globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Velké enduro
Ahoj všichni,
bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
Anketa: Která?
Honda XRV 750 Africa Twin
35%
18
Triumph Tiger 900
14%
7
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
35%
18
Jiná
16%
8
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 19:05 | Nahoru | #1
Soráč ale mam pocit že neviš o čem mluviš. chceš něco s kardanem a z tve nabidky ho nema ani jedna. S cestovni rychlosti 160 vubec nepocitej.neřikam že se tolik neda na enduru ject ale je to nepřijemne a navic tě to sežere a dlouhodobě to pro motor taky nebude ono.a za třeti hodit do jednoho pytle Němce Itala a činu? Němec je tutovka ale nebal bych se ani itala.v porovnani s tim Tigrem je to uplně to same (myslim nevyhody, dily atd.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:12 | Nahoru | #2
Nick86> S kardanem se bavím o tom, zda-li existuje alternativa k tomuto Pokud ne, tak bylo psáno, že to není podmínka. Endura všechny neznám. Na cestování po dálnici jsou jiné motorky, ale jde o to, aby krátkodobý přesun po dálnici zvládla i s cestovkou do 160. A Baworáky ani ty ostatní prostě ne.

Velké enduro

1.12.2014 v 19:14 | Nahoru | #3
Afriku neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,je to mrdka a hlavně nejede

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 19:20 | Nahoru | #4
Výběr máš zůžený,co ti chybí?Tři modely snad obsáhneš sám ne?Z tvého výběru prašť jak uhoď.Já bych zas nechtěl ty legendu ze který padaj všichni na prdel,takže jsem vyřadil Afriku.U SuperTenere se mi nezdál motor původem se supersportu,ani jsem ji nesedlal.Na tygra jsem si sedl,a kousek se svezl.Na enduro pro mně moc nízké,houpavé a tomu opěvovanému tříválci jsem na chuť nepřišel.Afriku jsem si taky půjčil.Nezklamala ani nenadchla...
Mimochodem:BMW taky nemusím,ale co máš proti Italům?

Naposledy editováno 01.12.2014 19:22:18

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 19:24 | Nahoru | #5
..mno... podminku cestovni rychlosti (na dalnici bez trapeni aspon 160) a kardanu splnuji presne ty znacky, co jsi vsele vyloucil ... germani (BMW GS), makaroni (Guzzi Stelvio)... pripadne ryzozrouti (Yamaha XT12) ... z tech, co mas v ankete trochu pojede(vykonove) jen ten Tiger...

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:27 | Nahoru | #6
Anti> Díky, Italy taky nemusím a z toho by vycházela jen Cagiva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:29 | Nahoru | #7
Orličan>

Za půl sta ten výběr velkej nebude a hlavně se dá tušit, že za tu cenu ani tvoji favoriti nebudou v bůhvíjakém stavu...

Hodně muziky za dobrý koruny by byl Caponord 1000. (i když je to ital)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:30 | Nahoru | #8
Bubak-z-Nemecka> Kardan není podmínka a taky už je mimo hru, holt řetěz. A nová motorka typy Stelvio nebo XTZ 1200 už je trošku mimo realitu. Výkonově na tom je nejlíp Triumph, proto chci srovnání jak je na tom s kvalitou i vůči Japoncům.

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:38 | Nahoru | #9
BorekS> Caponord už je na styl Varadera. Chce to něco obyčejnýho. S investicí se počítá tak jako tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:40 | Nahoru | #10
Orličan> Ten motor je vcelku chválen,ale pro mě jsou dva válce maximální počet.U těch tří pojede nejmíň Afrika a nejlíp asi ten Triumph.Kvalita bude v pohodě,dostupnost dílů tu ale už byla zmiňována.Vše má svoje pro a proti.
Já třeba,pokud bych uvažoval o nástupci Elefanta,mám vcelku(skoro) jasno.Buď Caponord nebo spíš asi Navigátor.Ten podvozek byl na cestování fajn a tímhle motorem to pojede pěkně.

Naposledy editováno 01.12.2014 19:40:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 19:53 | Nahoru | #11
Anti> Jasně no, teď každopádně v redakčních testech na Tigra je zmíněno,že prolíná olej u výstupního hřídele sekundárního řetězu, což je poddimenzovaný gufero. Jestli pak nebude lepší připlatit za Afriku nebo to XTZ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 20:01 | Nahoru | #12
Orličan>

A na jakej režim to pořizuješ?

2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 20:01 | Nahoru | #13
To jo,takový gufero,to je zásadní problém.Kvůli tomu bych si určitě připlatil za koncepčně dražší a slabší stroj.
Afrika-Klasicky jako u všech Hond dobíjení a palivové čerpadlo
XTZ750-Tyhle motory občas trpí na šálky klikovky.Prý špatný přístup ke svíčkám a vzduchovému filtru,první ročníky slabé přední tlumiče a brzdy...
Všude je něco.Tohle za tebe nerozseknu.Já vybírám jiným systémem.Každému radím obhlédnout a hlavně projet všechny kandidáty...

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 20:13 | Nahoru | #14
za 50? tyhle pozadavky?
a nebude na cenduro 160 cestovka na dalnici malo?

Afrika se snad na tech 160 ani nedostane, Supertenerka te zase pri ty rychlsoti sezere na benzinu.

Za tu almuznu vezmi to co bude v tu chvili v co nejlepsim stavu

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 20:38 | Nahoru | #15
Orličan: Toľko protikladov v jednom príspevku som už dlho nevidel.
A len pre potešenie môjho ega, už si skúsil niekedy tebou opovrhovaného taliana, BMW, KTM...???
Sorry, ale až sám prídeš na to čo chceš, tak to potom napíš a verím, že ti niekto rád poradí.
Jo a Capo za pade, tak maximálne so zlomeným krkom na vozíku.


Naposledy editováno 01.12.2014 20:40:41

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 20:47 | Nahoru | #16
BorekS> Nepořízuju konkrétně já, ale budu na tom jezdit taky. Jedná se o druhou motorku k cesťáku a to především cesty na východní stranu nebo i blbnutí tady.

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 20:48 | Nahoru | #17
Anti> Problém to není, ale je to jedna z věcí, na co se tu ptám. Rozepsal jsi to poměrně pěkně a za to díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 20:50 | Nahoru | #18
KubaLC8> Teoreticky to vyznělo tak, že největší univerzál je Triumph Díky za názor.

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2014 v 20:52 | Nahoru | #19
Čau chlape, něco k Supertenerce. Jezdím jí 4 rok a kupoval jsem za 30 volítanou mrchu rok 1989. Stav netuším 58,158,258 tis? nevim. Tachometry jsou do kila tak každejch sto máš novou mašinu. To jen tak ke koupi. Letos jsem byl s kolegama s fora ST v Ru,KZ,UZB,TJ,KYRG, az zpět. No někdy nadávám, že je to stará kurva, a někdy jsem vděčnej, že je tak stará. Mraky oprav si uděláš sám, ale investice tě neminou ať koupíš za pade či za třicet. Jsou to starý báby. Motory jsou živý, spodek na kloktání terénem je, od 4500 ot. se ještě splaší, zařechtá a vystřelí. Bohužel za ta léta mají vyběhané karbece a spotřeba je od 7 l nahoru. Karbece jsme teď všici z fora pořešili za rozum. Spotřeba zásadně klesla. Měkej předek vyřešíš progresama za 2 tis. Centrál repas kolem 3 tis. Regler už mají všichni vyměněný. Bývá vytlačené uložení ložiska na unašečí rozety. Moc nesvítí, no jezdi ve dne nebo nahoď H4 za litr. Plasty křehké a neseženeš. Ukazuje se prasklina na rámu (unavené rámy - skoky, kufry, stáří) Přidřená sedla vačky- někdo v minulosti přetáhl.
Přístup není zas tak tragickej. No musí něco dolu, nádrž, chladič. Z pár šestek závitů se snad ještě nikdo neposral. Je to jednoduchej stroj a řekl bych že vymakanej. Kdybych jí mohl koupit novou, tak to udělám. Bohužel nemá nástupce. Jezdim víc v offu a k rychlosti na chlupatejch ostrejch se nebudu vyjadřovat. Ve 160 občas předjedu, ale zpět ke 140 max. Tu asii jsme jeli kolem 115-120 a byl to ideál pro naloženou mašinu. 5 kvalt není nijak dlouhej, budeš hledat šestku. Řešej to kluci řetězovkou že přidaj zub na pastorku, pak jseš zase dlouhej v offu.
Tu mojí mrchu jsem v Tájiku proklínal ( vyjebali se komínky a v horách byla bohatá) ale utopenej v Kyrgoši jsem jí byl vděčnej, že s válcema plných bahna mě nenechala. Je to poctivej kus železa bez obsahu kurvítek a chujovin.
Za mě do pade seženeš solidní kus a doporučím.










Naposledy editováno 01.12.2014 21:01:12

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 20:57 | Nahoru | #20
ludom> V čem spousta protikladů, v rychlosti? Bude to druhá motorka spíš na cestování i mimo civilizaci a dálnici se nevyhneš, tam je ta rychlost do 160 tak akorát, čímž by víceméně vypadla Africa. A Caponord rozhodně ne, styl Varadero ve výběru opravdu není už i cenově. A proč zrovna vyzdvihovat BMW? Ty boxery nejsou žádná extra výhra. Když to vše funguje, tak je to cajk, ale jak se to vy..., tak to sranda není. To pot potvrdí spousta cestovatelů. Nehledě na to, že za cenu cca 50 000 moc na trhu dvouválců od KTM nebo BMW opravdu není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 21:00 | Nahoru | #21
bonnyes> Díky moc, to je přesně taková recenze, kterou potřebuji.

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 21:27 | Nahoru | #22
Orličan> No neni zač, dobrou volbu. Slabiny ST má, ale díky tomu že je pořizovačka za rozum, tak není problém doladit k obrazu svému, flexa, svářečka..
V koleji se ohýbá zadní brzda, málokdo si pamatuje originál tvar,strč jí za šusplech. Zadní rámeček ze slitiny Al má nálepku 5 kg, tak si vyrob vlastní prdel..atd.

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

1.12.2014 v 21:35 | Nahoru | #23
Nikomu nechci nic vnucovat ale např.já jsem s Bigem na cestách absolutně spokojený.Letos nalítáno 17300 km.a absolutně bez problémů.ŠP,GBZ,Port,And,FR,D SK.Když chci,tak z něj taky vymáčknu 170 ale ideál je 120-130.Jestli chceš lítat s naloženým cendurem po dálnici 160,tak to si pořiď raději něco jiného. Počítej,že za ty prachy koupíš motorku do které budeš nutně investovat když chceš cestovat.
Příští rok jedeme Ukrajinu a Rumunsko a s Bigem se absolutně nebojím


















Velké enduro

1.12.2014 v 21:39 | Nahoru | #24
Jen k těm zmiňovaným svíčkám. U XTZ 2ks u XRV 4ks. Bočnice musí dolů u obou. U XTZ povolíš dva šroubky u chladiče a svíčky jdou ven. U XRV jsou ty svíčky hluboko jak venušiny kuličky v nymfomance. Největší chuťovka je ta na zadním válci za rámem. U XTZ je rám pro motor dělanej u XRV je vypodloženej X válečkama doporučuju nepomíchat Přístup k vzduch.filtru je u XRV určitě lepší do chvíle než zatuhne (zarezne)šroubek krytu filtru páč na ně prší. Pokud se protočí čtyřhran v airboxu pak jedině odvrtat. Na druhou stranu pokud nejezdíš jen v prachu tak k tomu filtru tak často nepotřebuješ.

(reakce na) Velké enduro

1.12.2014 v 22:05 | Nahoru | #25
Jardas444> Pěkný cestování i fotky, díky.

Velké enduro

1.12.2014 v 22:35 | Nahoru | #26
Orlican: rychlost je to posledne o co mi slo. Skor ide o poziadavky, kt. mas a co za to chces dat. Tu neslo o vyzdvihovanie neakej moto, ale o tie absolutizmi, kt si si stanovil. Mne sa napr. pacila Afrika, aleza stary stroj take prachy rozhodne by som nedal. Na Albosku by som si vzal xtz alebo biga.
A k tomu fungovaniu, je jedno aku mas moto, ked sa nieco vy...re, tak je to opruz a bud si poradis sam,alebo to stoji hodne prachov, nervov.

Naposledy editováno 01.12.2014 22:39:18

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 08:23 | Nahoru | #27

Orličan píše: KubaLC8> Teoreticky to vyznělo tak, že největší univerzál je Triumph Díky za názor.



Ne, Triumpha 900 jsem nezminoval z toho duvodu, ze ho ani neznam.
Ale podle parametru motoru to vypada, ze to bude nejidealnejsi volba na ty tve nesmyslne pozadavky. Problem je ten ze jich na prodej asi moc nebdue

Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 11:22 | Nahoru | #28
Mimochodem Afrika 160 jede, i když nevím koho to u takové motorky zajímá
Problémy s čerpadlem a elektrikou jsou známé a jednoduše vyřešitelné. S výměnou svíček taky není problém, většinou seřídíš i ventily, takže stejně všechno odstrojíš. (30 min. max) Motor dáš ven snad jen u měnění rozvodů a to je kolem 80 000km. Když spadne tak ji postavíš, narovnáš řídítka a jedeš. To je tak u většiny Endur. Ale nenutím, jen dávám zkušenost po pár letech. Dovezla mě do Maroka, Albánie i na tu Ukrajinu a bez poruchy.

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 11:52 | Nahoru | #29
Anti> Co to meleš "klasicky jako u všech Hond"

2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 14:49 | Nahoru | #30
Za 50 enduro co bude jezdit cestovní rychlostí 160? Tvl odkud jsi spad. Na xtz s kuframa budeš rád, když si udržíš 100Km/h. Afrika jede ještě míň. Nejlíp z nich pojede ten Tiger. Ale za 50 koupíš leda tak nějakou ludru
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere pařenica 17 1.7.2023 v 08:12 wáca

TOPlist