bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nestartují Pionýry za tepla?
10.3.2015 v 08:46
Uz mám svého čtvrtého Pionýra/ Mustanga a na všech jsem měl stejný problém: za tepla nechytá.
Vyzkoušel jsem snad všechny svíčky světa, nastavení předstihu i karburátoru. To samé dělá i skoro nový Mustang s 3000km na budíku kde do motoru ještě nikdo nešahal. Je na to nějaký trik? Je tu někdo, kdo měl Fichtla nového a vzpomíná si jak to bylo u nového stroje? Nebo je a bylo tohle prostě normální? Díky za pomoc.

Naposledy editováno 05.09.2016 21:55:35
Předchozí
1 2
Následující

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:23 | Nahoru | #1
Protože to jsou uhnané staré sviňě co nikdy teplé moc nestartovali a tak se jim nechce.

Jsem zvědav kdo to vyřeší.

Naposledy editováno 10.03.2015 09:48:59

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:25 | Nahoru | #2
Je to normální, to samé mi dělal můj Mustang kdysi taky I 350 mi jezdí lépe když není takové horko. Ale nevím čim přesne to je, ale myslím, že nějaký svůj důvod to má

1 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:28 | Nahoru | #3
Jinak to neřeš, už když jsem na fitlu jetdil jako malý, v 7 mi jsem ho dovedl rozebrat a složit, tak nestartovali teplé. Studený jsem ho našlápl na drc.

Jinak teď mám dva fichtli 0.5ku a 20cítku, 63 a 69 rok a je to to samé. Jedině co by možná trochu pomohlo je vyměnit gugera na klice. Ty poměrně rychle vytvrdnou a dělá se tam netěsnost.

Jinak studený na drc a teplý roztlačit. Hlavně, když chytne.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:35 | Nahoru | #4
při teplém startu potřebuješ chudší směs a tak je potřeba fichtla naklonit na pravou stranu, tím se ochudí (změna hladiny) směs a chytne.
většinou to právě každej dělá naopak, protože startuje pravou nohou obkročmo přes stroj.

(reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:37 | Nahoru | #5
dweindibly> To zní dobře. To musím vyzkoušet. Díky.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 09:45 | Nahoru | #6
Měl jsem stejnej problém se simsonem s51 a tam jsem to ani nedořešil jediný co vím čím to nebylo gufera na klice jsem taky měnil, předstih karburátory atd . ale třeba to s tím nakloněním by mohlo mít něco do sebe je fakt že kámarád tenkrát tekhle mrdlal s pinckem, stejnak nic prostě a jednoduše je to peklo stroj a dělá si co chce mě třeba samovolně upadával výfuck a to byl utaženej vždycky na krev.. Je fakt že stačilo jedno cígo si dát a simson chytl na drc ale jakmile jsem to chtěl našlápnout hned po chcípnutí nic.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 10:05 | Nahoru | #7
Ještě mě napadá, taky by to mohlo být ztrátou komprese za tepla tak jako to třeba mají laciné sekačky na trávu. Píst a válec mají jinou roztažnost a chladnou rozďílně rychle. Píst se smrskne rychleji a ve výsledku dojde ke snížení komprese. Tedy čistě teoreticky...
Jdu kouknout po měřáku komprese. Chci tu záhadu rozlousknout.
Takovej ficht co by za tepla chytal na šlápnutí...Wow.
To by buchty čuměli. Na drahý mašiny už dneska neletěj

Naposledy editováno 10.03.2015 10:06:18

1 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 10:15 | Nahoru | #8
Třeba můj fichtl chýtá na šlápnutí i horkej (nová klika,ložiska,výbrus,gufera,karburace vyčištěná ultrazvukem,spravná hladina!!)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 10:27 | Nahoru | #9
kokoška.> respekt chlape. S tím ultrazvukem to musím zkusit taky. Občas mi nezavře ventil v komoře, ten je novej, podle mě to může být tím že ten zaoxidovanej plováček nechce klouzat po tý zaoxidovaný jehle.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 10:29 | Nahoru | #10
Jak zaznělo - hladina v karbu, sklon motorky... za tepla potřebuješ ochudit směs. Ideální finta byla vypnout kohoutkem benál tak 100 m předtím, než jsi zastavil.
Další start vždy bez problémů - našlápl jsi a zase benzín pustil :)

(reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 10:32 | Nahoru | #11
Vaccel> Hladinu jsem měřil podle návodu na netu. Potopit plovák, hladina byla lehce nad horní " límec " plováku tak 0,5 mm. Je to už moc? Mám jí snížit?

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 11:52 | Nahoru | #12
mě starty zlepšilo tyristorové zapalování. něco bude i na tom naklonění stroje, hladina musí být dobrá. A taky to nesmíš zhasínat v otáčkách. Osobně jsem roztlačoval málokdy. chytal na drc do páky a to i rukou.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 13:52 | Nahoru | #13
občas toto zlo dělá špatný kondenzátor nebo indučka... ale většinou je problém v hladině, jak už bylo zmiňováno.. ale třeba na mojem "soutěžním" fichtlu jsem s tím taky měl problém... jakmile jsem to po dlouhém výjezdu zdechnul u časovky, tak jsem po tom skákal jak divý a nakonec jsem to vyřešil membránovým karburátorem z motorové jednotky malotraktoru PA-80 z povážských.. i za uplně horkého motoru to chytá na první šup, aji když se to vyrátí, tak se to nezalije a tak... ve spojení s molitanovým filtrem, původníma kanálama a konusovým výfukem z motomaxsro.cz si to velmi dobře rozumí... ale těžko na takový karbec narazit

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 14:58 | Nahoru | #14
Proč sakra neřeším takový problémy....?
Protože nemůžu zaboha sehnat fichtla s papírama za normální cenu :/
Alespoň jsem si pobrečel.
Jinak mně pincek startoval teplej vždycky tak maximálně den po tom co jsem ho seřídil.....ve finále od oka a tak nějak podle citu. Vydrželo to tak týden nanejvýš a pak jsem to ladil znova.

2 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 16:38 | Nahoru | #15
Hlavnim duvodem je to, ze pionyr nema tepelne odizolovanej karbec. Takze pri ohrati se benzin odparuje a obohacuje smes. Takze je treba naucit se spravnej startovaci ritual, hodne pomaha nakloneni na stranu jak psali ostatni.

(reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 17:08 | Nahoru | #16
fatik: Určitá izolace tam je - mezi válec a koleno patří ten tlustý fíbr.
Startování potřebuje vychytat postup - co kus to originál I za tepla to chytá, když člověk najde tu správnou polohu plynu, kdy pustí do motoru dost vzduchu.
Co se naklánění týče, tahle rada je přímo v návodu.

(reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 17:10 | Nahoru | #17
fatik> Taky dobrej tip. Diky.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 18:10 | Nahoru | #18
to je všechno proto, že pionýr je tak dobrej stroj !

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 19:17 | Nahoru | #19
Naklonění napravo doporučujou i v manuálu pokud si dobře vzpomínám.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 20:48 | Nahoru | #20
Dělá to hlavně zapalování - cívky se zahřejou - zvedne se jejich vnitřní odpor - odpor vinutí a nedají už tak velký proud, kterej je při nakopávání poměrně malej a za tepla to už málo krmí indučku a jiskra je horší a pak blbě chytá. Třeba s tyristorovym zapalkem, nebo bateriovým to bude chytat jak za tepla, tak za studena. Pak už to závisí na karburátoru.

Naposledy editováno 10.03.2015 20:49:05

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 20:51 | Nahoru | #21
protože závodní stroje se roztlačujou, tak jsem to kdysi omlouval já

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 20:56 | Nahoru | #22
Nám to vyřešilo zapalování VAPE,chytá -kdykoliv,nejlépe ještě přidat Dell Orto.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

10.3.2015 v 22:21 | Nahoru | #23
Kdysi hodně dávno jsem dal na mustanga sací koleno s plynulejším obloukem a dal karbec ze Simsona. Výbrus 2x do roka byl v tý době na M2T nutností. Když to mělo dostatečnou kompresi, chytalo to na 1 - 2 šlápnutí. Jo a stou úpravou to jelo o 10 víc - i bez úpravy kanálů.
Dneska tomu hodně pomůže bezkontakt a hlavně iridiová svíčka - např Denso IW 22 nebo na léto i 24. I při slabším napětí dá dost silnou jiskru.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

11.3.2015 v 04:37 | Nahoru | #24
A start s plným plynem jste nezkoušeli?

Proč nestartují Pionýry za tepla?

11.3.2015 v 09:43 | Nahoru | #25
Vaccel napsal> Uz mám svého čtvrtého Pionýra/ Mustanga a na všech jsem měl stejný problém: za tepla nechytá. Jena to nějaký trik?

Je-základní chybou je do motocyklů této značky 1.lít benzín dovnitř(do nádrže): musíš zvenku a všude -pěkně poctivě. 2. používání klasické zapalovací svíčky(elektrické):použij raději normal sirku a škttni-chytne to okamžitě a máš po problému. Tyhle pasti značky Jawa ČZ jsou pověstné svojí nevyzpytatelností a nespolehlivostí. Hoď to ze skály , investuj do japončíka a konečně budeš víc jezdit než řešit závady. Dobře míněná rada- já to udělal a nelituju.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

11.3.2015 v 13:06 | Nahoru | #26
Teplé fechtl jedině na plné plyn a většinou na podruhé max třetí chytne.

Proč nestartují Pionýry za tepla?

11.3.2015 v 13:53 | Nahoru | #27
Taky mi chytá na první šlápnutí jak za tepla tak i za studena,hlavně to chce dobře seřídit hladinu v komoře taky jsem se s tím drbal :)

(reakce na) Proč nestartují Pionýry za tepla?

11.3.2015 v 22:05 | Nahoru | #28

patt_01 píše: Dělá to hlavně zapalování - cívky se zahřejou - zvedne se jejich vnitřní odpor - odpor vinutí a nedají už tak velký proud, kterej je při nakopávání poměrně malej a za tepla to už málo krmí indučku a jiskra je horší a pak blbě chytá. Třeba s tyristorovym zapalkem, nebo bateriovým to bude chytat jak za tepla, tak za studena. Pak už to závisí na karburátoru.



Proč nestartují Pionýry za tepla?

12.3.2015 v 10:24 | Nahoru | #29
Můj fichtl to dělal, pomohlo správně seřídit hladinu. A ano, i rozdíl 0,1mm má vliv! Ne velkej, ALE MÁ! Po správném seřízení hladiny jsem neměl problém jet vkuse ze Žďáru nad Sázavou do Břeclavi v létě, kdy si myslím byl motor dostatečně ohřátý, natankovat 2,8 litru benzínu, a na šlápnutí chytnul a jelo se dál. Zapalko origo, všechno origo. Gufera na klice ještě z fabriky.
E: Patt: Jo, jenže nikdy nezahřeješ cívky natolik, aby to mělo znatelný vliv. Znatelný vliv má u motorek teplota pouze na indukční cívku, která už má za zenitem. Na nabuzení dobré indučky určené na 6V (u fichtla tuším dokonce 8V) stačí i pouhá tužková baterie, a jiskra vznikne dostatečně silná pro zážeh.

Naposledy editováno 12.03.2015 10:27:35

4 reakcí na tento příspěvek Proč nestartují Pionýry za tepla?

12.3.2015 v 17:02 | Nahoru | #30
Zdravím pánové,
měla bych dotaz trošku mimo téma.
Potřebovala bych poradit kde mi udělají SPZ na Pionýra. Nebo jestli už se dělají na ně i veteránské SPZ.
Jestli někdo s tím máte zkušenost a nechávali jste si jí někde vyrobit.

děkuji
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist