paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 207 ála chopper
16.9.2014 v 14:51
Dobrý den,
uplynulý víkend moc počasí nepřálo práci venku na chalupě, proto jsem se rozhodl, že trochu poklidím ve stodole. No a mezi ostatními skvosty jsem našel i babču 207, kterou mi kdysi daroval kamarád, že prý byla 2x pod vodou při povodni (má chatu někde na Berounce) a že už jí nehodlá opravovat. Hned mně napadlo, že jezdit motorově do hasičárny a do vedlejší vsi na nohejbálek, bude mnohem pohodlnější, než trpět na bicyklu. A že jsem trochu hračička a taky je potřeba od práce na chalupě trochu relaxu, rozhodl jsem se, že babču nejenom zprovozním, ale také trochu vytuním. Nemám k dispozici CNC obráběcí stroj jako Ondrero, abych vytvářel vlastní součástky, ale ve vsi se najde starý soustruh a základní dílenské vybavení také mám. Proto nelze očekávat profesionální dílenské zpracování, ale zároveň bych se chtěl v co největší míře vyhnout vyloženým "prasárnám"
Nuže, první přišla na řadu základní rozborka rámu, odbahnění wapkou a demontáž všeho, co již bylo zničené korozí. Poté jsem zadumal nad základním konceptem nově pojaté babči a přišla na řadu flexa a svářečka. Jak dopadlo mé sobotní snažení, můžete posoudit sami na přiložené foto. Je to poskládané jen tak halabala, abych si lépe představil kudy půjdu dál.
Dále se budu zaměřovat na opravy a úpravy jednotlivých částí babči, tak jak čas dá, a pokusím se pomocí pořizování fotodokumentace, podělit se s Vámi o dosažené výsledky

21.9.2014 v 21:52 | Nahoru | #31
Paráda. Jen sem si nemohl nevšimnout těch dvou pupíků na zadním blatníku. Blbě vidím nebo tam opravdu jsou, protože jestli jsou tak je to škoda když se s tím tak mazlíš

22.9.2014 v 22:19 | Nahoru | #32
Tohle bude určitě nejvtipnější babeta! Jen tak dál, jsem zvědavej na ten tahovej startér, až to nepojede do kopce, bude muset řidič "přitahovat"

A vůbec, takhle snadno polohovatelný předkopy nemá ani hárlej

Naposledy editováno 22.09.2014 22:22:42

23.9.2014 v 17:01 | Nahoru | #33
Tak jo, dnes jsem vyšetřil trochu času, tak jsem objel nějaké obchůdky se součástkami, co by se hodily na babču. V cyklokrámku jsem zakoupil páky brzd z BMX kola, které použiji místo původních rozviklaných páček. Dále ovladač předního přesmykače řetězu, který poslouží jako nová stylová páčka chcípáku motoru. Taky lanka a bowdeny v metráži (po 8mi metrech snad bude stačit) k výrobě nových, delších lanovodú, kvůli výše posazeným řídítkům a delší přední vidli.
A také přední pneu 1,75*16 (zadní 2,75*16 dostanu od souseda, zbyla mu ze Simsóna) Původní pneu byly 2,25*16, tak doufám, že ten palcový rozdíl bude znát a přispěje ke vzhledu babči.
V motokrámku v Michli naproti Kauflandu jsem obstaral gufera, těsnící tmel, manžety vidlice, věnečky do ložisek řízení, pístní kroužky a dokonce "sportovní" filtřík na vzduch. Akorát neměli ložiska kol a filcové prachovky. Tak jsem se stavil v "zelené ložiskárně" u Europarku, tam měli ložiska dokonce zapouzdřená, alespoň už nepotřebuji filcové prachovky. Také jsem se stavil v železářství a nakoupil hejno matiček a šroubů, neboť kromě šroubku směsi a volnoběhu na karbeci, budou všechny šrouby použité na babče imbusy a všechny matky budou tzv. kloboukové, aby nekoukal orezlý závit.
Toť zatím vše, díly motoru mám omyté, očištěné, vyfoukané, zkrátka připravené, tak jdu začít s pokusem poskládat tu věc dohromady.

