pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
gagtoy píše: assassin> ještě dotaz 3D tisku rozumím uplně minimálně, zvládne to udělat i vnitřní závit ?
zavity rezu zavitnikem, "vytisknu" prumer diry jako se vrta pro zavit ... vetsi zavity by sly i vytisknout - pro male neni ta presnost a "rozliseni" tiskarny dostatecne. i diry pro ruzne cepy atd delam o nakou desetinu mensi a "projedu" vrtakem, pokud maji byt "presne"
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
na 400greybike nekteri delali konverzi na tlumic z CBR600RR ale ja nad hornim cepem nemam misto = pouzdro na baterku, Al, nejtovany, tery jsem jednak delal a druhak bych pak stejne nemel kam dat baterku ...nadobka dolu paralelne s tlumicem by zase sla dolu do kyvky,.. zluty tlumice z ducati s nadobkou "kolmo na pero" kterejch je plnej ebay jsou zas moc dlouhy, to by trcelo skrz zadni gumu.. externi nadobku s hadici jako tam je uplne nechci.. a ty z R6 jsou taky docela casto k mani za susnej peniz a pokud to bude rozmerove pouzitelny, zatim asi favorit c.1 (i kdyz z yamahy na hondu.. nojo no ja vim.. ) ..ta cisla 295-305mm jsem nasel na www diskusi v nejaky radoby "holotabulce" v textu, takze cert vi kdo to kde a kdy meril no
vono zatim to neni "uplne akutni", jak dodelam predek tak to musim hlavne uz konecne prihlasit.. ..ale vzhledem k tomu ze puvodni central je zralej na repasi a ta bude stat beztak skoro tolik co tlumic z druhy ruky, ...navic nema nastaveni komprese, ehm.. tak koukam, koukam cim ho nahradit,...
Assassin> snad vystruznikem ne ?
Nebo tlumic z farose 98-99 kterej ma tu oddelenou expanzku. Myslim ze hadice se da nahradit, ale neni to uplne jednoduchy. A jsem si jistej ze tenhle tlumic jde vylepsit (ten z yamahy asi taky, ale tady to vim).
tabulka
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
to prostorovy omezeni je blby ale holt nezbejv vychazet z toho jak to je konstruovany.. tabulku jsem videl, praveze modely od 2005 vys tam nejsou - ale uz jsem nasel n R6 foru ze vse od r. 2006 ma 290mm coz je na prd origo ma 306mm, muze to jit trosku vejs takze optimlni by tedy bylo cca 310.. na greybike delali jeste konverzi na BMW1000RR (koukam ze jeden je na bazaru fungl novej za 3,5.. jako moc pekny..) ale to uz je dost tezka motorka (200kg sucha, dle motokatalogu) takze bude mit urcite tvrdsi pero, tezko rict jestli to je rozumny (resp. tvrdsi neva, ale to uz bude o moc) v tomhle smeru jsem si rikal ze nejaka novejsi sestka az sedmpade bude optimalni..
kazdopadne dik za pomoc zatim se budu rozhlizet po inzeratech a premyslet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
těch variant je víc,
- repas stávajícího tlumiče s novou pružinou, nebo rovnou i upgrade vnitřku - máš solidní zaručenou funkci
- koupit jinej a dát ho tam - funkci zaručenou rozhodně nemáš, ale může to být i lepší než první varianta
- koupit novej aftermarket - podle mě je to nejlepší, a třeba YSS jsou i docela levný a nejsou na ně špatný recenze. Wilbers, Nitron už jsou jedny z nejlepších.
Tuning aby za něco stál je drahej, proto se taky říká že lepší je do toho nehrabat. Ale za mě lepší zadní tlumič je věc kterou bych dal na každou motorku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
ten z BMW ma delku jsem zjistil rozumnou (315 co jsem dohledal, a hlavne jsem nasel i fotky primo v ramu NC30 coz je pozitivni) a co jsem dnes procital S1000R forum, tak by to snad fakt i slo, vesme spisou ze ta seriova pruzina je na ten litr "moc mekka", cisla tam litala ruzna ale vesmes tvrdili ze kolem 100N/mm.. (origo na NC30 ma snad 90N/mm - opet info z fora 400greybike)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
repase co jsem koukal je v pohode, tak dvojku dva a pul max (zde napr. inspirace ) jenze porad to bude repasovanej starej tlumic bez nastaveni komprese, proto uvazuju konverzi na novejsi tlumic, kterej se da sehnat do tech cca 5k urcite ve slusnym stavu.. tech 10-15k uz je zase docela hodne, a myslim ze bych (zatim) mozna ani nepoznal rozdil.. resp. az se dostanu na uroven kdy ten rozdil uz poznam urcite budu uvazovat zase o lepsim, to je jasny
..ta pruzina tezko rict, za predni "na miru" chteli v kunvaldu 1200/par coz je myslim parada, zadek je tlustsi drat, ale podle me by do 1500 musela bejt..
E: do ramu se s troskou uprav vejde ledacos CBR600 , S1000RR ..co se tyka prametru je tam jedno delsi vlakno, prakticky se z toho neco kloudnyho dost blbe lusti (protoze je to klasicky forum jako tady..) pokud jsem spravne pochopil tak jsou ty tlumice z modernejsich sportu dokonce naopak mekci !! BMW pise nekdo 90 jinej 115Nmm, pricemz nekteri pisou ze je pro NC30 potreba 700-800lb/in (120-150Nmm) !! jenze origo by podle vseho mel mit 90Nmm..(resp. míň protoze je starim unavenej ) ?? ..a taky je kazda ta motorka jinak tezka (..jinak odlehcena, upravena), nekdo to ma v serii, ale jsou tam exoti co to dostali pod 160kg, nekdo ma HRC kosti, nekdo stock, nekdo vazi 70 nekdo 90.... zkratka nic vylozene vypovidajiciho (hodnoty, fakta, tuhost, delka..) se z fora clovek nedozvi, klasika.. ale vesmes jsem z toho vseho vyrozumel to same co jsi Ty shrnul do par vet - nez starej seriovej je to urcite o dost lepsi, zvedne se zadek o par mm, ale na znackovy zavodni tlumice (viz varianta 3.) to rozhodne nema
(BTW: YSS cca 8kkc, BMW od 1,5-3,5kkc, CBR jeste min, ale to se mi tam stejne nevejde..)
Naposledy editováno 24.10.2017 03:11:38
Jinak ono to neni tak strasne dulezity kdyz funguje dobre, stejne na to nesahas. Ja to taky vzdycky chtel a zpetne zjistuju ze bych se bez toho i obesel, hlavne teda vepredu.
Jestli bmw vyhovuje, asi je to dobra volba, jak pises.
E: co se tyce tuhosti, tak kalkulator na strankach racetech je dobry voditko. A to yss nevychazi zle, pripocti si tu pruzinu, ale zas tam nemas to stelovani komprese.
Naposledy editováno 24.10.2017 06:33:20
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Tu tuhost bych tipnul na jizdu ve dvou. Seriovka musi zvladnout dva lidi, kdezto hrc si mohlo dovolit tlumeni navrzeny bliz idealu pro jednoho.
Naposledy editováno 25.10.2017 05:08:48
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
btw existuje software "linkage" je to na zadni stavby u kol, ale vykresli to prubehy prevodu na tlumic atd... pomerne snadno se v tom ta stavba namodeluje. na navrhovani odpruzeni docela fajn nastroj.
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
strakon píše: assassin> s Tebou je to těžký
je no :) me vzdy to nadseni z nakupu nejake nepotrebne blbosti rychle opadne... tak to radeji vic promejslim...
assassin píše: je no :) me vzdy to nadseni z nakupu nejake nepotrebne blbosti rychle opadne... tak to radeji vic promejslim...
Treba na budějovický mají výprodej v lidlu. Plynovoá páječka parkside za 250 Kč. Ne, že bych nebyl spokojen s mou značkovou, kterou mam roky, ale až odejde, bude se tahle za ty prachy hodit
(Tím nemyslím, že když odejde telátko, máš už mít ve skříni připravenou duc za čtyřnásobek )
Naposledy editováno 30.10.2017 12:09:42
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
strakon píše: Hele kucíííí, mám dotázek, co mám nalejt do origo tlumiče řízení za olej, aby to bylo tróchen tužší? Takhle mi to přijde, že to netlumí vůbec
ja v tom seriovem mel m2t :)
hydraulickej asi ten nejhustejsi co sezenes - 20w treba.
problem tech hustejch oleju je, ze maji velkej rozdil viskozity v zavislosti na teplote (proto maji drahe tlumice olej 2W a precizni mechaniku) kdyz bys vyjel v 0 C tak nehnes riditkama... ale to u tebe asi nehrozi :)
to ma stejnej tlumic jako TL? standardni raptor ho ale nema ne? ja ho na raptora kdysi dodelaval a vymyslet montazku nebylo uplne easy...
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
tohle bude ale stelovatelnej ne? tam by nejaky to 15-20w mohlo stacit... jen vymena nebude tak easy jako u serioveho TL tlumice...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Naposledy editováno 03.11.2017 09:43:22
strakon píše: assassin> Ty jsi ho dělal stopro nad tu brýli, tam ho prodává i Matris na normál nahatýho Raptora Tenhle je ale uchycenej na obou vidlích Tenhle právě štelovatelnej není
delal jsem ho na stejne misto jako ho mas ty. jen byl ucycenej jen na dvou bodech - objimka na jedne noze vidlice + stred na ramu.