globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se startem
Čau, už od léta mám doma 125ccm intrudera. V létě bylo všechno v pohodě, ale na podzim sem jednou nemohl nastartovat, tak jsme to roztlačili a jel sem. Když jsem druhej den koukal na baterku byla totálně vybitá. Zase jsem ji nabil a jel se projet, po cca 15 min jsem to chcípnul a nenastertoval, zase totálně vybito. Baterku prohlídnul prodavač a je v pohodě. Nejspíš to bude v dobíjení, ne? Zkoušim to, jestli někdo nemá podobnou zkušenost.

Blokovaní uživatelé: Kuba85

Problém se startem

26.1.2015 v 12:45 | Nahoru | #1
Urcite kazdej kdo mel problemy s dobijenim jinak tech 15 minut je docela malo, takze bud to nedobiji vubec a nebo je ta baterka uplne v haji.

Problém se startem

26.1.2015 v 12:50 | Nahoru | #2
Hele baterka je v pohodě, a to dobíjení musim změřit na dílně, jestli to dobíjí.

Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2015 v 12:59 | Nahoru | #3
To dobíjení jistě změř, ale také si změř, jestli to nemá v klidu odběr a nevytlouká to baterku. Ona stačí třeba jedna dioda a baterka je za chvíli v háji...

Problém se startem

26.1.2015 v 13:12 | Nahoru | #4
Díky, určitě to zkusim.

Problém se startem

26.1.2015 v 14:05 | Nahoru | #5
Baterku odpoj, nabij, nech odpojenou do druhého dne a pak změř zátěžákem (měření napětí bez zátěže nevypoví o stavu baterky nic). Tak zjistíš, zda udrží kapacitu. Pak baterku připoj, nastartuj a změř napětí na baterce za běhu motoru. Pokud při zapnutých světlech a cca středních otáčkách nepřesáhne 13.5V, je dobíjení vadné. Pozor na to, že regler může být vadný i tím způsobem, že přestane dobíjet až potom, co se zahřeje. Proto změř napětí za běhu motoru i po chvilce jízdy.

Problém se startem

26.1.2015 v 19:25 | Nahoru | #6
Fajn, určitě to zkusim. Uvidíme jestli podle vašich rad k něčemu dojdu, v nejhoršim hodim mašinu do servisu at mi ji daj do kupy. A ještě jsem nahoru zapoměl napsat, že když jsem těch 15 miut jel, i hned po nastartování, měl pocit, že mi občas vynechá jeden válec, ale hned se zase chytil. Nemohlo by to bejt tim, že svíčka měla málo proudu na jiskru?

Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2015 v 23:01 | Nahoru | #7
Ano, při nízkém napětí může začít zapalování napřed nepravidelně vynechávat, až s dalším poklesem vysadí úplně. Pokles může způsobit vybitá, nebo vadná baterka, nebo spíše závada dobíjení. Kor, když nějakou dobu jedeš a pak začne motor vynechávat, postupně se to zhoršuje a po zastavení nenatočíš pro vybitou baterku, je závada dobíjení jasná.
A slabší (ne úplně vybitá) baterka může klamat i tím způsobem, že starter ještě točí zdánlivě normálně, ale napětí už na pořádnou jiskru nestačí. To poznáš dle toho, že při spouštění starterem motor ani neblafne, zatímco při roztlačení chytne hned. A pozor na to, že slabá baterka dokáže i zničit startovací volnoběžku (tím, že starter nemá takový záběrný moment, takže volnoběžku pořádně "nezasekne" do záběru a ta se pak snáze protočí).

Problém se startem

27.1.2015 v 08:32 | Nahoru | #8
Tak to bude asi určitě dobíjením, přesně to co si popsal (J.M.K.) se mi stalo. A nevíš jestli má cenu kontrolovat kabely od alternatoru k regulatoru? není to už jasný že je v prdeli jedno z toho?

Problém se startem

27.1.2015 v 12:22 | Nahoru | #9
Musíš zkontrolovat všechno, jmenovče... chyba může být jak v magnetu, tak v kabelech, tak v regleru, tak ve vedení od regleru - všechno je třeba projít a proměřit.

Měření třífázového magneta
Měření třífázového zkratového regulátoru

Trochu se dá orientovat podle chování:

1. Napětí je trvale nízké, nemění se s otáčkami motoru, nebo po nějaké době (ohřátí regleru) regulovaná hodnota klesne, nebo dobíjení vysadí úplně - chyba v řídicí části regleru - regler vyměnit.
2. Napětí na volnoběhu je na správné hodnotě, při zapnutí světel, nebo zvyšování otáček motoru začíná klesat - nízký výkon alternátoru (magneta), typicky se takto projeví výpadek jedné fáze (může být závada vinutí, závada kabeláže (konektor), nebo proražené diody, či tyristor v dané fázi - fáze je trvale ve zkratu), tím pádem je třetina výkonu pryč.
Na první pohled paradoxní jev, kdy napětí při zvyšování otáček klesá (výkon magneta přitom s otáčkami roste) je způsoben vzrůstem příkonu zapalování při vzrůstu otáček.
3. Chování dle bodu 2 může způsobit i vada ve vedení mezi výstupem regleru a baterkou - tam je (snad vždy) vřazena 30A, nebo 40A pojistka (zpravidla značená "MAIN), chránící baterku při zkratu v regleru. Pojistka může být poškozená, mít zoxidované kontakty apod. a tam všude vznikají přechodové odpory, na kterých se výkon "ztrácí". A přerušení pojistky za běhu motoru je nebezpečné i proto, že se tím de facto odpojí baterka (která jinak funguje i jako silný filtrační kondenzátor) a vzniklými napěťovými špičkami je může zničit nejen regler, ale i zapalovací jednotka a další elektronika na motorce.

Problém se startem

27.1.2015 v 13:11 | Nahoru | #10
Tak já si vezmu ty návody k mašině a pak dám vědět jak

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 13:18 | Nahoru | #11
Dvě základní zásady:

1. Nevíš-li, jak dál - vem si manuál.
2. Správné měření - toť Tvé spasení.

Ovšem je-li pro Tebe elektrika španělskou vesnicí, raději to dej někomu, kdo tomu rozumí. Ono na motorce sice není 220V, ale baterka je schopná dát proudy větší, jak svářečka, takže při nechtěném zkratu to dokáže udělat efekty, před kterými se novoroční třískání petard může zahrabat.

(reakce na) Problém se startem

27.1.2015 v 13:22 | Nahoru | #12
J.M.K.> Ha Ha HA

Problém se startem

28.1.2015 v 20:05 | Nahoru | #13
Tak dneska jsem měl čas jenom kouknout na konektor od regulatoru a ten je v pohodě, jako novej. Ještě jsem to nezkoušel měřit, protože nemám nabitou baterku, ale myslim si, že to v zoxidovanejch kabelech bohužel nebude.

Problém se startem

28.1.2015 v 20:14 | Nahoru | #14
Nabastli si tam zásuvku na 12V, do tý vraž tohle a hned uvidíš kdy a kolik ti to dobíjí...

Naposledy editováno 28.01.2015 20:15:03

Problém se startem

29.1.2015 v 06:10 | Nahoru | #15
To by šlo :D , ale já vim že mi to nedobíjí, potřebuju příčinu, abych ji mohl odstranit a jezdit.

Problém se startem

17.2.2015 v 09:04 | Nahoru | #16
Tak včera jsem motorku změřil a všechno je bez problému , došel jsem k tomu, že jak se baterka tak rychle vybila, že byla na hovno nabitá, i když jsem jí nabíjel den předem tak byla úplně grogy. Nejspíš to bylo vadnou nabíječkou, kterou jsem měl půjčenou. Ukazovala mi plně nabito, ale nebyla skoro vůbec. Uvidíme co se bude dít dál, ale dobíjení je v klidu

Problém se startem

17.2.2015 v 12:48 | Nahoru | #17
Je klidně možné, že nabíječka byla vadná, nebo byla baterka vybitá natolik (a měla zvýšený vnitřní odpor), že "chytré" (přitom jako dlabané necky blbé) nabíječky ji pak nedokáží správně analyzovat a buď vyhodí chybu, nebo někdy bohužel "mylně" zahlásí, že je baterka nabitá a ta přitom bude ještě úplně "mrtvá". Pak je třeba použít klasickou nabíječku bez elektroniky, ale u těch je obvykle třeba pro nabíjení motobaterky omezit proud vhodně volenou žárovkou, nebo odporem. Baterku tak "oživit" a pak už by ji měla eln. nabíječka správně identifikovat a nabít.

Problém se startem

17.2.2015 v 21:08 | Nahoru | #18
To už zkoumat nebudu, já si koupil nabíječku svojí, ta mi baterku nabila a už zase šlape
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder Bella111 1 19.10.2021 v 14:27 callowsick
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder Ludo444 3 30.7.2021 v 20:12 kerut
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder Ludo444 3 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka


TOPlist