bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co s tím? vidle se loupou jak perník
1.12.2013 v 23:59
Existuje nějaké jiné řešení, než koupit nový vidle? :D tohle jsem ještě neviděl...
























Předchozí
1 2
Následující

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 00:41 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 01:06 | Nahoru | #2
hoď to do zmole

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 08:33 | Nahoru | #3
ty vole to je docela maso

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 08:43 | Nahoru | #4
Řekl bych sůl pod povrchovou úpravou.Měl jsem to na prvním slonovi taky.Nic s tím nenaděláš,je to pod tím.Projdi si odkaz co napsal dedek,tam pár rad je.

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 08:47 | Nahoru | #5
jediné řešení je sundat to všechno dolů-opískovat,nebo chemicky.....,ale co pak s tím je na vidlích,kde je nahoře důležitý přesný průměr celkem problém.

nejjednodušší je komaxit,ale tam bych měl strach právě z toho,že to bude větší..
eloxovat u nás v čr snad pořádně nikdo neumí...
možná pochromovat,ale to bude vypadat divně...

...no já bych šel asi do toho komaxitu-je tol levné,rychlé a snad se to do brýlí nějak vejde.

a nebo ještě jedna možnost-očistit až na hliník,přetřít základem a naplácat na to nějaké nálepky.

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 09:30 | Nahoru | #6
Vojta150ETZ> Opravdu kvalitní příspěvek.

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 09:54 | Nahoru | #7
Tak tohle vypadá spíš než oxidaci na hloubkový rozklad krystalické struktury kovu. Nevím přesně co je to za slitinu, ale takhle se mi během pár let totálně rozpadl duralový kloub u windsurfingu. Podobný problém je třeba u cínu (cínový mor), kdy při přechodu přes teplotu cca 12 st.C se mění krystalická struktura kovu (bílý cín má jinou kryst. mříku než šedý cín) a velice obtížně se zastavuje (nemá to nic společného s oxidací - je to spíš fyzikální záležitost). Také zinkové slitiny se takto rozpadají (staré karburátory a olej. čerpadla)

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 10:57 | Nahoru | #8
tak nato jedine hrubou silu-bych to vybrousil pokud by to slo a vytmelin-trebas tmelem s hlinikem-nejaky lak a mohlo by to neco jeste vydrzet

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 13:45 | Nahoru | #9
co to kurva je???

já si myslel, že vidle jsou z jednoho kusu a podle povrchu jsou dokonce CNC soustružené... asi jsem žil do ted ve velkém omylu...

Takže jsou strojně opracované jen zevnitř a z venku to je jen taková povr. úprava?

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 14:46 | Nahoru | #10
Mě se něco podobného stalo na šavly přímo na kluzné ploše, tam nebyla jiná volba než výměna. U tvé případu bych volil komaxit. Jak.bylo psáno výše levné a bude to vypadat stále dobře.

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 16:18 | Nahoru | #11
oioi01> USD je potřeba opracovat i z venku,bo ten díl drží v brejlích.Je to utočené a navrch dávají nějakou povrchovku.

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 18:47 | Nahoru | #12
Mám takovou obavu, že tvé UPS jsou vážně nenávratně s politováním v řiti Opravdu se nejedná o oxidaci ale o hloubkový rozklad krystalické struktury kovu.Ani komaxit natož jiná povrchová úprava ti nepomůže.Tělo předních vidlic je vyrobeno z duralu, čož je slitina hliníku, hořčíku, křeníku atd...Povrch vidlic je opravdu obroben CNC strojem jak z vnější plochy tak i uvnitř pro uložení kluzných pouzder.Po opracování se provádí eloxace a ta může mít různé barvy.Sám pracuji na CNC frézce a soustruhu ve výrobě součástek pro automobily a výrobu forem.Tohle není vážně oxidace to je rozpad struktury matroše.......

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 18:58 | Nahoru | #13
jj, je to rozklad struktury kovu, sehnat jiný tubusy nebo celý vidle a přeházet to, už bych se na tom bál i intenzivně zabrzdit, abych si nenahrnul přední kolo pod moto

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 19:42 | Nahoru | #14
Co se proti tomu dá dělat?Prevence?

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 20:21 | Nahoru | #15
neda se delat nic,kazdopadne zadny brouseni piskovani a td tomu nepomuze,zdravou vidlu staci jen rozlestit a strati pevnost

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 21:36 | Nahoru | #16

Jindrej píše: ty vole to je docela maso



no ještě, že máš Ohlinsy a ne Showy, ty prej s kombinací vibrací italské moto toto dělají

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 22:38 | Nahoru | #17
Prosímtě, zkus vznésti dotaz mailem v Ústavu korozního inženýrství (najdeš na netu). Určitě je nás dost, koho by zajímaly příčiny a mechanizmy vzniku takovéto degradace. Myslím, že to tu nikde není.

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 22:58 | Nahoru | #18

bromep píše: Prosímtě, zkus vznésti dotaz mailem v Ústavu korozního inženýrství (najdeš na netu). Určitě je nás dost, koho by zajímaly příčiny a mechanizmy vzniku takovéto degradace. Myslím, že to tu nikde není.



No jedním z běžných mechanismů je sůl v zimě, ale řekl bych, že je to taky docela dost závyslé na konkrétní slitině, alespoň co jsem tak v praxi vypozoroval....

edit mechanismů vzniku zřejmě bude ale víc, mám tady třeba staré šlapátkové kliky z několika kol, kde se při každém poškození povrchu po čase objevilo něco podobného a u nich byl kontakt ze solí naprosto vyloučený, z čehož mě vyplývá, že třeba u nich byla obrana naprosto nemožná již samo poškození pokovené vrstvy povrchu (velmi se to umocnilo u skladování ve vlhkém prostředí) vedlo k vytváření puchýřků a korozi pod nimi, takže bych to spíš viděl na nevhodnou slitinu která společně s pokovením (zřejmě spodní měděnou vrstvou) vlivem poškození povrchu a průniku vlhkosti vytvoří článek a už to koroduje...

Naposledy editováno 02.12.2013 23:09:38

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 23:26 | Nahoru | #19
Jak je ta motorka stará?
Zkusil bych to přímo pres Ducati, docela by me zajímalo co na to řeknou..
Kazdopadne hnus a celkem bych se na tom bál jezdit a brzdit

Co s tím? vidle se loupou jak perník

2.12.2013 v 23:49 | Nahoru | #20
jako já na to taky koukal jak blázen, "údajně" je to 748 r.v. 2001, a je to dotažený z Itálie z nějakýho bazaru u moře, bylo mi řečeno, že možský vzduch dělá divy, ale spíš mi přijde, jako kdyby tu motorku někdo v tý hnusný italský vodě vykoupal Nejraději bych to poslal do výzkumáku. Zajímalo by mě, čím vším si to muselo projít, aby to udělalo takovou prasárnu. Když budu vědět víc, napíšu.
No a kdyby jste se někdo zbavoval vidlí na řadu 748/916 dejte mi vědět

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 08:42 | Nahoru | #21
tak to je krutarna nicmene "hlinik" tohle proste občas dělá - je dost těžký určit co presne za to muze jen sul urcite nestaci je to kombinace vic faktoru material/prostredi/necistoty/cas a urcite i nejaky nepatrny bludny proudy - jak ale tohle nastane tak struktura ty trubky uz je tezce narusena ten material se rozpada doslova na prach - videl sem brzdovy prasatko na 3 roky stary oktavce uplne na popel a na druhy strane jak novy

3 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 08:48 | Nahoru | #22
sůl je kurva,o tom žádná.

ale za polovinu může materiál-přesně takhle mi "hnily" liťáky na autě-byly to originály a auto bylo italské.

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 09:47 | Nahoru | #23
CO TO JE!?!?! Koukám teda jako blázen.
Sůl tohle neudělá, to je blbost. Tam je to pozvolnější. Špatnej matroš použitej při výrobě. Tohle bych ale čekal spíš u Číňana, než u podobné voňavky.
Pošli fotky přímo do Ducati a zeptej se jich. Ať vidí plody svojí práce kuwa!!

