bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobijeni gs500e
18.3.2015 v 13:35
Zdarec, chlapi mam problem s dobijenim na gs 500. Je to tak trochu stary strep z 93roku, ono to celkove uz neni nic moc. Basti to i olej a tak do toho nechci extra cpat prachy, nicmene koupilo se to loni pro pritelkyni, aby se naucila a rad bych aby nekde neskoncila s vybitou baterkou.
Takze co to dela:
Nastartuji, bez svetel dobiji 13,8 pri zapnuti parkovacky a zadniho svetla 13,2 a pri zapnuti hlavniho svetlometu uz jen 12,8.
Loni jsem kupoval novou baterku a asi po 3mesicich jezdeni byla vybita.
Nejsem si jisty zda to muze delat regulator, nebo altik.
Nicmene altik je oproti me gsx750f tady umistenej pod tim deklem a to by zas musel olrj ven apod....

Diky za jakoukoliv odpověď

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 13:52 | Nahoru | #1
Žes před "pár" lety nekoupil tu moju Ta s tímto problém neměla

Jinak teda přeju úspěšný vyřešení problému a mladé jen a jen fajn zážitky v jedné stopě

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 14:08 | Nahoru | #2
Jedine co se da, je odmerit. Nejdriv bych to natocil a odmeril napeti primo na regulatoru. Myslim vystupni stejnosmer. Pokud bude drzet hodnotu, tak je nekde spatnej spoj, studenak a td.. Pokud nebude, chce to zmerit altik. Jeste je moznost vymenit rovnou regulator (treba pujceny) a vyzkouset.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 14:45 | Nahoru | #3
návod na měření dobíjení tu koluje často, stačí pohledat.

Osobní zkušenost probity alternátor, chovalo se to dá se říct stejně. Na volnoběh to nedobíjelo, pří vyšších otáčkách ano, ale stejně málo. Za jízdy v pohodě, klidně 200km, vypnu motor, natankuju, nastartuju hodně z těžka...než jsem nasadil helmu tak to zdechlo a konec. Startovaní přes kabely, chytla....odpojil jsem kabely zdechla. Když jsem ji po 6té natočil přes kabely a nedovolil motoru jit pod 6tis tak v pohodě, dojel jsem bez problémů domů.

Změřil bych alternátor, jednotlivé fáze, jestli dávají dostatečné napětí. Práce na pár minut pokud je konektor někde na dosah.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 15:37 | Nahoru | #4
Navod od moji malickosti ZDE ,
dle popsaneho projevu , regler, zahnojeny konektrory nebo altik. Stim jak je to stary klidne je mozny ze nameris super cuper hodnoty a magnety budou v haji, ale to se dozvis asi az jako posledni az promeris uplne vsechno.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 15:43 | Nahoru | #5
Nedávno jsem řešil taky problem dobíjení a ve finále stačilo pěkně vyčistit všecky spojky na kabelech a je to v cajku, některý kontakty byly fakt pěkně zoxidovaný.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 16:51 | Nahoru | #6
Hele díky, konektory byly první co jsem řešil, ještě jsem i od montovat jakési alarm, které tam někdo nahulakal strašlivým způsobem. Nic budu muset sehnat lepší merak a zkusit to před regulátorem a pak za ním no...
Ještě se zeptám jelikož jsem rozdělovat naposledy fichtla, na té gs 500je na straně saltrpaky kryt rozděleny na 2casti,jedna je k řetězové a pod druhou částí by měl být altik, nicméně on je tam nějakým způsobem zatesneny nebo jak to tam je, pod tím krytem když jsem ho zlehka povolil začal téct motorový olej.....

Díky za info

Naposledy editováno 18.03.2015 17:20:01

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:07 | Nahoru | #7
Je tam normalně olej,jede to v lázni.Musíš vypustit olej,mrkni na youtube tam to najdeš jak to frajer rozebírá.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:09 | Nahoru | #8

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:10 | Nahoru | #9
Ok díky moc za info, seženu lepší měření a pak uvidím no, já furt přemýšlím jestli má cenu s tím něco dělat, žere to na 2tis km litr oleje,smrdi to jak stará jawa, je to od sestřenice přítelkyně, ale oni jenom jezdily. Nikdo se o nic nestaral, chtěli za to 15tis tak jsme to vzali, ale nečekal jsem že to bude až tak K. O

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:20 | Nahoru | #10
Je to prostě vo udržbě,nejde nic nedat a nechat to zajít tak daleko.A je to hlavně škoda,pak se rozprodavaji na díly.Já chtěl mojí prodat za 20000 a to olej nebere rok99 ale najeto 77000 a nikdo jí nechtěl.tak jí necham,jezdim na ní do práce a hotovo.Ale kdybys rozprodával tak dej vědět.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:37 | Nahoru | #11
Zkusim to promerit, díky moc za vse

1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 18:50 | Nahoru | #12
Ještě mě napadlo že bych mohl zkusit regulátor z druhé motorky, mám doma GSX 750 F, možná bude mít jiné konektor ale barvy drátu by teoreticky mohly být stejné

(reakce na) Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 19:15 | Nahoru | #13

Ondrus84 píše: Ještě mě napadlo že bych mohl zkusit regulátor z druhé motorky, mám doma GSX 750 F, možná bude mít jiné konektor ale barvy drátu by teoreticky mohly být stejné

GSX ma regulator na altiku. Tam ho nenajdes.

Dobijeni gs500e

18.3.2015 v 19:17 | Nahoru | #14
Sakra.... Nic budu měřit.... Dik

1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 00:24 | Nahoru | #15
Tak se zda ze je to v haji, promerij jsem ten altik, tedy vsechny zlute dvojice mezi sebou a prakticky pouze na jedne dvojici jsem neco nameril.
Zkousel jsem pak jeste propipat vsechny, ale pipnulo to jen u te dvojice ktera neco ukazovala, takze jestli se nemylim je stator K. O.

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 04:55 | Nahoru | #16
Tak previnout. previjeni-regulatory.cz , nějaký Petr Mareš. Na VFR mě to stálo nějaký 2200. Do 14ti dnů to bylo doma.

Naposledy editováno 19.03.2015 06:35:15

(reakce na) Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 06:10 | Nahoru | #17

Ondrus84 píše: Tak se zda ze je to v haji, promerij jsem ten altik, tedy vsechny zlute dvojice mezi sebou a prakticky pouze na jedne dvojici jsem neco nameril.
Zkousel jsem pak jeste propipat vsechny, ale pipnulo to jen u te dvojice ktera neco ukazovala, takze jestli se nemylim je stator K. O.


Pokud pouze u dvou zlutych vodicu byl odpor, tak je jedna vetev po smrti. Hold previnout, nebo sehnat

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 07:26 | Nahoru | #18
Jen pro jistotu měřil jsi na dobrém rozsahu měřáku? On ten odpor není velky:) zkoušel jsi měřit napětí mezi žlutými při nastartované moto?

edit: přehlidnul jsem to pipnutí, budiž altíku země lehká:)

Naposledy editováno 19.03.2015 07:27:21

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 09:25 | Nahoru | #19
Jj, stator uz je na ceste.

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 09:26 | Nahoru | #20
Du to rozkuchat, at to tam muzu zitra zase fouknout.

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 11:32 | Nahoru | #21









Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 14:19 | Nahoru | #22
Jestli je na té fotce starý stator tak vypadá pěkně:) ten můj na speedovi vypadal jak kdyby ho někdo hodil do krbu
edit: foto







Naposledy editováno 19.03.2015 14:23:34

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 15:44 | Nahoru | #23
Taky dobrý, nicméně nechápu proč to takhle blbě vyřešili, časem se musi posrat na všech, když plave v horkým oleji

Naposledy editováno 19.03.2015 15:44:58

Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 20:39 | Nahoru | #24
On se tím olejem chladí

1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e

19.3.2015 v 23:17 | Nahoru | #25
U těchto starších ročníků se občas utrhnou magnety, rozštípou se a rozsekají i stator. Ale na fotce to vypadá, že magnety na bubnu jsou v pořádku. Tak ještě jednou proměřit stator, postup zde. Bude-li měření odporů v pořádku, ale proudy budou nesymetrické, bude nejspíš poškozené "železo" (plechy jádra) statoru a pak jedině sehnat jiný. To, že napětí klesá při zapínání zátěží (světel), ukazuje na nedostatečný výkon alternátoru - slabé magnety, výpadek jedné fáze (buď zkratem ve vinutí, přerušením vinutí dané fáze, nebo je fáze trvale zkratována vadnou diodou, nebo tyristorem, v regulátoru. měření třífázového zkratového regleru zde.

Jinak GSX-750 má alternátor s buzenou kotvou a vestavěným usměrňovačem i reglerem (jako u auta), takže tam žádné díly zaměnitelné nebudou (GS500 má třífázové magneto se zkratovou regulací).

Dobijeni gs500e

20.3.2015 v 13:36 | Nahoru | #26






Uz se zase točí... Teda uz zase ne nic mene dobiji, blbe jsem pretesnil viko, musim to sundat a dat tam lukopren, ta potvora co jsem mel doma 100let asi ztrazila tesnici vlastnosti, mam ho uz v kabeli, akorat moji integritu akce prerusil odcod na odpoledne do prace. Takze v noci pretesnim, rano naleju olej a melo by to byt ok. Vsem moc diky za pomoc

Dobijeni gs500e

21.5.2015 v 10:42 | Nahoru | #27
Tak co, už je všechno v cajku a jezdí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijeni gs500e

15.12.2015 v 21:43 | Nahoru | #28
J.M.K.>
Ahoj me se na gsu 07 odlouplo ze predu na magnetech epoxid je pouze po stranach mezi magnetama mam strach ze se mi v tockach nejakej magnet posune myslis ze kdyz to prelepim epoxidem do 150 stupnu aspon ze predu a malinko po stranach ze to bude lepsi nebo to mam nechat ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijeni gs500e

16.12.2015 v 11:35 | Nahoru | #29
SpitfirePiston> Ahoj, ty novější ročníky už mají rotor na vnitřním obvodu "hladký", taky by se magnety jen tak vytrhnout neměly. Ale jestli je tam odloupnutý epoxid, tak každopádně přelepit, odolnost do 150°C by měla stačit, jen hlavně pozor na to, aby byl odolný vůči oleji.

(reakce na) Dobijeni gs500e

31.12.2015 v 12:29 | Nahoru | #30
J.M.K.> ok diky :) pod magnetama by to snad melo drzet tak to maznout zepredu no a snad dobry mam z toho nocni mury :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 14 Včera v 22:01 mRKEF
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist