bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Simson střílí
1.3.2015 v 19:06
Ujedu asi 1KM a když zastavim tak chcípne (nebo když jedu pomalu z kopečka bez otaček) když nakopávám tak občas střelý chvilku počkám a asi na 10 nakopnutí chytne a pak chcipne na 15té už chytne a držim ho v otáčkách pak jde v pohodě. Dík za odpovědi. A ještě když jedu tak jako trošku cuká. Dík

Simson střílí

1.3.2015 v 19:12 | Nahoru | #1
A zapalovaní mám nové, cívku taky, tyristor. krabičku taky. a svíčku

Naposledy editováno 01.03.2015 19:34:34

Simson střílí

1.3.2015 v 19:17 | Nahoru | #2
taky me to dela a trochu jsem dal bohatsi smes(1/4 otacky) a je to lepsi...protoze v zime je bohatost jina nez v lete...ten zbytek do dokonalosti jsou asi zoxidovane spoje protoze sem ji mel v zime venku jen pod plachtou..minulou zimu sem ji mel v suchu a vse ok

Naposledy editováno 01.03.2015 19:18:23

Simson střílí

1.3.2015 v 19:42 | Nahoru | #3
U tohohle karburatoru se dá štelovat směs jen jehlou ? Nebo i ňákym šroubkem ? Asi je to 16n1

Simson střílí

1.3.2015 v 19:43 | Nahoru | #4




Simson střílí

1.3.2015 v 20:10 | Nahoru | #5
divne,nechapu ty dve diry vpravo uprostred a ten sroub vlevo uprostred je na bohatost smesi nejakej divnej

Simson střílí

1.3.2015 v 20:18 | Nahoru | #6
co takhle seřídit předstih?

Simson střílí

1.3.2015 v 21:14 | Nahoru | #7
předstih ,odtrh ,základ

2 reakcí na tento příspěvek Simson střílí

1.3.2015 v 21:17 | Nahoru | #8
Viděl bych to na indučku, nebo tyristor. Jakou tam máš indučku? Originální krátkou ještě DDR? (tam často uhnije šrouib na kterej se šroubuje VN kabel. A pokud tam máš novou indučku, tak zkontroluj jestli je na 4V (tyr. zapalko - babetta, simson)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson střílí

1.3.2015 v 22:00 | Nahoru | #9
patt_01>

hele umis vubec cist?Jo ty ses ten druhej od mata...tak to jo

A zapalovaní mám nové, cívku taky, tyristor. krabičku taky. a svíčku

Naposledy editováno 01.03.2015 22:01:49

(reakce na) Simson střílí

1.3.2015 v 23:11 | Nahoru | #10

Bramborovy_kral píše: patt_01>

hele umis vubec cist?Jo ty ses ten druhej od mata...tak to jo

A zapalovaní mám nové, cívku taky, tyristor. krabičku taky. a svíčku



Zapalování nové... takových lidí už bylo.... pokud koupil madarskej tyristor, nebo obyč. indučku co není vhodná pro CDI zapalko, tak je mu to nový zapalování k prdu, protože obyč. indučka na kladívka mu bude pálit tyristory a nebo to bude střílet, kuckat atd... A ty madarský tyristory odcházej samy od sebe, je to hroznej šmejd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson střílí

2.3.2015 v 15:50 | Nahoru | #11

patt_01 píše: Viděl bych to na indučku, nebo tyristor. Jakou tam máš indučku? Originální krátkou ještě DDR? (tam často uhnije šrouib na kterej se šroubuje VN kabel. A pokud tam máš novou indučku, tak zkontroluj jestli je na 4V (tyr. zapalko - babetta, simson)



Co když má 12V? To mu bude asi 4V na hov.o

Simson střílí

2.3.2015 v 16:28 | Nahoru | #12
Šel bych po bohatosti..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson střílí

2.3.2015 v 18:26 | Nahoru | #13

ffugas píše: Co když má 12V? To mu bude asi 4V na hov.o


Okruh dobíjení je uplně oddělenej od okruhu zapalování a navíc pokud má tyristor, tak je to bezkontaktní zapalování, tudíž je potřeba vhodná indučka pro tyristorový zapalování. Když tam dá 12V indučku co je určená pro bateriový zapalování s kladívky, tak mu to bude střílet, škytat, pálit tyristory a po zahřátí nepojede vubec. Proč? Protže indučka určená pro tyrtistorový zapalování má jiný poměry vinutí, oproti indučkám pro kladívka. Optimální poměr má obyč. indučka 4V co se používá pro tyristorový zapalko pro babety, nebo malý indučky ze skůtrů, které mají také CDI, zapalování. Tyto indukční cívky mají poměrně malý primární odpor z důvodu rychlého vybití kondenzátoru v CDI jendotce(tyristoru) velkým proudem. Pokud tam dá obyč 12V cívku pro bateriový zapalování s kladívkama, tak ta má mnohem větší primární odpor a kondenzátor se bude vybíjet pomaleji malým proudem, což zjendodušeně způsobí menší jiskru, která pod tlakem ani nemusí přeskočit...