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 11:23 | Nahoru | #24

Dolph-cz píše: sůl je kurva,o tom žádná.

ale za polovinu může materiál-přesně takhle mi "hnily" liťáky na autě-byly to originály a auto bylo italské.


...dtto, jen s tím rozdílem, že moje bylo japonský

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 11:29 | Nahoru | #25
Může za to nejspíš:
A) Poškození povrchu (eloxu) od kamínků
B) Vliv vhkosti slaného luftu u moře
C) Špatný materiál(pochybuju)
D) Špatně ošetřený materiál před eloxem (znečistěná lázeň)
E) První jarní projížďka na mokru, odstřikující sůl(u nás sůl s močovinou) od aut do poškozených míst eloxu
F) Očista vidlí nevhodným přípravkem
8) Zimování ve vlhké místnosti s kolísáním teplot

Hliníkové slitiny jsou dost háklivý na chemii, vlhkost a vlivy prostředí, proto by se třeba neměly na hliníkové třmeny (součásti) aplikovat mědené pasty kdy v zimním období a záčatku jara je na silnicích postřik soli(močoviny) a reakce mědi, hliníku a slaného prostředí s vlhkostí vytvoří el. napětí a to korozi hliníku hodně urychluje...

Naposledy editováno 03.12.2013 11:32:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 11:31 | Nahoru | #26

Dolph-cz píše: sůl je kurva,o tom žádná.

ale za polovinu může materiál-přesně takhle mi "hnily" liťáky na autě-byly to originály a auto bylo italské.



Nestříkali ti v pneuservisu náboje měděnou vazelínou ve spreji??? Nejlepší je ty náboje vzít obyč grafitovou vazelínou...

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 12:21 | Nahoru | #27

Dolph-cz píše: sůl je kurva,o tom žádná.

ale za polovinu může materiál-přesně takhle mi "hnily" liťáky na autě-byly to originály a auto bylo italské.



Jo ale to dělá i na Passatu...

1 reakcí na tento příspěvek Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 12:57 | Nahoru | #28
Pánové, pokud má někdo zájem dozvědět se vše o mezikrystalické korozi a korozním praskání, najdete to na stránkách Vysoké školy chemickotechnologické, Ústavu koroze kovů a korozního inženýrství ZDE od strany 32. Mám to v jedné tlusté knize a docela jsem si oddychl, že je to i na netu, a tudíž to nemusím vysvětlovat . Co se týká konzervace takto napadených míst, asi nemá význam to probírat, jelikož v knize popisované metody lepení, tmelení se používají, pokud se předmět nebude dále používat, využití plazmatických systémů a laserové technologie u nás asi nehrozí. Metodou vhodnou pro další používání je vybroušení a vyvaření, za předpokladu, že je přesně známo složení slitiny (laboratorně zjištěno). Asi tak

Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 13:20 | Nahoru | #29
ta vidle je podle mne na hrane pouzitelnosti - ted bych vubec nebral ohled na vzhled sundal to a poradne se do tech mist oprel dratakem ve flexe aby to orvalo vsechny ty strupy - a potom zahladit lamelakem na cisty kov - podle toho kolik zbyde se da uvazovat o dalsim pouziti - kdyz bude ohnilej okraj kde je gufero tak to asi tragedie nebude ale pokud to zabiha nekam k brejlim je zle - krasavice z toho uz ale stejne nebude - kazdopadne tohle se siri jak rakovina pokud se toho mechanicky nezbavis tak to nezastavis -a chci videt fotku co vsechno zbyde po tom drataku

(reakce na) Co s tím? vidle se loupou jak perník

3.12.2013 v 13:30 | Nahoru | #30
bromep> Super čtení, jdu to si to vytisknout.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
Ducati 748 vyplatí se Ducati 748 motokuba 6 29.1.2022 v 11:20 HornisGSX
Je to se servisem Ducati tak vazne? [1, 2] Ducati 748 DN 52 6.11.2020 v 18:38 Figi25
Tečie spojková pumpa počas jazdy, p... Ducati 748 motosnv2 22 26.5.2019 v 23:39 xstep26
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner


TOPlist