globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
24.10.2014 v 11:45
Ahoj,

na asfalt už jednu motorku mám, ale chci příští rok vyrazit na východ a tam se svým RT asi nepochodím.
Hledám lehké cestovní enduro, které:
- mi nezlomí nohu, když budu potřebovat zastavit v terénu (tzn. výška sedla)
- bude schopná jet 3 dny po asfaltu/dálnici a týden v terénu (šotolina, písek, voda)
- nebude potřebovat jeřáb na zvednutí, pokud pojedu sám

Vybírám (a plánuji se i projet) mezi F 650 GS a F 700 GS, obě motorky uvažuji nové.
Touratech doplňky nehrají roli, jde mi jen o to, zda má někdo zkušenosti s jednou z těchto motorek a podělí se s nimi.

Nejsem zapřisáhlý fanda BMW, respektuji i jiné značky, ale jsem spokojený se servisem i provozem RT, takže se mi uhýbat nechce.

Pokud bych měl vypíchnout jednu zásadní nejistotu k F 650 GS (možná neoprávněnou), tak nevím jak moc se popere s nákladem na 3-4týdenní cestování (i když jedu sám, není toho na balení málo). Jinak věřím tomu, že v terénu bude vyhovující.

Díky,
Midzis
Anketa: F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
F 650 GS
21%
3
F 700 GS
43%
6
Jinou - tip hoď do diskuse.
36%
5
Předchozí
1 2
Následující

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 11:56 | Nahoru | #1
To co pozadujes, tak zvladne kde co, klidne i 20 let stare DRko, otazka je s jakym pohodlim.
(viz treba Yeoupp kterej byl na XT v kdo vi jake riti)

Ze sve zkusenosti doporucuju dvouhrnek hlavne kvuli presunu s nalozenou motorkou. V terenu to je sice minus (hmotnost) ale nepredpokladam ze bys nekde na vychode 3 tydny jezdil OFF palici kde bys tu motorku odrovnal.
Nalozena motorka na 3-4 tydny to bude tak + 60-70kg mrtve vahy, podle okolnosti, takze kazdej kun se bude hodit.
pokdu to nemusi byt nutne nova motorka, ale treba zanovni, tak KTM 990 ADV. se s terenem popere daleko lepe nez BMW hlavne kvuli podvozku. Ani presun na ni nebude uplne nejhorsi.

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 12:18 | Nahoru | #2
Tiger 800

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:41 | Nahoru | #3
Ahoj. Taky zalezi jak moc jses rozmazlenej v campovani. Mne se vejde do jednoho bocniho kufru stan, spacak, carrymatka, vareni a par drobnosti. Druhej kufr na hadry a nejaky to jidlo. Pak mam vodotesnej pytel za sebou na sedacce a hotovo. Zadny picoviny jako zidlicky, dvouplotynkove varice a hrnec na zavarovani. Asi hluboko do kapsy nemas tak doporucuji profi veci. Jsou male (hlavne male) a lehke. Ja si dokonce poridil origo stan americky armady pro pesaky. mam ho i na fotkach tady. Pak urcite titanovy nadobý kvuli vaze. Hodne stesti a urcite vem nee 700 ale F 800 GS. Kdyz uz enduro tak uz poradny. 1200 je velkej luxus ale nechtel si nic tezkyho a hlavne jedes sam takze jedno zapadnuti a jses v prdeli. My jezdime minimalne ve dvou. Cau Martas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:51 | Nahoru | #4

MartasUS píše: Mne se vejde do jednoho bocniho kufru stan, spacak, carrymatka, vareni a par drobnosti.



jak mas velkej kufr??? ja tam sotva narvu spacak a karimatku (je pravda ze mam velkej spacak a velkou karimatku)

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:52 | Nahoru | #5
píšeš o nové moto na takovouhle akci...to bych osobně vyloučil. plusem bude sice spolehlivost a krása, mínusem každý škrábanec a "zájem okolí". také ji budeš muset zajíždět (zase je to prostor sžít se s ní).
nepíšeš, kolik máš mimo asfalt najeto. podle dotazu málo, pakliže vůbec něco.

na dálnici je jednoválec špatný. buď pojedeš do 120, nebo ho budeš trápit

v terénu - a teď je nutno si ujasnit slovo terén, předpokládám nezpevněné cesty, občas mělčí brod, rychlost na šotolině málokdy překročí 70 - bude jednoválec to nejlepší.

