízení je potřeba mít kromě diagnostiky analyzér plynu Co a přístroj pro měření podtlaku.
Velmi často moto-servisy nastaví bohatost na ducati zbytečně moc na bohato a tam je cítit benzin (smrad z vejfuků) optimální nastavení "co" je mezi 4-6% a osobně doporučuji 3.5-4%
Správná cesta na seřízení je: měření tlaku motoru, seřízení ventilů, reset TPS, pak společně nastavení podtlaků-volnoběhu-bohatost mezi přední a zadni válce stejně, a az bude vse ok pak přes diagnostiku seridit oba válce abych to bylo na optimální hodnote 3.5-4%..

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

29.3.2015 v 21:22 | Nahoru | #15
VANGELAS> nic proti... je to ofiko servisní postup ...

...věříš tomu, že mě to ladí jeden chlapík v" pozdním středním věku", co se ještě hrabal ve starejch Zündapech, Pantahu atd... a že podtlaky nemám stejný a že CO analyzér nemá...a že ten motor běží vždycky na první poslech daleko líp, něž tak jak mi to udělali v servisu 2x s těma všem elektronickejma hračkama?

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

31.3.2015 v 18:18 | Nahoru | #16
to: freedom
zajímavý zjištěí, ale ja tomu klidně věřím, holt leta praxe a zkušeností prostě někdy nahradí mnohm líp i diagnostiku. Samozřejmě, že jedna vec jsou udávané servisní hodnoty seřízení a diagnostika, pomocí které se dají tyto hodnoty celkem přesně nastavit. Druhou věcí je ale fakt, že žadný motor není stejný i když je složen ze stejných součástí a dílů. Navíc každy byl jinak zajetý, s každým se jezdilo jinak, v jiném režimu a tady už pak továrnou doporučené hodnoty nemusí platit na 100%. Zkušenosti, um a poslech pak dokáží takový motor vyladit přesněji než ta diagnostika.

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

1.4.2015 v 15:46 | Nahoru | #17
Wendy-gsxr> ono to možná není "přesnější "... jen ten motor plynuleji jede... a na ucho běží hladčeji.
V době kdy se všechno drží na hraně chudosti, což není úplnej ideál pro techniku, jako spíš pro ekologii...je to pro motor možná lepší...

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R

6.4.2015 v 20:51 | Nahoru | #18
Dnes jsem řešil to samé.Jako podklad mi posloužily tyhle stránky,protože jsem po celodenním laborování s různými diagnostickými softy jsem zjistil že mám nelineární TPS která se nedá resetovat softwarově.Takž první věc je reset TPS.Poté se nastaví předepsaný úhel.Pak přijde na řadu synchro se zavřenými bypassy.V tomto okamžiku by se měl udržet volnoběh.Mě nedržel.Musel jsem otevřít bypassy na doporučenou jednu otáčku.Vzhledem k tomu,že jak sání tak výfukový sytém je hodně vzdálen originálu,není se co divit.Poté jsem pomocí bypassů doladil volnoběh na požadovaných cca 1100.V mém případě ten volnoběh dost kolísá,takže je to nepřesné,ale co už včil.Celé nastavení je nic moc,precizně by to asi zvládly lidé se zkušenostmi a analyzérem CO.Nejspíš mě to stejně nemine.
Pro úplnost dodám,že jsem si pomáhal softem IAWDiag s příslušným propojením.
Motor běží v podstatě stejně jak před tím (neměl jsem problém),ale má jakoby kulatější zvuk.Zřejmě proto že bypassy mají víc než jednu otáčku.Jediné co mě krapet mrzí,že i teplou mašinu musím startovat s přizdvihnutou klapkou.Prostě nechce se rozběhnout bez plynu.

Naposledy editováno 06.04.2015 20:52:36

(reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R

9.4.2015 v 13:24 | Nahoru | #19
Anti> Podle mě, bys měl nejdřív dorazem na klapce nastavit volnoběh, tak aby šel tak jak má - hladina otáček (se zavřenýma bypassama) ...a pak "říct mapě" - "tohle je předepsanej úhel klapky co chceš - tím, že resetneš TPS - tím si přiřadíš správnou dávku paliva k správnýmu pootočení plynu - nastavení klapky... a bude chytat.
Jestli máš úpravy na sání a vejfuku je tovární předepanej úhel klapky na volnoběh už k ničemu.
Najdi ten, na kterej to běží a resetni TPS "jakože" je to ta dobrá hodnota.
(já mám myslím továrně 2,4° ...ale s volným sáním a vejfukem musím mít pod 2°... 1,7) ...už si to nepamatuju...možná kecám...ale rozhodně míň něž origo

Volnoběh Ducati Monster S2R

9.4.2015 v 21:27 | Nahoru | #20
V tom článečku se resetem začínalo,tak jsem to bral jako bernou minci.Stejně jsem se nedostal na nulu,musel jsem tam nechat nějakých 175 mV(0,25 stupně),protože při jemném otočení to skákalo do mínusu.To samé při nastavování úhlu,skončil jsem na nějakých 3,05 které občas přeskočilo na cca 2,75.Možná by pomohlo to udělat naopak,a bypassama naladit někde na anylyzeru správné množství CO a pak přizdvihnout klapku na pěkný volnoběh,těžko říct.Hlavně proto že jak správně píšeš,tovární nastavení je k hovnu když to má jiný sání,airbox,svody i výfuk.Navíc do toho kecá sytič,pod deset stupňů vzduchu to jede pěkne,při větších je to ochuzené a už to není ono.Ideál je dostat se někde na brzdu a sjet to celé.
Ono to to občas chytne i bez přizdvihnutí,ale točí to déle,a pak se to jakoby roztáčí do správného volnoběhu.

Volnoběh Ducati Monster S2R

10.4.2015 v 08:41 | Nahoru | #21
jde o to co tam pak máš za mapu...
jasně, pokud to nastavíš tak, aby to správně startovalo na základní mapu teplý i studený, budeš muset mít ty klapky téměř zavřený (když máš otevřený sání a vejfuk) ... a stejně to bude dělat brikule, když budeš otvírat plyn...bude ostrej přechod asi...
Krom toho, že potom co otevřeš klapy už to bude zase úplně všechno jinak a ta mapa prostě na ten průchod vzduchu tolik benzínu nedá...
Nahraj tam nějakou "slip on" , nebo "open" ... čistě podle mě, se tomu motoru stane míň, bude-li lehce bohatej, než když pojede na chudo...

Volnoběh Ducati Monster S2R

10.4.2015 v 19:37 | Nahoru | #22
Mapa je standardní.Nicméně je potřeba vycházet z toho,že motor i řídící jednotka jsou z Monstera ale mají jiné sání airbox svody i výfuk.Se starty nejsou problém ani za tepla ani za studena,jen to chce prostě přizdvihnout klapky.Ani žádná díra ani cukání se neděje.S mapou bude problém.Je to stará 15M jednotka,moc k sehnání toho není.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati budíky blbne otáčkomer nebli... Ducati Monster S2R, Ducati Monster 800S Berg550 7 10.6.2022 v 20:44 Berg550
Ducati monster šroub u palivové pumpy Ducati Monster S2R Norman_ZJPcr 8 2.5.2021 v 12:59 Norman_ZJPcr
Koupě S2R Ducati Monster S2R Hyjena 8 28.11.2020 v 11:05 robozaho
Komplet výfuky ducati s2r 800 2006 Ducati Monster S2R bukeros 0 3.8.2020 v 11:45 bukeros
Ducati monster 1994-2004 Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... Folby 8 26.7.2020 v 14:21 Folby


TOPlist