Téma: Co s lambda sondou.
7.2.2015 v 20:55
Ahoj všem.
Mám dotaz.Má někdo zkušenost s výměnou výfuků na vn 1700 tourer? Jelikož originály jsou fakt tichý,rozhodl jsem se pro změnu.Chci tam dát Cobry ale co se sondou?Pokud ji odpojím naskočí na displeji závada,pokud ji jenom vyndám z výfuku neobjeví se nic ale nevím co to bude dělat za jízdy.
Pokud s tím má někdo nějakou zkušenost budu rád za každou radu. Díky.
Mám dotaz.Má někdo zkušenost s výměnou výfuků na vn 1700 tourer? Jelikož originály jsou fakt tichý,rozhodl jsem se pro změnu.Chci tam dát Cobry ale co se sondou?Pokud ji odpojím naskočí na displeji závada,pokud ji jenom vyndám z výfuku neobjeví se nic ale nevím co to bude dělat za jízdy.
Pokud s tím má někdo nějakou zkušenost budu rád za každou radu. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
V té džuzně necháš tu nefunkční lambdu...
Bafan21 píše: V té džuzně necháš tu nefunkční lambdu...
Ale ne. Pokud ty výfuky mají závit na lambda sondu, normálně jí tam našroubuješ, připojíš a není co řešit. Pokud závit nemáš, lambdu tam logicky nedáš a pak přichází na řadu ten "odpor" ...
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
No a dá se to pořešit i tak, že svody ponecháš původní (v nich je umístěna sonda) a koupíš, nebo necháš vyrobit, pouze laděné koncovky a je vyřešeno, dokonce za přijatelnější peníz. Tak jsem to pořešil já. Nechal jsem vyrobit a instalovat nerezové koncovky podle mých požadavků a představ na tvar, délku, průměr a zvuk a ..... plná spokojenost. Dokonce se to projevilo kladně na výkonu motoru, který jde lépe od spodu.
dědoušek> Jo jo, to samozřejmě lze. Koukal jsem na partsdepot a VN 1700 má zvlášť svody a koncovky takže proč ne. Ale třeba když jsem to řešil u svý Kawy VN 900 Custom, měl jsem smůlu se samotnejma koncovkama - tam byl svod i koncovka jeden kus takže maximálně řezat, ale to zas u zánovní motorky byla dost škoda. Nicméně předchozí majitel ji měl rok a stihnul rozvrtat výfuky, navrtal poslední přepážku, zvuk to stejně nemělo hlubší, ale tak podivně to syčelo. Podle návodu jsem vyrval všecno z výfuku ven (zbyly de facto holý roury). Zvuk to mělo geniální, ale třeba do Rakous bych se s tim dost bál. Nechal jsem si na to udělat tlumivky (dB killery) a pak to nemělo chybu a ještě jsem je mohl podle nálady vyndavat. No a hlavně od spoda to mělo úplně jinou šťávu, spaliny nebyly tolik bržděný, zjevně se to líp vyplachovalo a mnohem líp motor táhnul a ochotněji se vytáčel.
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
U kámoše jsme na VN 17 Nomad měnili origo za ty Cobra Triovale co máš na foto, protože origo koncovky maj zvuk jak skutr a tu mašinu to přímo deklasuje. Jsou to sice jen koncovky, ale origo lambda je chycená až v koncovce, ne ve svodu a zrovna tyhle koncovky ač určený na tenhle model uchycení lambdy NEMAJÍ!. Takže jsme milou lambdu odpojili - a hlásilo to chybu. Pak jsme lambdu připojili a zabalili do kousku vysokoteplotní izolace a pak do alobalu. Moto sice jela, ale žrala 10 litrů a černě kouřila - moc bohatá směs. Nakonec se do koncovky na adekvátním místě jako u origo vyvrtala dirka, navařila vytočená mufna a zašroubovala sonda. Vše jede jak má, výkon se ve spodku zvednul, maximálka trochu taky a zvuk je luxusní, ale pořád akceptovatelnej.
Takže rada - na soustruhu vytočit mufničku (už nevim co je tam za závit, ale je to s jemným stoupáním!) - ideálně z nerezu, navařit na novou koncovku nerezem a lambdu připojit.
Takže rada - na soustruhu vytočit mufničku (už nevim co je tam za závit, ale je to s jemným stoupáním!) - ideálně z nerezu, navařit na novou koncovku nerezem a lambdu připojit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.
charlie.vtx1800>
Zdarec.Tak to mám potvrzený přímo od výrobce.Na Tri Oval otvor na lambdu nedělaj,takže to budu řešit stejným způsobem jak jsi popisoval Ty.Takovej pakec to neni a ta lambda tam bejt musí.
Jinak všem díky za odpověď.Už se těšim až je tam namontuju,ty origo jsou fakt děsný.To i Babeta mojí ženy má daleko lepší zvuk a úprava trvala cca 20 minut.
Zdarec.Tak to mám potvrzený přímo od výrobce.Na Tri Oval otvor na lambdu nedělaj,takže to budu řešit stejným způsobem jak jsi popisoval Ty.Takovej pakec to neni a ta lambda tam bejt musí.
Jinak všem díky za odpověď.Už se těšim až je tam namontuju,ty origo jsou fakt děsný.To i Babeta mojí ženy má daleko lepší zvuk a úprava trvala cca 20 minut.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.
mižu> Tos´ mě ranil na citech, žes´ mi nevěřil a musel si ověřit u výrobce že soudruzi z JůEsEj na to dlabou a uchycení lambdy neřeší... Nás to teda při montáži zaskočilo, protože o lambdě jsme věděli, ale netušili sme že není ve svodu ale v koncovce. Jo, čuměl sem jak puk - renomovanej výrobce a zákazníku - "Dodělej si to doma..." Při demontáži koncovek buď připravenej, že to nemusí jít snadno rozebrat a může se poškodit těsnění mezi svodem a koncovkou - je s tim pěkná drbačka a to těsnění nový je raketa. Ale ten zvuk je fakt luxusní a vzhled těch koncovek taky.
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
Na co je tam vlastně ta Lambda sonda? Kvůli katalyzátoru? Nikde jsem se nedočetl, že by VN 1700 katalyzátor měla...
Kuťas1> lambda sonda měří obsah kyslíku ve výfukových plynech.podle toko kolik výfukové plyny obsahují kyslíku,lze určit jaká byla směs vzduchu a paliva před zapálením-a podle toho směs dále ochudit,nebo obohatit....
s katalyzátorem to nutně nemá nic společného,ale bývá pravidlem,že když je lambda,tak je i kat.
s katalyzátorem to nutně nemá nic společného,ale bývá pravidlem,že když je lambda,tak je i kat.
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
Diskutovaly se tu lambda sondy vs. katalyzátor. Co jsem se dočetl, tak lambda sonda se používá právě k řízení bohatosti směsi tak, aby ve výfokuvých plynech nebylo nespálené palivo, které snižuje životnost katalyzátoru.
V souvislosti s tímto bych se chtěl zkušených zeptat, kde se katalyzátor nachází? U některých modelů motorek (ne nutně kawa) je ve svodech, tedy před mafflerem/tlumičem. Tady by stačilo při výměně tlumičů zachovat umístění lambda senzoru. Byl-li by až v "tlumiči", tedy s výměnou tlumičů by došlo i k odstranění katalyzátoru, tak lambda senzor postrádá smysl a šel by nahradit eliminátorem/odporem.
V souvislosti s tímto bych se chtěl zkušených zeptat, kde se katalyzátor nachází? U některých modelů motorek (ne nutně kawa) je ve svodech, tedy před mafflerem/tlumičem. Tady by stačilo při výměně tlumičů zachovat umístění lambda senzoru. Byl-li by až v "tlumiči", tedy s výměnou tlumičů by došlo i k odstranění katalyzátoru, tak lambda senzor postrádá smysl a šel by nahradit eliminátorem/odporem.
katalyzátor není v tlumiči, tedy alespoň jsem o takovém modelu nic nečetl. Lambda má smysl nejen kvůli katalyzátoru ale i kvůli spotřebě a samozřejmě ekologii. Nahrazení odporem je většinou možné ale technicky je to prostě krok zpět a motor je o nějaké možnosti ochuzen. Smysluplné je nahrazení originální sondy odporem při použití Powercommanderu s vlastní lambdou.
Pokud nový výfuk nemá nátrubek na lambdu, pak je rozhodně lepší ho tam navařit. Jestli se v budoucnu budou měřit emise tak bez lambdy to neprojde.
Pokud nový výfuk nemá nátrubek na lambdu, pak je rozhodně lepší ho tam navařit. Jestli se v budoucnu budou měřit emise tak bez lambdy to neprojde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.
Hofos> VN 900 má katalyzátory v prední části tlumiče, za svodama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s lambda sondou.
Piwell> tedy výměnou tlumiče taková motorka přijde o katalyzátor. Te uřčitě není dobře a já osobně bych si to dost rozmyslel.
Já mám VN1700 (r 2016). V manuálu se píše, že to katalyzátor má, ale to mi přijde na rok 2016 jako samozřejmost
Nicméně se snažím dopátrat, jestli je kat až v "tlumiči" (maffleru), tj. pokud vyměním tlumič za řekněme V&H, jestli tím přijdu i o katalyzátor, což bych nechtěl, pokud nebudu muset?
Další věc je, že port na lambda sondu je v továrním tlumiči - na spojovacím krčku. Tedy odmotnováním továrního maffleru by šla i lambda pryč. Samozřejmě by šla nechat na nový maffler navařit matka pro lambdu, ale při absenci katalyzátoru a s úpravou řidicí jednotky mi přijde zbytečné řezat do nového výfuku....
Nicméně se snažím dopátrat, jestli je kat až v "tlumiči" (maffleru), tj. pokud vyměním tlumič za řekněme V&H, jestli tím přijdu i o katalyzátor, což bych nechtěl, pokud nebudu muset?
Další věc je, že port na lambda sondu je v továrním tlumiči - na spojovacím krčku. Tedy odmotnováním továrního maffleru by šla i lambda pryč. Samozřejmě by šla nechat na nový maffler navařit matka pro lambdu, ale při absenci katalyzátoru a s úpravou řidicí jednotky mi přijde zbytečné řezat do nového výfuku....
Žasnu co se tady člověk dočte za hovadiny... od odporu až po zbytečnost. Možná by to chtělo nastudovat nejdříve management řízení motoru, k čemu všemu, že ta sonda je. Pak možná dojde, jak asi je prospěšný odpor v systému řízení paliva (asi jako odpor místo airbagu), co udělá sonda v al, co udělá kat bez sondy atd. Natož co tu pak poletuje kolem nás. Když to udělá každý...chudáci děti.
Vyvrtat díru a přivařit mufnu, to není snad tak náročné, ne?
Vyvrtat díru a přivařit mufnu, to není snad tak náročné, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
...
Naposledy editováno 27.02.2018 14:45:56
Naposledy editováno 27.02.2018 14:45:56
Hofos> Ne, Vaší žádosti se nevyhovuje, plným krokem šlapat na paty nesmyslům, které jsou zde někým uvedeny. K tématu je správné říci... zachování sondy. Když bude někdo nutně chtít vědět proč, může si nastudovat na (FCD.eu, Google) již uvedené...management řízení motoru...nastavení poměru palivo/vzduch, pendl pro kat, adaptace atd.
Jaké důsledky to má, to co zde radíte (odpor) to si přečtěte v textu u ostatních nahoře (spotřeba, opotřebení motoru, likvidace katu, narušení adaptací, emise atd.).
A můžete to s plnou hubou interpunkcí obhájit. Děkuji
Jaké důsledky to má, to co zde radíte (odpor) to si přečtěte v textu u ostatních nahoře (spotřeba, opotřebení motoru, likvidace katu, narušení adaptací, emise atd.).
A můžete to s plnou hubou interpunkcí obhájit. Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Co s lambda sondou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VN 1700 maximálna rýchlosť Kawasaki VN 1700 Classic Tourer | masochod | 20 | 27.8.2022 v 14:33 Rocko |
Pevné boční kufry na cruiser (Highw... Kawasaki VN 1700 Classic Tourer, Moto Guzzi Californ... | fatman | 4 | 6.6.2016 v 07:18 fatman |
excentrická pneu Kawasaki VN 1700 Classic Tourer | dobry.duch | 10 | 4.5.2011 v 16:57 banda1250 |