alternativou jsou dvouválce. dálnici budou zvládat výrazně líp, v terénu bude omezovat hlavně hmotnost v malých rychlostech (zase někde ti setrvačnost pomůže). doporučuji 21´ kolo na předek. a vyšší zdvihy (pokud nemáš pod 175 cm).

pokud chceš zůstat u bmw, máš na výběr sertao a 800 gs. osobně bych šel spíš do sertaa a odpustil si dálniční přesuny (stejně při vyšších rychlostech ubývají špunty kosmickou rychlostí).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:53 | Nahoru | #6

KubaLC8 píše: jak mas velkej kufr??? ja tam sotva narvu spacak a karimatku (je pravda ze mam velkej spacak a velkou karimatku)



hommo vegetus, člověk pohodlný

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:54 | Nahoru | #7
KubaLC8> 35 litru Touratech. Viz fotky

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 13:58 | Nahoru | #8
...

Naposledy editováno 24.10.2014 14:00:59

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 14:02 | Nahoru | #9
mariano> hahahah.. Jono. Nektery lidi to tak maj. Spacak jako kraava velkej a stejne v nem kosa. Na spacaku urcite nesetrit.

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 14:48 | Nahoru | #10

mariano píše: hommo vegetus, člověk pohodlný



kufr cca 44l, karimatka campingaz samonafukovaci, spacak nejakej teplej Husky a je to plnej fufr. (jeste se tam teda vejdou 2x 0.7l jeagra)

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 15:03 | Nahoru | #11
F800GS

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 15:07 | Nahoru | #12
pokud chceš víc "necesty" tak sertao pokud víc přesun a cesty tak 800Gs
nevím rpoč tam máš 700GS - na východ bych preferoval drátěné kola a vepředu 21"

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 16:13 | Nahoru | #13
Zdar všem,
nečekal jsem tolik reakcí a jsem za ně rád.
Ať je to rychlejší, nebudu reagovat na každého zvlášť, takže:

- v terénu nemám najeto vůbec nic (nebudu lhát). Na druhou stranu jsem zvyklý vyjet sám do neznáma a starat se sám o sebe, jen teď bych se radši přesouval na motorce, místo jiných prostředků
- KubaLC8 - jsem ze severní moravy, se servisem žádná zkušenost a v tomhle bohužel věřím spíš servisu v Ostravě (BMW), na zánovní KTM nemám moc kde se svézt
- Palomoto - jsem od Opavy, servis nejblíže v Olomouci. Možná tomu servisu přikládám větší váhu než bych měl, ale i tak...
- MartaUS - rozmazlený určitě nejsem. F800 jsem zkoušel, stojím na špičkách - snížené sedlo moc nepomáhá, snižovat podvozek se obecně nedoporučuje (?). Jinak to byla volba č. 1., ještě mám domluvenou testovací jízdu se "vším, co se dá snížit", takže uvidím
- Mariano - škrábance neřeš :), jinak díky za pěkný příspěvek - Sertao je problém s výškou, 800 to samé, ale ještě nehážu flintu do žita. Kdybych nechtěl zůstávat u báva a neřešil blízkost servisu - doporučil bys co?
- Honza-TA950 - na 800GS se shodneme, ale viz. výše.

Díky,
M.

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 16:26 | Nahoru | #14
seděl jsem se svýma 174cm na BMW F800GS, na sníženém sedle od Touratechu dosáhnu celkem ok

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 16:37 | Nahoru | #15
tak to se obaval ze 950 / 990 ADV s tvoji vyskou by byl problem

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 18:06 | Nahoru | #16
Palomoto - uvidím, tohle je ještě varianta, ale pokud si nebudu jistý, tak do toho nejdu.
KubaLC8 - jj, bohužel je to tak, s tím se holt nedá nic dělat.

Ještě se zeptám na F700GS - vím, že to je podle vzhledu taková ženská motorka (nic proti), ale je když pominu litá kola, tak je to úplně scestná myšlenka? Diskuse o litých/paprskových kolech jsem pročítal a nic radikálního proti litým kolům v terénu jsem nenašel.

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 19:20 | Nahoru | #17
píšeš novou, tak f700gs nebo f800gs a je ještě adventure. F650gs se nevyrábí. Jestli myslíš 650 jednoválec, tak to se značí G- jako čína. F700gs, F650gs a F800gs jsou dvouválce. Jednoválec F650gs- ital byl do 2008, potom nic a jak to přesunuli do číny, tak tam dali to G. Kdybych kupoval, tak F800GS adv.

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 22:18 | Nahoru | #18
Zdar, nepíšeš kolik měříš a vážíš, ale tady doporučovaná F800GS není nic malýho ani lehkýho a s bagáží už vůbec ne - je to pak na ten jeřáb, teda dle figury dotyčného soudruha. Kámoš (80kg/180cm) ji má a jednou jsme na něj čekali a čekali, ani ji nepoložil, ale nemoh ji s bagáží narovnat z policajta v lehce krkolomné situaci na pevném podkladě. Jinak s ní v terénu bez bagáže dovede vyvádět
Loukotě či přední 19 bych vůbec neřešil, skoro naopak - na loukotích defekt vyřešíš knotem a jedeš dál (nemusíš zouvat), 19 je nižší a na silnici hlavně v serpentýnách ji oceníš víc než 21 v terénu.

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 23:40 | Nahoru | #19
Nabídnu ti i jiný pohled na výlet do Tramtarie. Spacák, stan a oblečení se vejde do rolky za tebe, železná zasoba jídla, elektro fičuriny a hygiena do zadniho kufru. Jet na týden nebo měsíc je z hhlediska bagáže skoro jedno. Spíš než motorka ti nohu přerazí boční kufr. Než jet s napěchovanou lehkou motorkou je snažší řídit těžší motorku s méně věcmi.

Až budeš testovat motorky, zkus si vyzkoušet, jak se chovají při rychlosti svižnější chůze. To, až se budes brodit třeba kus cesty v bahně nebo písku a odstrkovat se nohana.

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 10:17 | Nahoru | #20
To dvou válce 800 byly uhrkaný, ale četl jsem test nové f800gs adv a prý je to něco úplné jiného.Ty 800 váží do 200kg. Na fóru GS se dozvíš, že se nejezdí pomalu.

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 12:49 | Nahoru | #21
petrumr> Jo, jsou krásné, ale to se svými 174cm prostě nedám. Jezdí se na tom super, ale prostě vysoko.

2 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 13:20 | Nahoru | #22
Mám předchůdce F 700 GS, F 650 GS Twin.





Taky nejsem zrovna vysoký bidlo, takže ač jsem chtěl spíš 800 GS, bylo na mě prostě moc vysoký. Pokud chceš jezdit mimo silnice s naloženým endurem, možnost si šlápnout vidím jako kritický. Na druhou stranu předpokládám, že sám bez větších zkušeností nechceš jezdit žádněj těžkej terén, takže tenhle twin by ti měl v pohodě stačit.

Přikoupil bych něco dílů, který vidím jako kritický.
Určitě dobrej šusplech (např. Touratech, já mám SW Motech, viz fotka), tyhle nižší Twiny maj břicho víc dole.
Nějaký padáky, co ti ohlídají motor/boky (mám originál BMW, dobře vypadají TT nebo SWM).
Pár dalších už není tak kritických, jako kryty rukojetí (na fotce TT se zvýšením), který ti spíš zvýši komfort jízdy.
Trošku problém je výběr plexi, kdy nějaké cestovní je buď šílenost nebo stejně nekryje dostatečně (musíš na něj ještě koupit deflektor), na druhou stranu po krátkém přesunu zase v terénu oceníš malej originál. Prý jedno z mála, který funguje, je Desierto od TT. Nemám, nemůžu posoudit, mám kouřový cestovní z TT.
Na sedlo sice každej nadává, ale já si celkem zvyknul. Nějaký z příslušenství ti ale přesuny usnadní.

Teď mě nanapadá, co tak dalšího důležitýho vypíchnout, tak jestli budeš mít dotazy, ptej se. Dobrá studnice informací je web http://bmwgs.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 13:58 | Nahoru | #23

vilemx píše: .... Spacák, stan a oblečení se vejde do rolky za tebe, železná zasoba jídla, elektro fičuriny a hygiena do zadniho kufru. Jet na týden nebo měsíc je z hhlediska bagáže skoro jedno. Spíš než motorka ti nohu přerazí boční kufr. Než jet s napěchovanou lehkou motorkou je snažší řídit těžší motorku s méně věcmi.......



SOuhlasím, že drtivá většina bere spoustu zbytečných věcí a motorku tak zatěžuje, taky jezdím se stanem a trenkama, ale s bočními kufry to vidím jinak.
Když dáš vše nahoru, je vysoko těžiště a motorka se nechová zrovna dobře.
Taky riziko zlomení nohy kufrem je minimální. Musel by ji nechat někde vzadu. Mě naopak kufr nohu vždy zachránil, protože motorka padne na kufr a vznikne prostor pro nohu, která je volná.

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 19:00 | Nahoru | #24

fidlimydli píše: SOuhlasím, že drtivá většina bere spoustu zbytečných věcí a motorku tak zatěžuje, taky jezdím se stanem a trenkama, ale s bočními kufry to vidím jinak.
Když dáš vše nahoru, je vysoko těžiště a motorka se nechová zrovna dobře.
Taky riziko zlomení nohy kufrem je minimální. Musel by ji nechat někde vzadu. Mě naopak kufr nohu vždy zachránil, protože motorka padne na kufr a vznikne prostor pro nohu, která je volná.



Přesně tak předsedo

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 19:32 | Nahoru | #25

Peacemaker píše: Mám předchůdce F 700 GS, F 650 GS Twin.





Taky nejsem zrovna vysoký bidlo, takže ač jsem chtěl spíš 800 GS, bylo na mě prostě moc vysoký. Pokud chceš jezdit mimo silnice s naloženým endurem, možnost si šlápnout vidím jako kritický. Na druhou stranu předpokládám, že sám bez větších zkušeností nechceš jezdit žádněj těžkej terén, takže tenhle twin by ti měl v pohodě stačit.

Přikoupil bych něco dílů, který vidím jako kritický.
Určitě dobrej šusplech (např. Touratech, já mám SW Motech, viz fotka), tyhle nižší Twiny maj břicho víc dole.
Nějaký padáky, co ti ohlídají motor/boky (mám originál BMW, dobře vypadají TT nebo SWM).
Pár dalších už není tak kritických, jako kryty rukojetí (na fotce TT se zvýšením), který ti spíš zvýši komfort jízdy.
Trošku problém je výběr plexi, kdy nějaké cestovní je buď šílenost nebo stejně nekryje dostatečně (musíš na něj ještě koupit deflektor), na druhou stranu po krátkém přesunu zase v terénu oceníš malej originál. Prý jedno z mála, který funguje, je Desierto od TT. Nemám, nemůžu posoudit, mám kouřový cestovní z TT.
Na sedlo sice každej nadává, ale já si celkem zvyknul. Nějaký z příslušenství ti ale přesuny usnadní.

Teď mě nanapadá, co tak dalšího důležitýho vypíchnout, tak jestli budeš mít dotazy, ptej se. Dobrá studnice informací je web http://bmwgs.cz/



Díky, vidím, že nejsem sám, co tohle řešil.
Na F700GS mě láká ten obsah, a pořád mi to příjde jako rozumný kompromis mezi 650 a 800GS.
Vidím to tak, že se prostě svezu na obou + zkusím dát poslední šanci 800GS a hodím si korunou. Ono špatně vybrat asi nakonec ani nejde :)
M.

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

25.10.2014 v 21:51 | Nahoru | #26
650,700, a 800 gs twin mají stejný obsah motoru a to 798 ccm jenom motory májí jinéj vrch a sf. Já mám taky F650gs a je to 798ccm. Na tyhle motorky jsou tři druhy sedla a snížený podvozek pro malé postavy. Já mám nejnižší.


Naposledy editováno 25.10.2014 21:53:41

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

26.10.2014 v 07:51 | Nahoru | #27
Díky všem. Svezu se na obou a zatím to vidím na 700GS.
M.

(reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

26.10.2014 v 17:33 | Nahoru | #28
petrumr> Pls., jak moc si s tímhle jezdil mimo asfalt? A zkušenosti?

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

26.10.2014 v 21:58 | Nahoru | #29
já jezdím kolem komína, a když vidím nějakou polnačku tak jedu,třeba kolem váhu, ale na slovensku je to na silnicích vopruz, naposledy jen do trenčína 6 hlídek co měřili rychlost je to 09 a při pomalé rychlosti je to takový ucukaný, ale spotřeba a výkon motoru to vynahradí.
Jak to budeš procházet, stav se i u té 8OOGSAdventure test je v motocyklu 7. f 800GSA

Naposledy editováno 26.10.2014 22:19:26

F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

27.10.2014 v 06:29 | Nahoru | #30
fa nová 800gs adv. se lehce na pohled splete s 1200GS, je to velká a těžká motorka
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Imobilizér BMW F 650 GS BMW F 650 GS Lukyvaran1 17 6.1.2024 v 11:42 M_a_t_ú_š
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick

TOPlist