globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tradice je jen značka?
7.8.2014 v 13:53
Nový Indian Scout. Je super, že se vrací Scout a fandím každému, kdo se vrací ke kořenům.
Považte ale, zda to jde bez vzduchu, žeber a s šestikvaltem. Také těžko najete odpornější koncovky výfuku, ale to se dá řešit. Tady nejde o náklady. Americká komerce ve spojení s jejich představou o tradici se těžko chápe.
Indian je tak prestižní značka, že snad přežije i tyto počiny.
Přivřete oči, dejte si skleničku a kupte si ji (milovníci těchto motorek) pokud bude cena 250-300 tis.Kč.
I tak je parádní!

Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 14:09 | Nahoru | #1
Však to je jen kus železa

Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 15:45 | Nahoru | #2
tak, že to je chlazený kapalinou mi vadí asi tak nejmíň, osobně si myslím, že stále striktnější emisní normy ke kapalinovýmu chlazení doženou všechny motory - časem. A pokud by cena Scouta byla do 300, tak o něm budu, jako velký fanda značky, velmi seriózně uvažovat. Narozdíl od Chiefa, kterážto kategorie mi (zatím) nic neříká.

Jo a k těm žebrům..osobně mi vadí fejk...tzn., že by mi do garáže nesměl novej Boneville s kašírovanejma karburátorama na vstřikovačích. Čili pokud je agregát vodou chlazenej, tak žebr nevyžaduju (když nejsou potřeba k dochlazování).

Škoda že s tím nevyjeli dřív, možná bych si nekoupil to co mám v garáži..teď mi nezbývá, než prikúpit

Naposledy editováno 07.08.2014 15:48:38

Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 16:40 | Nahoru | #3
já už jsem říkal že zrovna tenhle pokus se mně líbí. hodně věcí kritizuju ale řekl bych že je to vyloženě správně pojatý zesoučasnění

Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 17:15 | Nahoru | #4
Firma Indian si hrála na tradici tak dlouho, až to nikdo nekupoval a zkrachovala.
Značku koupil Polaris a kdyby se choval pořád tak, jako se choval Indian před krachem, asi by to šlo znovu do kytek.
Je dobře že to Polaris žene dál. A dává do toho modernější techniku. Bez ní by to umřelo znovu

Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 18:28 | Nahoru | #5
Chief se mi nelíbí..pokus o surové zpracování vzhledu hlav motoru je skutečně odpornej...stupačky pro spolujezdce jsou uplně katastroficky a vypadaj,jak když je tam zapoměli a pak řešily,jak jen tam placnout kus nějaky roury co našli ve zbytcích...opravdu jsem byl zklamán...

A zase co se týče novýho Scouta,tak jsem ještě neměl osobně tu čest,ale co vidim na obrázcích,tak celkově jsem tím strojem opravdu nadšenej....Chybí mi tam žebra na motoru a taky bych radši viděl vzduchem chlazenou klasiku...,ale na druhou stranu než ten domrvenej vzhled agregátu u Chiefa,tak odklon k totální jednoduchý monolitický moderně musím pochválit...

Všeobocně jsou to a vždycky byly krásný stroje..

1 reakcí na tento příspěvek Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 20:55 | Nahoru | #6
Jsou věci, které až tak "zesoučasnění" nepotřebují. Indian nešel do kytek jen kvůli tomu, že byl konzervativní. To je vážně jiná historie. Jen jsem napíchl diskuzi k zamyšlení.
Moderní technologie ano, ale ne změnit koncepci za každou cenu. Je třeba citu a úcty, být rozvážný. Ke vchodu do jeskyně také nikdo nedá plastové dveře jen proto, že nebude foukat. Žižkovi také nesluší samopal.
Větší návrat ke kořenům by byl možná vhodnější - frčí to. Zákazníci Indianů pořád dřímají (zatím ne zásluhou Polarisu - ve vší úctě) a budou se probouzet.
Ještě jednou: Ano - líbí se mě to, ale já osobně počkám na další model této značny v této "menší " kategorii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 21:56 | Nahoru | #7
mvstar> Já osobně patřím k těm, co by uvítali, kdyby ta motorka byla pokud možná co nejvěrnější replikou originálu, nemusejí být přesně dodrženy dobové technologie, ale vzhled by odpovídat měl a elektronika, vstřikování a podobná (moderna), to na takovou mašinu opravdu ne. To by "hodnotu tradice" zcela zabilo, stejně jako by snad nikoho nenapadlo do Spartaka, nebo Filcky, nabastlit moderní koncernový motor 1.4MPI. Ten Chief sice vypadá hezky, ALE - ta moderní elektronika v tom je, takže to by mi do baráku nesmělo. Ale v tomto ohledu je to co člověk, to názor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 22:58 | Nahoru | #8
J.M.K.>Pokud bys dnes chtěl začít sériově vyrábět tyto starší stroje tak narazíš z hlediska daleko přísnějších limitů ,neprojdeš bez toho abys použil "moderní technologie" a zaplať pánbůh za to.To není nic proti technologii starších strojů,ta nabízí v některých případech daleko jednodušší a spolehlivější řešení ale dokážeš si představit při dnešních počtech a vytížení moto/aut a všech dalších strojů jak by to asi vypadalo.Dle mě není určitě na škodu modernizovat i tradiční stroje pokud chceš firmu posunout někam dál(pár příkladů jak to dopadne pokud nemáš rozvoj máme i v ČR)

Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 06:20 | Nahoru | #9
celý projekt obnovených indiánů mi přijde jako "mnoho povyku pro nic", všude se o tom píše jako by indian opravdu vstal z mrtvých a přitom to jsou jen další moderní cruisery kterých je trh přeplněn

Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 09:12 | Nahoru | #10
Indian pod Polarisem. Věc, která doufejme bude fungovat. Ze srdce jim to přeju. A tyhle motorky jsou srdeční záležitost.

Zatím co vypouští se mi moc líbí.

Chief/Chieftain/Roadmaster, fakt krásná motorka a Thunderstroke - pasuje k ní jako prdel na hrnec, vzhledově i jízdním projevem. Že nemá karbce a pumpičku na mazání mě nechává klidným, je holt jiná doba. Kdo na tom jel má v hlavé brouka asi navždy. Je to aristokrat mezi cruisery.
Ano na motorce je několik "uspěchaných" věcí, které snad doladí aftermarket nebo další výrobní ročníky.

Scout, to byla vždy výkonná motorka, lehká, obratná. Podle toho jak to vypadá tak to tak i zůstalo. Designově se podle mě povedl. Zase je pár věcí na doladění.
Nevím jestli by někdo dokázal 100 koní uchladit vzduchem....... Pojede to jako ďábel...
Už aby se na tom dalo někde svézt Trošku jsem se těšil na cenu podle amerického trhu, ale evropská je zatraceně vyšší.... bohužel - asi 360tis.

Takže zase musím vychladnout....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 11:02 | Nahoru | #11
coffman> To je mně jasné, že skrz všelijaké dnešní "ekopředpisy" by skutečná klasika jen tak neprošla. Ale je třeba to brát s rezervou, jelikož kupa těchto opatření je "krátkozraká", veřejnosti se prezentuje jen to, co se hodí do krámu, tedy zde např. nízká spotřeba, ALE - zapomíná se na to, že z globálního hlediska to má leckdy přesně opačný efekt - třeba motor sám má nízkou spotřebu a emise, ale výroba těch moderních technologií pro něj také něco stojí - energii a emise taktéž. Navíc takový motor má nižší životnost a opravy jsou drahé, takže i koncový uživatel ve finále zaplatí více, než za starší motor s vyšší spotřebou. Takže ono to v globále není tak růžové, jak se zdá. Dostáváme se tím sice trochu mimo téma, ale z podobného soudku... kupa lidí by koukala jako puk (a "ekoteroristé" by pukali vzteky), když se dovědí, co se týče ekologičnosti různých elektráren, tak jako nejlepší vychází vodní, potom geotermál, atomka, uhlí a slavná a vychvalovaná fotovoltaika až poslední. A důvod je primitivní - FV panel za dobu své životnosti vyrobí méně energie, než kolik se spotřebuje na jeho výrobu a likvidaci. O ekologické zátěži nemluvě - jen to opět "není vidět", když se to odehrává někde v Asii.
Máš ale pravdu v tom, že starší motory a technologie jsou jednoduché, spolehlivé a i snadno opravitelné - viz třeba D. Přibáň a jeho parta, co dokázaly s Trabanty, J250 a F126 - nedovedu si představit, že by to jeli třeba s Fabií - ta by se rozsypala už po zlomku cesty a zdaleka by nešla opravit v tak polních podmínkách. To s tím, že by "klasiky" při hustotě dnešního provozu mohly nadělat čurbeles, je také recht, nicméně toto nevidím tak černě - pochybuju, že by všichni houfně měnili moderní vozidla za repliky klasik a jezdil by na tom každý.
Inovovat některé technologie, to ano, ale přece i karburátorový motor se dá udělat a seřídit tak, že dovede konkurovat moderním - stačí si vzpomenout, jak třeba motorky s jednobodovkami MonoMotronic s jednou lambdou (před kaťákem) měly paradoxně vyšší spotřebu, než stejný motor s karbcem. Cpát tam hned supermoderní stříkačky se složitou elektronikou a nota bene tachec v nádrži sice ručkový, ale v ciferníku LCD display - to už je přehnané a do očí bijící.
Bylo by to na dlouho diskusi a ona taková snaha o "retro" bývá docela nejistým krokem do neznáma - stačí si vzpomenout, jakým paskvilem skončil "New Beetle" a před časem ta plánovaná a snad dokonce elektrická replika "New Trabi" - tuplem příšernost. O tom čínském paskvilu hrajícího si na pionýra nemluvě, to už je přímo výsměch a já osobně bych na to už z principu ani nesáhl. A pokud těmi "pár příklady, jak to dopadne, když není vývoj" byla myšlena Jawa, tak to je pravda každopádně. Podobně skončil Moravan Otrokovice.

1 reakcí na tento příspěvek Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 11:14 | Nahoru | #12
JMK: ses zapsklej dedek uz v mladi :) mneco jsou ekonesmysly ale vetsina ne - treba staci kdyz po praze projedou dve 120ky za sebou a je zasmrdena cela ulice, poznas po cuchu i hned "vytuneny" auto s vydlabanym katalyzatorem. Katalyzator ti ale s karbcem fungovat nebude a rozhodne bych nechtel aby se v kazdym meste nedalo dejchat jen kvuli tomu aby ty auta kazdej JMK dokazal opravit kladivem na mezi...

Ad cesta kolem sveta s trabantem a fiaty vs fabie - tady ses opet zaujatej, ja trabanta mel a mel jsem i sluzebni fabii - ta slouzila jako takovej firemni otloukanek. Do te doby nez sem s ni mohl jezdit sem mel na skodovky/fabie podobnej nazor jako ty, ale zmenil jsem ho, to auto je pracant a vydrzi neskutecny veci, troufam si rict ze v rezimu v jakym sme pouzivali fabii, by trabant vydrzel tak mesic... Za 100tis km ostreho nasazeni na ni nebylo potreba sahnout, tzn kolem sveta by to dala treba 2x

(reakce na) Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 11:45 | Nahoru | #13
assassin> Nejsem "zapšklej" dědek, (i když s neudržovanými vousy tak vypadat můžu), jen si nenechám mazat med kolem huby a nemám rád různé "masáže", jak třeba "ten a ten motor je lepší a lepší, málo žere apod..." a přitom pravda je jinde, viz to srovnání celkových nákladů. Kdo takové auto chce, nechť si jej koupí, ale ať potom nebrečí, to je věc každého. A vím, že klasika jde poznat "po čuchu", ale třeba jak dovede smrdět motor 1.5CRDi, než se zahřeje kaťák, to je síla. Kam se hrabou škodovky. Ohledně těch oprav se asi neshodneme, netvrdím, aby šlo úplně všechno opravit kladivem na mezi, jako v zapadlém koutě Ukrajiny, ale shodneme se snad na tom, že je docela nesmysl, když kvůli prasklé žárovce musíš volat odtahovku, nebo pojízdnou dílnu, jelikož bez rozborky celého předku se k ní nedostaneš. A platit tisíce za žárovku v hodnotě pár desítek Kč. Takové auto by snad ani nemělo být vpuštěno do provozu, když dle vyhlášky řidič musí umět žárovky vyměnit stejně, jako kolo. S tou Fabií souhlasím, když na to přijde, dokáže to být "pracant", i když mně osobně nesedí ergonomie - málo místa na nohy a tluču se do kolen o hranu palubky. u nás má jedna Pizzerie na rozvážky starou Fiestu a "jedničkovou" Fabii a holka s tím jezdí docela slušně, ale když vezmu, jak praseckým způsobem s tím jezdí kluk, tak bych se docela bál po něm ta auta koupit. Tam bude při nejlepším spojka na kaši.

Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 12:06 | Nahoru | #14
jMK: ja jezdil dvojkovou fabii, mam 190 a vejdu se v poho ... Treba otec ma golfa 5 a tam mam vetsi problem nacpat nohy... Za me fakt super auto - jako pracant - rodinny auto nebo na cestovani to neni, lidi co do ni nasypou pul mice aby meli vybavu jak mercedes nechapu dal a to auta je pak fakt nesmyslny ... Ale holej zaklad je fakt super delnik.

Katalyzatory studeny nemakaj no... Ale i tak to je pro vzduch ve mestech prinos, tam fakt bych urcite nesel zpet k jednoduche klasice. Navic na moderni strikacce se malokdy neco posere .. A to zrovna ja jezdim soukrome staryma kramama a dost toho dokazu opravit, ale rozhodne nechci tvrdit ze by bylo ok kdyby to tak delal kazdej.
Zastanci prehistoricky techniky, plnyho kufru naradi a oprav na mezi si stale muzou koupit nakej starej srac a vrtat se v nem od rana do vecera :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 13:28 | Nahoru | #15
J.M.K.>
Máš pravdu v jedné věci, a to mě taky dost sere,že se nálepka ekologie, bezpečnost, a další podobné věci zneužívá pro tvorbu zisku některých skupin lidí a dokonce za podpory vlády se z lidí dělají blbci. Na druhou stranu musíš uznat že je třeba tyto věci nějak řešit a to bohužel nelze jednoduše ani zadarmo, pokud se tedy nechceš vrátit na koně a do roubených chaloupek. Co se týká moderních motorů tak vždy záleží na konkrétní volbě použité konstrukce, materiálů, nastavení a typu řízení,kvalitního servisu vzhledem k jeho účelu a způsobu provozování zda bude jeho provoz rentabilní při dodržení všech náročných požadavků které jsou na něj dnes kladeny. Bohužel tak to je a bude ještě hůř.

(reakce na) Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 21:51 | Nahoru | #16
coffman> Přesně, ta "ekologie", "bezpečnost" a podobně jsou leckdy jen maskovací názvy a tím zneužíváním a oblbováním máš recht. Viz třeba nedávno ten humbuk s tím, že by se údajně mělo s vozy staršími 6 (nebo kolik) let jezdit na TK každý rok (a samozřejmě platit z vlastní kapsy) - kdo má v hlavě mozek, tomu musí být jasné, že za tím bude "lobby" (to slovo nesnáším jako osinu někde) automobilek = snaha vyštípat starší vozy z silnic a donutit lidi kupovat nové = aby výrobci měli kšefty. Co si budeme povídat - politici (a nejen v tomto státě) jsou beztak jen loutky a za nitky tahají vlivní "lobbisté" a finanční magnáti. Prakticky totéž byla před časem ta "ekodaň" - to by také nikdo nevymyslel jen tak pro srandu králíkům. Kdo by z toho měl profit? Výrobci vozidel - a jsme doma. Vracet se koním a roubenkám je blbost, ale ohledně těch motorů to chce zlatou střední cestu... třeba ty maloobjemové motory od Fordu (snad značené "EcoBoost", nepamatuju si to jistě) jsou časovaná bomba - vysoký litrový výkon z malého objemu, nahnaný dmychadlem a vysokými otáčkami - opět tam možná bude menší spotřeba, ale životnost motoru nebude žádný zázrak a náklady na opravy rovněž nebudou zrovna malé. Pochopím moderně řešený motor s adekvátní hmotou a výkonovou rezervou ohledně životnosti, klidně ať má o trochu větší spotřebu, ale bude spolehlivý a případné opravy nebudou stát majlant. U motoru, co sice bude málo žrát, ale každou chvíli se na něm něco vysype a i údržba, natož opravy budou drahé, tak tam těžko bude nějaká úspora, v tom si snad rozumíme.
A ještě ohledně té "buzerace" s ekodaní a častými ME a TK... stačí si uvědomit, jak kolikrát 20 let starý vůz je daleko spolehlivější a levnější na údržbu a opravy, než soudobá přetechnizovaná "PC na kolech" - opět nebude těžké přijít na to, komu asi tento fakt může nejvíc ležet v žaludku.

assassin> Máš pravdu s tím, že cpát do Fabie kupu výbavy je nesmysl, to auto je určené pro jednoduchost jako "pracant" - kdo che lepší výbavu, tomu se rovnou vyplatí koupit větší vůz odpovídající třídy. A jde i o náklady - např. jsem před 6 lety měl (a stále mám) funglovku Accenta - plná, nejvyšší možná výbava za cenu té nejoškubanější ochcávky. A to musí snad každého trknout, co bude lepší. A mám někde zahrabané číslo Světa motorů, kde byl srovnávací test ochcávky "Tour" a i30 - opět prakticky stejná cena a přitom i30 byla "o třídu jinde" a krom vyšší dolní hrany kufru porazila ochcávku na celé čáře. Tímto se ale pochopitelně nezastávám ani jedné z obou značek.
Jinak s "dvojkovou" Fabií zkušenost nemám, ale u té první řady skutečně, když nastavím sedačku, jak má být, tak se "řežu" do kolen o tu ostrou hranu palubky pod volantem. A nejde to ale pochopitelně srovnávat jen dle výšky, záleží i na poměru délek nohou, trupu a rukou.

Tradice je jen značka?

10.8.2014 v 16:42 | Nahoru | #17
Tak ten kdo má chuť v budoucnu na Indiána, by si měl dát pořadí. Prodejci je sice nabízí, dokonce předvedou i jeden ukázkový kousek, ale dodací lhůta vypadá na cca tři roky. Cena v základu půl mega. Provedení vzhledově odpovídá tradici. Indián byl před válkou o třídu lepší než HD, zafungovala tam ale neviditelná ruka trhu a zakázky na vojenské motocykly "dostal" HD. Něco se se lze dozvědět z důvěryhodných pramenů na netu a něco z vlastního ověření.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cruisery s dobrým podvozkem Indian Scout Explicitni_Euler 8 7.3.2023 v 10:35 puffybodie
Indian Indian Scout Tafito 7 6.3.2023 v 20:19 Setapouch
výfuk Indian Scout Indian Scout, Indian Scout Sixty Faltis 1 19.8.2021 v 08:46 Faltis
Nový kotouč brzdná páčka pumpuje Indian Scout saint21 5 16.8.2020 v 17:25 dewwil
Nový Chopper/Cruiser v dnešní době Harley Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic, Mot... goes 16 5.6.2020 v 21:00 skopuzzi

TOPlist