globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ČZ 175 Standard 1937, co s tím??
10.11.2014 v 16:07
Před mnoha léty jsem moc chtěl k normální motorce ještě nějakého motoveterána ale bylo to z finančních důvodů nemožné. Nedávno se mi naskytla příležitost koupit za velmi dobrou cenu čezetu r. v. 1937 od jednoho starého pána. Jsem naprostý neznalec starých motorek a když jsem u něho kouknul pod plachtu tak jsem viděl že je to něco hodně starého, s papírama takže to beru.

No a když jsem ji dovezl domů nafotil a ukázal lidem kteří se vyznají tak mi řekli že je sestrojená ze dvou motorek. Celý předek, kolo vidlice Jawa pérák, což už při porovnání s fotkama taky vidím. No a aby to nebylo málo tak celá zadní část je taktéž pravděpodobně z péráka. Tyto úpravy byly povoleny úřadem a jsou zapsány v TP. Motorka je již přepsána na mě.

Motorku chci pečlivě zrenovovat, mám na to dost času. Nechci prodávat. Akorát na mě jedna skupina tlačí vrátit to do původního stavu, což je pro mě nepředstavitelná a extrémně náročná přestavba. Druhá skupina lidí radí ať to nechám tak jak to je, akorát ať to uvedu do perfektního technického stavu, vč. nového laku, což je varianta ke které se momentálně přikláním i já. Nevím totiž, jak a kde bych měl shánět originál díly, když se jedná skoro o půlku motorky.

Potřebuji pár rad co by bylo dobré s ní udělat. Přikládám foto a více fotek na rajčeti

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:12 | Nahoru | #1
A potom je ještě možnost,že to od Tebe koupím. Vše neoriginální mám.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:16 | Nahoru | #2
Já jsem nedávno také koupil CZ a rozhoduji se co s ní. U mě asi vítězí varianta ta že všechny chromové věci nechám na chromovat. Lak je originál který se mě nechce z historického důvodu přelakovávat.(to není problém to se dá za 14dní udělat.) Na motorce chci jezdit, nikoliv postavit na výstavu.

V tvém případě bych asi vrátil motorku do původního stavu a chromové současti obnovil. Lak bych nechal původní, ale to je podle gusta každého soudruha

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:17 | Nahoru | #3

PEPAFJR píše: A potom je ještě možnost,že to od Tebe koupím. Vše neoriginální mám.



psal že to neprodá, jinak bych mu to také nabídl.

Naposledy editováno 10.11.2014 16:17:38

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:29 | Nahoru | #4
Motorka je přelakovaná, chci tam dát původní černý lak s bílými proužky a chrom na nádrži je zachovalý, půjde rozleštit, zbytek se musí nachromovat. Půjde stejně rozebrat do šroubku. Zajímají mě všechny názory ale hlavně jestli nechat v tomto sestavení nebo vrátit do originálního stavu.

Lak je nekvalitní a na mnoha místech se loupe. Jinak je moto pojízdná, stačilo by trochu vyčistit palivový systém a nalít bezín a olej.

Naposledy editováno 10.11.2014 16:33:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:31 | Nahoru | #5
changes1> Tak můj názor zní,že to je naprostá zplácanina všeho možného.

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 16:36 | Nahoru | #6
PEPAFJR> To mi řeklo už několik lidí a teď už to vím taky ale když jsem to kupoval tak jsem to nevěděl, jak jsem už psal jsem naprostý laik. Ale zdála se mi dobrá cena s platnýma papírama za 10 000.-

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 17:01 | Nahoru | #7
šel bych i za cenu delšího shánění dílů cestou vrácení do origo stavu...

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 17:11 | Nahoru | #8
závist, krásnej stroj za super cenu .. na lak i chromy jsou profi firmy, jen bacha aby ti pod chrom dali i měď, zinek nemám rád ..

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 17:13 | Nahoru | #9
ještě jedna věc,¨pokud by jsi chtěl origo paralogickou přední vidlici, tak si připrav balík, pokud je vše v tp, tak to tak nech, sám mám auto z roku 39 s upravenou zádí a taky to tak zůstane, někdo si s tím vyhrál, vše je zapsané tak co?

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 17:36 | Nahoru | #10
Za tu cenu, nekup to ...a můžeš to vydávat za dobový tuning.

Naposledy editováno 10.11.2014 17:41:22

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 19:50 | Nahoru | #11
Mě se to docela líbí tak, jak to je. I když je to neoriginální, tak je to pěkně udělané, což se o 90% případů bastlení říct nedá. Ale když už do toho vrážet prachy, tak asi vrátit do původního stavu.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 19:53 | Nahoru | #12
Tady se za chvíli bude vydávat za dobový tuning. Když někdo narve do Jawy 500 motor z Oktávky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 20:21 | Nahoru | #13

T_Ondra píše: ještě jedna věc,¨pokud by jsi chtěl origo paralogickou přední vidlici, tak si připrav balík, pokud je vše v tp, tak to tak nech, sám mám auto z roku 39 s upravenou zádí a taky to tak zůstane, někdo si s tím vyhrál, vše je zapsané tak co?

