bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF






Co sem nepatri?

Ihla nedosadne na trysku (ma vobec dosadnut?)... Bud je kratka ihla, alebo je dlhy vodic ihly ci valec membrany (supatko)...
Motor ma bohatu zmes co potvrdzuje cierna sviecka, je tiez podchladeny a ma vyssiu spotrebu.

Update: Podla specifikace:
http://pscgroup.squa...ARBURETTOR_notes.pdf
Mam zlu ihlu... Ale trysku vymenim tiez /za mensiu/ , nakolko jazdim kratke trasy a motor sa nestihne zohriat. Rebus konecne vyrieseny :) Vdaka za nic Ale tu trysku mensiu ako 108 aj tak kupim... a tiez ihlu 51C /ponuknite/

Naposledy editováno 11.05.2014 11:14:50

2 reakcí na tento příspěvek Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2014 v 11:39 | Nahoru | #1
Mám u své 125ky zřejmě stejný karbec a nedávno jsem ho měl rozebraný. Bohužel si už nepamatuju, jak to tam vycházelo s jehlou v "nulové poloze". A moc se v tom ani nevyznám. Udělal jsem pár fotek, ale poloha jehly tam není vidět, takže to asi nepomůže.








V dohledné době ale budu možná karbec zase rozdělávat, protože se mi nejspíš občas zasekává jehlový ventil nebo plovák, díky čemuž nedotéká benzín . Zdokumentuju to kdyžtak důkladněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 12:01 | Nahoru | #2
Martic> Diky moc, ale to nemuselo byt. Podla toho co som nasiel... tak tam tiez nemas original trysky.../vyzera to na 180tku. Nezere ti to moc? / Dalej som nasiel 'obchod' : https://www.fowlers...-125-334/carburettor kde tvrdia ze ta ihla zo 180 nahradza tu povodnu zo 125... len neviem ci preto, ze dosly na sklade alebo v tom nie je ziadny rozdiel...) je v tom riadny mrdnik Nech uz je to ako chce... musim to u seba doladit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 12:31 | Nahoru | #3
jerry-sk> Já mám na hlavní trysce napsané 113. Ale aby nedošlo k nedorozumění, mluvím o motorce (Blata 125) . Mám to takto z výroby a spotřeba se mi pohybuje 2,6 - 3,1 L/100km. Zdá se mi ale, že na plný plyn bych to mohl mít o trochu bohatší, což by asi šlo doladit právě výškou jehly. Raději jsem se v tom ale nevrtal. Akorát ten jehlový ventil bych rád sehnal nový. Kámoš mi ho objednávál, tak snad ho budou mít. Jinak nevím, kde bych ho sháněl.

Naposledy editováno 11.05.2014 12:31:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 12:38 | Nahoru | #4
Martic> Moja vzduchova tryska volnobehu ma plastovu U krytku - vdaka nej saje vzduch zo smeru otoceneho 180 stupnov... A este som zistil ze ma velkost 50 co je zasa velkost udavana pri 180cc. Wuaaaaaa

(reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 12:40 | Nahoru | #5
Martic> Mal som dobry plan... vymenit moto za moto so vstrekovanim... mal som sa ho drzat... Takto s tym ladenim zabijem par dni... a ta striekackja by mna vysla asi lacnejsie...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 13:23 | Nahoru | #6
jerry-sk> Tu plastovou krytku tam taky mám, jen jsem jí na focení sundal. Na této fotce je vidět:




Moc jsem nepochopil, na co ta krytka je. Ale měl jsem zato, že volnoběžná tryska je uprostřed a to s tou krytkou je tryska sytiče, tak nevím .

Jinak s tím vstřikováním... Jsem zastáncem karburátorů, protože mi připadalo že je to jednoduché zařízení, které se dá snadno opravovat a seřizovat i doma. Pomalu už si ale taky říkám, že vstřikování by bylo lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 13:56 | Nahoru | #7
Martic>Ta tryska na ktorej je ta krytka by mala brat vzduch a nemala by nasat benzin. Ta najvysie resp. najnizsie polozena je hlavna palivova, vedla nej volnobezna palivova, potom je tam volnobezna vzduchova a na uplne inom mieste je hlavna vzduchova...a potom je tam este niekde skrutka s ktorou sa da ta regulovat vzduch pri volnobehu... potom je tam este tryska co funguje s tou pumpickou... No amen tma Najhorsie je dopatrat sa, ze co tam ma byt.Jo a este raz dik

Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 17:57 | Nahoru | #8
Okrem ineho som zistil ze sytic bol KO, stale zatvoreny - no motorka krasne startovala - co dokazuje bohatost zmesy a dovod nizkej teploty. Sytic je elektricky funkcny tak som ho opravil tou fintou s podlozkou - odsadi sa, aby bol otvoreny. Inak, tazko sa hlada daky udaj o optimalnej prevadzkovej teplote. Niekde sa uvadza 65 stupnov, v manuale pisu ze teplota chladiacej kvapaliny sa pohybuje od 65 do 105 (je to pod tlakom takze moze byt). V autach byva cca 80stupnovy termostat - tak neviem... A nikdy sa mi nepodarilo motor 'prehriat' - dostat teplotu nad cca 70 stupnov ci prinutit zopnut ventilator.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 21:01 | Nahoru | #9

jerry-sk píše: Martic>Ta tryska na ktorej je ta krytka by mala brat vzduch a nemala by nasat benzin. Ta najvysie resp. najnizsie polozena je hlavna palivova, vedla nej volnobezna palivova, potom je tam volnobezna vzduchova a na uplne inom mieste je hlavna vzduchova...a potom je tam este niekde skrutka s ktorou sa da ta regulovat vzduch pri volnobehu... potom je tam este tryska co funguje s tou pumpickou... No amen tma Najhorsie je dopatrat sa, ze co tam ma byt.Jo a este raz dik

Ani se mi nechce věřit, že by tam bylo tolik trysek, ale asi to tak bude no. Ten šroubek pro seřízení volnoběžné směsi vím kde a už jsem s ním bohatost seřizoval. U akcelerační pumpy vím že se dá pomocí červíku na plastové ovládací páčce seřídit maximální množství vstříknutého paliva. Ostatní věci jsem moc nezkoumal.

Co se týče toho sytiče, tak mi není úplně jasné to jak píšeš, že byl stále zavřený, přitom elektricky funkční. Jestli se nepletu, tak ten sytič funguje na principu, že je v normálním (studeném) stavu otevřený (jehla zasunutá a tím může procházet kanálkem palivo a obohatí směs). Po startu motoru začne jít el. proud do topného tělesa, který v něm čase zahřeje patronu, ta se roztáhne a vysune jehlu, čímž se sytič zavře. Napadá mě tedy, jestli nemáš tu bohatou směs způsobenou naopak trvale spuštěným sytičem (jako že ti nezavírá).

Naposledy editováno 11.05.2014 21:04:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 22:00 | Nahoru | #10

Martic píše: Co se týče toho sytiče, tak mi není úplně jasné to jak píšeš, že byl stále zavřený, přitom elektricky funkční. Jestli se nepletu, tak ten sytič funguje na principu, že je v normálním (studeném) stavu otevřený (jehla zasunutá a tím může procházet kanálkem palivo a obohatí směs). Po startu motoru začne jít el. proud do topného tělesa, který v něm čase zahřeje patronu, ta se roztáhne a vysune jehlu, čímž se sytič zavře. Napadá mě tedy, jestli nemáš tu bohatou směs způsobenou naopak trvale spuštěným sytičem (jako že ti nezavírá).



Sytic sa casom "vytaha" a je vysunuty viac ako novy = takze zatvory kanal a trysku. Pokial neodide to topne teliesko tak sa vysuva, s tym ze je ten "pracovny bod" posunuty v tej ose posuvu trebars o milimeter... Takze ked podlozis milimetrovu podlozku bude pracovat +/- tak ako ma (ako dlho to neviem ).

Naposledy editováno 11.05.2014 22:02:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

11.5.2014 v 22:12 | Nahoru | #11
jerry-sk> Aha, myslel jsem si, že spíše nastane případ, že se patrona přestane vysouvat nebo se vysouvá málo. Díky za vysvětlení . Alespoň vím co můžu do budoucna očekávat za poruchy

Naposledy editováno 11.05.2014 22:13:18

(reakce na) Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

18.5.2014 v 08:34 | Nahoru | #12
To je tiez moznost...
a) Bud ten sytic funguje, alebo sa
b) Neotvara - je 'vytahany' (toto niektory riesia tou podlozkou), alebo sa
c) Nezatvara - nefunkcne topne teliesko - 'preruseny obvod'
...aspon myslim

Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

20.8.2015 v 22:00 | Nahoru | #13
Zdravím, taky zápasím s dopravou paliva a snad najdu někoho chytřejšího. Můj ZIP 125 4T vynechával. Jedinou závislostí, kterou jsem vysledoval bylo, že se to vždy výrazně zhoršilo při naplnění nádrže. Když jel na rezervu prakticky se vada vytrácela. Zkusil jsem vyměnit podtlakový kohout, celé vedení podtlaku i palivové vedení a ta bestie přestala jet úplně. Teď i s původním kohoutem. Nechce ani startovat a všiml jsem si, že má snahu chytit jen když /bůhvíproč k tomu dochází/ se mi začne tlačit palivo podtlakovou trubkou do příruby mezi válcem a karburátorem. Přitom z palivové hadice palivo vytéká /podtlak ho podává/ a karburátor byl vyndaný a čištěný asi po patnácté. Uvítám jakýkoliv nápad nebo radu.

Rebus Piaggio X8,X9,Gilera -karburator Walbro WVF

20.12.2020 v 17:58 | Nahoru | #14
Zdravím páni, po dlhšej dobe.

Dlhodobo hľadám opravnú sadu na karb walbro WVF-7čku avšak nikde neviem nájsť, tesnenia etc. vedel by mi niekto poradiť/pomôcť nájsť?

diki moc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Za studena se dusí Piaggio X8 125 georges1290 3 25.3.2023 v 11:50 georges1290
relé startéru Piaggio X8 125 vsvs 2 24.7.2019 v 15:09 vsvs
piaggio x8 125 Piaggio X8 125 pepíno1964 2 16.10.2018 v 19:54 karavanista
Výběr Piaggio X9, Piaggio X7 125 IE, Piaggio X8 125 vaclavka83 4 19.4.2016 v 16:19 Lu9
Piaggio X8 nedrží volnoběh a chcípn... Piaggio X8 125 ms1 5 21.7.2014 v 18:16 neznamyScooterD


TOPlist