P.S.

Tombik píše: Navarson> Jestli chceš, smrdí mi v garáži jedna 207, má ucpanej výfuk, ale jinak občas jede. Něco chybí, ale jinak je celkem OK. Tak jestli chceš, tak za litr je tvoje.

Díky za nabídku, ale cesta od Nepomuka K Brnu a zpět pro babču by se sakra prodražila a další zatím stavět nehodlám. Myslím, že mi spíše hodně součástek zbyde z té mé

Naposledy editováno 23.09.2014 17:23:10

23.9.2014 v 17:27 | Nahoru | #34
Tesim se, tenhle serial me bavi

25.9.2014 v 23:09 | Nahoru | #35
Tak jsem zase na chalupě, vzal jsem čtvrtek a pátek volno kvůli zaměřování pozemku a odpoledne jsem dělal na sborce motoru. Jak již bylo řečeno, domeček startéru bude přichycený na upraveném krytu magneta. K tomu účelu jsem položil plastový kryt ma 2mm ocelový plech, rýsovací jehlou obkreslil jeho tvar a podle rysky vyřízl a zabrousil. Před sešroubováním komory klikové hřídele byly do límce odlitku držáku statoru po obvodu vyvrtány 3 otvory pro šrouby distančníhch sloupků. Otvory je nutno vrtat v místech, aby distanční sloupky nepřekážely cívkám statoru. Límec odlitku má od kraje dovnitř nestejnou tloušťku, proto je nutné vrtákem na dřevo (má rovnou čelní plochu s vodící špičkou)zarovnat dosedací plochy pro šrouby distančních sloupků. Dále je nutno svrtat odlitek s vyrobeným plechovým krytem aby otvory pro šrouby distančních sloupků na straně plechu byly přesně proti otvorům v límci odlitku. Poté je nutno odlitek a plech provizorně sešroupovat a pomocí, na soustruhu zašpičatělé kulatiny, skrze klikové ložisko označit osu klikového hřídele na plechovém krytu. Původnímu plastovému krytu byly obroušeny výstupky pro přídržnou pružinu, Poté položíme na plastový kryt nový plechový kryt a přeneseme naznačené otvory. Otvory pro distanční sloupky vrtáme větším průměrem než je distanční sloupek, který se má opřít až o plech, ne o plast. Středovou díru vykroužíme o cca 6mm větší než je průměr roztáčecí misky startéru. Nyní vyrobíme 3ks distančních sloupků 42mm dlouhých s vnitřním závitem M6 a do plechového krytu vykroužíme v naznačené ose klikovky otvor o 3mm větší než je průměr roztáčecí misky startéru. Potom jsem zdrsnil čelo plastového krytu a napatlal silikonovým tmelem přiložil nový plechový kryt a přes distanční sloupky stáhnul k odlitku držáku statoru. Vytlačený tmel je nutno zahladit mezi stěnou plastového krytu a hranou plechu, tím zatmelit oblý přechod plastu z boku do čela. Po zaschnutí silikonu je nutno vystředít domeček roztáčecího lanka a svrtat otvory pro uchycení domečku. Poté jsem nový hotový kryt stříkl svou oblíbenou supr zelenou. Zítra až než zaschne nainstaluji na stator a přišroubuji startér, tak ještě nafotím.
Dále je nutno vystružit šroub, který se našroubuje stranou M5 namísto šroubku statoru a na opačnou stranu M8 se našroubuje roztáčecí miska, která se zajistí ještě maticí s vějířovou podložkou.

25.9.2014 v 23:15 | Nahoru | #36
Jo, ještě jsem vyrobil všechny atypické lanovody.
A nyní už jdu opravdu do hajan, snad zbude zítra zase trocha času na babču

26.9.2014 v 22:00 | Nahoru | #37
Dneska celý den mrholilo, tak jsem vyšetřil zase trochu času na babču. Zkompletoval jsem nový kryt statoru se startérem, popsaný v minulém příspěvku a osadil na místo. Nyní mám zkompletovaný celý motor, jen ho vyzkoušet, a takhle to dopadlo

26.9.2014 v 22:17 | Nahoru | #38
Také jsem stihl zkompletovat bandasku. Sedačka dostala nové polstrování a koženku. Potah na sedák byl zakoupený v motokrámku, neb šití, natož koženky, není moje silná stránka.

26.9.2014 v 22:18 | Nahoru | #39
ultimátní, ještě až to pojede

26.9.2014 v 22:27 | Nahoru | #40
Poté jsem tak nějak předpřipravil zadní partii babčy ke konečné kompletaci....

26.9.2014 v 22:33 | Nahoru | #41
...a dostalo se i na montáž řídítek a vidlice.

26.9.2014 v 22:45 | Nahoru | #42
Bohužel spojit předek a zadek zatím nemohu, protože jsem doma zapoměl ložiskové věnečky do hlavy řízení. Taktéž jsem zapoměl doma i galusky, takže nemohu osadit kola. Ještě jsem obrousil zuby pastorku a rozety, poněvadž jsou cementované, aby se daly stružit. V kondoru jsem nechal uříznout ze 150mm kulatiny "podložku" která je surovinou k výrobě řemenic. Řemenice budou prstence vnitřní stranou navařené na osoustružené bývalé ozubené kola, vnější strana bude opatřena drážkami pro plochý vícedrážkový řemen. Jestli zítra zbyde trocha času, chtěl bych zkusit nastartovat motor, neb jsem strašně zvědavý, jak to půjde.
Zatím naschle a dobrou.

1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper

27.9.2014 v 00:51 | Nahoru | #43
Super Motor vrci? Pujde na brzdu?

(reakce na) 207 ála chopper

27.9.2014 v 19:07 | Nahoru | #44

Chapadlo píše: Super Motor vrci? Pujde na brzdu?

Tak mi to dneska nedalo a vzal jsem motor na zkušební stolici (svěrák). Očekával jsem počáteční trápení s nastartováním, ale byl jsem víc, než překvapen. Připojil jsem provizorně tyristor, lanko bez bowdenu na šoupě v karburátoru, benzín hadičkou z trychtýře a bez výfuku.
Nebudete tomu věřit, ale motor chytl se sytičem na třetí zatáhnutí. Seřídil jsem trochu bohatost a volnoběh, motor jde perfektně do otáček. Otázka je ovšem jak bude šlapat při zatížení. Startuje se to naprosto snadno, mnohem lépe než původní křovinořez, z něhož startér pochází. Myslím, že to bude menší kompresí babči, protože křoviňák měl 3HP při 45ccm. Motor potom při každém dalším startu chytal na první drc. Řekl bych, že se babča startuje lépe, než moje pila Husqarna
Už se strašně těším, až budou hotové řemenice a budu moct babču zkompletovat a projet

27.9.2014 v 19:11 | Nahoru | #45
Nevím jak na tom nová babča bude s hmotností. Je sice pravda, že jsem lecos přidal, ale na druhé straně také lecos zbylo

28.9.2014 v 19:48 | Nahoru | #46
Máš to nápaditý, jak vyřešíš průvěs drážkového řemene, respektive aby Ti neprokluzoval?

29.9.2014 v 09:45 | Nahoru | #47
Kloubouk dolu takovy upravy a jěště u toho stihnout psat návod na stavbu ses dobré,už se těším jak bude vypadat

29.9.2014 v 11:02 | Nahoru | #48
První dojem bylo - naprostá pitomost - ale jak to postupně skládáš, tak už jsem jen zvědav, zda to oparavdu pojede

29.9.2014 v 13:26 | Nahoru | #49
... sice mi ta zelena vypichla leve oko, ale jinak ukrutna babeta. Dalsi fota prosim.

29.9.2014 v 15:34 | Nahoru | #50
Celou dobu přemýšlím, jak to vyjádřit a už to asi mám.. Jsi blázen! Fakt pecka Za mě 1*

29.9.2014 v 17:09 | Nahoru | #51
Už se těším na Finální fotku. Jak se říká kdo si hraje nezlobí

29.9.2014 v 17:27 | Nahoru | #52
luxusní stavbička... a přitom za pár kačej jen když se na to tak koukám, tak na tom asi nebude možný jet "bez držení" přední kolo mi přijde málo předkopnutý vůči ose krku, ale na to asi sere pes

29.9.2014 v 19:57 | Nahoru | #53
A přitom taková blbost! Moc ti fandím.

29.9.2014 v 22:07 | Nahoru | #54
už se těším na finální foto

3.10.2014 v 23:46 | Nahoru | #55
Uf, cesta z hasičárny dnes nic moc, děsná mlha. Ale něco na bábě kapku pokročilo. Odpoledne jsen obul oba ráfky galuskama, nevypadá to špatně, jeden by neřekl, že je to na stejném rozměru. Přední plášť je z kola "skládačky" rozměr 406-47 (cyklopneu jsou jinak oznáčovány než motopneu) zadní plášť je 2,75-16 (simson, fichtl) Snad to přispěje k pořádnýmu image čopra babči.

4.10.2014 v 00:06 | Nahoru | #56
Také jsem mohl osadit kuličkové věnečky ložisek řízení a tím spojit přední část a rám babči v další větší skorocelek. Do rámu byl nainstalován motor. Do vidlic byly zavěšeny kolesa.
Vyvíjí se to celke slibně, ale neříkat hop, dokud nehop.

4.10.2014 v 00:51 | Nahoru | #57
A ještě něco s eletrikou. Jak již jsem se zmínil, osvětlení babči jsem chtěl realizovat pomocí LED světelných zdrojů, běžně dostupných jako náhrada 12V automobilových žárovek. Provizorně jsem vyzkoušel amatérsky sestrojený obvod o výkonu 35W (původně napájení výhybek modelového kolejiště) Funguje to, zdá se, celkem bez problému. Na ss výstupu jsem naměřil při volnoběhu 10v ss, při zvyšování otáček v celém průběhu, max. 13V ss. Celý tento obvod upravím na max instalovaný příkon (max 10W), maximálně zminimalizuju velikostí plošného spoje a osazením součástek a zaliji epoxidem, či dentakrylem, do velikosti krabičky od sirek, kterou přichytím přes trubku rámu vedle tyristoru zapalování. Svítivost předního "světlometu" je jaksi "vyjímečná" (posoudí jistě každý, kdo má doma ve stropě místo zastaralých halogenů).
Zítra snad pokročím zas o kousek dál.

4.10.2014 v 11:53 | Nahoru | #58
To uz je zase vikend? To to leti. Jinak parada,ale sem zvedavej kolik ladicu si tuhle babcu bude chtit taky udelat. Nejak ta cena na aukru roste

4.10.2014 v 23:35 | Nahoru | #59
Takže babča je jakžtakž poskládaná, chybí sesmolit zdroj pro LED osvětlení. Jen doufám, že v týdnu přijde z e-shopu objednaný řemen sekundárního převodu, abych mohl stočit řemenice pohonu. (mám raději v ruce originál protikus, než točit drážky podle DIN )
Jak se mi zadaří přenést ten brutální výkon motoru do pohybu stroje, tak se toto pokusím zdokumentovat videem na joutubě.
Zatím přikládám nějaké foto skorocelku čoprbabči a naschle zas příště

4.10.2014 v 23:49 | Nahoru | #60
Pěkný , ale ta zelená...
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 máťa_moto_blázen 33 9.4.2024 v 19:09 Milos1
Lanko plynu Babetta 207 DanielHendrych 3 26.3.2024 v 20:31 ja1
Problém Babetta 207 Babetta 207 Viktorekk 13 11.1.2024 v 17:47 kokoška.
něco levného do 10 Babetta 210, Babetta 207, Babetta 134, Babetta 228, ... kubikula8 14 13.11.2023 v 09:37 Krautkopf