bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co na to naše národní hrdost ?
13.1.2015 v 18:25
Ahoj lidi!

omlouvám se zde všem kamarádům motorkářům, kterým jsem kdysi dávno slíbil přivézt ukázat FGR 2500 V6.....a nepřijel.
...ono totiž toho testování, a čím se chlubit, od roku 2010 zase tolik nebylo (v roce 2010 - 0km, v roce 2011 - 0km, v roce 2012 - cca 200km, v roce 2013 - cca 8200km, v roce 2014 - 0km)
Stacionární brzda FGR, co vím, tak ještě v listopadu 2014 nefungovala....a tipuju, že nefunguje ani dnes...

Co na to naše národní hrdost?

Daniel Tichý, bývalý (a jediný) testovací jezdec FGR 2500 V6 Midalu






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:39 | Nahoru | #151
XVavron> Benz tehdy bojoval ale s uplne jinymi problemy. Nebylo tehdy ani poradny palivo, ani karburatory, ani se nevedelo nic moc o tom jak to ve spalovacim motoru funguje. Rotacni motor vzniknul v jine dobe a byly tam uz z tehdejsiho pohledu ocividne problemy, ktere tvurci bagatelizovali prave tim, ze se to vyresi ...ale placaty spalovak, naprosto nevyhodne podminky pro mazani a chlazeni tesnicich list, nerovnomerne zahrivany blok(z jedne strany chlazeny, z jedne strany roztapeny), problemy s chlazenim pistu apod. A to jen proto, aby motor byl o neco mensi a mel min vibraci. Nakonec po pravu zvitezil ortodoxni motor, kde je pekny kompaktni spalovak, ventily a kulate krouzky ktere krasne tesni a vydrzi veky. No a kdyz je dost valcu(treba 6 ), tak ani vibrace nejsou problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:41 | Nahoru | #152
laďa-prášil> Tak ju, něco ve volnu načrtám a až to bude, hodím to sem. A když se někdo přidá se svým návrhem, bude to ještě lepší... Jak říkáš, lepší než čumět na růžovku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:49 | Nahoru | #153
XVavron> jak je řešenej převod u toho wanklelu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:53 | Nahoru | #154
Jindra650> Asi máš pravdu, hádat se nebudu. Je fakt, že tenkrát to zapalovali přes platinovou trubičku a používali místo benzínu uhelnej prach. Kvůli tý tepelný nerovnoměrnosti jsem právě chtěl dělat tu tepelnou a flow analýzu - část, kde dochází ke spalování, bude muset bejt chlazená proudem kapaliny, opačná část si asi vystačí se žebrama...možná i bez nich... Fakt nevim, dořešil jsem mechaniku rozvodů, směsnej poměr, kompresní poměr a nástin tlakový křivky a dál jsem se nedostal. Musim dělat věci, který mě živěj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:58 | Nahoru | #155
laďa-prášil> Převod na vankelu? Jako na výstupní hřídel? Nejlíp to vysvětlit asi takhle:
http://cs.wikipedia..../Wankel%C5%AFv_motor

Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 22:58 | Nahoru | #156
NO a jak vypadá ta mechanika rozvodů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:00 | Nahoru | #157

XVavron píše: laďa-prášil> Převod na vankelu? Jako na výstupní hřídel? Nejlíp to vysvětlit asi takhle:
http://cs.wikipedia....C5%AFv_motor [/quote]

nechápu, že to tam tak běhá jak má

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:04 | Nahoru | #158
laďa-prášil> Mrkni na tom pohyblivým obrázku na písmenka A a B, maj pořád v tom trojůhelníkovým pístu stejnou vzájemnou polohu. Přes tyhle body je píst spojenej s výstupní hřídelí, která je umístěná v tý vnitřní planetě - která je pevná. Já jsem vymejšlel rozvod na jinej motor, Kauertz.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:19 | Nahoru | #159
Spojený? jak spojený?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:30 | Nahoru | #160
XVavron> Problem vsech tehle analyz je ten, ze vystup je jen tak kvalitni, jaky mas vstup a kdyz nemas poradny vstupni udaje a to proste nemas a mit nebudes, tak to ani nema cenu delat. Uz i jen delat 1D analyzu takovyho motoru v softu jako je GT-Power, Wave, nebo Lotus nema smysl, protoze si tam vycucas mrte koeficientu z prstu a vyjdou ti hausnumera, ktery ani trendama nebudou sedet s realitou. To samy s tepelnyma analyzama, jsou strasne haklivy na okrajovy podminky, skutecny koeficienty prestupu tepla. Das je blbe a muze ti vyjit treba to, ze nejaky misto ti vyrabi teplo apod. Zrovna rotacni motory privedly k bankrotu nejednu firmu, treba NSU. Experimentovali s nim vlastne vsichni a Mazda si ho drzela jen jako znamku prestize, nikdy se to nedostalo jinam nez do nekolika modelu rady RX, coz taky o necem svedci. Ale uz dost presvedcovani ...vic me zajima vozidlo, do kteryho budu moct zamontovat svuj bajecny a skvely agregat JÁVA XXX OHC ...takze sup sup kresli a dej to pak sem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:34 | Nahoru | #161
laďa-prášil> Normálně, je tam klikovka. Hele, úplně nejlepší, jak to uvidíš je tady na tom videu:

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

24.2.2015 v 23:38 | Nahoru | #162
Jindra650> Samozřejmě, analýza je jen pomůcka, finální odlazení se musí dělat empiricky. Tak já to zkusim, nějakej náčrtek tužkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 07:21 | Nahoru | #163
XVavron> vím, jak pracuje wankel. Chtel jsem jen vědět, jestli to víš ty. Nakoukaný to máš dobře. Nevím jenom, jestli to s tou klikovkou myslíš vážně nebo to k ní jenom přirovnáváš.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 09:12 | Nahoru | #164
XVavron, nechápem kde je problém, ked sa pasuješ za konštruktéra, technológa, tak japato, že nevieš spustiť ten projekt? Pragu BD nakreslil František Koch v mierke 1:1 na baliaci papier... Jediné, s čím dlho laboroval, bol správny sklon prednej vidlice, chcel to spraviť tak stabilné, aby motorka jazdila aj bez rúk na riadidlách.
Ty máš k dispozícii počítač, každá zmena je možná "okamžite".

PS: Dúfam, že som nezamenil značku a konštruktéra, mám to doma v nejakom starom čísle veterán.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 10:38 | Nahoru | #165
laďa-prášil> Jo tak. Tak co mě zkoušíš... S názvoslovím jsem se vždycky pral. Je to excentrická hřídel, klikovka vypadá jinak. Ale princip je podobnej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 10:39 | Nahoru | #166
jean192> Jde mi o to, že kdybych si to chtěl udělat sám, tak to udělám a vůbec se o tom s nikým nebavím. Ale víc hlav víc ví a já jsem na světě zatím relativně krátkou dobu, abych věděl všechno, proto mě zajímá, jestli někdo nemá třeba podobnej nápad...

Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 10:44 | Nahoru | #167
Tak chceš robiť retro, nemusíš skúmať moderné technológie. Rozmery rámu jednoducho obšľahneš z nejakého veterána a ergonomia je vyriešená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 10:52 | Nahoru | #168
XVavron> Kdo nikdy nic neudělal, tak těžko udělá motorku. I když vyloučit se to nedá. S tím motorem spadni z višně. Pokud tě to neživí, musel bys být mimořádně schopný, abys udělal vlastní motor známé konstrukce, "vlastní konstrukce" to už vůbec. I když tě nepovažuju za hloupého, můžu ti jako amatér udělat oponenturu na ten motor. Historie je plné dobrých nápadů, problém je, že 99,999 procenta spalovacích motorů jsou buď klasický dvoutakt nebo klasický čtyřtakt. Podobně jako kulaté kolo je nejlepší a celkem se osvědčilo.
Znám osobně jednoho člověka, co si udělal sám motorek - modelářský motor jako amatér, včetně odlitků. Jen tak aby měl radost. Asi by udělal i větší, proto se ptám, jestli máš něco hotové za sebou. Třeba?

Naposledy editováno 25.02.2015 10:57:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 11:29 | Nahoru | #169
laďa-prášil> Chápeš to celkem správně, krom nějakých čtyřkolových podvozků a přípravků vlastní konstrukce za sebou nic moc nemám, nějaké úpravy něčeho, co někdo vymyslel přede mnou, případně pár mechanických heblat do figurín nebo ke strojům. K vlastnímu vývoji se dostanu zřídka, takže funguju nejčastěji jako TPV... Ale někde se začít musí a kdo se bojí, nesmí do lesa. Motorka není podle mě o nic složitější, nežli třeba jednoúčelová bruska.

S motorem máš nejspíš pravdu, taky si myslím, že je to slepá ulička, ale po těch hromadách hodin, co jsem tomu dal, to ještě nehodlám smést jen tak ze stolu.

V podstatě mě hlavně zajímalo, jestli se takovýho nápadu někdo chytne, nebo jestli to bude mít podporu. Rozhodně žádné nadšení nevidím...

jean192> Jen ještě dodám: Nemyl se, nikam se nepasuju. Byl bych radši, kdyby někdo udělal koncept a já třeba jen rozkresloval svařence a chystal výkresy a technologii pro obrobnu a pro laser. To umím rozhodně líp, než vymejšlet motorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 11:33 | Nahoru | #170
XVavron> to není o nadšení - jen když píšeš o hromadách hodin (a dalších), než to smeteš teda definitivně, tak prostě čas je vzácnost a může se mi líbit spolupracovat, ale jako hobby s výsledkem 0 to je prostě luxus. Málo času...

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 11:41 | Nahoru | #171
laďa-prášil> To je právě to, proč si myslím, že by to jako Open Project mohlo fungovat. Nikdo tě nenutí na tom něco dělat, protože z toho stejně nikdo nebude mít zisk do kapsy, ale pokud máš nápad a řekneš třeba "líbila by se mi takováhle kaplička na světlo, protože blablabla..." + nákres, tak to může bejt přínos. Pět lidí to zkritizuje, patnáct pochválí a kaplička bude podle tebe. A nemusíš tomu věnovat každou volnou minutu, ale prostě jen tolik, kolik uznáš za vhodný...

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 11:51 | Nahoru | #172
Řekl bych:máme v podstatě stejnou 350 motorku, na které se dá dost dobře experimentovat, jestli máme podobnej vkus, tak se poď dohodnout, že každej uděláme 2x nějakou věc a pak si je vyměníme... ale to bys už asi dávno si něco udělal

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 12:05 | Nahoru | #173
laďa-prášil> No, už jsem měl nějaký hříšný myšlenky, že bych to krapet předělal, ale nakonec zůstalo jen u nástřiku, kterej tam stejně drží blbě... A zrovna přesně ty dvě až tři věci by připadaly v úvahu... O úplný výměně bych se nebavil, na to už jsem si na ni moc zvyk, ale můžem si poslat fotky. Popřemejšlím o tom...

2 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 12:24 | Nahoru | #174
Takže klasika - odkaz mi nejde vložiť ako sa patrí www.youtube.com/watch?v=QffB2-1EXSA

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 12:43 | Nahoru | #175
jean192> Jo tak nějak... Vůbec...

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 12:45 | Nahoru | #176

jean192 píše: Takže klasika - odkaz mi nejde vložiť ako sa patrí www.youtube.com/watch?v=QffB2-1EXSA



musíš před to vrazit http://

Co na to naše národní hrdost ?

25.2.2015 v 13:55 | Nahoru | #177
A nebo ještě takhle...



Naposledy editováno 25.02.2015 13:55:58

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

29.9.2016 v 11:13 | Nahoru | #178
Nedalo mi to při čtení článku si nevzpomenout na toto vlákno. Myslíte, že se jim za rok a půl podařilo dotáhnout vývoj od popsaného stavu ke spolehlivému a funkčnímu stroji?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

29.9.2016 v 11:33 | Nahoru | #179

kubacech píše: Nedalo mi to při čtení článku si nevzpomenout na toto vlákno. Myslíte, že se jim za rok a půl podařilo dotáhnout vývoj od popsaného stavu ke spolehlivému a funkčnímu stroji?



Bud podařilo a nebo jen mají velkou odvahu to prodávat....
Možná autor vlákna bude něco vědět?

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

29.9.2016 v 12:12 | Nahoru | #180

oioi01 píše: Bud podařilo a nebo jen mají velkou odvahu to prodávat....



Tak což o to, já si to koupit, tak na tom asi denně nejezdím Nevím co je na tom pravdy, ale třeba Ferrari prý taky více stojí v servise, než jezdí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak dopadl ten česky šestivalec...? FGR 2500 V6 Midalu svprd 4 1.5.2015 v 11:49 banda1250
Skutečné "prodejní úspěchy" midalu?... FGR 2500 V6 Midalu rrss 26 14.10.2012 v 07:15 rrss
jak je to s touhle Motorku? FGR 2500 V6 Midalu httpband 7 11.10.2012 v 21:49 laďa prášil
České Motorky Blata 125 Motard, Jawa 660 Sportard/Adenium, FGR 250... Pajas22 18 11.5.2012 v 14:39 Pajas22
Midalu [1, 2, 3, 4] FGR 2500 V6 Midalu teamwhd 113 1.11.2011 v 21:03 miligen


TOPlist