bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?
 
10.3.2015 v 10:27
Prosím pouze lidi, kteří to osobně instalovali + vím že tu jsou i ti, kdo články montují/prodávají - zvládne LIFEPO nabíjení klasickým altíkem?
Jde o to, že potřebuji startovat motor 1,6 litru čtyřválec 16 V (v letadle, motor z auta) malou a lehkou baterkou.
VARTA 12 V 14 Ah mi vydrží vždy jen 3 roky - staré provedení mělo CCA 140 A, druhá baterka (novější) uváděla 190 Ah, ale jak známo, papír snese vše :)
Nevadila by mi AGM, ale cenový rozdíl už pak není tak velký a váha mnohem menší, tj. klidně už bych šel i do lithia, jenže: regulátor na altíku je automobilový, tj. bez omezení výstupního proudu. Altík je nejmenší ze Swiftu, tj. dá cca. 40 A. Bouchne ta lithiovka?

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

10.3.2015 v 10:50 | Nahoru | #1
Konkrétně se mi líbí tohle
nicméně opět platí - papír snese vše, sice píšou, že to má zabudovanou ochranu i proti přebití, ale to se jaksi může týkat jen napětí a ne proudu.

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

10.3.2015 v 19:38 | Nahoru | #2
POckej si co ti na to rekne assassin, von ty baterky dela. Ale nemyslim ze by nemel byt problem, nejde ani tak o proud toho altiku, pokud ten life akumulator nevymlatis uplne do mrte.

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

10.3.2015 v 19:41 | Nahoru | #3
rrss: s altikem neni problem - pokud nemas v letadle neco specialniho - pokud mas standardni napetovou regulaci = pri nabijeni je tam max 14,5V tak neni problem...

mozna blbe ctu, ale myslim ze neobsahuje zadnou elektroniku na ochranu pred prebitim/vybitim - ty obvykle mivaj mensi start proudy, kdyz maj v sobe ele...

jo a nabijeci proud by mela zkousnout cca 10C coz pri tom olovenym ekvivalentu bude kapacita zhruba 4,5Ah = 10C=45A takze no problem...

Naposledy editováno 10.03.2015 19:47:00

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

10.3.2015 v 21:02 | Nahoru | #4
Díky, assassine. Altík má regler v sobě, samostatný tenký drát na + pól baterky, takže bude regulovat slušně.
Takže články nepájet, koupit hotovou věc, třeba tuhle od téměř souseda?

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 00:10 | Nahoru | #5
Rrss: co koupit - tezko radit, kdyz si to spajis z 2300mAh clanku A123 batteries, porad te to vyjde nejlevneji, nebo koupit uz sbodovane ... Dalsi moznost je koupit neco znackovyho - vyhoda je pekna plastova krabicka a zaruka...

Ja pouzivam tohle:
www.ebay.com/itm/8-cell-A123-motorcycle-start-battery-13-2v4-6ah-12v-new-/200908348213

1 reakcí na tento příspěvek AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 05:31 | Nahoru | #6
No tak to nevím... pájet určitě ne. To na odkazu je mnohem levnější a je to fkarbonu .)

1 reakcí na tento příspěvek AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 08:02 | Nahoru | #7
Stejný problém řeší soutěžní jezdci rally. Při použití lithiových baterií jim brzy odcházely alternátory. Problém je totiž v tom, že pokud je lithiová baterie nabitá, chová se v systému tak, jako by tam nebyla a alternátor se odpálí. Podstatně lepší řešení je použití AGM baterie.

(reakce na) AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 08:05 | Nahoru | #8

rrss píše: No tak to nevím... pájet určitě ne. To na odkazu je mnohem levnější a je to fkarbonu .)



Ta v odkazu je za 3300ne? Ta sbodovana ve smrstovacce z ebay je za 2300 - rozdil litr. Jak rikam uz to neni moc a spis doporucuju koupit neco na co je zaruka - ikdyz jeji pripadne vyrizovani bude sporne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 08:08 | Nahoru | #9

baterkář píše: Stejný problém řeší soutěžní jezdci rally. Při použití lithiových baterií jim brzy odcházely alternátory. Problém je totiž v tom, že pokud je lithiová baterie nabitá, chová se v systému tak, jako by tam nebyla a alternátor se odpálí. Podstatně lepší řešení je použití AGM baterie.



Celkem zvlastni - prece to auto ma stale nejakej odber, tak altik neco dava tak ci tak, na jakejch autech to bylo? Ja mam life baterku pripravenou do bawa, ale zatim tam nevrcela ... V motorkach v poho uz nekolik let, ale tam je jinej typ regulace..

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 09:41 | Nahoru | #10
Ta ve smršťovačce má menší kapacitu...
o nulový odběr se nebojím - mám 2 elektrické palivové pumpy, pak je tam zapalko, to jsou 2 A minimálně, vysílačka, VHHRS systém no a mohu rozsvítit světla :)

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 10:09 | Nahoru | #11
rrss: kapacitu ma nejspis stejnou... oni v tom totiz vyrobci tech life udelali bordel - zavedli jakejsi PB ekvivalent - olovena baterka totiz uz pri polovicnim vybiti neda rozumnej proud - takze lze rozumne pouzivat cca pulku jeji jmenovite kapacity. U te life jde ale pouzit temer cela kapacita, protoze temer az do uplneho vybiti drzi zhruba stejne napeti a da stale velkej proud - takze ikdyz ma life cca 5Ah tak je v ni 'pouzitelne energie' jako v 10Ah olovu...

proto pak nekteri vyrobci prodavaj ty life baterky jako 10-12Ah ale ve skutecnosti jsou to 4,6Ah baterky....

ale jak rikam, to je spis info pro nekoho co se o to zajima, sam lidem co chtej tu samodomo doporucuju spis profi vyrobek - pokud vylozene nutne nepotrebuji usetrit tu tisicovku... kdyz jsem je zacinal delat byl proti profi co sem par lidi tahalo rozdil kolem 3tis a to to vyznam melo...

Naposledy editováno 11.03.2015 10:12:32

(reakce na) AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 10:39 | Nahoru | #12
assassin> Problém je totiž v tom, že soutěžáci mají výkonné alternátory pro napájení světelných ramp pro noční jízdy, ale po jejich sundání je odběr z kontrolek a minima kontrolních přístrojů (otáčkoměr a ???) téměř zanedbatelný. Potom nemá alternátor kam dodávat.

AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?

11.3.2015 v 14:30 | Nahoru | #13
assassin: o tom přepočtu vím... právě že ta na tvém obrázku se mi ZDÁLA prťavá
- a na spodním okraji aukce nabízejí 13.2V6.9AH... ovšem už za 3 141.76 CZK
a to je právě ten mnou zmíněný "žádný rozdíl".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist