Speedy Přidat reklamu

Téma: Kawa Vulkán nestartuje
16.9.2014 v 17:09
Dneska ráno jsem zažil velké překvapení, když jsem vytlačil svého Kawa Vulkána 1600 z garáže a chtěl nastartovat. Jen to někde pod sedlem zachrčelo a nic. Protože mě napadlo, že bude baterka prázdná, odpojil jsem ji a pomocí startovacích kabelů z jiné motorky se o to samé pokusil znovu. Teď aspoň svítily kontrolky, ale opět již známý zvuk pod sedlem a nic. U motorky, která má ujeto 5000 Km mě to překvapilo. Nepříjemné je zejména to, že na víkend máme s manželkou zaplacený pobyt v Jeseníkách. Tuší někdo, co by to mohlo být? Mám už připravený přívěsný vozík a povezu motorku někam do servisu. No a další problém je v tom, že jsem motorku ještě na vozejku nevezl a nemám zkušenosti, za co se taková velká a těžká mašina váže. Řadí se i kvalt?

2 reakcí na tento příspěvek Kawa Vulkán nestartuje

16.9.2014 v 17:44 | Nahoru | #1
Kvalt se nemusí davat, staci uvázat za přední i zadní kolo a oba boky, pak nemá kam..
A baterku jsi měřil pod zátěží?
Proč jsi nezkusil nastartovat pres kabely s baterií uvnitř?
Pokud jsi ji vyndal a máš kabely z benziny nebo z kaufu, tak to nemusí zvládnout.
Abys to zbytecné nenákladal a nevezl nekam, kde ti tam dají baterii a pojedeš dom..

Kawa Vulkán nestartuje

16.9.2014 v 17:51 | Nahoru | #2
Jo a lepsi by bylo startovat to z auta než z jiné motorky.
On tenhle motor bude dost narocny na startovací proud a to ti baterka z japonského čtyřválce urcite nedá.
A uz vubec ne pres kabely.
Zkus tu z vulkana nabít a pak to zkus znovu, kdyz to nepujde, připoj kabely z auta.
Pak bych teprve řešil odvoz.

Kawa Vulkán nestartuje

16.9.2014 v 19:26 | Nahoru | #3
Ještě se mrkni na zoxidovaný kabely a hlavní pojistku vpravo pod sedlovým krytem ;) Dost ráno tam dělá přechodový odpory. A taky dobrý ukostření.

(reakce na) Kawa Vulkán nestartuje

16.9.2014 v 23:26 | Nahoru | #4

dva_hrnce píše: ...máš kabely z benziny nebo z kaufu, tak to nemusí zvládnout...



Přesně - startkabel z kaufu = zrádce v nouzi. Zrovna nedávno jsem měl v rukou káble sehnané už někdy před 10 lety na Agipu a s F128 ani neotočily. Bodejť by také ano, když sice kábl je 8mm tlustý, ale pod izolací se skrývá lanko s čistým průřezem (poctivé sečtení průřezů jednotlivých licniček) 1.5mm2!!!
Pro předělání na kabel GYA 35mm2 káble startují jako víno.

Jinak k tématu - jestli "to jen pod sedlem zacvakalo až zahrčelo", tak rozhodně měřit napětí na svorkách baterky při zapnutém starteru, tak se hned ukáže, kde je chyba. Totéž na svorkách pomocné baterky a když tam bude napětí dobré, ale na svorkách baterky v motorce už ne, jsou právě šmelcové štartkáble, nebo mizerně nasazené svorky. Ještě může být chyba třeba v kostřicím kabelu baterky, nebo kabelu od baterky k relátku starteru, ale to by se prozradilo tím, že při zapnutí starteru sice zhasnou kontrolky a relátko jen zacvaká, ale napětí na baterce se nesníží (nebo jen slabě) - jelikož přechodový odpor se nachází mimo měřené místo (baterku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa Vulkán nestartuje

17.9.2014 v 13:08 | Nahoru | #5
dva_hrnce> Ahoj, volal jsem do Přelouče do firmy Ignitech - specializují se na výrobu a opravu elektrických zařízení do motorek. Chlapík mi po telefonu, když jsem mu vysvětlil, jak se závada projevuje, řekl, že to vidí na hotovou baterku a jenom se divil, kdo mi poradil odpojit baterku a startovat kabely z auta. Že by se prý mohla nadělat pěkná paseka na elektrice. Tuto radu jsem dostal od chlapíka, který opravuje motorky, nebudu ho jmenovat. Motor 1600 ccm potřebuje silnou baterii, má silnou kompresi atd. Rovněž zpochybnil startovací kabely, na těch opravdu dost záleží, jak tady dál píší kluci. Poradil baterku vyndat a koupit japonskou Yuatsu, která byla jako originál ve Vulkánu. Prý by ji stejně měnili, pokud by mi motorku opravovali. Baterku jsem tedy vyndal, docela mě překvapilo, že tam byla nějaká čínská, takže už byla měněná. Ten pán, co mi motorku prodal, na ní skoro nejezdil, za 4 roky najezdil 3800 km, takže motorka stála v garáži. To tedy baterka dostala na prdel. Pokud bych to prý nepomohlo, mám motorku přivézt. Zítra ráno jedu pro zformátovanou originál baterku Yuatsu 20 (je silnější, jinak 16) a dám ji tam. Jsem zvědav, jak to dopadne, pro jistotu už mám motorku na vozejku. Pak dám vědět.

(reakce na) Kawa Vulkán nestartuje

17.9.2014 v 18:27 | Nahoru | #6
1155> No tak je samozřejmý, že baterka se za provozu nesmí odpojit! A protože startovací kabel může sklouznout nebo ho omylem odpojíš, tak startovat s vyjmutou baterkou je o hubu, že odpálíš nejmíň regler, nebo taky ještě jednotku - a to už je pak raketa... Na 99,9% by to mělo být po výměně baterky OK. Ale pokud bys to vez někam na káře, tak já, na rozdíl od "dvou hrnců" radim tam nechat zařazenou jedničku!

Kawa Vulkán nestartuje

17.9.2014 v 18:32 | Nahoru | #7
Tak zařazenou jedničkou nic nezkazí, to je pravda..
Ale věřím tomu ze kdyz tam da dobrou baterku, bude problém vyřešen.
Ještě skoukni a pripadne jemnym smirkem očisti dosedaci plochy na kontaktech kabelů, nesmí byt tmavé ale krasne stříbrné a můžeš je lehce potřít vazelinou.
Pripadne koukni na to zeměni a pojistku jak radil Drik..

1 reakcí na tento příspěvek Kawa Vulkán nestartuje

18.9.2014 v 12:26 | Nahoru | #8
Pánové, jdu se ožrat! Bylo to baterkou, ráno jsem zajel pro Yatsu 20 (3100,-Kč), dal jsem ji tam a hned nastartoval. Ještě jsem vyslechl informaci o čínských baterkách za 1500 Kč, prý děs a hrůza - nekupovat! No a pán, který mě motorku prodal, už nechtěl moc investovat a dal tam Čínu. Takže jsem rád a v sobotu ráno jedeme s manželkou na víkend do Jeseníků. Ještě jsem dostal informaci od odborníků na elektriku v motorkách (Ignitech Přelouč), že nabíjet při odpojené baterce. Zatím jsem to celý život nabíjel na připojené baterce. Chlapi díky! Já su tak šťastné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa Vulkán nestartuje

20.9.2014 v 09:31 | Nahoru | #9

1155 píše: Pánové, jdu se ožrat! Bylo to baterkou, ráno jsem zajel pro Yatsu 20 (3100,-Kč), dal jsem ji tam a hned nastartoval. Ještě jsem vyslechl informaci o čínských baterkách za 1500 Kč, prý děs a hrůza - nekupovat! No a pán, který mě motorku prodal, už nechtěl moc investovat a dal tam Čínu. Takže jsem rád a v sobotu ráno jedeme s manželkou na víkend do Jeseníků. Ještě jsem dostal informaci od odborníků na elektriku v motorkách (Ignitech Přelouč), že nabíjet při odpojené baterce. Zatím jsem to celý život nabíjel na připojené baterce. Chlapi díky! Já su tak šťastné...


Tak záleží jakou nabíječkou a jak vybitou baterku. Mrtvou baterku bych nabíjel radši nejen odpojenou, ale přímo vyndanou, kdyby se sesypal článek a vyboulila se nebo přímo rupla. Ale na běžný dobití zdravý baterky - udržovací, když používáš tzv. inteligentní nabíječku - já mám Optimate 6, ale je hafo jiných značek - klidně můžeš nabíjet v mašině. Jen je lepší jí pak dát půlhodinku po skončení nabíjení oraz před startem, aby se případný plynování (nemělo by nastat, ale může) odvětralo - jen pro úplnej sichr. Na AMG baterku bacha - nenabíjet ňákou levnou trafonabíječkou za pár korun někde z obchoďáku, je schopná jí zničit vysokým napětím (klidně dávaj 15-17 V)!!

(reakce na) Kawa Vulkán nestartuje

20.9.2014 v 10:50 | Nahoru | #10
charlie.vtx1800> Přesně, AGM, natož "gelovku" nenabíjet na víc, jak 14.2V. A jestli baterku odpojit, nebo neodpojit, záleží i na tom, jak složitou má motorka elektriku, zda je tam nějaký trvalý odběr (alarm, hodiny apod.), ten dokáže některé "chytré" nabíječky zmást tak, že vyhodí chybu, že baterka je vadná a neudrží kapacitu. U běžné motorky je trvale připojen jen regler a ten prakticky žádný klidový odběr nemá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nastavitelná Opěrka řidiče vulcan 1600 Kawasaki VN 1600 Šesťa 1 8.12.2017 v 08:28 puffybodie
Kapotáž na chopper Kawasaki VN 1600 Šesťa 9 22.4.2017 v 09:50 Šesťa
Kawa VN1600 Vulcan zadni tlumice Kawasaki VN 1600 mpet 7 30.3.2017 v 21:21 mpet
výroba zadního nosiče na Kawasaki V... Kawasaki VN 1600 5511 14 28.4.2016 v 15:28 versys2007
vibrace motoru Kawasaki VN 1600 Luba3 7 4.4.2015 v 12:14 Luba3


TOPlist