bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gipro atre prosím o radu
Ahoj všem,
Namontoval jsem na GTR1400 gipro atre. A musím říct, že je to pro tuto motorku skvělá věc, nárůst výkonu je opravdu znát, reakce na plyn je možná moc prudká, ale dá se na to zvyknout. A zaznamenal jsem větší chuť GTRka na zadní pneu .
Ale teď k věci, bohužel se projevil jeden nepříjemný vedlejší účinek a to možná jen u tohoto konkrétního motocyklu. Blbě se to vysvětluje, ale pokusím se. Problém je v tom, že při konstantní jízdě 50tkou po městě (tzv.na brblačku) na třetí i čtvrtý rychl.stupeň nejede plynule, ale začne jakoby pulsovat dopředu a do zadu. Tlumiče rázů ve spojce a v zadním kole to jen a jen podporují!!! Při vypnutém atre je vše v pořadku a moto jede plynule konstantně.
A teď co s tím, powercomander kvůli tomu pochopitelně kupovat nebudu. Proto se ptám, co by se případně mohlo s motkou udělat, aby se tento jev odstranil.
Podtlaky jsou nastaveny dobře to jsem kontroloval budíkama a právě zde by byla možnost případně změnit chod motoru, ale na jejich seřízení respektive cílenému rozladění nemám potřebné nářadí!!! Otázka zní, šlo by to? Mám se o to nějak pokusit? A nebo existuje jiný způsob jak změnit chod motoru na částečně otevřený plyn.
Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 11:23 | Nahoru | #1
A nebude to způsobovat přívěra? Obdobný problém jsem měl u ZX10R 06 a vyhození přívěry to vyřešilo

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 11:30 | Nahoru | #2
Rebel83> Ahoj, Gtrko nemá výfukovou přívěru a na víc tam mám koncovku Remus, ale s origo výfukem to dělá ještě víc. To si piš, že by šla přívěra smykem, nemám rád kurvítka

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 11:39 | Nahoru | #3
je to díky vypnutí funkce THRE v mašině... ATRE má více možností nasatvení, máš tam nastavenou tu správnou hodnotu pro tvůj bike? A zkoušel jsi jiné nastavení? Jinak pro info, atre Ti nepřidá žádný výkon, pouze pozmění zapalování na první 3-4 kvalty do nějakých 6tisíc, v tomhle rozmezí je to v sérii z důvodu emisních a hlukových norem (většinou i bezpečnostních) trochu ´´zklidněný´´ jiným zapalováním. ATRE vlastně pak nakecává jednotce, že tam máš stále 5. nebo 6. kvalt a tak to jede bez jakýchkoliv omezezení... u některých motorek ATRE i odstraní omezení maximálních toček na 6. kvalt

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 12:18 | Nahoru | #4
Blesk90> Ahoj, možnosti nastavení atre na Gtrko jsou jen 3. Můžu nastavit palivovou mapu na 5 a 6 rychl.stupeň. 5 je soft a 6 hard mapa. Třetí nastavení je, že na jedničku jede bez atre a na ostatní kvalty s atre. Ono to na jedničku jede fakt moc brutálně.
Kawasaki a Suzuki u mašin jako je GTR,ZZR,HAYABUSA a B-KING velmi značně seškrcují nižší rychlostní stupně a to až o dvacet procent v celém rozsahu přidání plynu. Pozor né v celém rozsahu otáček!!! U GTR to je mezi 2000 až 6000 ot./min a je znát, že je také nějaké zlepšení až k omezovači.
Nastavený to mám správně. Používám 6tkovou mapu, ta 5tková je slabší, ale dělá to naprosto shodně.
Spíše potřebuji poradit, jak změnit (možná i lehce zkurvit) chování motoru na částečný plyn.

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2015 v 12:47 | Nahoru | #5
blesk: u nekterejch motorek - hlavne u kawy - pridava ATRE i neco na max vykonu - na zarazene rychlosti totiz nezavisi jen mapy zapalovani, ale i 'mapa' pro otevreni sekundarnich klapek... a jejich chovani prave ovlivnuje i prubeh vykonu i spicku...

zubr: zkusim se nad tim zamyslet a neco pohledat, ale fungovani atre u kawy jsem moc do hloubky nezkoumal...

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 13:52 | Nahoru | #6
assassin> Díky, za to bych byl vděčný.
Jinak to opravdu jede jako píchlý! Používám atre převážně při přesunech po nezatáčkovitých silnicích a také při jízdě ve dvou s plným zatížením. A je to bomba. Na zatáčky raději vypínám, mám to udělaný tak, že to jde vypnout i za jízdy, sice je to náročnější, ale jde to.

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 14:47 | Nahoru | #7
před lety jsem něco kolem ATRE našel nebo assassin našel (to už si nepamatuju) každopádně jsem to s ním konzultoval protože nevládnu angličtinou a z toho co tam psali (zx10r) tak nejagresivnější mapa byla kupodivu na N, což by asi mohlo vysvětlovat ty tvoje problémy, sice si myslíš, že máš zvolenu mapu pro VI ale ve skutečnosti to je N a je možný, že ECU se snaží v malých otáčkách o regulaci dle lambdy....

Je to jen moje úvaha, assassin si na to třeba vzpomene a znovu písne.

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 17:28 | Nahoru | #8
Fugo> Ahoj, Gtr má na palubních budíkách ukazatel zařazeného kvaltu, který ukazuje trvale zařazenou pětku, nebo šestku(respektive OD jako overdrive-konečná rychlost) Jen tak mimo téma to je vlastně nesmyslně dlouhej kvalt ( což v Kawě trochu posrali), kdyby totiš šlo vytočit šestku na 10500 ot./min jelo by to 371 km/h. . I přesto že je šestá mapa nejsilnější, tak maximálku dosáhnu jen na pětku. Prostě šetka je přiliš slabá a naprosto zbytečná. Více by mi vyhovovalo zpřevodování jaké má ZZR1400.

Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 18:18 | Nahoru | #9
Mám za to, že by měla na tom atre pro Kawy jít nastavit "zařazená" rychlost co to hlásí jednotce. Nejsem si tím úplně jist. Pokud máš návod koukni do něj. Pokud by to šlo nastavil bych tam 4tku nebo 5tku. Šestka mi přijde nesmysl pokud ti jí hlásí budíky.

Gipro atre prosím o radu

2.2.2015 v 22:09 | Nahoru | #10
Edit: Nevšiml jsem si kardanu, tak nic.

Naposledy editováno 02.02.2015 22:21:38

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 09:06 | Nahoru | #11
Já to montoval na GSX-R 1000 K4 a potom na svou ZX10R 2007 a zase taková ´´ pecka to nebyla, cítit rozdíl byl hlavně v reakci na plyn. Nakonec jsem tam dal předek mínus zub a zadek plus 3 zuby a už to tak nějak jelo, ale to máš s kardanem smolíka

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 11:49 | Nahoru | #12
Blesk90>Čau, nevím jak žádoucí je škrtit ostré sporty, také jim chybí nějakej ten kubík objemu. Taky si myslím,že zvedat výkon sportovním mašinám má smysl až ve špičce a na to je atre krátké. Ale co se týče cestovní moto je nárůst v nízkých otáčkách to pravé ořechové. Zatím jsem nikde nevyštrachal dyno graf na GTR ale v odkazu níže je vidět graf pro ZZR1400. Ještě jsem viděl graf B-kinga a ten byl fakt zajímavej, tahle mrcha je fakt hodně přidušená, akorád ho teď nemužu najít. Největší pocitový rozdíl u GTR s atre nebo bez je, když jedu ve dvou v plném naložení a tím že to přepnu za jízdy, mám kvalitní srovnání. A je to tam, to mi nikdo nevymluví

http://www.angelride...views/GiProATRE.html

Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 12:02 | Nahoru | #13
Ještě jsem našel přímo od gipra nějaké grafy. Těžko říct jestli to není od gipra klamná reklama, ale já tomu věřím. Dneska ti výrobci motocyklů u těch hyperbiků musí krotit výkon. Třeba Kawa H2R, těch 326 poníků by na jedničku těžko někdo zvládnul

http://www.healtech.es/x-tre-dynos.html

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 12:59 | Nahoru | #14
To si ale neplet, u takových motorek to krotí uplně jiná elektronika, ono ani nový SS v litru funkci Thre kolikrát nemají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 13:11 | Nahoru | #15
Blesk90> ale jo to je mi jasný, že dneska už to krotí kontrola trakce, máš pravdu. Vývoj jde dopředu, ale já patřím do toho mezistupně, kdy přidušují motor. Moje GTR ma kontrolu trakce, ale jednostupňovou, která je dobrá akorád tak na vodu.

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

3.2.2015 v 13:49 | Nahoru | #16
zubr> Zubře neodkláněj se od tématu potřebuješ přeci poradit!

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

4.2.2015 v 11:49 | Nahoru | #17
Hele výrobce to vůbec nebere jako krocení výkonu, je to pouze opetření z Emisních a hlukových norem. Ono když tam máš ladák a jedeš s atre a bez je to ynát taky na zvuju jak svina

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

4.2.2015 v 13:51 | Nahoru | #18
Blesk90> No, že by se změnil zvuk mého Rémuse jsem si nevšiml, ale je to možný, nevěnoval jsem tomu pozornost

2 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

4.2.2015 v 13:54 | Nahoru | #19
No mě to jak na kawě tak gixeru začalo slušně bublat při brždění motorem. Na gixeru bylo ale atre znát nejvíc, bez něj na záda plynem na jedničku až kolem 7tis... s ním 4,5tis, trochu otočit a letěl jsi po zádech

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

4.2.2015 v 17:32 | Nahoru | #20
Blesk90> no vidíš, že jsi rozdíl zaznamenal. Ono totiš nárůst výkonu cca 20% může v otáčkách kolem 5tis.znamenat nárůst výkonu, třeba jen 5PS. A u lehkého sporta to nemusí být ani poznat,protože to chce jet po zadním za plynem i na trojku, takže vnímání výkonu bude skreslený. Za to GTR je těžká a ani na jedničku s plným plynem se nezvedne. A právě tím se dají dobře poznat rozdíly. Dokonce s atre dokáže na jedničku přeprat zadní gumu, až zareaguje kontrola trakce.

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

4.2.2015 v 18:26 | Nahoru | #21
Blesk90> Ješťe bych podotknul, že Gtr ma stejný motor jako ZZR, akorád že z 200 koní jich v Gtr nechali jen 155. Takže skrytý potenciál by tu byl. Sice je pravda, že oproti ZZR je v motoru navíc variabilní časování ventilů a to je kompromis mezi výkonem ve špičce a středních otáčkách. Ale podle výkonových grafů z netu stejně vyplívá, že ZZR je výkonější v celém rozsahu výkonu, takže nechápu proč to tam vlastně nacpali. A nejspíš kvůli tomu, že je šestka tak dlouhej kvalt, tak jí ve fabrice trochu víc nadopovali. To si myslím já.

Gipro atre prosím o radu

5.2.2015 v 12:12 | Nahoru | #22
Tak jsem se pustil do výroby speciálního šroubováku, pro seřízení podtlaků na GTRru a jsem víceméně hotov. Detajly dořeším až při samotném seřizování. Bohužel mě brzdí počasí, nerad bych umrznul, takže musím čekat.
Pár foto šroubováku zároháku použité díly: základ tvoří převodovka z potenciometru, trubička v níž je vložena hřídelka ze svářecí elektrody, elektrikářské očko, motex.stahovačka a tři na prasáka zbroušené šroubováky různých délek. Zbastleno z dílů vyštrachaných ze šuplíku a zdá se to nečekaně funkční

Do háje, z mobilu mi sem nejde uploadovat foto!!! Musím na PC

Naposledy editováno 05.02.2015 12:23:38

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

5.2.2015 v 12:22 | Nahoru | #23
Tak se zadařilo















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

5.2.2015 v 16:56 | Nahoru | #24
zubr> zlaté české ručičky

(reakce na) Gipro atre prosím o radu

6.2.2015 v 19:43 | Nahoru | #25
ludwajs> díky,díky, ale do zlatejch ručiček mi ještě dost schází

1 reakcí na tento příspěvek Gipro atre prosím o radu

21.2.2015 v 20:21 | Nahoru | #26
Jen technická. Dnes jsem po zimě oživoval svou zx10r a Gipro se odpojením baterky přeplo do default režimu. Zapomněl jsem jaký režim je pro mou zx10r. V manuálu he toto

1. pro zx10r
2. pro všechny 1400ccm stroje s vyřazenými sekundárními klapkami
3. pro VN
4. pro všechny 1400ccm stroje v seriovém stavu.

Nebude problém ve špatně zvoleném režimu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

22.2.2015 v 11:10 | Nahoru | #27
Rebel83> Já myslím jednička, měla by to být nejostřejší neutralová mapa.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

22.2.2015 v 11:12 | Nahoru | #28

zubr píše: Rebel83> Já myslím jednička, měla by to být nejostřejší neutralová mapa.

Pro zx10r ano.

Já ale měl na mysli tvůj stroj. Pro něj tam jsou dvě "mapy" pokud máme stejný typ Gipra tak bych pro tvou mášu zvolil 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

23.2.2015 v 21:17 | Nahoru | #29
Rebel83> Ahoj, já skutečně myslel, že máš problém ty. Pro moji mášu je typ gipra K03. Z hlavy si pamatuji,že
-. bez atre
1. Je jen pokud bych měl demontované škrtící klapky, jinak nefunkční.
2. Aktivní mapa 5 stupně soft
3. Aktivní mapa 6 stupné hard
4. Kromě prvního stupně jsou ostatní rychlosti na mapě 6 stupně

Já používám nejradši 4ku, je rozumný že to není tak ostrý na jedničku. Zrovna včera bylo pěkně, tak jsem to vytáhl na místní letištní plochu pro prážkovací letadla a trochu blbnul. Dojíždím zadní gumu, takže jí nešetřím a na mapu 3 jsem si dával sprinty. A zatímco bez atre na jedničku je kontrola trakce v naprostém klidu, tak s atre zadní guma neudrží trakci už kolem 5 tis.ot/min. Kontrolka bliká a výkon drasticky kolísá. S vypnutou trakcí je to ale vážně o držku!!! Kďyž se těch třista kilo pod váma zavlní ve smyku, není to dobrej pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gipro atre prosím o radu

23.2.2015 v 21:26 | Nahoru | #30

zubr píše: Rebel83> Ahoj, já skutečně myslel, že máš problém ty. Pro moji mášu je typ gipra K03. Z hlavy si pamatuji,že
-. bez atre
1. Je jen pokud bych měl demontované škrtící klapky, jinak nefunkční.
2. Aktivní mapa 5 stupně soft
3. Aktivní mapa 6 stupné hard
4. Kromě prvního stupně jsou ostatní rychlosti na mapě 6 stupně

Já používám nejradši 4ku, je rozumný že to není tak ostrý na jedničku. Zrovna včera bylo pěkně, tak jsem to vytáhl na místní letištní plochu pro prážkovací letadla a trochu blbnul. Dojíždím zadní gumu, takže jí nešetřím a na mapu 3 jsem si dával sprinty. A zatímco bez atre na jedničku je kontrola trakce v naprostém klidu, tak s atre zadní guma neudrží trakci už kolem 5 tis.ot/min. Kontrolka bliká a výkon drasticky kolísá. S vypnutou trakcí je to ale vážně o držku!!! Kďyž se těch třista kilo pod váma zavlní ve smyku, není to dobrej pocit.

to desítka má jen jeden režim. V sobotě jsem driftoval 5x
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 Niki76 7 19.2.2024 v 20:49 1Václav1
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 7 7.8.2023 v 10:54 bubuolin
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 0 31.7.2023 v 15:15 bubuolin
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 Niki76 10 9.7.2023 v 18:00 Niki76
start motoru gtr Kawasaki GTR 1400 zolino 16 9.6.2023 v 21:35 Zelinář


TOPlist