bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: netahne na trojku
8.3.2015 v 17:51
Nazdar kluci. Po mých problémech s primárním řetězem je tady další. Snažím se ho pomalu zajíždět, ale nechce mi potvora táhnout na trojku. Jednička a dvojka super, ale jak přeřadím na trojku, tak je to typický pionýr. Otáčky spadnou a pokud nejedu z mírného kopce tak se ne a ne rozjet. Samozřejmě že ho nehoním jak zdutou kozu, vždyť zajíždím. Nevím jestli je to pořád tím řetízkem, protože ještě furt nejde normálně zařadit. Myslím tím že ještě pořád nevypíná jak má, ale s každým kilometrem je to lepší a lepší. Možná je to i proto, že mám 110 kilo a asi se mnou má pionýr dost práce. Čím by to mohlo být že netáhnu na trojku?

netahne na trojku

8.3.2015 v 18:09 | Nahoru | #1
Ahoj,
když jsi měl ten motor rozdělanej, nepřehodil jsi kolečka v převodovce? Stává se to celkem často, hlavně lidem co o tom neví . Když prohodíš kolečka v převodovce, tak máš potom silnou dvojku (dobře navazuje na jedničku), ale jakmile dáš trojku, tak nemá motor žádnej tah a v podstatě se roztočí jen když jedeš z kopce...

netahne na trojku

8.3.2015 v 18:24 | Nahoru | #2
A nebo to bude tim,ze pincka co tahne na trojku jsem jeste nevidel,kor kdyz mas 110 kg.Dej co nejmensi sekundarni retezovy kolecko,bude to lepsi.

netahne na trojku

8.3.2015 v 18:33 | Nahoru | #3
mensie koliesko

netahne na trojku

8.3.2015 v 18:55 | Nahoru | #4
Čoveče nejsem si vědomý že bych přehodi kolečka, ale je to samozřejmě možné. Stejně to budu muset zase rozdělat, protože to ložisko na klice dostává dost na prdel díky tomu řetízku.
Jasně že to se mnou nepoletí jako kameň když mám 110 kilo, ale mít dvoj rychlostního pincka taky není od věci, rarita.
Menší kolečko je až to poslední řešení.
Zatím díky. Asi ještě chvilku pojezdím a pak na to mrknu, ať ten řetízek ještě trochu natáhnu

PS: tak jsem kontroloval náhradní převodovku a jdou tam přehodit je ty posuvné dvojkolečka. Jedny mají 18 a druhé 2O zubů. Podle videa na Youtubu patří 20ti zubé na hřídel se sekundárním kolem a 18ti zubé na hřídel s rohatkou pod pružinou.

Naposledy editováno 08.03.2015 20:10:56

netahne na trojku

8.3.2015 v 20:19 | Nahoru | #5
Ano, to jsou ty dvě kolečka který jdou prohodit. Tady máš návod jak mají být kolečka poskládaný http://www.jawa-50....eneralku-motoru.html .
Jinak co se týká váhy jezdce, tak 110kg není zrovna málo, ale pionýr který je v celkem dobrým stavu musí na trojku po rovince i s takovou zátěží normálně jet . Pokud by byla převodovka dobře poskládaná, tak pak je možnost dát menší sekundární kolečko. Teď tam asi budeš mít 13Z, tak místo něho by jsi mohl dát 12Z nebo 11Z...

1 reakcí na tento příspěvek netahne na trojku

8.3.2015 v 20:26 | Nahoru | #6
Super . Mrknu na to. Mám celý týden volno, když jsou ty prázdniny. Tak jeden den s mladým rozděláme motor a uvidíme. Určo dám zase vědět.

netahne na trojku

8.3.2015 v 20:42 | Nahoru | #7
Řekl bych jednoznačne prohozena kolecka v převodovce

(reakce na) netahne na trojku

8.3.2015 v 21:16 | Nahoru | #8
kralda75> Určitě dej potom vědět, jak to dopadlo

netahne na trojku

11.3.2015 v 12:06 | Nahoru | #9
Co myslíte? Natočili mu ekg a co myslíte, měl ho tam. Takže složíme a snad už pofičíme.

netahne na trojku

11.3.2015 v 14:31 | Nahoru | #10
Takže kolečka byly prohozený?

2 reakcí na tento příspěvek netahne na trojku

14.3.2015 v 08:02 | Nahoru | #11
No zda se že jo, ale když nad tím tak přemýšlím, ty kolečka můžou mít vliv tak na 1a2, protože 3 je zařazena naprimo přes spojku,hridel a sekundární kolečko,nebo se pletu? Myslím, že tah pinďoura na 3 ovlivnim maximálně 13 zubem na sekundarnim kolecku.

(reakce na) netahne na trojku

14.3.2015 v 09:50 | Nahoru | #12
kralda75> 13 tam byla origo, náhradní se nechalo koupit 14(mustang) nebo 12 (O5) no a s touhle vahou se ani nediv...

(reakce na) netahne na trojku

14.3.2015 v 11:00 | Nahoru | #13
kralda75> osobně s tím zkušenosti nemám, ale co jsem četl na internetu na hodně místech, tak přehození těch dvou koleček ovlivní celou převodovku. Zkrátí se dvojka, proto tak dobře navazuje na jedničku, ale prodlouží se trojka a to má za následek velkou výkonovou díru mezi dvojkou a trojkou a motor má pak problémy tu trojku vůbec utáhnout .
Pokud to teď jede líp, tak je to jen dobře, ale pokud by to pořád výkonově nestačilo, tak pak je řešení dát 12Z sekundárko. Já mám na pinckovi taky 13Z, ale jelikož už mám víc na váze než před pár lety, tak budu asi teď o víkendu dávat 12Z, tak jsem zvědavej jak to pojede, ale do kopců by to mělo být určitě lepší. Na druhém pionýrovi mám 11Z a ten se při prudším puštění spojky staví na zadní a v kopcích je to hooodně znát. Kopec, který s 13Z vyjíždím na dvojku s plným plynem, tak s tím 11Z ho vyjedu na trojku s 1/2 až 3/4 plynem

netahne na trojku

17.3.2015 v 11:47 | Nahoru | #14
Měl sem to na zkoušku jednou prohozené a pionýr na 1 normál, na 2jku 70km/h a na 3jku 50km/h :D je to spíš pak moto do terénu :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist