bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Zdarec,
chystám se dělat spojku a popravdě jsem nenašel vlákno, kde by někdo popisoval "nástrahy" :)

Spojka mi bere až na konci, ale to není nic proti ničemu. Při zvedání na zadní dojde k masivnímu prokluzu a de facto není možno motku zvednout. Prokluz jsem začal vnímat i při razantním startu. Na konci spojkovaní dojde k "cuku" a spojka je hlučná při zmáčknutí páčky na volnoběh. Proto ji budu muset rozdělat. Štelovat už není kam.. Pokud s tím máte někdo zkušenost, budu rád za rady..

(Transalp 650 r.v.2004)

Dík TM

EDIT: Během diskuze se probralo více než spojka. Ve vláknech je info o brzdách, oné spojce, tlumičích atd..


Naposledy editováno 09.01.2014 12:26:43
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

26.10.2013 v 08:58 | Nahoru | #61
Tomáš_7> Na oil se chystám jak nás to tu zapadá sněhem. Řekl bych,že mám tlumení v normě a to houpání jsem myslel jako noření při brždění. Vlastnost endur. Ne všechny motky to dělají a pokud by si jezdil jen na těch co se nenoří a pak sedl na Alpa nebo Tenerku nebo Afru, tak je to pro člověka nezvyk.. Ale na svým ten oil udělám už z principu..
Např. švára, když sundá z hl. stojanu Alpa, tak mu sedne předek opravdu markantně. To mě se neděje.. V jeho případě není pochyb, že to chce servis.
Píšeš o pancéřkách. Myslím, že investice je to v mém případě spíše sporadická. Jakš takš je to designově hezčí, pevnější páčka a vydrží více, ale důvod, proč by mělo dojít k něčemu významnému u takového Alpa mi uniká..?.. Neber to, že ti je haním. Spíše je osobně považuju za dobrou investici někde na SS na okruh nebo TT

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

26.10.2013 v 11:12 | Nahoru | #62
Guma je pružný materiál a při stisknutí páčky absorbuje tlak mimo brzd i ta hadice, pancéřová hadička tlak nevstřebává, ale všechen tlak jde dolu do brzdy, nejen, že tlak na brždění stačí vyvinout menší, ale brzdy jdou taky líp dávkovat

Jinak pokud se alp nehoupe, ale potápí tak pak jsou na vině spíš pružiny, já chodím na doraz jen když nečumím a trefím na louce nějakej kráter, jinak se to s mejma 80 kilama nepotopí na silnici, ani když tu brzdu zamáčknu fest :D

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

26.10.2013 v 16:22 | Nahoru | #63
já dal na afriku progresy na předek a na silnici to moc velký rozdíl není, ale v terénu to e znát

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

16.12.2013 v 20:26 | Nahoru | #64

hobr píše: Zvedej dál na zadní a spojku neřeš. Pak vyměníš celý motor a bude to OK.


jj pan hobr rád štárá do vosyho hnizda bosou nohou

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2014 v 18:22 | Nahoru | #65
Sice asi pozdě, četl jsem půl stránky.

Docházelo k prokluzu spojky při přeřazení na další kvalt při plným plynu. Pomáhalo jedině mírně ubrat plyn, tím se opět spojka sepla a poté zas bylo možné akcelerovat. Při rozborce se vyměnili pružiny a problém odezněl.

postimg.org/image/67a8nz7pp/][img]http://s30.postimg.org/67a8nz7pp/2011_03_01_UT_0003.jpg[/img postimg.org/image/tk8a6hnt9/][img]http://s30.postimg.org/tk8a6hnt9/2011_03_01_UT_0004.jpg[/img

Edit. Plechy i lamely byly rozměrově OK, ač plechy měli duhové zbarvení. Pružiny byly mám vzato mimo toleranci.

Naposledy editováno 08.01.2014 18:24:20

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

9.1.2014 v 12:23 | Nahoru | #66
-LOTR-> Pozdě není. Jsem v bodě odstrojování a díly na lak. Spojka je další fáze, hned po vidlích. (oil)
Napsal si to v první větě. Mám to obdobně. Jedná se o plný zátah, běžně na couračku to nelze zaznamenat. Ale při roztáčení kvaltů, je vždy "nahoře" prokluz.. Někdy delší.. Jsem zvědav, až to rozdělám. Ale za fotky díky..

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

10.2.2014 v 13:04 | Nahoru | #67
INFO K BRZDÁM: na pravé straně jeden pístek nefunkční a tlačil jen druhý. Na levé straně nešel jeden vůbec a druhý se skoro nehýbal. Takže jsem brzdil na jeden pístek. Vše rozebráno, vyčištěno a dáno dohromady. Pístky chodí perfektně. V sobotu bylo hezky, tak jsem to projel. Předek se zakusuje parádně. Brzdný účinek je o 100% větší. Zadní píst jsem rozdělala jen z povinnosti a taky žádná hitparáda, ale šel. Teď brzdí na drb a kolo jde smykem bez většího tlačení na páku. Předtím jsem šlapal fest.. Takže to nelze než doporučit. Rozdělat a vyčistit, je to hned..
----
(spojku jsem zatím nedělal a oil v tlumičích budu dělat tento týden)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

7.1.2015 v 14:53 | Nahoru | #68
Ahojte,

teraz v chladnom počasí mi tiež začala preklzovať spojka vo vyšších otáčkach.

ThomsonMotorson - ako si vyriešil tvoj problém ty?

Myslíte že mi bude stačiť iba povoliť lanko pri motore? Alebo to rovno rozoberiem a zmeriam plechy, lamely aj pružiny a uvidím ako sú na tom?

Ešte ma napadá, ako je to potom s tesniním, použili ste pôvodné, alebo ste kupovali nové?

Ďakujem

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

8.1.2015 v 18:15 | Nahoru | #69
Slajo> ahojky, už jsem ti odepsal ve zprávě.. (nedošlo mi upozornění na mail..)

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

11.1.2015 v 09:11 | Nahoru | #70

-LOTR- píše: Sice asi pozdě, četl jsem půl stránky.

Docházelo k prokluzu spojky při přeřazení na další kvalt při plným plynu. Pomáhalo jedině mírně ubrat plyn, tím se opět spojka sepla a poté zas bylo možné akcelerovat. Při rozborce se vyměnili pružiny a problém odezněl.

postimg.org/image/67a8nz7pp/][img]http://s30.postimg.org/67a8nz7pp/2011_03_01_UT_0003.jpg[/img postimg.org/image/tk8a6hnt9/][img]http://s30.postimg.org/tk8a6hnt9/2011_03_01_UT_0004.jpg[/img

Edit. Plechy i lamely byly rozměrově OK, ač plechy měli duhové zbarvení. Pružiny byly mám vzato mimo toleranci.



Čau, ta matka uprostřed koše má levý nebo pravý závit? Dík

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

31.5.2015 v 14:13 | Nahoru | #71
Ahoj asi trochu pozdě ale doplním protože jsem to teď řešil. Matka uprostřed je normální pravotočivá šroubovákem se musí narovnat hrana (Ale matka je hodně utažená aspoň v mém případě jeden stál celou svou vahou na brzdě a druhý to povolil pomocí dvoumetrové trubky). Asi trochu pozdě odpovídám ale doplním protože jsem to teď řešil.

Naposledy editováno 31.05.2015 14:13:43

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

26.1.2017 v 14:44 | Nahoru | #72
Již nějakou dobu neužívané téma, ale stejně se zde zkusím zeptat. Nemáte někdo informaci na jaký moment se mají utahovat šrouby na pružinách spojky? Pokusil jsme se si vyměnit spojku sám, všechno dobrý a při skládání mi popraskal přítlačný talíř. (ulámali se ty závity na šrouby). Šrouby ale zdaleka nebyli na krev a v servisní příručce jsem nikde nenašel, kolik se mají utahovat, jen, že se mají utahovat křížem, což jsem udělal.

Naposledy editováno 26.01.2017 22:05:11

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

6.3.2017 v 10:52 | Nahoru | #73
Ahoj,

prosím o radu s těsněním. Se spojkou se mi zdá je vše jasné, ale nikde jsem nenašel položku "těsnění víka spojky" nebo jak se to má jmenovat. Pokud hledám najdu je jen na Transalp 600 ale ne 650. Těsnění se nemění, není tam nebo je stejné s 600?

Děkuji za odpověď.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist