globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava plastů
15.4.2014 v 11:00
Dobrý den
dá se opravná sada Plastifix sehnat někde v čechách? :

Oprava plastů

15.4.2014 v 11:23 | Nahoru | #1
nedávno jsem na to jen tak letmo koukal a našel jsem to jenom na Slovensku

Oprava plastů

15.4.2014 v 11:24 | Nahoru | #2
Nejbliz sem zatim vygooglil obchod.domoslovakia.sk za 47€

Mne by spis zajimalo, kde sezenu tu tvarovatelnou "pryz" .... Ten zbytek bych zkusil nahradit necim jinym ;)

Oprava plastů

15.4.2014 v 11:27 | Nahoru | #3
Zajímavé ...ale nebude to rychlejší a snadnější nechat svařit ?

Oprava plastů

15.4.2014 v 11:42 | Nahoru | #4
Pěkná opravná sada.
Český garážmistři to ale dělají trochu jinak. Buď tam nenápadně napálej malou samořezku nebo tam něco navařej. Vezmou kus starýho nárazníku, z toho vystříhnou potřebný tvar a pájkou to připájí. Aby spoj zpevnili, do plastu zataví jemnou železnou mřížku. Nerovnosti zamáznou kitem, nastříkaj a je hotovo.
Následně motorku prodají jako TOP stav padenou ze stojánku.

Oprava plastů

15.4.2014 v 11:54 | Nahoru | #5
dave-lister - Amen... měl sem něco podobnýho, vzadu u podsedláku chyběl taky takovej bazmek na šroub. vzal sem to za 200 sem na to nechal navaři +/- stejnej kousek, vzal pilníček, smirgl papír a vrtačku a za 10minut nebylo pozna, že to je navařený pak už jenom barva a díl byl jako novej takže ušetříš spoustu peněz. V emérice sou na tom s penězma a celkově cenou těhle věcí jinde.

E: písmenka

Naposledy editováno 15.04.2014 11:55:26

Oprava plastů

15.4.2014 v 12:02 | Nahoru | #6
Američan použije plno přípravků za peníze. Čech vezme ze smetiště kus plastu a výsledek je podobnej.

Oprava plastů

15.4.2014 v 14:01 | Nahoru | #7
koukal jsem na video jen letmo, ale...
tohle udělá člověk bez problémů s epoxydovou pryskyřicí. Pokud nemá člověk přístup k nějakýmu silikou na formu, tak postačí uplně obyčejná modelína. Když se podchladí drží tvar uplně dokonale a jde pak jednoduše sloupnout (je mastná)

1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů

15.4.2014 v 18:14 | Nahoru | #8
já tomu moc nevěřím,plasty se lepí špatně,strašně moc záleží na druhu použitého plastu.ABS se lepí a svařujou parádně,ale když je to nějaké PPTP a různé "slitiny",tak je to v řiti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava plastů

16.4.2014 v 00:43 | Nahoru | #9
Dolph-cz> Tak teď mě to začalo zajímat
Jakej je teda rozdíl mezi "slitinou" a ABS?
A co je to PPTP?

(reakce na) Oprava plastů

16.4.2014 v 10:25 | Nahoru | #10

polopost píše: Dolph-cz> Tak teď mě to začalo zajímat
Jakej je teda rozdíl mezi "slitinou" a ABS?
A co je to PPTP?



chceš se chytat písmenek,že..,nebo co jsi nepochopil?

ABS je označení plastu.materiál,který je poměrně křehký,ale výborně se lepí i svařuje.

potom jsou samozřejmě i jiné druhy,jako polypropylén,polyethylen a nevím jaké další + samozřejmě jejich vzájemné kombinace ....,které mají např. vyšší pružnost,tepelnou odolnost a td,ale zase se špatně lepí a svařují....

a to PPTP je zřejmě podle tvé reakce zkomolené označení některého z těch plastů...(ve zkutečnosti bude asi úplně,ale úlně jiné-asi něco jako PTPP,PTFE nebo podobná kompinace písmen)

PS:tak jsem si dal tu práci a uvedu pro zakladatele tématu ještě nějaké jiné
značení plastů....

PE-HD vysokohustotní polyethylen (např. PE 80, PE 100, PE-RC, PE-VRC)
PE-LD nízkohustotní polyethylen
PE-MD středněhustotní polyethylen
PE-X síťovaný polyethylen (svařovat lze s omezením jen některé typy, např. PE-Xa)
PE-LLD lineární nízkohustotní polyethylen
PE-VLD polyethylen s velmi nízkou hustotou
P-H homopolymer propylenu
PP-B blokový kopolymer propylenu
PP-R random kopolymer propylenu (včetně PP-RCT)
PB polybuten (poly-1-buten)
PVC-U neměkčený polyvinylchlorid
PVC-C chlorovaný polyvinylchlorid
PVC-P měkčený polyvinylchlorid
PVDF polyvinylidenfluorid
E–CTFE ethylen–chlortrifluorethylen
PFA perfluoralkoxyalkan copolymer
FEP tetrafluoretylén–hexafluorpropylén
ABS akrylonitril–butadién–styrén
EPDM terpolymer ethylen–propylén–dién
PMMA polymethylmetakrylát
PA polyamidy
ECB ethylen–kopolymer–bitumen
EVA kopolymer ethylenu s vinylacetátem

myslím,že s toho je celkem jasné,že ta "zázračná" lepící kaše nemůže lepit všechny zmíněné plasty,i když se všechny druhy na motorce nepoužívají...

Naposledy editováno 16.04.2014 10:26:52

1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů

16.4.2014 v 15:03 | Nahoru | #11
Jak už někdo psal výše, tohle udělá pryskyřice a tipuju, že i tom na videu je pryskyřice, díky tomu, že tam míchá 2 složky. To si stačí vybrat vhodnou pyskyřice na havelcomposites apod. Na výrobu formy držáčku se používají kaučuky třeba od Lukoprenu... Nebo na Havelcomposites nějaký "plast", který se dá opakovatelně roztavovat a po vytvrzení se chová jako guma. Nevěřím tomu, že je to kvalitní oprava, stačí s motorkou najet na pořádnej výmol a držáček je zase v loji. Mám pocit, že moto kapoty bývají z PP a ABS používají čínští výrobci (to mě kdyžtak někdo opraví), tak jako tak oboje by mělo spadat do termoplastů a na to se myslím používají jiná lepidla. Svaření se mi zdá jistější ;) . Jinak první odkaz co našel google: http://www.uhu.cz/l...u#lepeni-termoplastu

(reakce na) Oprava plastů

16.4.2014 v 16:10 | Nahoru | #12

Polas píše: Jak už někdo psal výše, tohle udělá pryskyřice a tipuju, že i tom na videu je pryskyřice, díky tomu, že tam míchá 2 složky. To si stačí vybrat vhodnou pyskyřice na havelcomposites apod. Na výrobu formy držáčku se používají kaučuky třeba od Lukoprenu... Nebo na Havelcomposites nějaký "plast", který se dá opakovatelně roztavovat a po vytvrzení se chová jako guma. Nevěřím tomu, že je to kvalitní oprava, stačí s motorkou najet na pořádnej výmol a držáček je zase v loji. Mám pocit, že moto kapoty bývají z PP a ABS používají čínští výrobci (to mě kdyžtak někdo opraví), tak jako tak oboje by mělo spadat do termoplastů a na to se myslím používají jiná lepidla. Svaření se mi zdá jistější ;) . Jinak první odkaz co našel google: http://www.uhu.cz/l...-termoplastu [/quote]

záleží jaká část a na jaké motorce....třeba na gsxr k2 je podsedlovka z ABS,přední kapota taky,ale třeba boky jsou z nějaké měkčené mrchy,co mi nešla zavařit. všechny kapoty byly origo.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů

16.4.2014 v 17:39 | Nahoru | #13
...ano, a pak je ještě kategorie plastů přepálených a vybublaných elektrikářskou pájkou kutila (dobrý tak na vyříznutí)
...nejen různý druhy plastů na různých značkách a modelech, ale i na jedné mašině, jak víc druhů plastu s rozdílným svařováním, tak třeba i probarvenej plast s metalickou příměsí, všechno dohromady ...žene se to do záhuby, všechno čím dál víc hůř opravitelný se směrem: "zákazníku kup si fungl novej díl"

(reakce na) Oprava plastů

16.4.2014 v 19:43 | Nahoru | #14

osiris píše: ...žene se to do záhuby, všechno čím dál víc hůř opravitelný se směrem: "zákazníku kup si fungl novej díl"



jo,věřím tomu,že tohle přesně už v marketinku společnosti ne jednou nějakého chytráka napadlo-motorky se válejí po zemi často....,tak dáme sice o něco víc za výrobu cypatého a problematického plastu,ale o to víc pak utržíme při prodeji náhradních dílů....

3 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů

16.4.2014 v 23:44 | Nahoru | #15
Dolpf-cz: Tak abych to uvedl na správnou míru
Pobavilo mě to, protože (jak v tom tvým výcucu několika skratek polymerů je taky napsáno) je ABS kombinace 3 polymerů Konkrétně je to tedy kopolymer akrylonitrilu, butadienu a styrenu. Proto jsem popichoval, jakej je rzodíl mezi "kombinací více plastů" a ABS, protože ABS je jednou z nich.
Moderní plasty na motorky se dělají, pokud vím, většinou z ABS. A protože ABS je kopolymer, kde se dá docela široce experimentovat (a výrobci tak činí) s poměrem sožek a pak se dá dosáhnout dosti odlišných vlastností výslednýho výrobku.
Takže pokud boky na tvý GSX-R jsou měkčí a nešly zavařit, mohlo to být jen abs s vyšším obsahem butadienu (to je to "B" v ABS a protože to je základ pro syntetickej kaučuk, dává ABSku tu měkkost, teda spíš houževnatost)
A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho

A k lepení... nemusí bejt na škodu. Jspu polymerní lepidla, který vytvořej mnohem pevnější spoj, nežli by člověk čekal. Pak jsou dokonce tvrdší nežli svár, ale to může bejt problém taky... obecně s těma polymerema (nebo jen s plastama) to je prostě věda na několik životů studia. Pro smrtelníka platí, že pokud do toho nevidí, jsou lepší opravy svěřit někomu kdo tomu opravdu rozumí, nebo koupit díl novej. Záleží na namáhání a požadavcích na vlastnosti
Svaření... je pro kapoty asi nejjistější. Je to jednoduchý a levný. Ale lepení, nebo náhražky z nějakejch pryskyřic můžou bejt často mnohem lepší, když se to umí

Naposledy editováno 16.04.2014 23:51:58

(reakce na) Oprava plastů

17.4.2014 v 09:30 | Nahoru | #16

polopost píše: A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho



Tak nevím ,ale s tímhle úplně tak nesouhlasím ....že by PPčko lehce praskalo oproti ABSku ? ...bych řekl že je to teda spíš naopak

(reakce na) Oprava plastů

17.4.2014 v 10:26 | Nahoru | #17

polopost píše: .............. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho...........


...jenže to nebyla poznámka ke svařitelnosti samotný, ale k opravitelnosti celkový, kdy metalický zrno v probarveným plastu je i "ustřižený" ve svým celku, nebo "plave" na samým povrchu, což je pak problém imitovat

(reakce na) Oprava plastů

17.4.2014 v 11:31 | Nahoru | #18

polopost píše: Dolpf-cz: Tak abych to uvedl na správnou míru
Pobavilo mě to, protože (jak v tom tvým výcucu několika skratek polymerů je taky napsáno) je ABS kombinace 3 polymerů Konkrétně je to tedy kopolymer akrylonitrilu, butadienu a styrenu. Proto jsem popichoval, jakej je rzodíl mezi "kombinací více plastů" a ABS, protože ABS je jednou z nich.
Moderní plasty na motorky se dělají, pokud vím, většinou z ABS. A protože ABS je kopolymer, kde se dá docela široce experimentovat (a výrobci tak činí) s poměrem sožek a pak se dá dosáhnout dosti odlišných vlastností výslednýho výrobku.
Takže pokud boky na tvý GSX-R jsou měkčí a nešly zavařit, mohlo to být jen abs s vyšším obsahem butadienu (to je to "B" v ABS a protože to je základ pro syntetickej kaučuk, dává ABSku tu měkkost, teda spíš houževnatost)
A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho

A k lepení... nemusí bejt na škodu. Jspu polymerní lepidla, který vytvořej mnohem pevnější spoj, nežli by člověk čekal. Pak jsou dokonce tvrdší nežli svár, ale to může bejt problém taky... obecně s těma polymerema (nebo jen s plastama) to je prostě věda na několik životů studia. Pro smrtelníka platí, že pokud do toho nevidí, jsou lepší opravy svěřit někomu kdo tomu opravdu rozumí, nebo koupit díl novej. Záleží na namáhání a požadavcích na vlastnosti
Svaření... je pro kapoty asi nejjistější. Je to jednoduchý a levný. Ale lepení, nebo náhražky z nějakejch pryskyřic můžou bejt často mnohem lepší, když se to umí



viděl jsem x nárazníků promáčknutých do neuvěřitelných tvarů a nepraskly.tohle tlast co je na kapotách nesnese.... a už vůbec né,že by snesl více,než ten nárazník.

stejně tak na motorkách do bláta jsou plasty z PP a vydrží opravdu neskutečné věci.

ještě dodám,že i když jsi nám tady napsal hodně o problematice plastů a lepení,stále jsi nanapsal jsi svůj názor k samotnému tématu-k lepidlu na které se ptal zakladatal tématu.
bude držet na kapotách(už víme,že je těch plastů obrovská škála),nebo ne?

Oprava plastů

17.4.2014 v 19:55 | Nahoru | #19
Ale to, že se něco ohne přece neznamená, že to je odolnější. Tím se v tom stejně dělaj trhliny a materiál degraduje. Na zatížení ABS snese víc, je pevnější. A je stabilnější. Hůř stárne a nemělo by bejt tak citlivý na změnu teplot (zkuste si ten "nesmrtelnej" nárazník zmrazit a pak do něj klepnout).
Stačí se podívat na youngův modul. PP má 1,5-1,8GPa a ABS může mít až okolo 3GPa.

jo s těma kovovejma částicema to je blbý.

A k tématu.. ptal se jestli se to dá koupit v ČR. odpovídám že nevím. Ale jestli je to dělaný přímo na kapoty, který se většinou dělají z ABS tak pročby ne. Ale z toho videa se člověk jen dozví jak se s tím pracuje a ne co to je. Ale věřím tomu, že to držet může dobře, ale do toho člověk nevleze... Jak jsem už psal. Lepenej spoj může bejt lepší a pevnější, ale musíc se vědět co a jak použít (třeba některý kovový nosný prvky se lepí, protože lepenej spoj má lepší pevnost nežli svár) ale když do toho člověk nevidí, je jistější to někomu svěřit a nechat to svařit. Kurva vždyť to jsou kapoty, estetika, žádná pevnostní nosná věc.

Oprava plastů

16.5.2018 v 10:07 | Nahoru | #20
Dobrý den,
Vím, že je to téma již neaktivní, ale našel jsem dobrou alternativu a tak sdílím.
Ta modelovací hmota se jmenuje "OYUMARU" a ta záhadná hmota je Dentacryl. Celé se to dá pořídit za 300 a je toho 3x víc.
Výsledek je báječný!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist