globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nefunkční náhon tachometru
7.10.2013 v 16:14
Zdravím, mám dotaz, na této jawě mi nefunguje tachometr - náhon je v pořádku, netočí se unašeč, lanko se v něm neprotáčí. Už jednou s tímto byl problém, v servisu při GO motoru toto opravili, vydrželo to 2000km a problém se opakuje. Tuší někdo kde je závada?

Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 19:57 | Nahoru | #1
Nejspíš přímo v motoru, tedy přesněji v převodovce, kde je náhon na lanko . Bez půlení neopravitelné. Pokud jsi to najel třeba během půl roku od generálky, dal bych jim to tam zpátky na opravu. Je to závada jejich práce.

1 reakcí na tento příspěvek Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 19:57 | Nahoru | #2
Náhon stoji cca 130Kč. Dělají se plastové nebo ocelové. Ocelové déle vydrží. Výměna trvá minutu i s umytím rukou.. Koupil jsem jednou nějaké z bílého palstu a to fakt vydrželo měsíc.. I po výměně. Pak jsem sehnal nějaké z černého plastu a to už drží 8 let.

Naposledy editováno 07.10.2013 20:02:13

(reakce na) Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 20:06 | Nahoru | #3
Napsal jsem nepřesně nadpis, samotný náhon je v pořádku, to jsem ověřoval. Šlo mi spíš o to jestli se může něco pokazit na tom převodu který je pod spojkou nebo jestli je problém v převodovce a neobejdu se bez půlení motoru, jak píše Bimbam. Každopádně tam zavolám, motor je 6 týdnů po GO, díky za odpověď i když zrovna toto jsem nechtěl slyšet.

Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 20:11 | Nahoru | #4
Tak z převodovky to je hnané ocelovou hřídelí, pochybuju, že by se ochodila.. Spíše jen vadný ten plastový náhon, kvalita dneska fakt nestojí za nic..

1 reakcí na tento příspěvek Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 20:56 | Nahoru | #5
Pravděpodobně budeš mít ometený ten plastový pastorek k náhonu, nebo se v něm střihnul kolíček. Motor se půlit nemusí, je k tomu přístup po shození víka spojky, ale koš musí dolů. Pak se to nechá vytáhnout a zkontrolovat. Jestli je to ale jen 6 týdnů od opravy, tak by ti to měli opravit zdarma, teda jestli to měnili.

(reakce na) Nefunkční náhon tachometru

7.10.2013 v 23:26 | Nahoru | #6
Uvidíme, zavolám do servisu, příp. sundám spojku a snad tam něco najdu

Naposledy editováno 07.10.2013 23:34:41

Nefunkční náhon tachometru

12.10.2013 v 20:09 | Nahoru | #7
Tak je to vyřešené - problém byl v pojistném kroužku na tom pastorku (mj. kupodivu ještě kovový), popravdě mě docela nasralo že kvůli takové kravině musím rozdělávat pomalu půl motoru ale snad na nějakou dobu vyřešeno.

Nefunkční náhon tachometru

12.7.2017 v 10:58 | Nahoru | #8
Zdravím, mám také problém s tachometrem. Objevilo se to znenadání. Problém byl v tom, že tacho při zrychlování najíždělo pomalu. Od oka, jel jsem, zrychlil na 60 km/h a tacho bylo teprve někde na 30 km/h a dál už ani nešlo. A nešlo ani zpátky, zaseklo se na nějaké rychlosti a nepadalo dolů. Když jsem zrychloval dál, třeba na 120 km/h, tacho jelo jak pos*aný nahoru na nějakých třeba 70 km/h a tam zůstalo viset. Když jsem zastavil na křižovatce, tacho viselo na 120. Potom, bez toho aniž bych něco dělal, spadlo okamžitě třeba na 40 a tam zase zůstalo viset. Štve mě to nejen z důvodu, že nevím, kolik jedu, jen od oka, ale taky, že mi to nenačítá nájezd. V momentě, kdy tacho visí, tak ani nenačítá kilometry.

Demontoval jsem tedy budík. podíval se na čtyřhran na lanku a ten je v pohodě, a lehce mastný. Nastartoval jsem moto na stojanu a zkusil řadit jednotlivé kvalty a sledoval jak náhon pracuje. Točí se úměrně k otáčkám motoru a když jsem jej stiskl mezi prsty, protáčel se dál, nic nevynechalo, takže bych to na závadu ve vývodu z motoru neviděl. Vzal jsem si tedy do parády budík, vypiloval jsem si z kulatiny čtyřhran, nasadil do aku vrtačky a zkusil ho protočit. Tacho ukazuje naprosto normálně, ručička padá zpátky do nuly. Pak jsem ale přišel na to, že když tím čtyřhranem jemně zatlačím do strany, tak to dělá přesně ten problém, najednou budík najíždí pomalu, nevrací se a zůstává viset. Navíc podměřuje. Chtěl jsem, že to vyřeším šalamounsky, a aby nedocházelo k tomuto problému, vyřeším to tak, aby byl čtyřhranm v budíku zasunut třeba jen 4 milimetry. Dal jsem tedy mezi lanko a budík distanční podložku, stáhl převlečnou matkou a problém zdál se být vyřešen. Na stojanu motorka ukazovala přesně, budík se normálně vracel, všechno ok. Poté vyjedu ven, ujedu 3 kilometry a ten samý problém. Najednou se budík nevrací, zůstává viset, podměřuje a nepočítá nájezd. Jsem už docela nas*anej, tak jestli mi někdo poradí, zdali může být problém v náhonu v motoru, anebo je prostě jen budík v mantru. Děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7

TOPlist