- upravit to jde několika cestama... můžeš zkusit na "prasáka" otevřít trochu víc by-pasy na boku hrdel (já je mám zleva ) štěluje se tím bohatost a podtlaky při "close loop" režimu na volnoběh ...většinou se to trochu rozběhne...
- dobrej postup je jít na COčko, nebo na ucho ... nastavit aby to běželo hezky a pak udělat trim TPS - potřebuješ k tomu nějakou diagnostiku...
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R
Základ je... naštelovat volnoběh dorazem na klapkách. V manuálu by mělo být, cca kolik to má mít (úhel odečítáš na diagnostice přes TPS - throttle possition sensor) ... (při tomhle bys měl mít zatažený oba šrouby bypasů nadoraz (žádnej vzduch navíc)
Pokud nastavíš manuálem požadovanej úhel na klapkách a neudrží se to na volnoběh ...zvyšuj ... až dojdeš k tomu, kdy se to udrží na požadovaný otáčky (cca. 1000-1200) ... pak se resetuje TPS (jakože je to ta požadovaná hodnota pro volnoběh ...co předepisuje manuál) ...tím si sladíš mapu s TPSkem...
jestli tomu nerozumíš...tak se do toho nehrab a dej to někomu...tohle není jako volnoběžný štelování na karburátoru...
V extrému to může potom i škubat při přidání plynu...
Bypasama dolaďuješ vyrovnanost běhu, na jednotlivý válce...a dá se trimovat i dávka v rozmezí +/- cca. 5% ... v servisech to dělají na CO (žádný-lehce chudý, nějaký CO ...bohatší) ...nebo to můžeš dělat i na ucho...když ho máš...nebo nějakej servisák ..."na kulato" podle zvuku běhu motoru.
Určitě není moc ok ladit volnoběh jen bypasama...
jestli tomu nerozumíš, nehrab se do toho...není to jako zvedat si volnoběh na karbci...
Naposledy editováno 27.03.2015 11:17:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R
S4RS je stříkačka... logicky.... dorazem na klapkách uděláš aby to běželo.... plus minus...pak "řekneš" TPSkku...tohle je těch tvejch 2,3° na volnoběh (ačkoli tam máš třeba 1,7°) ... a pak dolaďuješ jednotlivý válce přes bypassy ... aby jely rovnoměrně... ještě můžeš obrat nebo přidat dávku... podle smradu z vejfuků a chodu motoru...
smrdí benzín...ubíráš, ubíráš...mění to zvuk a pak začne zakoktávat ... občas... (pokud to děláš na ucho )
Netvrdím, že S2R 800 to má úplně némlich to samý
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
Ale první by se měl použít doraz na klapkách...a pak bypasama ladit každej zvlášť
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh Ducati Monster S2R
Na seřízení je potřeba mít kromě diagnostiky analyzér plynu Co a přístroj pro měření podtlaku.
Velmi často moto-servisy nastaví bohatost na ducati zbytečně moc na bohato a tam je cítit benzin (smrad z vejfuků) optimální nastavení "co" je mezi 4-6% a osobně doporučuji 3.5-4%
Správná cesta na seřízení je: měření tlaku motoru, seřízení ventilů, reset TPS, pak společně nastavení podtlaků-volnoběhu-bohatost mezi přední a zadni válce stejně, a az bude vse ok pak přes diagnostiku seridit oba válce abych to bylo na optimální hodnote 3.5-4%..
...věříš tomu, že mě to ladí jeden chlapík v" pozdním středním věku", co se ještě hrabal ve starejch Zündapech, Pantahu atd... a že podtlaky nemám stejný a že CO analyzér nemá...a že ten motor běží vždycky na první poslech daleko líp, něž tak jak mi to udělali v servisu 2x s těma všem elektronickejma hračkama?
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
zajímavý zjištěí, ale ja tomu klidně věřím, holt leta praxe a zkušeností prostě někdy nahradí mnohm líp i diagnostiku. Samozřejmě, že jedna vec jsou udávané servisní hodnoty seřízení a diagnostika, pomocí které se dají tyto hodnoty celkem přesně nastavit. Druhou věcí je ale fakt, že žadný motor není stejný i když je složen ze stejných součástí a dílů. Navíc každy byl jinak zajetý, s každým se jezdilo jinak, v jiném režimu a tady už pak továrnou doporučené hodnoty nemusí platit na 100%. Zkušenosti, um a poslech pak dokáží takový motor vyladit přesněji než ta diagnostika.
V době kdy se všechno drží na hraně chudosti, což není úplnej ideál pro techniku, jako spíš pro ekologii...je to pro motor možná lepší...
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh Ducati Monster S2R
Pro úplnost dodám,že jsem si pomáhal softem IAWDiag s příslušným propojením.
Motor běží v podstatě stejně jak před tím (neměl jsem problém),ale má jakoby kulatější zvuk.Zřejmě proto že bypassy mají víc než jednu otáčku.Jediné co mě krapet mrzí,že i teplou mašinu musím startovat s přizdvihnutou klapkou.Prostě nechce se rozběhnout bez plynu.
Naposledy editováno 06.04.2015 20:52:36
Jestli máš úpravy na sání a vejfuku je tovární předepanej úhel klapky na volnoběh už k ničemu.
Najdi ten, na kterej to běží a resetni TPS "jakože" je to ta dobrá hodnota.
(já mám myslím továrně 2,4° ...ale s volným sáním a vejfukem musím mít pod 2°... 1,7) ...už si to nepamatuju...možná kecám...ale rozhodně míň něž origo
Ono to to občas chytne i bez přizdvihnutí,ale točí to déle,a pak se to jakoby roztáčí do správného volnoběhu.
jasně, pokud to nastavíš tak, aby to správně startovalo na základní mapu teplý i studený, budeš muset mít ty klapky téměř zavřený (když máš otevřený sání a vejfuk) ... a stejně to bude dělat brikule, když budeš otvírat plyn...bude ostrej přechod asi...
Krom toho, že potom co otevřeš klapy už to bude zase úplně všechno jinak a ta mapa prostě na ten průchod vzduchu tolik benzínu nedá...
Nahraj tam nějakou "slip on" , nebo "open" ... čistě podle mě, se tomu motoru stane míň, bude-li lehce bohatej, než když pojede na chudo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati budíky blbne otáčkomer nebli... Ducati Monster S2R, Ducati Monster 800S | Berg550 | 7 | 10.6.2022 v 20:44 Berg550 |
Ducati monster šroub u palivové pumpy Ducati Monster S2R | Norman_ZJPcr | 8 | 2.5.2021 v 12:59 Norman_ZJPcr |
Koupě S2R Ducati Monster S2R | Hyjena | 8 | 28.11.2020 v 11:05 robozaho |
Komplet výfuky ducati s2r 800 2006 Ducati Monster S2R | bukeros | 0 | 3.8.2020 v 11:45 bukeros |
Ducati monster 1994-2004 Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... | Folby | 8 | 26.7.2020 v 14:21 Folby |