bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh "retro" Jawy
2.3.2015 v 23:42
Založil jsem nové téma, protože už s tím jinde oxiduju dost dlouho a dostávám se tam trošičku "out of topic".

Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...

Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:





Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...

Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 11
Následující

4 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

2.3.2015 v 23:45 | Nahoru | #1
Momentálně řeším, co by měla mít nová Jawa za motor. Vcelku se mi líbil názor Triumph Thunderbird 1600. Co myslíte?

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

2.3.2015 v 23:54 | Nahoru | #2

XVavron píše: Momentálně řeším, co by měla mít nová Jawa za motor. Vcelku se mi líbil názor Triumph Thunderbird 1600. Co myslíte?


To je docela brutál, dal bych tam něco lehčího, třeba z Thruxtona

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 00:19 | Nahoru | #3
XVavron>

model "kastle" dobrý

stálo by za to popřemýšlet jak tam vrznout ten jawáckej motor co se montuje do čtyřkolek a krosovejch sajd...

vonělo by to celý po českejch ručičkách a ten ušlechtilej jednobuch by tomu mooooc slušel.

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 00:27 | Nahoru | #4
XVavron:jdeš na to dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 00:48 | Nahoru | #5
Jakej bude výfuk? Já bych tam dal nějakej výfuk alá cruiser, takovou tu "trumpetu", ten by tam seděl jak prdel na hrnec. A taky bych se nebál ty řidíka dát trošku níž a víc dopředu. Jinak vypadá to moc pěkně.

Naposledy editováno 03.03.2015 02:15:23

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 01:35 | Nahoru | #6
Hmm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 06:21 | Nahoru | #7

bulldogbiker píše: Hmm



s tim hmmmmm pokracuju:
- nechavat perackej typ odpruzeni a vpredu rozdvojeny ram se mi zda OPRAVDU out of topics
- naopak davat JINEJ motor nez [treba moderni] dvouval s kralovskou hrideli je opet uplne mimo misu!

Pro inspiraci:
Lada Stajneru kdysi vyrobil v Jawe tri kousky pullitru na espezetkach v kejvacce na 19"kolech a s motorama s dvouvackovou hlavou, dvema karburacema apod. Jeden jsem mel a ja debil to na pocatku osmdesatych let prodal Bohuzel se mi nezachovala ani fotka! Nepest tohle s pane Chalupnikovou replikou J 500 OHC, ktera je na 16"kolech!

Naposledy editováno 03.03.2015 06:24:25

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 06:26 | Nahoru | #8
motor bys tam měl dát asi ten novej jawáckej litr, ne?

3 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 06:34 | Nahoru | #9
Jawa 500 OHC ...Bude a je jen jedna
cokoliv rádo by pseudo re-Jawa 500 ohc bude jen kýč který se bude líbit jen tomu co ji postaví
"kdyby udělali nějaký repliky originálu" myslím že by to svý majitele našlo
takhle to nema šanci na život

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 07:07 | Nahoru | #10
XVavron> Dívám se na návrh okem mechanika/konstruktéra:
-máš tam "jakousi" z.kývačku s čepem pod motorem, = to nemůže fungovat = čep kyv. vidlice musí být +/- ve výšce osy ř.kolečka...
-pokud tam bude normální k.vidlice, z trochu dnešních profilů a šířkou pro trochu "normální" pneu, asi nedokážeš (kvůli celkové šířce) zachovat boční "jawácké" kaslíky... max jejich atrapy, jen jako krytování...

Jinak "u mě dobrý" krásně se bavíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 07:21 | Nahoru | #11

gorkin píše: Jawa 500 OHC ...Bude a je jen jedna
cokoliv rádo by pseudo re-Jawa 500 ohc bude jen kýč který se bude líbit jen tomu co ji postaví
"kdyby udělali nějaký repliky originálu" myslím že by to svý majitele našlo
takhle to nema šanci na život



Pak by se nesměl dělat kupříkladu ani Triumph Bonneville, protože "byl jen jeden".
Výsledek jsi neviděl, ale bude to kýč.
Není nad to přijít, poplivat (něčí hraní si) a odejít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 08:09 | Nahoru | #12

gorkin píše: Jawa 500 OHC ...Bude a je jen jedna
cokoliv rádo by pseudo re-Jawa 500 ohc bude jen kýč který se bude líbit jen tomu co ji postaví
"kdyby udělali nějaký repliky originálu" myslím že by to svý majitele našlo
takhle to nema šanci na život



Blbost.

Co se týče návrhu, tak bych snížil světlou výšku. Takhle to vypadá jako hard enduro. Navíc i ta Trumpeta ma ten motor dost vysokej, takhle by se tam nevešel. Thunderbird ho ma i dost dlouhej. Nevejde se ti tam na délku. Navíc tech 1700ccm se mi zda zbytečně moc. Nemusí to byt power cruiser. Radši bych lehčí motorku pro radost. Motor z Bonevilla a nebo i klidně jednoválec z Kawasaki W800

Naposledy editováno 03.03.2015 08:10:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 08:16 | Nahoru | #13

seikos píše: Blbost.

Co se týče návrhu, tak bych snížil světlou výšku. Takhle to vypadá jako hard enduro. Navíc i ta Trumpeta ma ten motor dost vysokej, takhle by se tam nevešel. Thunderbird ho ma i dost dlouhej. Nevejde se ti tam na délku. Navíc tech 1700ccm se mi zda zbytečně moc. Nemusí to byt power cruiser. Radši bych lehčí motorku pro radost. Motor z Bonevilla a nebo i klidně jednoválec z Kawasaki W800



W800 je dvou-hrnek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 08:19 | Nahoru | #14

PetrXX píše: Pak by se nesměl dělat kupříkladu ani Triumph Bonneville, protože "byl jen jeden".
Výsledek jsi neviděl, ale bude to kýč.
Není nad to přijít, poplivat (něčí hraní si) a odejít.


ok
tak teda si na ten vysledek počkám peace

Naposledy editováno 03.03.2015 08:29:43

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 08:25 | Nahoru | #15

PETARDAK píše: W800 je dvou-hrnek

yes, sir

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:04 | Nahoru | #16
Začíná se tu rozjíždět celkem solidní utkání Motor z nový Jawy? Jako myslíte dát tam Emzetu? No sory, ale... Samozřejmě řadovej dvouvál by to bejt měl, nevím, kde vyhrabat něco s královskou hřídelí. Ten rám bude snad velkej dost, aby se tam ta šestnáctka nacpala. Sice jsem chtěl taky původně osmistovku nebo tu Kawu, ale byl jsem upozorněn, že by to v tom mohlo vypadat jako žebrák (?). Ten motor od Esa, co se dává na plochodrážky prej moc nevydrží, není stavěnej na normální ježdění, ale taky mě napad, byť jednobuch - stejně tak motor z Enfieldu.

Světlá výška a umístění osy vidlice - asi by šlo protáhnout rám na spodních trubkách dolů, bude to pak víc odpovídat klasický konstrukci rámu a osa se tím posune nahoru a vidlice se dá trošku narovnat. Světlost pak ještě stáhnou výfuky. Zároveň se tím rozšíří prostor uvnitř rámu a bude zase víc místa na velkej motor. Kastlíky se vlezou, jsou vně kyvky zavěšený na vršku rámu s mírným odsazením.

Úplně obšvihnout pětistovku i s konstrukcí rámu? To je zbytečný, výkresy starý pětistovky mi nedávno známej nabízel za pár kaček - teda jestli nekecal. Ale jednoduchej rám se s novějším motorem a ostřejšíma brzdama bude kroutit jak užovka, proto kolíbka. Zadek zachovávám jen podobnej, úplně stejný to není - je to spíš jen optická záležitost.

Děkuji všem, pokračujte, ryjte a klidně i plivejte - ale k věci.

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:24 | Nahoru | #17
Kdo si hraje nezlobí . Podle mě by byl ideální motor z tý Kawy. Ale ten starší, s nakopávačkou . Vypadá dostatečně retro a výkon tak akorát.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:26 | Nahoru | #18

gorkin píše: ok
tak teda si na ten vysledek počkám peace


1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:30 | Nahoru | #19
Pohon motorem z Kawy W800 by byl IMHO hodně vkusný nástupce původního motoru OHC

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:35 | Nahoru | #20
PetrXX>

Přesně. Nic podobnějšího, funkčního a za rozumný peníze neexistuje....

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:35 | Nahoru | #21
O ose kyvky už se psalo, musí jít výš, navíc mi přijde, že na umístění nějakých rozumných tlumičů tam je malá vzdálenost mezi kyvkou vzadu a rámem nad ní. Celý tenhle problém bys vyřešil rámem ála softail s trojúhelníkovou kyvkou (se zabudovanými kasliky) a tlumiči vodorovně dole pod rámem. Byť připouštím, že tohle řešení na rozdíl od H-D k půlitru moc nepasuje.

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 09:53 | Nahoru | #22
Kdybyste někdo našel 3D model toho motoru volně ke stažení, pošlete prosím link. Zatím mám jen celou motorku za 60-75$ a to je na takovou srandu dost drahý Určitě někde bude... Nebo stačí nějaký nákresy s pár rozměrama, aby se to dalo aspoň načrtnout v měřítku.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 10:23 | Nahoru | #23
Jaký bude pak výsledek? Půjde to do výroby?
Jinak motor OK nemusí to být žádný trhač asfaltu ale něco co dokáže držet optimální rychlost na dálnici a bude mít i rezervu. Maximální rychlost tak 160 km/h

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 10:27 | Nahoru | #24

XVavron píše: Momentálně řeším, co by měla mít nová Jawa za motor. Vcelku se mi líbil názor Triumph Thunderbird 1600. Co myslíte?



až si ověříš, že rám a podvozek fungují (a jak fungují, kde je nutnost vyztužit a možnost odebrat materiál, kolik toho zvládají tlumiče a jak reaguje okolí = potenciální kupci) na něčem o výkonu 60-70 k a krouťáku do 80 nm, pak můžeš jít dál. i tak to bude pro dva lidi na rok spousta full job

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 10:37 | Nahoru | #25

Lyer píše: Jaký bude pak výsledek? Půjde to do výroby?
Jinak motor OK nemusí to být žádný trhač asfaltu ale něco co dokáže držet optimální rychlost na dálnici a bude mít i rezervu. Maximální rychlost tak 160 km/h



Do výroby? Rozhodně ne přeze mě S akuvrtačkou a pilkou na železo toho asi nepolepim Výsledek by měla být vizualizace. Ideální dopad by byl dobrej ohlas, kterýho by si všimli v Jawě a začli přemejšlet nad tim co dělaj - ale to je utopie. Motor zatím převládá názorově kawa W800, jen ho dostat do modelu...

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 11:02 | Nahoru | #26

XVavron píše: Do výroby? Rozhodně ne přeze mě S akuvrtačkou a pilkou na železo toho asi nepolepim Výsledek by měla být vizualizace. Ideální dopad by byl dobrej ohlas, kterýho by si všimli v Jawě a začli přemejšlet nad tim co dělaj - ale to je utopie. Motor zatím převládá názorově kawa W800, jen ho dostat do modelu...



Jawa by začala přemýšlet až tehdy, kdy bys přišel s nápadem, jak sehnat nějakou pěknou státní dotaci...

ed. překlep

Naposledy editováno 03.03.2015 11:45:24

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 11:06 | Nahoru | #27
Motor W800, nebo W650 s nakopávačkou bych tam dal každopádně. Sice to nebude mít dvoupáku a start vlevo, ale tvar karteru, válců a hlavně královna tam budou pasovat. A mně osobně lépe vyhovuje nakopávačka vpravo:



Zdrojový odkaz - jinde jsem snímek tohoto motoru nenašel. A držel bych se co nejvíce předlohy původní 500OHC, jen samozřejmě vychytat všechny nectnosti (hlavně nízkou tuhost), i za cenu jiného provedení rámu. Zadek bych ale ponechal na způsob "hardtailu" s kluzáky, po vzoru péráku. Kyvka by se k těm podsedlovým kastlíkům moc nehodila.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 11:25 | Nahoru | #28
Bych to udělal nějak takto:

Když už mají ten MZ motor

Edit: chladič tam fouknout dopředu a motor by se nějak zapasoval, lehká kapotáž s jedním světlem ze 70 let.

Naposledy editováno 03.03.2015 11:27:50

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 11:41 | Nahoru | #29
Protáhl jsem ten rám dolů. Je to takhle ok?






Naposledy editováno 03.03.2015 11:41:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 11:48 | Nahoru | #30

georgeCZ píše: Bych to udělal nějak takto:

Když už mají ten MZ motor

Edit: chladič tam fouknout dopředu a motor by se nějak zapasoval, lehká kapotáž s jedním světlem ze 70 let.



To vypadá pěkně, copak to bude za krásku? A co to je za motor?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 11
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist