Téma: Bandita cuká z volnoběhu
13.6.2014 v 11:19
Zdravím přátelé,
od jara se na mojí Banditce objevil takovej nešvar a to cukání při zátahu od volnoběhu do cca 3k otáček a do 1/4 plynu. Vyndal jsem motorku po zimě, udělal malý servis, jel jsem natankovat k vesnický benzínce a cestou domu to začalo pocukávat. Natankoval jsem Vervu, cukalo to ještě víc. Začal jsem svíčkama, jedna byla černá (najeto cca 2k km), tak jsem je prohodil, ujel 50km a byla černá i ta druhá jako z bohaté směsi. Šel jsem teda po karburátorech, vyčistil, hladina na tom válci byla trochu mimo ostatní, srovnáno, synchro udělaný loni na jaře, nikde jinde viditelný problém. Násosky sice maji praskliny, ale není to skrz. Vyčistil jsem přitom filtr. Vyndal jsem homovložku z výfuku (mám dynojet stage3, KN). Problémy se kryjí s namontováním vložky, ani to nepomohlo. Svíčky už jsou čistý cca 500km, ale cuká to pořád. Spotřeba trvale nad 7 litrů, i když jedu třeba 50km v noci s minimem plynu bez zrychlování. Dneska jsem zoufale zkusil natankovat N91 a cukání z 80% zmizelo, žádný pocukávání při brždění motorem, ale zase chvíli visí otáčky nad volnoběhem. Motorka normálně startuje, studená správně se sytičem, teplá na otočení, nechcípe, volnoběh drží, trochu pohoupává +-100ot. Ventily jsem seřizoval loni v létě. Motorka jinak jede normálně, táhne plynule bez děr až do červenýho, žádný hulení z výfuku, olej jsem po 3k ještě nedolíval, najeto 63k.
Poradí mi někdo, co v karburátorech na to může mít vliv, na bohatost v prvních 20% plynu? Když dám mizernej benzín a nebo je to studený, tak to dělá podstatně míň nebo vůbec. Červík bohatosti mám podle manuálu k Dyno na 3ot.
Pak už mě napadá jen proměřit TPS (udělám o víkendu), vrátit origo jehly a trysky a čekat, co se stane. Tlaky jsem neměřil, mám z minulé motorky jiný závit na tlakoměru a nechce se mi to předělávat. Vidím to na ty karburátory než cokoli jiného.

Díky za fundované odpovědi. Rady jako stočit na 30k a prodat nepotřebuji.

2 reakcí na tento příspěvek Bandita cuká z volnoběhu

13.6.2014 v 12:11 | Nahoru | #1
Měl jsem podobný problém. Od koupě měla máša nepravidelný chod na volnoběh a při mírném plynu. Svíčka na jednom válci černá jak bota. Jednou jsem karbce rozebral, vyčistil, hladiny zkontroloval, vše bylo ok, ale problém nezmizel. Říkal jsem si, že na tohle nejsem dost velký odborník a dal to k jednomu garážistovi, co mi ho doporučili známí. Prý to taky čistil a kdesi cosi, vzal si 1500kč, ale problém furt stejný. Pak jsem si řekl, že na to buď přijdu, nebo koupím jiné kabrce. Vyhodil jsem je ven a na stole porovnával mezi sebou. Odborně, skoro vědecky, pomocí hadičky v hubě jsem testoval těsnost sytičových kanálů a byla to trefa. Karbec problematického válce, měl netěsný sytičový kanál. Šoupátko těsnilo, ale kanál měl stěny jakoby pórovité a přibíral si benzín i při vypnutém sytiči. Podle mě to byla výrobní vada a ta motorka s tím musela mít problém od začátku. No, opravil jsem to skoro stejně odborně, jak jsem na to přišel. Vyvložkoval jsem kanálek vlepením trubičky stočené z plechovky od piva. Od té doby svíce krásná, spotřeba spadla o půl litru dolů. Takže smyslem mého elaborátu je upozornit tě na to, abys nezapoměl prověřit správnou funkci sytiče. Tedy nejen že sytí kdy má, ale hlavně aby nesytil, když nemá

Naposledy editováno 15.06.2014 12:12:01

Bandita cuká z volnoběhu

13.6.2014 v 12:15 | Nahoru | #2
Čau, jak píše kolega nademnou, tak zkontroluj ten sytíč nebo mě ještě napadl jehlovej ventil v karbecích, že netěsní a tím pádem se ti přelívá karbec a uchlastává jeden válec.

(reakce na) Bandita cuká z volnoběhu

13.6.2014 v 12:25 | Nahoru | #3
kolos> Pravdu máš, na sytič jsem koukal opravdu povrchně, jen jsem máznul táhlo, když jsem to měl venku. A taky je pravda, že když opravdu mírně vytáhnu sytič na teplym motoru, tak to má úplně stejný projevy. Jezdím teďka denně do práce, tak s ním hýbu 2x denně, je možný, že už to bylo načatý při koupi a já jsem to za ten rok používáním dorazil. Na ten sytič se podívám pořádně, který válec to dělá už vím.

(reakce na) Bandita cuká z volnoběhu

15.6.2014 v 22:07 | Nahoru | #4
kolos> ... hezká práce

Bandita cuká z volnoběhu

9.7.2014 v 09:19 | Nahoru | #5
Hoj, stačí doladit hladinu karbců a je to, má tendenci se ulejvat, 13 mm a maže

Bandita cuká z volnoběhu

3.8.2014 v 12:46 | Nahoru | #6
Takže problém vyřešen?

Bandita cuká z volnoběhu

17.8.2014 v 20:20 | Nahoru | #7
ahojky nemáte prosím někdo hodnoty k nastavení ventilu na gsf 1200 rok 1998 předem moc díky

Naposledy editováno 17.08.2014 20:23:03

Bandita cuká z volnoběhu

7.2.2015 v 18:34 | Nahoru | #8
Valve clearance (when cold):
IN.: 0.10 – 0.15 mm (0.004 – 0.006 in)
EX.: 0.18 – 0.23 mm (0.007 – 0.009 in)

Bandita cuká z volnoběhu

23.6.2017 v 14:57 | Nahoru | #9
Dovolim si ozivit stare vlakno nakolko som sa stal stastnym majitelom vyssie menovaneho kusu. Moto mam od konca 2015 a kedze som zaciatocnik, tak som dlho nedokazal poriadne poznat, co vsetko je este chyba a co uz je vlastnost.

Inak v tejto chvili sa zda, ze pricin bolo/je viac a poroznu sa doplnali ci dokonca niektore navzajom negovali.

Na konci 2016 som dal moto do profi servisu na zostelovanie karbcov a tam odstranili prve dve chyby.

1) Rozhadzane podtlaky, pravdepodobne dane tym, ze sa vymontoval dynojet.
2) Prasknute viko jedneho karba.

Vysledok bolo radikalne zlepsenie uplne vsetkeho, predovsetkym teda spotreby, ktora sa dostala trvale pod 8 a moto zacalo naraz brzdit motorom. Predtym sa dalo na volnobeh kludne pohnut a po rovinke aj pokracovat. Tiez to za studena prestalo pukat spat do karba. Nic menej akasi neistota motora v otackach tesne nad volnobehom s minimom plynu pretrvavala i ked sa celkovo o hodne zlepsila. Ukludneny vysledkom, som nejaky cas jazdil a bol by som jazdil snad doteraz, keby som nedostal moznost osedlat iny bandit, kde som si overil, ze 1200 dokaze mat aj v nizkych otackach chod ovela hladsi nez ten moj a aj volnobeh by mal drzat zhruba 1100, zatial co ten moj hlavne za studena kolise 900-1100.

Pustil som sa teda do hladania dalsich podozrivych. Nakolko karbo bolo predtym u profika, tak som to najprv skusal inde a kupil originalny vyfuk. Ukazalo sa ze tadial cesta nevedie. Vyfuk okrem ineho zvuku nesposobil vobec ziadnu zmenu. Dalej som vymenil cievky, tiez bez uspechu. Po dalsom studiu navodov na forach som vykonal vacum test so startovacim sprejom, a bingo, bol pozitivny.

3)vymena prirub za nove

Pri tej prilezitosti som si vsimol podivneho chodu karba na prvom valci. Zistil som ze:

4) membrana bola vyvlecena a sposobovala, ze sa ten bazmek s ihlou nevracal uplne dolu a samozrejme to asi netesnilo tak ako by malo. Profik teda naozaj len zosteloval podtlaky a karbo zjavne neotvaral.

Dal som to vsetko zase do kopy a vysledok je zase iba ciastocne zlepsenie. poslednych 500km som isiel za 6.5 litra. Cukanie sa zlepsilo, ale uplne dokonale to este nie je. Co hlavne stale nie je dokonale, je ten volnobeh.

Vacum test je stale pozitivny aj ked uz ovela menej. Proste ked tam toho nastriekam naozaj hodne tak volnobeh poskoci na 1100 a drzi sa krasne, ked sprej vyprcha tak sa to zas rozhadze. Kedze priruby su uz nove je jasne ze si niekde bokom prisava karburator.

Napada niekoho na co sa na karbe zamerat, nez to karbo rozoberem do srobky a cele pretesnim? Opravne sady uz mam sice objednane, ale predsa len nakolko sezona v plnom prude nechcem do toho vrtat ked to v podstate jazdi dobre.

Naposledy editováno 23.06.2017 15:02:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
prodloužení radici páčky Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 1200S Bandit Čadil 19 16.3.2018 v 21:33 _zdenda_
Vrže Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 1200S Bandit Pedl 23 14.2.2018 v 08:34 SuperSic58
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 190 23.11.2017 v 19:10 Hoffy
Suzuki Bandit1200 Suzuki GSF 1200 Bandit chrasc 11 29.9.2017 v 12:47 6573
ukazatel zařazené rychlosti Suzuki GSF 1200 Bandit azag 1 28.6.2017 v 10:14 StiefTomas


TOPlist