globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Zdravím,
měl bych technický dotaz. Několikrát se to tady už řešilo, ale nedostalo se mi jasné odpovědi v případě karburátorové motorky tak se omlouvám. Jedná se mi o to, že budu měnit vzduchový filtr - (vložka v airboxu-originál pěnový) za K&N který by měl přežít i mě podle výrobce :D. Moje konfigurace je karburátor+airbox+laďák, bude nutné kvůli tomuto filtru přetryskovat karburátory? Tady jsem se dočetl, že kvůli většimu přísunu vzduchu-(oprava: chudší směsi)? se to musí udělat ale přijde mi to jako nesmysl...

Naposledy editováno 28.08.2014 00:07:42
Předchozí
1 2
Následující

Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

27.8.2014 v 22:16 | Nahoru | #1
doufám že teď nepíšu blbost, ale budeš to mít naopak chudý, čiže nejspíš to udělat chtít bude

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2014 v 00:04 | Nahoru | #2
Blbost je v zadání vlákna - když bude mít filtr menší odpor proudění vzduchu, půjde vzduchu více a tím se směs ochudí. Nevím, jaké přesně jsou karbce na ZZR400, ale v lepším případě bude stačit jen zvednout jehly (pokud budou stavitelné), ale spíš bude třeba dát i větší trysky. Kor v kombinaci s "laďákem" (jde i o svody, ne jen o koncovku) je nejjistější odladění směsi na brzdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 00:15 | Nahoru | #3
J.M.K.> nebyl jsem si jistý, teď už to vím: samozřejmě chudší směs. Překvapuje mě, že touto změnou bude nejspíš potřeba měnit nastavení karburátorů. Mám laděnou koncovku i svody od původního majitele a tento filtr měním kvůli životnosti - nejsem honič výkonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2014 v 00:26 | Nahoru | #4
Raďas95> Motor sáním vytváří nějaký podtlak v difuzoru karbce, kdežto v plovákové komoře se nad hladinou drží atmosférický tlak, takže díky tomu podtlak v sání saje benzin z trysek. Tím pádem je karbec naladěný na určitý odpor filtru - čím je tento vyšší, tím větší je při stejných otáčkách a otevření šoupěte podtlak - pro se při ucpaném filtru směs nechtěně obohacuje. Takže průchodnějším filtrem projde i více vzduchu, podtlak je tím pádem menší a tak jde i méně benzinu z trysek. Proto je pak třeba dát trysky větší, aby při změněném podtlaku (ale větším množství vzduchu) prošlo také adekvátně víc benzinu.
Výměna výfuku se ještě tolik neprojeví (i když záleží na konkrétním motoru), max. to bude trochu střílet při ubrání, ale nasazení průchodnějšího filtru už zpravidla dokáže směs dost rozhodit, takže přeštelování karbců je pak nevyhnutelné.

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 00:32 | Nahoru | #5
J.M.K.> Díky za vysvětlení, teď už je mi to jasné

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 01:00 | Nahoru | #6
JMK: tak nejak to taky zhruba chapu, podobne trpi i strikacka, a je treba kupovat PowerCommander. Drive jsem mel KN + ladak a ted uz mam jen ladak, abych nenicil moc motor, presto mi ladak docela dost strili, to muze neco asi taky poskodit ne? nebo to neni tak hrozny jako i s KN?

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 01:12 | Nahoru | #7
Bubrak-ZX10R> Ten PC se dává proto, že motocyklové stříkačky dokáží korigovat směs podle lambdy jen v úzkém rozsahu a s velkou změnou odporu sání a výfuku si neporadí. Menší střílení moc nevadí - ono by se to dělo i normálně, ale tlumiče to utlumí. Nebo může střílení způsobit i netěsnost svodů - pak při ubrání plynu se setrvačností spalin přisává falešný vzduch do laufu, směs dohořívá a proto to práská. Kdyby to ale střílelo silně (jako když při zavřeném plynu na několik vteřin vypneš zapalování a zapneš, takže to slušně práskne a leckdy vyletí i plamen), tak už je třeba to řešit - to už by mohlo i podpálit ventily.
Stav směsi nejlépe vypoví barva svíček, pokud se nezajede rovnou na brzdu s lambdou strkanou do laufu (jako na emisích), ale je mně jasné, že dostat se na ZX-10 ke svíčkám asi bude docela porod.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 03:37 | Nahoru | #8
JMK: jo supr, diky, s tou strikackou sem to tak chapal uz taky

to strileni je spis mensi, ale mistama to streli hodne (samo jen v pripade kdy zavru plyn, nejvic na prvnich par prevodovych stupnu, ale obcas i na 5,6ku ).

svicky sou trochu porod, ale uz sem u nich parkrat byl, takze vim co a jak a kdyz ma clovek nachystany naradi, tak to je v klidu (hlavne je treba vyhnuty ocko klic 13 na srouby co drzej zespoda pridavny drzaky ramu co sou zespoda ramu a branej vytazeni krajnich fajfek, a navic kolem sroubu je limec, takze bocnim klicem to nejde a orech se tam nevejde, malo mista; nevim jestli to nekdo dela jinak/jednoduseji, to se prip. rad priucim, ale jinej zpusob me zatim nenapadnul )

svicky mi prisly dycky nejak normalni, jsou tam iridiovy a na nich sem snad nikdy ani nic zvlastniho nepozoroval

Naposledy editováno 28.08.2014 19:18:35

Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 03:40 | Nahoru | #9
ale jeste me napada, jestli to nestrili vic, kdyz uz tam mam ty svicky dlouho? (20tis km, v manualu je sice vymena po 12tis ale zas iridiovy by mely vydrzet vic ne?)

Naposledy editováno 28.08.2014 19:18:25

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 09:31 | Nahoru | #10
jestli budes K&N filtr davat jako nahradu originalniho filtru do airboxu a bude to opravdu filtr, ktery je urcen pro tvoji motorku (neco takoveho), nemusis nic pretryskovavat. Inzinyri v americe nejsou debilove a vedi, ze musi ten filtr udelat aby mel kladl vzduchu stejny odpor jako origo filtr.
Jina situace je, pokud bys vyskubnul airbox a nasadil filtry primo na hrdla karburatoru - tam uz se ladeni nevyhnes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 09:36 | Nahoru | #11

Medved píše: jestli budes K&N filtr davat jako nahradu originalniho filtru do airboxu a bude to opravdu filtr, ktery je urcen pro tvoji motorku (neco takoveho), nemusis nic pretryskovavat. Inzinyri v americe nejsou debilove a vedi, ze musi ten filtr udelat aby mel kladl vzduchu stejny odpor jako origo filtr.
Jina situace je, pokud bys vyskubnul airbox a nasadil filtry primo na hrdla karburatoru - tam uz se ladeni nevyhnes.



já vím že to píšeš pokaždý, taky na to neodpovídám poprvý, ale fakt to není univerzální pravda. Liší se to motorka od motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 09:43 | Nahoru | #12

Stev píše: já vím že to píšeš pokaždý, taky na to neodpovídám poprvý, ale fakt to není univerzální pravda. Liší se to motorka od motorky.

Az se mi dostane do rukou motorka nebo auto, u ktere(ho) to platit nebude, prestanu to psat .
Zatim moje zkusenost z nekolika desitek motorek i aut, s karburatory i vstrikovanim, s filtry urcenymi do airboxu i s totalne prekopanym sanim potvrzuje to, co pisu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 09:57 | Nahoru | #13
Medved>
Děkuji za názor. Měním přesně jak si psal origo filtr v airboxu za K&N - přesně ten, který máš v odkazu a je pro moje ZZRko určený. Kdybych dával přímé sání tak je jasné že bude chtít motorka poladit, to bych sem ani nepsal. Mě právě zarazilo že tak obyčejná výměna filtru v boxu s sebou nese i další nemalou investici s přetryskováním. Každopádně filtr je objednaný a až bude vevnitř tak dám vědět jak to funguje. Takže pokud jsem dobře pochopil: Kdyby byla přiliš chudá směs - hodně velké střílení z výfuku při zavření plynu- bude nutné poladit, jinak uvařím ventily, správně?

Naposledy editováno 28.08.2014 09:58:19

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 10:11 | Nahoru | #14

Raďas95 píše: Medved>
Děkuji za názor. Měním přesně jak si psal origo filtr v airboxu za K&N - přesně ten, který máš v odkazu a je pro moje ZZRko určený. Kdybych dával přímé sání tak je jasné že bude chtít motorka poladit, to bych sem ani nepsal. Mě právě zarazilo že tak obyčejná výměna filtru v boxu s sebou nese i další nemalou investici s přetryskováním. Každopádně filtr je objednaný a až bude vevnitř tak dám vědět jak to funguje. Takže pokud jsem dobře pochopil: Kdyby byla přiliš chudá směs - hodně velké střílení z výfuku při zavření plynu- bude nutné poladit, jinak uvařím ventily, správně?

ano - chuda smes ti podpali ventily - nestaci vyhoret a dohoriva jeste pri otevrenem vyfuku.
Pokud to prdi jenom pri zavreni plynu (a brzdeni motorem), lze to doladit bohatosti volnobezne smesi.
Pokud to opravdu strili pod plynem, musi se to ladit tryskou a/nebo jehlou. Bez motorove brzdy nerealizovatelne.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 10:16 | Nahoru | #15
Tohle se řeší všude...práskání vs podpalený ventily.Ale nikdy nikdo toto neviděl,ani nikoho nezná,že by se mu to stalo.Podle mě je to strašák,kdysi kdosi dostal nápad,že v apokalyptickým scénáři by se to stát mohlo a všichni se toho chytáj.
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?

Naposledy editováno 28.08.2014 10:17:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 10:33 | Nahoru | #16
Bubrak-ZX10R> Mně osobě ty iridium svíčky připadají jako "placebo", možná mají význam u opravdu výkonných závodních motorů, ale pro "běžný provoz" je to zbytečná investice. Ale i o tom se dají vést nekonečné debaty. Jinak svíčky klidně vydrží i mnohem déle, než předepsaný interval a špatný stav se prozradí hlavně zhoršenými starty, vynechávání za chodu, doprovázené boucháním neshořelé směsi v laufu, většinou nastane až později a to už bude startování kor studeného motoru docela porod (zkušenost). Takže na svíčky bych to hned nesváděl, pokud motor necuká a dobře startuje.
A s tím přístupem je mně to jasné, to člověk nepochopí, jak konstruktér kolikrát vůbec nemyslí na opraváře. Ale tohle je ještě docela pohoda, u některých verzí Daytony je jedna z krajních svíček přímo pod trubkou rámu! Před časem přesně toto se mnou řešil jeden klučina žijící v UK, snad se ptal i tady na fóru a co mi psal, tak se ptal i na autorizované dílně Triumphu a tam mu prý mechanik na férovku řekl, že tu motorku musel navrhovat ožralý konstruktér. A když nakonec svíčku vydoloval, bylo na ní vidět, že na rozdíl od zbylých dvou nikdy měněná nebyla - všichni majitelé před ním to raději vzdali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 11:51 | Nahoru | #17

COMATIK píše: Tohle se řeší všude...práskání vs podpalený ventily.Ale nikdy nikdo toto neviděl,ani nikoho nezná,že by se mu to stalo.Podle mě je to strašák,kdysi kdosi dostal nápad,že v apokalyptickým scénáři by se to stát mohlo a všichni se toho chytáj.
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?

ano, mam. Za bolsevika do vyfuku strilela kazda druha S105/120, protoze nejaky idiot v casopise 'Udelej se sam' uverejnil navod na 'usporu paliva' tim, ze se v podstate odpojil druhy stupen karburatoru (posunulo se jeho otevreni podstatne dal, nez bylo origo z fabriky) a S105 jezdila za 5l/100km. Mel jsme tu cest jednu takhle upravenou S105 nekdy v roce 199x rozebirat, protoze si ji kamarad koupil od duchodce - prvniho majitele (a bohuzel i kutila) a nebyl tak uplne spokojen se zvukem motoru a jeho vykonem. Mela provedenu vyseuvedenou upravu a po sundani hlavy byly vsechny vyfukove ventily i sedla nacate - oba krajni byly upaleny tak, ze skrz ne bylo videt do kanalu. Neslo to ani zafrezovat - menila se cela hlava.

edit: to se samozrejme tyka chude smesi v celem spektru otacek, pokud ti motorka poprdava pri zavreni plynu a brzdeni motorem, tak ti to ventil neupali (asi) .

Naposledy editováno 28.08.2014 11:54:16

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 12:00 | Nahoru | #18
Medved> Svatá pravda... jenže bohužel dnes některým mlaďasům, co na škole sotva prolezli fyzikou a nejsou štonc pochopit ani, proč chudá směs dokáže mj. přehřát motor, tohle vysvětlovat jako jako cikána umejvat. Nenarážím na nikoho konkrétního, ale je jich dost, co se v tom klidně hrabou, aby snížil spotřebu a přitom de facto ani nevědí, jak motor funguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 12:30 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Bubrak-ZX10R> Mně osobě ty iridium svíčky připadají jako "placebo", možná mají význam u opravdu výkonných závodních motorů, ale pro "běžný provoz" je to zbytečná investice. Ale i o tom se dají vést nekonečné debaty. Jinak svíčky klidně vydrží i mnohem déle, než předepsaný interval a špatný stav se prozradí hlavně zhoršenými starty, vynechávání za chodu, doprovázené boucháním neshořelé směsi v laufu, většinou nastane až později a to už bude startování kor studeného motoru docela porod (zkušenost). Takže na svíčky bych to hned nesváděl, pokud motor necuká a dobře startuje.


No mám ve VTXce (Bubrák zná) předepsaný iridiovky, rovnou 2 na válec. A můžu říct, že po výměně (+- cca v intervalu dle výrobce) to bylo znát - motor šel líp, i když předtim nedělal vysloveně nějakou neplechu. Takže spíš měnit dle manuálu, ono se to plíživě horší a člověk si to ani neuvědomí. Naštěstí se mi místo NGKáček za nějakých 7-8 kilčo za kus osvědčily český Brisky za cca 5 kilčo za všechny čtyři - a to už je znát. A asi bych svíčky vyměnil před nějakým laborováním s karbcema a pod. - nemá cenu něco ladit když by nepálily jak maj.

Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 13:37 | Nahoru | #20
Může taky pomoci trochu zvednout hladinu v karburátorech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 13:43 | Nahoru | #21

COMATIK píše: Tohle se řeší všude...práskání vs podpalený ventily.Ale nikdy nikdo toto neviděl,ani nikoho nezná,že by se mu to stalo.Podle mě je to strašák,kdysi kdosi dostal nápad,že v apokalyptickým scénáři by se to stát mohlo a všichni se toho chytáj.
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?

Není to žádný apokalypticky scénář ale realita, dělal jsem wildu kde diky chudé směsi šli ventily do háje, někdo nasadil ladaky a vykašlal se na jakýkoliv seřízení. Pravda je že se to stává málo ale stává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 14:08 | Nahoru | #22
charlie.vtx1800> Pokud jsou přímo předepsané, tak je to pochopitelně jiná, ale jinak do motoru patří svíčka, jakou předepsal výrobce a montáž nějakých "supersvíček" ničemu nepomůže, leckdy dokonce naopak. S tím "plížívým zhoršováním" je to leckdy pravda a NGK bych nedával vůbec, jsou svými nectnostmi všeobecně známé.

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 14:20 | Nahoru | #23
Katana> dobře,věřím...ale jak dlouho se s takhle rozhasenou směsí musí jezdit? Šteluje se to většinou každej rok aspoň jednou,svíčky kontroluješ ještě pravidelnějc,pokud by to bylo rozhozený fest,ani se s tím nebude dát jezdit.Ale určitě to nebude v řádu pár tisíc kilometrů,aby se podpalil ventil.
Samo že to nikomu nedoporučuju,lepší poladit,ale troufnu si tvrdit,že přes 50% starších motorek má po samodomo instalaci filtrů,svíček a laufu tak rozhazený směsi a neviděl sem tu nikdy téma podpalený ventil ze směsi benzínu.
Nechci se hádat,že se to stát nemůže,ale spíš nepravděpodobné-dřív se na to přijde při seřízení,nebo že to prostě dělá problém

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 14:53 | Nahoru | #24

J.M.K. píše: charlie.vtx1800> Pokud jsou přímo předepsané, tak je to pochopitelně jiná, ale jinak do motoru patří svíčka, jakou předepsal výrobce a montáž nějakých "supersvíček" ničemu nepomůže, leckdy dokonce naopak. S tím "plížívým zhoršováním" je to leckdy pravda a NGK bych nedával vůbec, jsou svými nectnostmi všeobecně známé.



Přesně tak, letos se jim v NGK asi nedaří, nebo tu máme už těžce na ho.no benzin, už tu mám třetí motorku co úplně nový NGK dělaj rotyku, tudíž měním za Denso nebo pokud je v náhradě tak Brisk Silver Racing

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 16:28 | Nahoru | #25

J.M.K. píše: Bubrak-ZX10R> Mně osobě ty iridium svíčky připadají jako "placebo", možná mají význam u opravdu výkonných závodních motorů, ale pro "běžný provoz" je to zbytečná investice. Ale i o tom se dají vést nekonečné debaty. Jinak svíčky klidně vydrží i mnohem déle, než předepsaný interval a špatný stav se prozradí hlavně zhoršenými starty, vynechávání za chodu, doprovázené boucháním neshořelé směsi v laufu, většinou nastane až později a to už bude startování kor studeného motoru docela porod (zkušenost). Takže na svíčky bych to hned nesváděl, pokud motor necuká a dobře startuje.
A s tím přístupem je mně to jasné, to člověk nepochopí, jak konstruktér kolikrát vůbec nemyslí na opraváře. Ale tohle je ještě docela pohoda, u některých verzí Daytony je jedna z krajních svíček přímo pod trubkou rámu! Před časem přesně toto se mnou řešil jeden klučina žijící v UK, snad se ptal i tady na fóru a co mi psal, tak se ptal i na autorizované dílně Triumphu a tam mu prý mechanik na férovku řekl, že tu motorku musel navrhovat ožralý konstruktér. A když nakonec svíčku vydoloval, bylo na ní vidět, že na rozdíl od zbylých dvou nikdy měněná nebyla - všichni majitelé před ním to raději vzdali.



vsecko jasny, ty iridiovy svicky mam predepsany primo v manualu a mam je za 330,-/ks tak to neni tak hrozny, startuje to v pohode a jezdi taky. prave u tech predepsanych je psana vymena po 12tis, coz mi prijde divny, kdyz by mely prave vydrzet vic

Naposledy editováno 28.08.2014 19:18:10

Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 16:31 | Nahoru | #26
dneska mi zrovna ladak strelil jak z brokovnice, tak porad premejslim jestli nedat orig vejfuk, ale zas jen ladak snad nemuze tolik udelat ne?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 16:34 | Nahoru | #27
nevite nekdo jak zjistit adekvatni svicku od Brisku k NGK CR9-EIA-9 ?

(reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 17:26 | Nahoru | #28
Bubrak-ZX10R> No brisk na tvou moto svíčky nedělá, ale můžeš použít : AR10S, AOR10LGS, ale nejsou to iridia

1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 19:22 | Nahoru | #29
dewwil: ok, tak asi zustanu u NGK zatim s nima nebyl problem, az bych se rozhodl k vymene, tak bych se mohl stavit? mas vyhnuty ocko 13?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?

28.8.2014 v 19:56 | Nahoru | #30
Bubrak-ZX10R> jj, mám

e: nebo Denso, to dělá iridiovky na tvý žího

Naposledy editováno 28.08.2014 19:57:32
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce chyat za zepla. Kawasaki ZZR 400 Frutt333 3 6.4.2017 v 09:26 Frutt333
Seškrcení Kawasaki ZZR400 na 35 KW Kawasaki ZZR 400 Raďas95 4 19.6.2014 v 20:28 ja1
Jaká je nejvhodnější? Honda CB 600S Hornet, Yamaha XJ 600, Yamaha SZR 660,... Orličan 24 29.12.2013 v 18:59 Orličan
ZXR 400 Kawasaki ZZR 400 kubas12 23 15.4.2011 v 22:18 Stanford

TOPlist