Neměl jsi na mysly "PARALELOGRAMOVOU" vydlici?
muj názor je nechat to jak to je. je to dobová úprava zapsaná v TP tak co. lak a chromy proč né. já bych s toho sundal ty cingrlata, nechal bych to čistý holý.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 20:47 | Nahoru | #14
Můj názor: vrátit do původního stavu. Je to sice tvoje motorka, ale bud si jistej, že když přijedeš někam mezi veteránisty, uslyšíš hooodně ostrý komentáře. Když už to budeš lakovat a chromovat, tak stojí za to přihodit i pár tisícovek navíc a sehnat originální/replikový věci. Není to zas až taková tragédie. Tohle je pořád relativně běžná motorka. Aby tě později nemrzelo, že jsi pečlivě zrenovoval hezkou obludu. Kromě kompletního předku a zadního pérování vidím ještě neoriginální obě sedla, oboje stupačky, zadní světlo, zadní brzdový štít a karburátor s filtrem. Platný papíry si zaslouží i hezkou motorku. Akorát netuším, co by obnášelo znovu přepsat údaje v techničáku.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 21:15 | Nahoru | #15
Díky za reakce, spěcham na noční a tak si počtu zítra, jestli něco přibude. Zatím jen napíšu že to otřesné plexi a pravděpodobně i ty kryty nohou půjdou určitě pryč. Dále ještě že kdybych to dal do původního originálního stavu, tak v tecničáku bych asi nic přepisovat nemusel protože ta úprava tam není nijak podrobně rozepsaná. Pouze "Na motocykl byly povoleny namontované přední a zadní tlumiče." Datum, razítko úřadu, kolek.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 21:24 | Nahoru | #16
Je to strašná splácanina minimálně dvou jinak hezkých motorek. Když prodáš ty díly z péraka, tak za to něco utržíš, ale nic světoborného, aby se za to dostavěl zbytek. Shánět zbylé díly za slušné peníze budeš tak půl života. Na veteránské akci se ti každý za tohle vysměje. Na druhé straně to vůbec nebylo za špatné peníze. Pokud bych k tomu neměl vysloveně nostalgický přístup (vlastnil to někdo z rodiny ...), tak bych zkusil prodat to jako celek i s doklady za co nejvíc (České rovná se drahé), nebo to rozebrat s prodat po dílech a za peníze koupit něco slušného a komplet. Můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 22:39 | Nahoru | #17
Jak už tu bylo napsáno, tak se přikláním k opravě do původního stavu. Sice to bude hodně práce, ale bude stát za to. Ta motorka má i v tomhle stavu hodně velikou cenu, rozhodně víc, než za co jsi ji koupil, hlavně kvůli dokladům. Kdybych já měl takové štěstí, abych na něco takového narazil a ještě za takovouhle cenu, fakt hodně závidím. Jinak ta přestavba do původního stavu nebude zase tak strašná, jen ten zadek bude chtít trochu přesné práce, to ostatní je jen sehnání původních dílů a ty se budou shánět špatně . Bude to chtít hodně času a dost peněz, ale výsledek bude krásnej veterán. Část peněz získáš prodejem dílů z péráka, o které je dost velkej zájem, ale nedodá ti to peníze, které budeš potřebovat. Origo díly budou stát víc. Jen taková otázka!! Nemá náhodou ten člověk, od kterého jsi to koupil, ty díly z přestavby doma? Třeba ano, rozhodně by stálo za to se toho maníka zeptat!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 23:10 | Nahoru | #18
No,spíš mne zaráží to,že chci veterána a nemám o tom ani páru.Pořídit takového kočkopsa,to je donebevolající.I naprostého laika musí trknout ten nesoulad moderních vidlic se starou čízou.Zároveň si nedovedu představit třeba návrat zadní části do původního stavu.Odřezat a přivařit původní díl?Kde ho sebrat?Tak to mne podrž.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

10.11.2014 v 23:57 | Nahoru | #19
ještě sedadlo je z čz125t na 175 bylo jiný , se 175 čz tam toho ani moc nemáš, jen zmaštěnej rám, motor a nádrž, takže ti ranec dílů zbývá, ale stejně bych šel tou cestou to dát do původního stavu, ale je to na tobě . Jinak za 10t je to dobrá cena to už jen ty papíry na 175 prodáš za 2násobek. A jak už jsem jednou psal "veteráni jsou jako onanie, ať si to každej dělá tak jak se mu to líbí"

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 05:43 | Nahoru | #20
Ten rám nebude zase takový problém

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 07:19 | Nahoru | #21
Zatím to nech tak jak je a začni shánět díly co tam patří originálně, až budeš vše mít tak se pusť do renovace. Ty věci co na to nepatří prodáš taky za slušný peníz. Hlavně to nerozeber dokud nebudeš mít věci co ti chybí jinak motorka skončí na 10 let po krabicích. Ale za ty peníze je to super koupě.

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 07:43 | Nahoru | #22
Pokud jsou upravy v tp. a má to papíry tak bych měl těžky dylema protože názory ostatných mě až tak nezajímají a ůprava se mě zdá celkem zajímavá a pokud ti nejde o autetičnost tak bych to neřešil možná ten černé lak s linkama by tomu slušel.
Jestli chceš uznání veteránistů tak opraš jezdi a pomalu začni schánět díly bude jich potřeba dost a potom až to budeš mýt origo stejně si na tom někdo najde něco co se zrovna jemu nebude líbit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 08:45 | Nahoru | #23

lewisss píše: Neměl jsi na mysly "PARALELOGRAMOVOU" vydlici?
muj názor je nechat to jak to je. je to dobová úprava zapsaná v TP tak co. lak a chromy proč né. já bych s toho sundal ty cingrlata, nechal bych to čistý holý.

když už někoho opravuješ s CAPS LOCKem, tak si alespoň zkontroluj pravopis - na MYSLY a VYDLICI neexistuje

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 09:48 | Nahoru | #24
keymaker> no vidíš jak sem blbej

ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 11:17 | Nahoru | #25
ČZ je poměrně dostupný stroj, prodává se řada replik a lze koupit i mnoho původních dílů.
Může to být i horší, vím o čem mluvím






Naposledy editováno 11.11.2014 11:17:57

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 13:18 | Nahoru | #26
udinar> Ten bývalý majitel je 86 letý dědula. Minulý týden ho převáželi už do druhé nemocnice, myslím že LDN. Je na tom celkem dost špatně a pravděpodobně se už domů nevrátí. Chystám se ho navštívit a zeptat se ho kdo a proč tu motorku předělal.
Původní díly už doma určitě nemá, jestli je vůbec kdy měl. Jeho syn je totální dezolát a všechen majetek prodal do šrotu, veškeré vybavení dílny a tak. No a on má tu motorku hrozně rád, procestoval na ní několikrát celou republiku. Má k ní citový vztah a než aby skončila v kovošrotu tak ji radši střelil. Slíbil jsem mu že o ni bude dobře postaráno. No a týden nebo dva na to ho odvezli do nemocnice. Bylo to za 5 minut dvanáct.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 13:23 | Nahoru | #27
Já bych to nechal tak jak to je. Dost podobnou přestavbu udělal můj děd někdy v padesátejch letech - taky přesně s touhle čízou. Mám jí na fotkách před úpravou, ale bohužel žádnou po úpravě. To už znám jen z vyprávění. Prostě chtěl "lepší" "podvozek" a neměl na novou motorku tak udělal tohle.
Jaký je datum u toho razítka o potvrzení přestavby v techničáku?

Já kdybych si měl vybrat jestli stav "vyjela z fabriky" nebo "dobová přestavba" volim raději dobová přestavba - pokud je to opravdu dobová přestavba. Muj názor :)

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 13:33 | Nahoru | #28
Edrig> Vím že chtít veterána a nemít o tom ani páru je donebevolající ale já jsem veterána chtěl kdysi před léty, pak mě to už přešlo a teď se naskytla příležitost a bylo mě líto to tam nechat na pospas tomu retardovi, (syn majitele) který je nezaměstnaný a dluží kdekomu v okolí, i přesto že ta motorka je "kočkopes".
No a představ si že mě, naprostého laika netrknul ten nesoulad moderních vidlic se starou mašinou.
Co s motorkou provedu dál, to nevím. Právě proto se tu ptám na Vaše názory. A zajímají mě všechny, i ty že je to naprostá splácanina, protože je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 13:43 | Nahoru | #29
yetti_cz> Ano v té době tyto úpravy (přestavba podvozku, nový lak)znamenaly zhodnocení motorky, zvýšení její ceny. Dnes po více než 60 ti letech je to znehodnocení motorky. Datum v techničáku je hůře čitelný ale řekl bych 1949.

(reakce na) ČZ 175 Standard 1937, co s tím??

11.11.2014 v 15:06 | Nahoru | #30
changes1> Tak to bych nad tim vubec nepremejslel a nechal to tak jak to je. Za sebe...
Ale je to tvoje motorka a ma delat radost tobe.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 21.10.2023 v 15:03 kokoška.
Cz 175 -model motoru ČZ 175 Stela69 9 16.10.2023 v 12:59 ramlik
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
rozdiely v kastlíkoch ČZ 175/450, ČZ 175/470, ČZ 175 Destroyer 5 7.3.2023 v 10:46 Destroyer

TOPlist