bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kratší přední vidle GS500
1.6.2014 v 12:15
Ahoj kluci,
měla bych dotaz. Po mém prvním bouráku, kdy jsem narazila do pickupu a přeletěla do korby(prázdné) , sem měla přední vidle "kapku" ohnuté. Kamarád, co mi dělá veškeré údržby a opravy - žádný čučkař, objednal po konzultaci semnou nové-jeté vidle. Vidle OK, ale po nasazeni na moto a první projížďce jsme zjistili, že jsou kratší, než ty původní. Mám ročník 2007. Při jízdě to mlátilo i když jsem jela po relativně bezkazové cestě. Tak jsme trochu zaimprovizovali a dali jsme tam ty trubky, co zatlačují pružiny, ze starých vidlí - jsou delší a o 90% se to zlepšilo. Vidle ztvrdly, když jsem se na tom oba projížděli, bylo to bez problému. Nicméně po nějakých cca 2000km vidle zase změkly. Není to žádná hrůza, jen si musím dávat pozor na větší nerovnosti, tam už to pak docela mlátí - předpokládám že kvůli kratší délce. Jako nevadí to, ale pocitově to není úplně ono. Tak bychom se chtěli zeptat, jestli by někoho nenapadlo, jak vidle přitvrdit. Jestli jiný olej nebo nejaké podložky.... Bude to asi trochu alchymie, ale možná by to šlo. Budu ráda za kažnou radu - kromě té, že si mám koupit nové díky :-*





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 16:48 | Nahoru | #31

DanicaRos píše: Omar_Bomba> narazy jsou tvrdsi a chtela bych aby byly meksi.


No, jestli vidlici přitvrdíš, nárazy měkčí nebudou...
Jestli je všechno ok, zkuste přehodit pružiny z těch ohnutých, jinak progresivní pružiny.

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 16:55 | Nahoru | #32
kuzmič> tak ja uz tomu fakt nerozumim kdyz jsme vymenilu ty trubky na pruziny za delsi, vidle citelne ztvrdl - rucne nesly tak snadno rozpumpovat a ja skoro nepoznala ze jedu po nejake nerovnosti. Ted kdyz zmekly - rzpumpuju je tak ze se zasunou do pulky, tak citim kazdou vetsi nerovnost....

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:04 | Nahoru | #33
Jestli je stlačíš sama zhruba do půlky a cítíš každou větší nerovnost, tak je to v pořádku. Myslím, že hledáš závadu tam, kde je všechno v pořádku. Když to zmáčkneš asi do půlky, tak je to správně, nemůže to být zas tvrdé jak šutr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:06 | Nahoru | #34
MEK0TA> tak jak si mam vysvetlit ze stare origo vidle co jsem znicila, byly jine a dle meho pocitu lepsi? Taky me tato moznost napadla, ale moc se mi to nezdalo

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:12 | Nahoru | #35
DanicaRos> Otázka je, které vidle jsou originál z GS, pokud jsi GSko kupovala ojeté, je taky možné, že už tam mohly být jiné tlumiče. Pochybuju, že by byly rozdílné délky u různých ročníků. Ale i tak, jaký rok jsou ty vidle a tvoje GS?

Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:18 | Nahoru | #36
Jej tak to si fakt nemapatuju. Byly ale starsi. Gso jsem ojete samozrejme kupovala, ale motka byla ve velmi dobrem stavu a v podstate sezonu jsem na ni odjezdila, aniz bych na ni sahla. O vecech co se budou po sezone muset vymenit, jsem vedela, jako retezovka, atd. Ale to jsem neresila.

Proste pocitove to na puvodnich vidli bylo o 50% lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:30 | Nahoru | #37
Zkoušel jsem se podívat jaký je rozdíl v délkách jednotlivých ročníků, je tam rozdíl jen 3 mm, což je zanedbatelné. Délka by měla být 605, případně 608 mm, průměr 37 mm. Zaměnit by šly možná z Intruderu 750, ten má průměr 37 a délku 647, určitě by se našly i další typy. Začal bych asi tím, že bych ty tlumiče složil z těch původních a vyměnil jen trubky. Pokud to nebude ono, tak je to délkou. Jestli jsou tedy kratší, zkusil bych to vystlat nějakými kroužky, které nahradí chybějící délku trubek. Asi by stačilo podložit je kusem nějaké trubky. Chtělo by to samozřejmě vyzkoušet.

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:45 | Nahoru | #38
MEK0TA> zkusime, jak mi tu nekdo radil, dat tam ty pruziny z puvodnich vidli. Pokud to nepomůže, tak bych to zkusila něčím podložit, ale měnit to nebudu. Jen samotné trubky stoji x tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 17:56 | Nahoru | #39
Bodejť by to nemlátilo, když máš třeba mnohem více váhy na předku díky kratším vidlím. ...."Jsou kratší o pár cm".... Je ten člověk normální? V první řadě by měl zjistit co tam má správně být. Jak to tam může dát, když je geometrie motorky úplně mimo? Na jízdní vlastnosti má znatelný vliv i několik milimetrů. Až se Ti jednou ve velké rychlosti rozpantujou řídítka díky takhle ostré geometrii, tak to nebude nic příjemného....

Naposledy editováno 01.06.2014 18:05:22

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:01 | Nahoru | #40
radi5> ok, takze jsme oba uplne hloupi kdyz nas nenapadlo rict prodejci : hele vole premer nam ty vidle.... kdyz nabizi na gs 500. A co jako s tim podle tebe mam ted delat? Proto sem chtela poradit jak to vyresit jinak nez tim ze si koupim nove trubky. To jsou rad s prominutim uplne na hovno. A jaky vliv to ma na jizdni vlastnosti?

Naposledy editováno 01.06.2014 18:02:47

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:17 | Nahoru | #41
Bude to rychle zatáčet, ale v nájezdu bez gripu předek, na výjezdu bez gripu zadek a navíc Tě to bude tahat ven. V přímém směru nestabilní ve velké rychlosti + sklony k pantování řídítek. Prostě to bude úplně na hovno. Jinak než tím, že seženeš správné trubky to nevyřešíš. Třeba staré, ale rovné. Hlavně nevymýšlet hovadiny. Tečka....

Nebo pokud jde o prachy, tak ty staré trubky nechat v srovnat, pokud nejsou provalené dovnitř. (Tam, kde opravují hydrauliku.) Ale je to nouzovka a já osobně bych to nedělal.....

Naposledy editováno 01.06.2014 18:27:25

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:23 | Nahoru | #42
ty předky bych vrátil tomu co ti je prodal,koupil bych nové trubky a složil původní. pak bych se zbavil starostí a nemusel bych laborovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:24 | Nahoru | #43
radi5> ehm diky za radu, ale ja nekde psala ze ty trubky jsou krive? Koupili jsme "nove" rovne. Proste nikoho tady by nenapadlo ze budou kratsi. Muzu nadavat ze prodejce je debil, ale nenadelam s tim nic. S tema kratsima vidle sem najela 2000 mozna vic a jede to normalne. Vcera 160. Ta fotka je po bouracce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:25 | Nahoru | #44
DanicaRos> Kratší o pár cm v nezatíženém stavu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:25 | Nahoru | #45
ja1> no, neverim ze z prodejce vytriskam penize zpatky. Ano, toto je nejjednodussi reseni. Nova jedna trubka 2500...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:27 | Nahoru | #46
stráťa> heh... primerovali jsme to kdyz uz to bylo na motorce. Asi chapu na co tim narazis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:31 | Nahoru | #47
DanicaRos> Ono to bylo celkem jasný, o pár cm kratší přední vydlici by poznalo i sebevětší nemehlo. Už popuštění vydlic o pár mm se docela citelně projeví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:32 | Nahoru | #48
DanicaRos> To já vím, že ty "nové" máš rovné - nejsem idiot. Myslel jsem: správně dlouhé, staré a rovné (aby Ti někdo nenadělil správně dlouhé, staré a ohlé). Kapišto?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:36 | Nahoru | #49
radi5> ne

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 18:37 | Nahoru | #50
stráťa> takze? Nejak nechapu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 19:02 | Nahoru | #51

DanicaRos píše: ja1> no, neverim ze z prodejce vytriskam penize zpatky. Ano, toto je nejjednodussi reseni. Nova jedna trubka 2500...


tak u něj objednej ty správné a tyhle vratis s cenovým vyrovnáním. od čeho jsou reklamace a záruky na zboží??

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 19:13 | Nahoru | #52
ja1> to nebyly funglovky

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 19:39 | Nahoru | #53
Zkontrolujte znova ty pružiny, taky mohly prasknout, třeba jen jedna z nich. To by vysvětlovalo změknutí vidlí až po nějaké době. Teď tu mám vidle z GS na gufera, kdysi po bouračce, a v jedné vidli je ta pružina svařovaná, taky někomu praskla a tahle prasácky to "vyřešil".
Mimochodem jak je na tom ložisko v krku? Motorka dostane pecku na předek a nikoho to nenapadne vyměnit popřípadě aspoň zkontrolovat? Zvlášť u takového bláta, jako je GS?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 19:46 | Nahoru | #54
stráťa> Asi vím kam tím míříš a pokud máš pravdu tak je to pěkně školácká chyba, nicméně mě zaráží, proč je těch nových vidlí, jsou ty trubky co stlačují pružinu kratší...

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 19:48 | Nahoru | #55
Mileek> bylo to v asi 20km rychlosti, nicméně toto jsme nekontrolovali. zase si říkám že kdyby tam byl nějaký problém, tak by se to projevilo. tohle nějak s vidlema souvisí?

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 20:28 | Nahoru | #56
Nechci ti do toho moc kecat, ted jsem tak zbezne prolistoval pdepot na gs500 a mezi rocnikama se lehce zmenily vidle, ale stary se daji nahradit novejma, takze dylka se nemenila, cemuz nasvedcuje i to, ze pruzina ma stale stejne obednaci cislo (min. tedy mezi rocnikem 96 a 2002).
By me celkem zajimalo, kolik jste tomu venovali casu a penez, protoze podle me kdyz nevis je lepsi to soupnout do servisu, pokud tedy neni tvym konickem ucit se bojem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 20:36 | Nahoru | #57
gugo> proste nás to nenapadlo... peněz to stálo dost, každopádně v servisu bych nechala mnohem víc a s nejistým výsledkem (špatná zkušenost). Teď už je to jedno, nějak to vyřešíme

Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 20:48 | Nahoru | #58
Vzit to nekomu kdo trosku vi co dela, rozebere oboje, porovna/ zmeri jednotlive dily a najde duvod proc jsou druhe kratsi - a posklada z toho vidlice fungujici jako ty stare.

Tipuju ze tam nakej kutil zkratil/vymenil pruzinu + distancni trubku - nejspis kvuli snizeni moto, na gs casto jezdi maly holky.

V suchdole martin - motomechanik.cz - je sikovnej, treba, to mas z dejvic blizko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 20:50 | Nahoru | #59
DanicaRos> Hele nevim kde mas blby zkusenosti, mam pocit ze uz minule kdyz si tu neco resila jsem te posilal ke speedymu, predpokladam, ze tam blby zkusenosti nemas.

Edit: me prave zajimala ta cena kolik si do toho narvala, protoze je klidne mozny kdyz to tak ctu ze ve vysledku v servisu by si to mela lepcejsi.

Naposledy editováno 01.06.2014 20:51:42

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 20:57 | Nahoru | #60
Tvl. svařovat pružinu... to je cyp...
Každopádně i to je možnost, že praskla...
Ale stejně si myslím, že jedna z vidlic není z téhle motorky!
Tak ještě jednou: rozebrat všechny 4 tlumiče, porovnat, poskládat jeden pár funkčních, vyskoušet ty, nebo ty druhé pružiny...
A stlačit pružiny musí jít Tvojí vahou zhruba do poloviny zdvihu, takže se přikláním k verzi, že tak je to správně, pokud není zlomená ta pružina...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist