bmw_r1300gs_cartec





Téma: Gumy
20.9.2013 v 19:01
Nazdar braši!
Pomalu se blíží hnusnočas a bude prostor pro mudrování
Chtěl bych otevřít diskuzi na téma "pneumatiky na XV" Už se toho namluvilo a napsalo hodně, ale tady v tom našem fóru máme dobrou příležitost, protože všichni sedláme stejnou mašinu a tak by zkušenosti mohly být více vypovídající. Já osobně a vy všichni nejspíš taky řešíte při sjetých gumách otázku, zda koupit ty samé, nebo nějaké jiné, lepší? A který to jsou? Pneu jsou jednou z nejdůležitějších věcí na motorce, to si nemusíme vykládat a asi nikomu se nechce moc laborovat, ev. se spálit při výběru.
Tedy mé zkušenosti:
předek Metzeler ME 880 , nájezd 25000 km , známka 2 (jako ve škole) - opravdu dobrá, stabilní, nikdy žádnej problém při brždění, na vodě ... sundal jsem jí už pěkně vyskákanou, místy bez vzorku
zadek Metzeler ME 880 , nájezd 12000 km , 4 , na suchu celkem dobrý, ale na vodě nepoužitelný. Možná jsem měl smůlu na kus, ale už nikdy! Sundal jsem jí sjetou na 1 mm.
zadek Dunlop 404 ww , nájezd 15000 , 2 , velmi dobrá, stabilní na suchu, na vodě, při brždění - velká spokojenost, jen by mohly najet ještě o kousek víc Ale koupil jsem jí znovu, ta druhá má zatím 14500 něco ještě vydrží, ale né moc.
předek Dunlop 404 ww - zatím má stejně jako druhá zadní 14500, ale opotřebení se mi zdá být už značné, to co Metzeler nevydrží určite. Známkuji 2 , opravdu se s ní cítím bezpečně a jistě ať na suchu, nebo na vodě.

Osobně se mi moc nechce do Bridgestone ani do Pirelli. Chválu jsem slyšel na Continental a hlavně na Avon a Michelin Commander I i II. Ve výběru jsem omezený bílými boky

Tak se pochlubte svými zkušenostmi, na čem a jak jezdíte!

Připojuju tabulku s hodnocením pneu, ale tam jsou jak Wildstar, tak i Dragstar, VTX, ...





Naposledy editováno 20.09.2013 19:06:35

Gumy

8.2.2015 v 20:57 | Nahoru | #31
renned69> Já teda nevím,ale kvůli masírce si zadělávat zbytečně na problém?Nehledě na to že v případě nehody dnes pojišťovny v první řadě zjišťují rzměr pneu dle TP,takže pokud to nebudeš mít zapsané v TP neproplatí ti nic přestože třeba nehodu nezaviníš.Jízdní vlastnosti se ti určitě NEZLEPŠÍ,nejsme v Americe kde jedeš celej den rovně.Vím že je spousta garážovejch kutilů kteří si takto svoje stroje upravili a nebudou ti říkat že to stojí za h,,,o.Pokud budeš lítat jen po městě tak je to jedno pokud budeš cestovat tak bych podvozek nekurvil.Oni soudruzi v made in japan vědí co dělaj.Ustřihni si blatník a jezdi,to je můj názor.Na motorce budeš jezdit ty a né ty co jí budou očumovat.

Gumy

9.2.2015 v 21:52 | Nahoru | #32
Musim souhlasit, širší gumou získáš pouze opticky, jinak už budou následovat pouze ztráty praktické. Pokud se nad tím trochu zamyslíš, vzpomeneš na fyziku, přičteš změny v geometrii podvozku ... jen samé mínuy Já dával kdysi naopak užší gumu na GSX - místo 190 - 180ku. A změna byla opravdu znát k lepšímu. No ale jestli děláš stavbu, pak je to něco jiného, pak ano, čím širší, tím "lepší", ale už to není na ježdění

Gumy

13.4.2015 v 21:42 | Nahoru | #33
Tak jsem skutečně skončil u Michelin Commander II. Vím, že Dunlop je jistota, ale dostal jsem chuť okusit něco nového. Jsem na ně hodně zvědavej! Ale proč to píšu: když jsem si přijel do pneuservisu a nakládám kola do auta, něco se mi nezdálo a začal jsem študovat práci gumařů. Zadní kolo cajk, ale na předním se mi nezdál směr dezénu jak ho nazuli. Tak hledám šipku směru otáčení, otáčim kolo na jednu stranu, na druhou, oči si můžu vykoukat, cítím hroznou nejistotu ... až pak volám gumaře, který mi potvrdí, že ano, je to skutečně tak, zadní guma se otáčí hrotem šípu napřed, kdežto přední guma hrotem šípu nazad. viz. také na obrázku Tak to jsem viděl fakt poprvé




Gumy

11.10.2016 v 09:19 | Nahoru | #34
Zdar, všecí. Já letos koupil sadu Maxxis, bíle boky na celou moto a zadní už jako nové neměla zadní moc velkou hloubku a taky toho vydržela cca 6000km a je po smrti. Přední je stále jako nová. JJ laciné 2x placené. Jasla

Gumy

11.10.2016 v 10:29 | Nahoru | #35
Bílé boky mě chybí, proto ač je Michellin výbornej, příště jdu do Avon Cobra

Gumy

11.10.2016 v 11:06 | Nahoru | #36
Mašer.> Pánové...moto jsem koupil na BRIDGESTONE EXEDRA WW (bílé boky) a klouzaly jak ...

Dal jsem nové Dunlop D404 WW (bílé boky) a nemůžu si vynachválit - jo stály cca 3500,- a 4000,- ale stálo to za to. Obě jsou na víc než 50% - najeto zatím 10.000km a další sezonu dám jak nic (16-20.000 celkový nájezd)...takže se vyplatí investovat.

Gumy

11.10.2016 v 16:35 | Nahoru | #37

romahrnc píše: Mašer.> Pánové...moto jsem koupil na BRIDGESTONE EXEDRA WW (bílé boky) a klouzaly jak ...

Dal jsem nové Dunlop D404 WW (bílé boky) a nemůžu si vynachválit - jo stály cca 3500,- a 4000,- ale stálo to za to. Obě jsou na víc než 50% - najeto zatím 10.000km a další sezonu dám jak nic (16-20.000 celkový nájezd)...takže se vyplatí investovat.



Ahoj , dal jsi ty pancířky ?

Gumy

11.10.2016 v 16:52 | Nahoru | #38
Na dunlopkach sem najel 24 tis.

Gumy

11.10.2016 v 19:47 | Nahoru | #39
Já dal na D404 max 18 tisíc, ale to už byly bosý, tak normál 16 tisíc max. U jedný sady dokonce odešla přední dřív, než zadní v cca 12 tis.(pravda, měl jsem sezonu s trošku agresivnějším pojetím jízdy ). Ale co se týká jízdních vlastností, tak to nemaj chybu. Nicméně období strávené s Dunlopem už je za mnou a patří minulosti.

Gumy

11.10.2016 v 21:03 | Nahoru | #40
Babicka33> Představ si, že nedal ještě...mám to v plánu teďka přes zimu udělat včetně repase předních tlumičů - bude zábava na dlouhé zimní večery.

Gumy

11.10.2016 v 21:10 | Nahoru | #41
Mašer.> Martinem a proč teda měníš na Avony, když Dunlop byl v cajku?

Gumy

12.10.2016 v 16:17 | Nahoru | #42
Přišlo mi, že vydrží míň a míň (což by se dalo přičítat možná kvalitě, možná vývoji mého jezdeckého stylu ). Od Michellinu čekám víc a od Avonu taky. Michellin je pravda sice tvrdší guma, ale troufám si říct, že má stejně excelentní jízdní vlastnosti jako D404.

Naposledy editováno 12.10.2016 16:23:06

Gumy

19.10.2016 v 09:39 | Nahoru | #43
romahrnc> Tady je pěkný test těch Dunlopek http://www.testovan...p/d404_ww/index.html Asi do nich taky půjdu.

Gumy

19.10.2016 v 10:43 | Nahoru | #44

Mašer. píše: Bílé boky mě chybí, proto ač je Michellin výbornej, příště jdu do Avon Cobra


Nikde jsem nenašel běloboky od Avonu :(

Gumy

21.10.2016 v 14:46 | Nahoru | #45
Avon Cobra MT90-16(přední) a Avon Cobra AV72 zadní

Gumy

23.10.2016 v 17:19 | Nahoru | #46
Metzeler nikdy více, mám opět DUNLOP D404
http://www.motorkari.cz/tema/?t=190994

Gumy

23.10.2016 v 22:00 | Nahoru | #47
Přátelé,trochu rozvířím tuto vaši diskuzi myslím že při prudkostech kterými se víceméně pohybujete s vašimi autobusy je v podstatě jedno co obouváte.Zatáčky se musí jen na plotnu tzn rezerva veliká a po rovině za sucha jsou cca dnes všechny pryže kvalitativně skoro stejné.Bílé boky jsou samo in o tom žádná,ale to je vše.Každý tady bude hájit nějakou značku,ale ruku na srdce,na těchto strojích nikdo nejezdí na hraně.A i na rádoby nej pryži se může každý dostat do situace kdy pak řekne že ta guma stojí za, no jak to napsat ho.no.Já osobně jezdím rád jak dunlop tak metzeler a rozdíl nepoznám,přitom žádné poserproužky nemám tak nevím.Myslím že si spíš člověk vsugeruje když mu to někde ustřelí a má staženou prdel pak řeší jakou gumu aby motka byla přibitá.Změní pryže a jezdí,samo už více předvídá a předešlá situace se už neopakuje tak si řekne ta guma je super.Je to hrozně zavádějící,nikdo z nás nedokáže při našich schopnostech posoudit kvalitu a chování té které pryže.Jsou to jen naše laické a amatérské doměnky Možná Pepa Sršeň by to na těchto strojích posoudil,já se obávám že mi vejleťáci nikoli. No a teď mi to nandejte.

Gumy

24.10.2016 v 10:31 | Nahoru | #48
Takže můžeme toto vlákno uzavřít.
Děkujeme, trenére

Gumy

24.10.2016 v 21:41 | Nahoru | #49
gmc2001>
No když jsem sedlal R1píčo tak tam byl v gumách kurevskej rozdíl a pro mě byly jednoznačně nejlepší Michelinky s dvěma typy měkosti pneumatiky a neřešil jsem že najedu pouze 3000km na sadu narozdíl od 5000km na Dunlopkách který klouzali jen když ses na ně blbě podíval nedej bože přejel dělící čáru...
Každopádně rozdíl byl asi 1,5cm v poserproužku u kraje gumy.
Je fakt že jsem na wildovi jinou gumu než Dunlopku neměl ale popravdě nájezd Km moc neřeším jelikož narozdíl od spousty místních fajnšmekrů se rád svezu svižně a Dunlopky to snáší kupodivu dobře tak nemám důvod měnit.(možná tak motorku)

Naposledy editováno 24.10.2016 21:42:54

Gumy

25.10.2016 v 11:58 | Nahoru | #50
war22> Souhlas to je to oč tu běží u R1 tam opravdu na gumě záleží, na wilíkovi asi těžko někdo bude lítat přes dvě kila a brousit si kolena do špičky.

Gumy

25.10.2016 v 12:29 | Nahoru | #51
Po vejletu v alpach guma sjeta téměř na hranu plotny sedreny jezdím dunlopy

Gumy

25.10.2016 v 19:26 | Nahoru | #52
sody> tomu se ale říká znásilňování,neb jízda na doraz. předpokládám že tě v alpách neproháněl nějaký tavič na stopětadváce

Gumy

25.10.2016 v 19:48 | Nahoru | #53

gmc2001 píše: sody> tomu se ale říká znásilňování,neb jízda na doraz. předpokládám že tě v alpách neproháněl nějaký tavič na stopětadváce


Předpokládáš naprosto správně,proháněl ho novodobý mistr zatáček Číža

Gumy

26.10.2016 v 23:05 | Nahoru | #54
war22> no je pravda že jsem si všimnul že Péťa poslední dobou přidal na tempu oproti zvyklostem.Myslím že mu zachvilku přestane wilda stačit

Gumy

20.2.2017 v 17:57 | Nahoru | #55
Zdar, tak jsem objednal Michelin Comander ll a uvidím co vydrží a jak se budou chovat. Občas to dávám na plotnu a tak doufám že nedám tlamu. Sousedovi jsem objednal Dunlopku tak budem porovnávat. případné poznatky sdělím.

Gumy

20.2.2017 v 22:40 | Nahoru | #56
Zdarec, mám BRIDGESTONE aktuálně najeto cca 21800 a po loňských alpách musím měnit. Zadní má na levém boku mírné boule a přední je na pravé straně placatá. Vybírám pouze bílé boky, zatím se rozhoduji mezi Dunlop, Continental a Michelin. A je tu ještě jedna otázka, pneu TT (duše) nebo TL (bez duše)?
Dík

Gumy

20.2.2017 v 23:51 | Nahoru | #57
namot> S bílejma bokama můžeš ještě zvážit pneu Avon Cobra. Vzhledem k tomu, že jezdíš na drátěnejch kolech, tak potřebuješ duše, tedy pneu typu TT. Ovšem nic nebrání tomu, abys do gumy TL tu duši nacpal taky

Gumy

21.2.2017 v 09:49 | Nahoru | #58
Chlapy. Mám wildu z druhé ruky a nemám informaci o staří pneumatik. Existuje metoda, jak poznat vystárlou pneumatiku?? Hloubka vzoru je ok.

Gumy

21.2.2017 v 09:56 | Nahoru | #59
EdMorrell> stáří neřeším, jen je třeba prohlédnout jestli někde nepraská, zejména je náchylné místo na obvodu v místě kde je desén namáhán. Někde už tady byli fotky a dělala to i skoro zánovní guma

Gumy

21.2.2017 v 09:59 | Nahoru | #60
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nádrž Wildstar Yamaha XV 1600 WildStar čáslava 2 11.4.2024 v 17:58 ja1
Manual na yamaha xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar jurysek 11 9.2.2024 v 09:13 ZaFr
znak na nadrz xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar panbuhpupek 12 2.1.2024 v 19:29 LuckerD
Zadní stupačky spolujezdce, přední ... Yamaha XV 1600 WildStar LuckerD 4 2.1.2024 v 19:15 LuckerD
táhlo řazení Yamaha XV 1600 WildStar Anulu 2 13.9.2023 v 16:52 Anulu


TOPlist