Simson střílí

2.3.2015 v 19:35 | Nahoru | #14
No, s jedním simálem jsem se solidně natrápil tak rok zpátky. Směs se šteluje šroubkem, který je zvrchu karburátoru u motoru vpravo. Je pod plastovou plombou, tudíž na něj moc nehrab, pokud nevíš co děláš. Na simálovi je předstih pevně danej, a to co ti dělá, indikuje špatnej předstih. Mrkni se, jestli není stržený pero na magnetu. Dále potom kábl od svíčky, indukčku, prostě elektriku. U těch malých motorů je problém, že když jsou špatně naštělovaný, tak to blbne, nebo vůbec nejede. Pokud to nepomůže, tak pořádně vyčistit karburaci. Dál se podívej, jestli není ucpanej kohout, to mě taky dos nazlobilo. Víčko v nádrži, pokud těsní, tak je taky problém. Prosě projdi komplet palivovou cestu od víčka nádrže až po píst. Před tím ještě elektriku a musí to jet.

Simson střílí

2.3.2015 v 21:07 | Nahoru | #15
Já to prostě vidím na elektriku a na karbec bych zatím nešahal. Záleží jestli máš karb starší - s větším šoupátkem - typ 16N1-11, ten je na fotce nahoře. Levý šroubek je vzdušník - šteluje se tím volnoběžná směs - vyladit tak aby to dobře startovalo, hezky prdlalo na volnoběh a hezky šlo za plynem. když ho povolíš - ochuzuješ tím volnoběžnou směs - přidáváš vzduch.. Volnoběžné otáčky se štelují šroubkem s pružinkou co zvedá šoupátko - přitáhneš, otáčky se zvýší - klasika.

U novějšího karburátoru 16N3-4 je šroub štelování volnoběžné směsi pod zátkou nahoře v přírubě karburátoru. Tam to funguje ale obráceně když povoluješ šroubek (červík) tak obohacuješ volnoběžnou směs - přidáváš benzín. Pak se doladí volnoběžné otáčky ještě levým šroubkem s pružinkou zezhora karburátoru - tím se přidává vzduch na volnoběh - pozor oba šroubky mají navzájem trochu vliv, tak je dobré si s tím pohrát. U toho šroubku nastavění volnoběžných otáček to funguje taky obráceně - čím víc povoluješ, tím větší je volnoběh.

Nicméně tohle štelování je ti k hov.u, protože tohle ovlivňuje jen volnoběžnou směs a při minimálním otevření šoupátka. Směs při částečném otevření šoupátka určuje pozice jehly a hlavní tryska. Když dáš pojistný plíšek na jehle na vyšší zářez, tak se směs ochuzuje a když na nižší, tak obohacuje. Nechal bych to ale být tak jak to máš, protože ty máš problém spíš v zapalování a nebo v palivové cestě - kohoutek, filtr, hladina v plovákovce.

(reakce na) Simson střílí

3.3.2015 v 08:24 | Nahoru | #16

patt_01 píše: Okruh dobíjení je uplně oddělenej od okruhu zapalování a navíc pokud má tyristor, tak je to bezkontaktní zapalování, tudíž je potřeba vhodná indučka pro tyristorový zapalování. Když tam dá 12V indučku co je určená pro bateriový zapalování s kladívky, tak mu to bude střílet, škytat, pálit tyristory a po zahřátí nepojede vubec. Proč? Protže indučka určená pro tyrtistorový zapalování má jiný poměry vinutí, oproti indučkám pro kladívka. Optimální poměr má obyč. indučka 4V co se používá pro tyristorový zapalko pro babety, nebo malý indučky ze skůtrů, které mají také CDI, zapalování. Tyto indukční cívky mají poměrně malý primární odpor z důvodu rychlého vybití kondenzátoru v CDI jendotce(tyristoru) velkým proudem. Pokud tam dá obyč 12V cívku pro bateriový zapalování s kladívkama, tak ta má mnohem větší primární odpor a kondenzátor se bude vybíjet pomaleji malým proudem, což zjendodušeně způsobí menší jiskru, která pod tlakem ani nemusí přeskočit...



To co píšeš vím, ale nějak jsem nevěděl, že má simson kontaktní zapalování s kladívkama. Myslím, že má bezkontakt.

Simson střílí

3.3.2015 v 17:30 | Nahoru | #17
simson má bezkontakt a startší typy měly ještě kladívka...

Simson střílí

4.3.2015 v 15:37 | Nahoru | #18
To jsou ale opravdu starší typy. Nepředpokládám že má úplně toho starýho. Mám na mysli tak rok 88-90 (ty nejznámější). 12V jsou myslím z roku 89-90

edit: máš ho dokonce v profilový fotce a pěknej

Naposledy editováno 04.03.2015 15:38:32

Simson střílí

4.3.2015 v 16:27 | Nahoru | #19
díky, jinak indučka pro kladívka se používá právě klasická 12V a u bezkontaktu se používá indučka pro tyristorový zapalování - vyhoví klasická 4V z babetty, nebo krátká indučka pro simsony s tyristorem.

Simson střílí

4.3.2015 v 19:57 | Nahoru | #20
chlapi mám podobný problem nakopnu na první žduch asi po 10 min. to zdechne nejde nakopnout neni jiskra, po nějaké době opět kopnu a na první šup a jiskra jak cumel. Dostal jsem radu ohledně snimače ot. ale tím to není, davá 18 -- 20 ohmú, tak fakt nevim. Mám 6-ti Volt. bezkontaktní zapalování S 51 enduro. poraďte prosím

Simson střílí

4.3.2015 v 20:52 | Nahoru | #21
Indukční cívka - častej problém u simsonů. Zkus dát novou bud tuto: http://www.moto-ust...ozi.asp?klic_ma=1811
a nebo tuto: http://www.moto-ust...ozi.asp?klic_ma=6852

s tou oranžovou mám velmi dobré zkušenosti, jezdí na ně asi 5simsonů u každýho má najeto zatím kolem 5tis km, u jendoho simsona 10tis km a makaj superově. Akorát ten kablík s fajfkou stojí za pytel, takže lepší tam dát klasickej červenej kbel s nějakou kvalitní fajfkou.

Simson střílí

5.3.2015 v 19:07 | Nahoru | #22
prosím tě ten oranžový kablik to je cívka ?? to vydím prvně sem elektro antytalet , chci si ho obědnat ale podle toho obrazku nevím kde co zapojit ,prosím tě o podrobný popis kde co příjde no prostě jak pro blbce.

Simson střílí

5.3.2015 v 19:21 | Nahoru | #23
cívka je ten váleček se dvěma konektorama - zelený mínus(kostra) a černý výstup č.15 z tyristoru.

Jinak je lepší si k k tomu koupit i klasickej červenej svíčkovej kablík a nějakou lepší fajfku, protože tahle co je u té cívky není moc dobrá.

Simson střílí

5.3.2015 v 21:06 | Nahoru | #24
diky moc mám nový červeny kab. i novou izol. faju. tak jak to dojde tak to hned vzkouším. stejně nechapu jak je možné že jiskra jde 10 min. pak nic a asi po 1 hod. zas de .myslel sem že mi to vycucavá baterku ale po změrení vše vpoho. tak zytím diky

1 reakcí na tento příspěvek Simson střílí

5.3.2015 v 21:46 | Nahoru | #25
simson nepotřebuje pro jízdu baterku, baterka je tam jen kvůli blinkrům a klaksonu.

Jinak to že 10minut jede a pak hodinu ne je způsobeno, že se zahřeje cívka pak přestane dávat uplně. Na simsonu ty indučky celkem dost odcházej. Jinak ještě může být problém v zapalovací cívce co je pod magnetem, ale časteji je v háji indučka

Simson střílí

6.3.2015 v 23:14 | Nahoru | #26
Dík všem za rady teď budu měnit ložiska, gufera a těsnění. Mám tam novou cívku 6V z trabanta a předtim ňákou 8V tak si asi budu muset koupit tu co tam patří :D A když mám simsona 6V tak nevadí že budu mít cívku 4V ? http://www.moto-ust...ozi.asp?klic_ma=1811 Díky za odpovědí :)

Naposledy editováno 06.03.2015 23:16:16

Simson střílí

7.3.2015 v 08:31 | Nahoru | #27
Tam právě musí být tahle 4V pro tyristorové zapalování! Jiný tam nedávej, na ty 6V by to sice nějak jelo, ale už to není ideální. Dej tam co tam patří.

(reakce na) Simson střílí

17.3.2015 v 20:17 | Nahoru | #28
čau tak sem koupil tu indučku co jsi mi doporučil,gy6-4t honda.
nakopnu ......na pvní šup .....no a 10 min, prt prostě bez jiskry ., tak jsem koupil cívku, zapalování a uvídim jestli to bude ten problém. nenapadá tě ještě čím by to mohlo prosímtě být?

Naposledy editováno 17.03.2015 20:22:09

Simson střílí

17.3.2015 v 22:41 | Nahoru | #29
u tý cívky preventivně vyměn ten oranžovej kablík za kalsickej červenej a dej nějakou lepší fajfku, tahle stojí za prd. Jinak ještě to může dělat snímač, ale většinou ten zdechne zničeho nic. to je poslední co může blbnout.

Simson střílí

23.1.2016 v 20:44 | Nahoru | #30
Sorry já jsem tu hooodně dlouho nebyl. Cívkuu jsem koupil tuhle http://www.moto-ust...ozi.asp?klic_ma=1811 ... Je krátká na krabičce bylo 4V, ale na cívce 12V tak jsem jí tam dal a zatim to jezdí. , ale jak je sníh tak teď zrovna ne no.

A těch deset minut jízdy a pak hodina stání to byl ten snímač.
V tu dobu jsem chtěl jezdit a neměl 1000 Kč na německej tak jsem koupil ten za 455 Kč http://www.moto-ust...ozi.asp?klic_ma=2336 a zatim jezdí

Všem dík za rady

Naposledy editováno 23.01.2016 20:52:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist