globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelnej problém Zx-6r
Už nějakej ten pátek mam problém s mojí zx-6r 2001. Motorka, nejčastěji během jízdy, přestane táhnout a podle zvuku jede maximálně na 3 válce. Během toho z karburátorů teče opravdu hodně benzinu ( zadní část karburátoru směrem k sedadlu) a protéká skrz motor až na zem. Když se zastaví tak motorka nedrží otáčky a chcípne ( pokud se notně nežehná plynem . Když chcípne tak nejde hned nastartovat a poté se její ochota startovat zlepšuje, ale furt běží blbě.

Tady vypíšu co všechno už sem pro odstranění závady nebo z prevence dělal.
- nové svíčky
- záměna fajfek (zároveň v každé fajvce cífka) mezi válci
- záměna za pučené benzínové čerpadlo
- vyměněný benzínový filtr
- odvoz do servisu na zjištění závady a seřízení karburátorů
Výsledek: karburátory bylo potřeba mírně doladit, byla proměřena elektrika a motorku si projeli. Závada se jim neprojevila a tudíž se nic neopravovalo. Motor drží tlaky a je při takovém nájezdu (68 k ) v pořádku.

Závada se stále projevuje s železnou nepravidelností a už mě to pěkně sere !

A tímto se vás tedy ptám jestli někdo netušíte co by s mašinou mohlo bejt ?

Naposledy editováno 12.04.2018 16:46:54
Předchozí
1 2
Následující

Neřešitelnej problém Zx-6r

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2014 v 18:13 | Nahoru | #1
možná ventilek v karbeci se sekne a pak ti uleje jeden válec .... těžko soudit na dálku. Tuhle motku neznám, ale pokud teče z karbecu benzín ven tak plovák s ventilkem ....

2 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:13 | Nahoru | #2
Jestliže teče benzín od karbců, viděl bych to na netěsnost některý hadičky. Akorát je divný, že jen někdy. Možná podle teploty kolem motoru. A odtud i to chcípání, když jde benzín jinam než do karbců. Jen nápad.

Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:17 | Nahoru | #3
Přemejšlel sem taky o šoupátkách a jehlách ale ty vypadaj v dobrý kondici !

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:19 | Nahoru | #4
Thunder> Podle teploty bych to neviděl honil sem to dneska asi taky 30 minut a najednou mi to udělalo. Teplota byla konstantní. V tahu to nechcípne to ty zbylý válce pdo plynem nedovolej. Si teda myslim já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:20 | Nahoru | #5
Thunder> A jinak fakt nádherná sedmička !!! to je jedna z nejhezčích motorek !

2 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:22 | Nahoru | #6
Jak píše v prvním příspěvku, ten plovák je dost možnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:24 | Nahoru | #7

cinkáč píše: Thunder> A jinak fakt nádherná sedmička !!! to je jedna z nejhezčích motorek !

dík dík mě se sedma taky líbí snad nejvíc

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:36 | Nahoru | #8
Thunder> Mě jenom sere že to s tim problémem dám do servisu a musim to pak řešit doma ! Na hovno je že se to projeví jenom někdy a třeba po 40 km. Tak je jasný že v servise s tim nebudou jezdit takový vejlety. Na ten plovák se každopádně podivám !

2 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:38 | Nahoru | #9
hlavně na ventilek pod plovákem ... může tam být otřep nebo nějaká smeť a tím to udělá jen někdy

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 18:57 | Nahoru | #10
jaho1> Dobře, díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 19:09 | Nahoru | #11
jaho1> Teď jsem nad tím přemejšlel co se dělalo a nedělalo. Protože ta závada trvá už od podzimu. A když to začalo dělat tak sme celý karbce rozebrali i s ventilkama a plovákama. Takže si myslim že neni možná aby tam ten bordel zůstal. Ale když sem to rozebíral poprvé tak v jednou hrdle karburátoru byl na šoupátku trochu bordel a ve vzducháči hodně. Což by potvrdilo ten bordel u ventilku.

A taky nejdřív mi chcal benzin levou stranou karbce, pak sem prohodil krajní šoupátka a jehly. A dneska to chcalo z prostředka. Takže nechápu jakou to má spojitost.

Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 19:52 | Nahoru | #12
ono se fakt těžko radí na dálku, ale bude to jen nějaká pí .... kolikrát stačí kousek gumy z hadičky atd ....
Možná to dát do jiného servisu nebo kdo dělá motky doma ...

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 19:53 | Nahoru | #13
zamysli se nad tím jestli jsi nedělal na motce něco než to začalo dělat .... a co by mohlo být příčinou ...

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 19:54 | Nahoru | #14
Pokud je problem ve fajce a jestli jsi menil fafky mezi sebou tak problem nevyresis. pujcit nekde jine nebo aspon koupit jednu dobrou a postupne menit

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 20:42 | Nahoru | #15
Zx-10RCarlos> Fajfky se měnily protože jedna svíčka byla docela černá tak se přehodily fajfky a teď když sem to vyndal tak byli všechny stejný. Chápu že když se přehodí špatná fajfka tak furt nejde. Šlo o to zjistit jestli je špatná zrovna ta určitá fajfka u který byla špatná svíčka. Ale je mi divný že by fajfka byla takhle náladová a udělala to občas. I když elektronika je obecně nepochopitelně náladová, takže je to možný.

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 20:45 | Nahoru | #16
jaho1> Jediný co si pamatuju že sem zapoměl vypnout sytič a jel sem 30 km po dálnici. Myslim si že jediná horší věc co se mohla stát je velká spotřeba . A to je jediná věc mimo normální ježdění .

Naposledy editováno 20.04.2014 21:12:05

Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 20:50 | Nahoru | #17
Vyměnit všechny jehlové ventilky které udržují hladinu v karbecech plus kontrola plováků(prasklina netěsnost pokud nejsou z plného matrošu)kontrola volnosti chodu plováků a seřídit hladiny!a podlaky.

Bude chodit jak ďas

Neřešitelnej problém Zx-6r

20.4.2014 v 21:38 | Nahoru | #18
Taky bych řekl,že ten ventilek nezavírá přívod.Chcalo to i u mojí XTZ a byl bordel v nádrži.Chce to pořádně všechno vyčistit,stačí jen smítko.Nemáš zaprasenou tu nádrž?

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 00:10 | Nahoru | #19
Moc nerozumím takže ti možná neporadím ale to co popisuješ dělala přesně moje suza . Netáhla , pokud se nedržela pod plynem chcípala a nechtěla startovat . Po celkové GO motoru se přišlo na to , že motor je total K.O. . Hodně vytahanej rozvoďák a po změření tlaků na válcích se zjistilo že ani jeden válec nemá ani se zavřenýma očima to, co by měl mít .. Takže tak... třeba ti to v něčem pomůže

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 07:37 | Nahoru | #20

Legia píše: Moc nerozumím takže ti možná neporadím ale to co popisuješ dělala přesně moje suza . Netáhla , pokud se nedržela pod plynem chcípala a nechtěla startovat . Po celkové GO motoru se přišlo na to , že motor je total K.O. . Hodně vytahanej rozvoďák a po změření tlaků na válcích se zjistilo že ani jeden válec nemá ani se zavřenýma očima to, co by měl mít .. Takže tak... třeba ti to v něčem pomůže

jenže jemu to jede normálně a z ničeho nic začne blbnout. Co to bylo za suzu?

Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 08:58 | Nahoru | #21
Určitě bych nastavil znovu hladiny.klidně každou komoru nechat natéct a vypustit zvlášt,zjistit tím kolik přesně v každé komoře je,dál bych kouknul na tu jehlu a seřídil samozřejmě podtlaky.

Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 10:37 | Nahoru | #22
Zkus palivovej filtr. Na ER5ce mi dělalo to, že po čase jízdy, nepravidelně, přestala táhnout, nešla vytočit přes 8tisíc otáček a když jsem zastavil, z karbecu valil benzín.Sekal se plovák u jednoho karbecu a po namontování obyč benzínovýho filtru co koupíš za páč kč vše přestalo. Stačila prostě něaká drobná nečistota a bylo to.

Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 14:35 | Nahoru | #23
Čau, sice jsem se stouto závadou nesetkal, ale rád bych řekl co si myslím. Předně karburatory u této ninji
nemají přepad, odvětrání plovákovek je řešeno přes náporové sání, proto musí být perfektně utěsněné a nesmí z nich unikat benál. Vlivem rychlosti jízdy musí vznikat v plovákovkách přetlak až cca 0,2 baru, aby byla směs stále dobrá. Když tento tlak unikne netěsností, dojde k ochuzení směsi a ztrátě výkonu.
Kdyby netěsnily plovák.ventilky nepoteče benzín ven z karburátorů, ale rovnou přes trysky do motoru, tomu však v klidovém stavu brání benzínová pumpa. Hladiny budou dobrý a myslím že nejdou seřizovat protože plováky jsou komplet z plastu. A protože z karb. teče benzín, tak je někde pod hladinou benzínu netěsnost, která se projevuje náhle. Takže já bych doporučil vyměnit těsnění plovákových komor a zkontrolovat případně lehce dotáhnout vypoštěcí ventilky plovákovek. Jinde už to snad být nemůže, když tvrdíš,že ti teče benzín, z karburace, tak pod hladinou benzínu už nic jiného není.

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

21.4.2014 v 14:59 | Nahoru | #24

cinkáč píše: jaho1> Teď jsem nad tím přemejšlel co se dělalo a nedělalo. Protože ta závada trvá už od podzimu. A když to začalo dělat tak sme celý karbce rozebrali i s ventilkama a plovákama. Takže si myslim že neni možná aby tam ten bordel zůstal. Ale když sem to rozebíral poprvé tak v jednou hrdle karburátoru byl na šoupátku trochu bordel a ve vzducháči hodně. Což by potvrdilo ten bordel u ventilku.

A taky nejdřív mi chcal benzin levou stranou karbce, pak sem prohodil krajní šoupátka a jehly. A dneska to chcalo z prostředka. Takže nechápu jakou to má spojitost.



Tu poslední větu potřebuji vysvětlit. To jako chcalo v karburátoru z hlavní trysky od jehly do motoru? A v jakém stavu, v klidu nebo při nastartovaném motoru?

Protože by se mohla rýsovat jiná závada a to ucpaný přívod náporového vzduchu do plovákovek. Buď je skříplá hadice, nebo ucpaný filtřík, který je umístěn pod předním světlometem za vstupy náporového sání. Jestli jsi si někdy všiml těch trubiček v sání ve předu motorky, tak ty slouží právě k přetlakování karburátorů. Takže zkontroluj.

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 07:53 | Nahoru | #25
podobnou závadu sem taky řešil na zx6 z 95r projevovalo se mě to zvlášt když sem motku umyl nebo když sem zmokl nakonec sem musel vyměnit káblíky od fají a jednu fajku na první pohled bylo všechno o.k..Káblíky byly ztrvdli a zkrouceny při výměně svíček sem snima pohnul a bylo vymalovany,fajka měla ochozené závyt na přechodu na káblík stačilo aby někde najel na nějakou nerovnost a díky špatnymu spoji mě to začlo dělat to co popisuješ

(reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 09:31 | Nahoru | #26

Kawapetr píše: podobnou závadu sem taky řešil na zx6 z 95r projevovalo se mě to zvlášt když sem motku umyl nebo když sem zmokl nakonec sem musel vyměnit káblíky od fají a jednu fajku na první pohled bylo všechno o.k..Káblíky byly ztrvdli a zkrouceny při výměně svíček sem snima pohnul a bylo vymalovany,fajka měla ochozené závyt na přechodu na káblík stačilo aby někde najel na nějakou nerovnost a díky špatnymu spoji mě to začlo dělat to co popisuješ



To co popisuješ u této ninji nehrozí, protože vysokonapěťové kabely nemá. Má indučky ve fajfkách jako na tvé dvanáctce.

Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 10:36 | Nahoru | #27
Mám asi podobnej problém. Z ničeho nic jsem si všiml, že mi teče benzín od nádrže. Nakonec je to z airboxu, ve kterým jsem našel trošku benzinu. Rád bych se zeptal, kde bude chyba, proč se mi vrácí z karbeců béňo do airboxu

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 16:31 | Nahoru | #28
jak se ma spravne namontovat predni kolo,aby me vidle nesly krive? Vymezovaci krouzky co se opiraj o lozisko vnitrkem se musej opirat venkem o vidle? Nebo se matka stahne imbusama ve vidli a sroubem se vse pritahne k ni. Druvidle se pak imbusama stahne tam kde to vyjde na sroubu.. Ale neni to vubec přesné. Nebo se upne osa ve vidli a dotahne se matka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 17:13 | Nahoru | #29
Pawka> Já to dělám tak, že nejdříve dotáhnu osu na předepsanej moment, pak několikrát propružím vidlici, aby se nějak nešprajcovala a pak teprve dotahnu ty čtyři imbusy co svírají osu. Nikdy nebyl problém. Je fakt že mi to taky nesedí uplně přesně. Hold už má holka něco za sebou, ale na to že má najeto 103000km šlape jako hodinky.

Naposledy editováno 22.04.2014 17:20:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelnej problém Zx-6r

22.4.2014 v 18:31 | Nahoru | #30
zubr> myslel jsem si,ze prave ty by jsi to mohl vedet ze vsech nejpresneji,ale odpoved me plne neuspokojila.kdybych já motorku vyrabel, urcite bych to vymyslel tak,ze se ty vymezovaky oprou, jak o lozisko, tak o vidle,aby tam byla jasna a presna míra,takhle mi to rika rozum a praxe.
ale kdyz bych to tak chtel udelat ted na te mojí,tak musim do vidle zatlacit,ma to vuli tak 2mm a zda se mne, ze uz je to neprirozeny a vidle by chodili šejdrem. to properovani sem nedelal, to je chyba.
a dekuju a omlouvam se za OT. O teto karburaci zatim nemam praxi ani teorii, problem neni urcite v elektrice, ta tmava svicka napovidala,ktery karburator je bohaty. nevim jestli se zde sytic "vyradi",kdyz pridas plyn,jak to je u PALu
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist