globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kratší přední vidle GS500
1.6.2014 v 12:15
Ahoj kluci,
měla bych dotaz. Po mém prvním bouráku, kdy jsem narazila do pickupu a přeletěla do korby(prázdné) , sem měla přední vidle "kapku" ohnuté. Kamarád, co mi dělá veškeré údržby a opravy - žádný čučkař, objednal po konzultaci semnou nové-jeté vidle. Vidle OK, ale po nasazeni na moto a první projížďce jsme zjistili, že jsou kratší, než ty původní. Mám ročník 2007. Při jízdě to mlátilo i když jsem jela po relativně bezkazové cestě. Tak jsme trochu zaimprovizovali a dali jsme tam ty trubky, co zatlačují pružiny, ze starých vidlí - jsou delší a o 90% se to zlepšilo. Vidle ztvrdly, když jsem se na tom oba projížděli, bylo to bez problému. Nicméně po nějakých cca 2000km vidle zase změkly. Není to žádná hrůza, jen si musím dávat pozor na větší nerovnosti, tam už to pak docela mlátí - předpokládám že kvůli kratší délce. Jako nevadí to, ale pocitově to není úplně ono. Tak bychom se chtěli zeptat, jestli by někoho nenapadlo, jak vidle přitvrdit. Jestli jiný olej nebo nejaké podložky.... Bude to asi trochu alchymie, ale možná by to šlo. Budu ráda za kažnou radu - kromě té, že si mám koupit nové díky :-*




Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 12:43 | Nahoru | #1
Spíš než odstraňovat následky bych se snažil odstranit příčinu toho že jsou měkký a rychle měkknou ještě víc - podle mě máš v těch nových vydlicích špatný pružiny. V těch ohnutých by mohly být pružiny v pořádku takže bych je vyndal a zkusil dát do těch nových.

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 12:48 | Nahoru | #2
stráťa> Jo to by možná mohlo fungovat. To prokonzultuju s mým vrchním opravářem

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 13:30 | Nahoru | #3
Jak "mlátí"? To jdou stlačit na dorazy?

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 13:37 | Nahoru | #4
Me jebne. 1. zadny cuckar , ale na to jestli pritvrdit vidle zmenou oleje se ptas ty na foru.
2. To ze jsou vidle jako takovy kratsi asi nebude znamenat ze by mely mlatit.
3. GS ma vseobecne spis tvrdy vidle, takze jestli to netlumi tak asi nebude vsechno cajk? POdle popisu bych tak typnul ze jste tam nalili malo oleje.

Spocitej si jestli se ti vyplati resit predni vidle s nekym kdo o tom vi prdlajs a neni lepsi to dat do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 13:45 | Nahoru | #5
A nemlátí třeba povolený krk řízení? Není prdlé ložisko? Rám?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:08 | Nahoru | #6
kuzmič> Nemlátí to. Mlátilo to před tím. Na doraz stlačit nejdou. Tím mlácením myslím to, že když náhodou najednu na třeba díru které se nestačím vyhnout. Tak to prostě křápne. Což je normální, ale ta tolerance je menší, než u těch origo vidlí. Když jsme tam dali ty delší trubky, tak to bylo OK, ale teď změkly.

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:09 | Nahoru | #7
kuzmič> Tím mlácením myslím to, že když náhodou najednu na třeba díru které se nestačím vyhnout. Tak to prostě křápne. Což je normální, ale ta tolerance je menší, než u těch origo vidlí. Když jsme tam dali ty delší trubky, tak to bylo OK, ale teď změkly. Jinak motka je OK, taková rána to nebyla, jela sem asi 20km/h.

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:13 | Nahoru | #8
Z čeho to je vidle, že je kratší? A o kolik? Jsou vůbec stejné průměry trubek?
Ocelová pružina jen tak nezměkne!

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:14 | Nahoru | #9
gugo> 1. je to člověk který rád pomůže, ale nerad by něco zmrvil. S tímto problémem se evidentně ještě nesetkal. O tom oleji mluvil sám a já jsem se nabídla, že se tady zeptám.
2.Tím mlácením myslím to, že když náhodou najednu na třeba díru které se nestačím vyhnout. Tak to prostě křápne. Což je normální, ale ta tolerance je menší, než u těch origo vidlí. Když jsme tam dali ty delší trubky, tak to bylo OK, ale teď změkly.
3.Olej jsme kontrolovali 2x a bylo ho tam správně. A se servisem to řešit nebudu. Nové vidle které budou správně dlouhé si můžu koupit sama. Ani jednoho z nás nenapadlo, že jiný ročník bude mít kratší vidle. Bohužel. Takže budu ráda za věcný příspěvek a ne za to, že z nás někdo bude dělat debila. Děkuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:16 | Nahoru | #10
kuzmič> Jsou to vidle ze stejné motorky, ale jiný ročník. Kratší jsou o pár cm, ale přesně kolik nevím. Blbě se to měří, když jsou jedny ohnuté

Naposledy editováno 01.06.2014 14:16:43

Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:22 | Nahoru | #11
Prostě tam kde jsou nějaké větší nerovnosti a origo vidle to dávaly, tak na nových jsou nárazy tvrdší. Když jedu po rovné cestě bez vad, je to cajk. Ničemu to nevadi, motorka jede normálně. Chtěla jsem jenom vědět, jestli by někdo neměl nějaký tip, tak je přitvrdit. Uznávám že to změknuti po 2000km ale není úplně vpořádku.

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:26 | Nahoru | #12
Pár cm je dost, ale to nebude důvod k mlácení, spíš v jakém stavu ty vidle byly? Jestli nejsou vevnitř vyjeté, nebo taky můžou být složené z kdoví čeho, lidi jsou někdy svině, aby něco prodali...
Já bych ještě zkontroloval to ložislo řízení, vůle v každém z kluzáků vidlice zvlášť!

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:26 | Nahoru | #13
přitvrď je hydraulickým olejem

2 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:29 | Nahoru | #14
Zřejmě si trochu nerozumíme...
Myslel jsem, že z předku se ozývají kovové rány?
A teď píšeš, že po nerovnostech jsou nárazy tvrdší?
A chceš přitvrdit vidle?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:33 | Nahoru | #15
kuzmič> Vidle se samozrejmě kontrolovaly. Měnily se tam nové gufera a ještě něco, takže by měly být po této stránce vporádku. Každopádně to proberem. Můžeme zkusit vyměnit i ty pružiny, případně vyměnit olej.

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:36 | Nahoru | #16
kuzmič> Rány se ozývaly když jsme ještě nevěděli, že jsou ty vidle kratší. Hledali jsme příčinu a kamaráda to napadlo, jestli náhodou kratši nejsou. A byly. Tak jsme zkontrolovali olej a pak se díval na ty trubky co stačují pružiny, že jsou taky kratší. Tak tam dal delší z origo vidlí a bylo to OK. Vidle byly tvrdé, skoto sem je nestlačila, ale ted pérují hodně. Na doraz nejdou teda. A ano, chci přitvrdit vidle sorry já neumím moc vysvětlovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:36 | Nahoru | #17
nerjan> vidíš, tys mě nenapadl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:38 | Nahoru | #18
DanicaRos> to vím, že na mě sereš

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:40 | Nahoru | #19
kuzmič> To je nás víc co jí nerozumí. Když sem odpovídal poprvé tak sem měl pocit že vím co jí to vlastně dělá...po přečtení pár odpovědí už ho nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:42 | Nahoru | #20
nerjan> nemas byt furt off

1 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:45 | Nahoru | #21
Kluci sorry, já myslela že jste to pochopili. Ale defakto co jsem napsala ve druhém mém příspěvku ->
Prostě tam kde jsou nějaké větší nerovnosti a origo vidle to dávaly, tak na nových jsou nárazy tvrdší. Když jedu po rovné cestě bez vad, je to cajk. Ničemu to nevadi, motorka jede normálně. Chtěla jsem jenom vědět, jestli by někdo neměl nějaký tip, tak je přitvrdit. Uznávám že to změknuti po 2000km ale není úplně vpořádku.

tak to platí a je to ten můj konkrétní problém. Teď mi NIC nemlátí. Mějte semnou prosím trpělivost....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:45 | Nahoru | #22
DanicaRos> děláš jak kdyby si na mě neměla telefon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:46 | Nahoru | #23
nerjan> a mám?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 14:47 | Nahoru | #24
DanicaRos> pokud jsi ho nevymazala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 15:03 | Nahoru | #25
DanicaRos> Změř o kolik mm se vydlice ponoří když ji zatížíš vlastní vahou a vahou motorky. Mělo by to být zhruba o 1/3 zdvihu najdi si zdvih přední vidlice u ročníku ze kterýho máš ta nový ale u tady ty naháče mají kolem 130mm zdvih takže motorka na které sedíš by měla mít vydlici ponořenou asi o 40mm. Pokud to bude víc tak je problém v pružině.
Jako další krok bych odmontoval všechno z kluzáku vydlice, vyndal pružinu a zkusil jestli se kluzák pohybuje po celé dráze volně a nic nebouchá a tlumí přibližně stejně.
Pokud bych ani jedním nenašel problém tak bych to odnes někam kde tlumičům rozumí.

kuzmič> Jak sám píšeš, lidi jsou svině když chcou na něčem vydělat, kdo ví z čeho tam ty pružiny jsou...

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 15:10 | Nahoru | #26
stráťa> Dobře. děkuji za radu. probereme to a dám vědět.

2 reakcí na tento příspěvek Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 15:51 | Nahoru | #27
nějak se mi nezdá, že má GSko různé velikosti vidlic podle ročníků-řekl bych, že si s tím někdo pohrál nebo to bude z něčeho jiného

že to náráz změklo je taky dívné. Vidlice na GS jak píše gugo jsou naopak měkké(no oproti XL to asi tvrdší bude ). Hodně lidí si dávalo do vidlic i podložky, protože i po výměně za hustší olej, byly pořád měkké(ale to bych tam necpal)

nárazy jsou tvrdší a chceš to ještě přitvrdit? Nebo tvrdší, že šly až nadoraz?

(reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 16:21 | Nahoru | #28
Omar_Bomba> Taky jsem to moc neto....
Taky bych chtěl vidět jak moc to pružilo po vložení trubek na pružiny..
nebylo to tuhé až moc? Jako že vidle nešla stlačit? A po nějaké době se rozpohybovala?
Ale stejně si čím dál víc myslím, že ta vidle bude skládačka....
Rozeberte vidle i ty ohnuté, poskládejte vedle sebe a hledejte rozdíly a měřte...

Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 16:38 | Nahoru | #29
Takze.kluzáky a pouzdra jsou jak nové bez vůle, specifikace oleje správná , mnozstvi taky spravne. Vidle cca o 2 cm kratsi.

mozna v tom hledate neco moc sloziteho. Me proste zajimalo, jak by ty vidle sly pritvrdit, nic jineho. Na doraz nejdou kdyz s nima zapohybuju, ale co to dela kdyz najedu do diry nebo prejedu vetsi nerovnost nevim. Kdyz prudcej zabrzdim, tak jdou tak do pulky. Fakt nevim jak jinak to popsat.

Jeste me napadlo jestli treba origo vidle nebyly spatne a ted jak to je, by to melo byt. Kazdopadne predtim to bylo lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kratší přední vidle GS500

1.6.2014 v 16:40 | Nahoru | #30
Omar_Bomba> narazy jsou tvrdsi a chtela bych aby byly meksi.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist