bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Zdarec,
chystám se dělat spojku a popravdě jsem nenašel vlákno, kde by někdo popisoval "nástrahy" :)

Spojka mi bere až na konci, ale to není nic proti ničemu. Při zvedání na zadní dojde k masivnímu prokluzu a de facto není možno motku zvednout. Prokluz jsem začal vnímat i při razantním startu. Na konci spojkovaní dojde k "cuku" a spojka je hlučná při zmáčknutí páčky na volnoběh. Proto ji budu muset rozdělat. Štelovat už není kam.. Pokud s tím máte někdo zkušenost, budu rád za rady..

(Transalp 650 r.v.2004)

Dík TM

EDIT: Během diskuze se probralo více než spojka. Ve vláknech je info o brzdách, oné spojce, tlumičích atd..


Naposledy editováno 09.01.2014 12:26:43

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 09:23 | Nahoru | #31
Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru??? Mít na páčce alespoň 1 cm vůli je nutnost, jinak může dojít k prokluzování i u "zdravé" spojky.

Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.

Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 10:56 | Nahoru | #32
K těm brzdám - určitě nové hadice, pokud je to takové gumové (dělá se to většinou po 10 ti letech u každé motorky). K tý spojce bych to určitě posuzoval jestli je zralá na výměnu podle toho kolik má nalítáno, já si myslím že u traňdáka to bude kolem +/- 60 tkm. A to doprovází i zvuky od spojky. Jinak si určitě někde stáhni servisní manuál (to je základ), je stejný pro afru i XL 600, 650 V.

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:20 | Nahoru | #33

vilemx píše: Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru??? Mít na páčce alespoň 1 cm vůli je nutnost, jinak může dojít k prokluzování i u "zdravé" spojky.

Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.

Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)



Buď zdráv Vile,
samozřejmě mám +- cm na páčce a dole u motoru je štelování na konci. Můžu pro legraci vymotat závit na druhou stranu, ale to se mi nechce zdát. Ted jsem to šel znovu kontrolovat a mám možnost dvou závitů. Pak je na konci. Ještě je tedy domotám. Přiznám se, že někdy je člověk blbej a dělá špatně stejnou věc pořád dokola. Chystám se to rozdělat jak nachumelí, jinak jezdím. Takže to nejspíš provedu opačně, než jsem chtěl. Prvně demotáge a pak kauf.. Uvidím co s tím bude..
Velice Ti děkuji za popis rozborky. Jsem si jist, že to poslouží nejen mě! Kluci před Tebou, už taky radili, takže to dohromady dává pěknej návod. Díky lidem jako jste Vy všeci, co umíte a chcete poradit, mají tyhle fóra vůbec smysl... Děkuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:25 | Nahoru | #34

cernda píše: K těm brzdám - určitě nové hadice, pokud je to takové gumové (dělá se to většinou po 10 ti letech u každé motorky). K tý spojce bych to určitě posuzoval jestli je zralá na výměnu podle toho kolik má nalítáno, já si myslím že u traňdáka to bude kolem +/- 60 tkm. A to doprovází i zvuky od spojky. Jinak si určitě někde stáhni servisní manuál (to je základ), je stejný pro afru i XL 600, 650 V.



Ahoj,
tu gumovost jsem odstranil odvzdušněním a výměnou brzd. kap. Řekl bych, že bude problém v deskách. Oni brzdí, ale bez síly to nejde. Oproti švárovi na jeho Alpu je to mizerné. U něj dávkuju páčku lehce a dvěma prsty. U sebe musím mnohem více mačkat. Potvrdil mi to i švára, když jsme se prohodili. Po tom manuálu mrknu, určitě bude i zde na m.cz. To, že je stejný pro A, 6OO a 650 jsem netušil. Děkuju i Tobě

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:35 | Nahoru | #35

ThomsonMotorson píše: Ahoj,
tu gumovost jsem odstranil odvzdušněním a výměnou brzd. kap. Řekl bych, že bude problém v deskách. Oni brzdí, ale bez síly to nejde. Oproti švárovi na jeho Alpu je to mizerné. U něj dávkuju páčku lehce a dvěma prsty. U sebe musím mnohem více mačkat. Potvrdil mi to i švára, když jsme se prohodili. Po tom manuálu mrknu, určitě bude i zde na m.cz. To, že je stejný pro A, 6OO a 650 jsem netušil. Děkuju i Tobě



Hadice se ma menit tusi a 2 roky, ale kdo to dela ze
Zmer si koutouce kolik maj sirku, ja jezdil asi do 3,2 a uz to nebylo ono.
Jinak prover jestli ti fachaj dobre tremeny , jestli se volne hybou.
+ jukni na koutouce jestli nejsou jak dlouhohrajici deska (drazky) to pak taky brzdi na pikacu. Treba goldfreny rady udelaj drazky jak stehno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:42 | Nahoru | #36
gugo> Ten interval hadic mě zarazil. Nikoho neznám, kdo by to kdy dělal, dokud nemá tech. problém..

Kotouče mají být fungl i tak vypadají, ale mají 4mm a zadek má 5mm. Ten je očividně původní.. Nejsou stažený, ty předky?

Třmeny jsou ok, prošel jsem jako první. Dokonce se všemožně vyklou, ale to patrně mají.. ne..

Jaký jezdíš desky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 19:53 | Nahoru | #37
ThomsonMotorson> Po vsech ruznych pokusech , hlavne nebrat goldfren S3 smes, koutouce sezrany za 10 tkm .
Pouzivam EBC mekkou smes pro offroad. Nebo EBC standard

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:56 | Nahoru | #38
gugo> dík za info k deskám! Mrknu se po nich. Kamoš mi doporučoval Nissiny, ale má Stromka 650. Prej mu brzdí perfektně. Já měl vždy desky-brzdy ok, tak to řeším nově..

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 19:58 | Nahoru | #39
Nissiny jsou asi urcite OK, protoze je honda dava defaultne pokud vim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

23.10.2013 v 23:04 | Nahoru | #40

gugo píše: Hadice se ma menit tusi a 2 roky, ale kdo to dela ze
....



Takovej nesmysl... 2 roky je teoretický interval výměny brzdovky - kapaliny, ne hadice. Prakticky vydrží snad vždy násobek. Hadice dá vždy alespoň 10 let, pokud ji o něco neprodřeš. Na mnohých strojích funguje i přes 20 let bez degradace.

Naposledy editováno 23.10.2013 23:05:21

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 07:22 | Nahoru | #41
Deadman> Nerikam ze to delam, rikam ze jsem to nekde cetl. Ovsem 20 let na gumovou brzdovou hadici je opravdu hodne.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 17:03 | Nahoru | #42
Já zase někde četl, že Země je placatá a že dárky nosí Ježíšek...

Naposledy editováno 24.10.2013 17:03:55

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 17:35 | Nahoru | #43

Woohp píše: Já zase někde četl, že Země je placatá a že dárky nosí Ježíšek...


..šak diť jo, ne..?

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 17:36 | Nahoru | #44
gugo> No, brzdy na Alpu jsou Nissin. Desky patrně origo taky. Nezjišťoval si, kolik má novej kotouč mm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 17:40 | Nahoru | #45

vilemx píše: Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru???


Tak jsem to teď ladil, ale je nadoraz. Takže spojka o poslední dva závity štelovat nejde, pouze uvolní lanko..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 17:57 | Nahoru | #46

ThomsonMotorson píše: Tak jsem to teď ladil, ale je nadoraz. Takže spojka o poslední dva závity štelovat nejde, pouze uvolní lanko..



Té větě vůbec nerozumím. Jediné, co lze na spojce štelovat, je právě. uvolnění lanka!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 18:25 | Nahoru | #47

Woohp píše: Já zase někde četl, že Země je placatá a že dárky nosí Ježíšek...



A hele Pat, ked mas Mata, uz si reklamoval retez ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 19:33 | Nahoru | #48
gugo> Jojo už je v reklamaci, zanedlouho napíšu recenzi.

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 19:41 | Nahoru | #49

vilemx píše: Té větě vůbec nerozumím. Jediné, co lze na spojce štelovat, je právě. uvolnění lanka!


No. A když už není kam uvolňovat důle u motůra, tak už končí štelování ne.. Je to konec. Spojka je "spojená" a klouže (při silném zátahu motůra) a není kam ji posunout. Lanko už ji nedrží.. Chápeš?

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 19:43 | Nahoru | #50
Woohp>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 19:50 | Nahoru | #51

gugo píše: Hadice se ma menit tusi a 2 roky, ale kdo to dela ze
Zmer si koutouce kolik maj sirku, ja jezdil asi do 3,2 a uz to nebylo ono.
Jinak prover jestli ti fachaj dobre tremeny , jestli se volne hybou.
+ jukni na koutouce jestli nejsou jak dlouhohrajici deska (drazky) to pak taky brzdi na pikacu. Treba goldfreny rady udelaj drazky jak stehno.



Koukam že Ferda mravenec (alias Gugo)prace všeho druhu, zase valí klíny do hlav motorkářům né tak zdatných v servisních pracech. Gugo tak to bych chtěl vidět tu literaturu, ve které jsi tento grc vyčetl (Gugo nemůžeš věřit všemu co si přečteš ve čtyřlístku). Ono se taky může stát že zanedlouho se tady dočteme že co 3 roky se mění rám a klikový hřídel co 2 roky diskz a šavle a co rok zadní kyvka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 20:11 | Nahoru | #52

Gurubash píše: Koukam že Ferda mravenec (alias Gugo)prace všeho druhu, zase valí klíny do hlav motorkářům né tak zdatných v servisních pracech. Gugo tak to bych chtěl vidět tu literaturu, ve které jsi tento grc vyčetl (Gugo nemůžeš věřit všemu co si přečteš ve čtyřlístku). Ono se taky může stát že zanedlouho se tady dočteme že co 3 roky se mění rám a klikový hřídel co 2 roky diskz a šavle a co rok zadní kyvka



Silacky reci od nekoho kdo si koupi volitanou vranu nalakovanou peknym lakem , necha si brousit napinak flexou a neni schopen si motku zkontrolovat a zustane viset v IT s tekoucim guferem, nefunkcnim reglerem a buh vi cim jeste, me fakt netankujou.
I kdyby me opravdu netrha zily rict ze jsem se spletl, je to fakt mozny, tech manualu k motorkam jsem precetl furu a fakt si je vsechny nepamatuju.

Jsem rad, ze se projevilo ze Pat a Mat chodi spolecne. Tak co hosove trochu teplo ne ?

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 20:23 | Nahoru | #53
gugo> Tak jasné, to musí být, tradice víš jak kámoši jsme, ale tak na tebe nemáme viz..
FishX3> NJn tak prijed zakalime -> klasika....zas chlast, jen jiná záminka -> Zakalime rozetu..
málem jsem se potrhal smíchy, mistr gugo je nejen expert na všechny druhy motorek, ale i na mezilidské vztahy a dvojsmysly

Naposledy editováno 24.10.2013 20:24:16

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 20:27 | Nahoru | #54
FYI pro rejpaly , ano 4 roky jsou 2x tolik nez jsem tvrdil toz uz jsem starej a hovno si pamatuju.
Kdyby si to chtel nekdo najit tak je to v servisnim manualu k YBR125 sekce 3-2

Remark:
Replace brake fluid
1.If disassembling brake master cylinder or long pincers cylinder,the brake fluid must be replaced.Check the
under normal conditionand refill if necessary.
2.The oil seal of brake master cylinder or long pincers cylinder must be replaced every two years.
3.The brake hose must be replaced every 4 years or immediately if any crack or damage is found.

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

24.10.2013 v 23:16 | Nahoru | #55
Podle servisního manuálu pro CB400/450 je jediným důvodem pro výměnu brzdové hadice její mechanické poškození nebo viditelné praskliny (steření). Mám ji tam origo už 28 let a pořád je bez známek degradace. Zřejmě je to japonská hadice z poctivého materiálu.
Čínské díly YBR125 můžou mít výrobcem specifikovanou krátkou životnost, to se u výrobku zaměřeného na cenu s ničím nevylučuje.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2013 v 23:19 | Nahoru | #56
http://www.motorkari...y-stahnout&scr=0 tento človíček ho má, přišlo mi to jako nejlepší co se k tý motorce dá sehnat (v dnešní době google překladače). Ach jo.. jak jsem se rád v alpíkovi šťoural.. :)
Jinak třeba kotouče, desky, možná asi tu spojku bych bral jako spotřebák u týhle cestovní motorky, asi i u jiný. Já s organikou goldfren sem byl spokojenej (se sintrem to píská jako liazka). Poptával sem u nich i pancéřky, ale byla to celkem pálka.. na GSo jsem udělal velký nákup tady.. Můžeš si k ježíškovi z placaté země nechat poslat veliký balííík :) http://www.wemoto.c...1_v2_transalp/00-02/ teda nevim jestli sem můžu dávat takto odkaz, ale asi jo. Spíš bych to bral jako doporučení, určo o tom každý ví (ty jo proč maji v dílech ventily??? předpokládám že tam sou líní lést i servisáci). Spojka je cena uplně v klidu.. navíc takový pohodový přístup k té spojce.. ach jo :)
Jinak k těm hadicím, 2 roky je serviska výměny brzdovky (takže 10 let je u nás naprosto běžné) a ty hadice gumový by se prý měly měnit po 10 ti letech, jelikož to začne gumovatět (vezmeme v potaz, že všechen spotřebák máš už vyměněný nebo v rámci mír a váh - desky, kotouče. No já si koupil hadice před dvěma rokama na GS, ale mám je pořád v krabici, brzdí to hůř a hůř, ale zatim dobrý, prý není ani problém, že to nebrzdí, ale že dochází vevnitř unvitř tý hadice k tvorbě jakoby kapes, který potom fungujou jako membrány a dokážou po zabrždení se zaháknout a brzdit jakoby dál, aniž bys chtěl.. tak to odkouří desky.. a tak.. No znám jen jednoho člověka kterýmu se to stalo.. ale na zadní, tak asi v pohodě (kdo ví jestli to nebylo ABS)..

Edit: jo a pokud budeš něco objednávat, tak ber i podložku pod výpušťák chladící kapaliny k pumpě

Edit: vodní pumpě..

Naposledy editováno 24.10.2013 23:22:32

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2013 v 23:37 | Nahoru | #57
No a když jsem se rozepsal, tak ještě téma samo pro sebe jsou přední vidle.. Já do nich koupil před rozebráním progresy od TT.. no bylo to teda po tom sice super, ale když sem to sundal a vypustil "olej", tak v jednom bylo míň a nahoře byl povolenej takovej ten šroub, takže si myslím, že díky tomu fungoval tak 1 a půl tlumiče.. Nicméně, jsem měl asi nejdřív tlumiče bez pořizování progresů a zkusit jak to funguje po regeneraci :)
Ale tak každý má svůj přístup.. Nicméně si myslím, že je výhoda mít garáž, rozhodit to zkouknout to a až pak teprve investovat do kravin, protože ta motorka je už v originálu hodně dobrá a ty prachy by měly spíš skončit v nádrži.. hmm nebo taky ještě ložisko do krku.. taky udělá hodně.. ale neni to žádná silnička a hlavně aby to jelo :)
je mi uplně jasný jak dáváš TA kouř.. taky sem mu dával, člověk se z toho litra rozmazlí.. o to zábavnější to je pak na TA.. :) tak snad vše..

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

25.10.2013 v 08:17 | Nahoru | #58

cernda píše: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=115556&act=manualy-stahnout&scr=0 tento človíček ho má, přišlo mi to jako nejlepší co se k tý motorce dá sehnat (v dnešní době google překladače). Ach jo.. jak jsem se rád v alpíkovi šťoural.. :)
Jinak třeba kotouče, desky, možná asi tu spojku bych bral jako spotřebák u týhle cestovní motorky, asi i u jiný. Já s organikou goldfren sem byl spokojenej (se sintrem to píská jako liazka). Poptával sem u nich i pancéřky, ale byla to celkem pálka.. na GSo jsem udělal velký nákup tady.. Můžeš si k ježíškovi z placaté země nechat poslat veliký balííík :) http://www.wemoto.c...1_v2_transalp/00-02/ teda nevim jestli sem můžu dávat takto odkaz, ale asi jo. Spíš bych to bral jako doporučení, určo o tom každý ví (ty jo proč maji v dílech ventily??? předpokládám že tam sou líní lést i servisáci). Spojka je cena uplně v klidu.. navíc takový pohodový přístup k té spojce.. ach jo :)
Jinak k těm hadicím, 2 roky je serviska výměny brzdovky (takže 10 let je u nás naprosto běžné) a ty hadice gumový by se prý měly měnit po 10 ti letech, jelikož to začne gumovatět (vezmeme v potaz, že všechen spotřebák máš už vyměněný nebo v rámci mír a váh - desky, kotouče. No já si koupil hadice před dvěma rokama na GS, ale mám je pořád v krabici, brzdí to hůř a hůř, ale zatim dobrý, prý není ani problém, že to nebrzdí, ale že dochází vevnitř unvitř tý hadice k tvorbě jakoby kapes, který potom fungujou jako membrány a dokážou po zabrždení se zaháknout a brzdit jakoby dál, aniž bys chtěl.. tak to odkouří desky.. a tak.. No znám jen jednoho člověka kterýmu se to stalo.. ale na zadní, tak asi v pohodě (kdo ví jestli to nebylo ABS)..

Edit: jo a pokud budeš něco objednávat, tak ber i podložku pod výpušťák chladící kapaliny k pumpě

Edit: vodní pumpě..



Pískání desek je děs. Pamatuju, že mi to dělalo na XJ900 a někdy jsem se styděl brzdit ! Ale s největší pravděpodobností ty desky z jara budu řešit. Jak už jsem psal, gumovost zapříčinil vzduch v systému a tvrdost páčky jsem dosáhl odvzdušněním a výměnou kapaliny. S tím problém nemám. Jde o ten brzdný účinek. Kotouče jsou patrně nové. Vypadají tak, ale sílu mají 4mm a zadek, ten je starej a má 5mm. Na předkách je znatelné leštění, tak mám podezření, že se jedná o stažené. Zatím mi nikdo nepotrvdil sílu nových, zda je to oněch 5mm.
Výměna brzdovky je banální a rychlá záležitost. Není od věci vždy v zimě "promačkat" ze dvě nádržky systémem a celkově tak vyloučit tvorbu bublinek..
Pumpu se nechystám dělat, ale díky za info. Celkově s Tebou souhlasím, že na Alpu se dá příjemně cokoliv měnit. Snad jen svíčky mají v předu horší přístup.
Ty www znám, už mi je někdo psal. Jen mě zarazilo, když dává Honda origo desky a brzdy Nissin, proč tam jsou Brenta a EBC? Jde o náhrady od jiných výrobců?

(reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

25.10.2013 v 08:38 | Nahoru | #59

cernda píše: No a když jsem se rozepsal, tak ještě téma samo pro sebe jsou přední vidle.. Já do nich koupil před rozebráním progresy od TT.. no bylo to teda po tom sice super, ale když sem to sundal a vypustil "olej", tak v jednom bylo míň a nahoře byl povolenej takovej ten šroub, takže si myslím, že díky tomu fungoval tak 1 a půl tlumiče.. Nicméně, jsem měl asi nejdřív tlumiče bez pořizování progresů a zkusit jak to funguje po regeneraci :)
Ale tak každý má svůj přístup.. Nicméně si myslím, že je výhoda mít garáž, rozhodit to zkouknout to a až pak teprve investovat do kravin, protože ta motorka je už v originálu hodně dobrá a ty prachy by měly spíš skončit v nádrži.. hmm nebo taky ještě ložisko do krku.. taky udělá hodně.. ale neni to žádná silnička a hlavně aby to jelo :)
je mi uplně jasný jak dáváš TA kouř.. taky sem mu dával, člověk se z toho litra rozmazlí.. o to zábavnější to je pak na TA.. :) tak snad vše..


Přední vidle budu dělat v zimě. Zvažuju progresy.. Méně se noří předek a zvedne se o cca 20mm na předku. Osobně jsem si na to noření musel zvyknout a prvních 500km jsem byl pomalej do zatáček, protože jsem necítil práci předku. U Varadera byl pocit s toho co dělá předek jasný. Dnes jsem si zvykl a často si užívám to houpání Protože oproti Alpu se Varan nezhoupl vůbec. Ale to neber jako porovnání motorek, ale pocitů a poznatků z jízdy.. Chystám se i na ložisko řízení, protože má "přechod" v jedné poloze. Ovšem nejde o nic závažného. Pustit řiditka a projet zatáčku v náklonu jde na obě strany. Motorka nikam netáhne a řízení je čisté..
Garáge mám. V 38letech jsem si splnil sen. Koupě domu s pozemkem a velkou garáží s dílnou. Vždy jsem dělal opravy u chaty nebo u šváry v garáge, kde jsme se pomalu neotočili. On má Jawku350, ele. koloběžku a Alpa 650. Já se tam loni nasáčkoval na podzim s Varanem1000, scootem50 a pomalu nebylo kam se vrtnout. Ale nemělo to vadu, protože to byl dobrej relax. Dneska mám v garáge Stadiona, Jawu, scoota, Alpa a kotel. Což znamená, že dílna spojená s garáží mám 21st. Ideálně si dělám a nic mě netlačí.. Momentálně jsem vyhodil 4kolku do přístavku, protože v garága mám 6sudů s kvasem a díky teplu je to rychlejší

Poslední věty mě rozesmáli, protože víš o čem mluvíš. Kouř mu už nedávám, protože bych ho uhnal. Není to litr. Už jsem si zašlápl ego do bahna a neujíždím otravným blbečkům, co ti s autem leští zadní bltník ve 120ti na státovce. U Varana to šlo, u Alpa uhnu, protože 160 tam má kde kdo raz dva a mě je tý motorky líto. Kdybych se chtěl honit, nejdu do endura. A že je s Alpem zábava? To kua je a jen velice nerad, ale musím přiznat, že větší než z Varanem. Mám namysli město a cukačky. Na dálky je Varan Král a Alpa strčí do kapsy po všech stránkách. Potažmo, když jezdíme se ženou oba. To je Alpík jen na kochačku a nebo ho držet lehce v točkách a vyprašovat mezi 110 a 130ti.. Víc je to nesmysl. Dokonce jsem se tak namlsal, že zvažuju koupit starý levný XT600 a dát ho dohromady na lítačku. Ale to už jsem hodně odbočil od spojky
Díky za příspěvky

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

25.10.2013 v 12:53 | Nahoru | #60
Pokud se vidle houpou tak bych spíš řešil výměnu oleje, pružiny jsou jen buď měkčí nebo progresi o něco tvrdší a lepší na ovládání hlavně v terénu (na silnici nemaj význam pokud nemáš přes 100 kilo a alp se při brždění nepotápí pod silnici), samozřejmě i pružiny můžou bejt unavený, ale stává se to méně často než olej

Jinak hadice každý dva roky neměň, to jdi radši někam na dobrý oběd...nicméně doporučuju pancéřový, investice to není zlá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist