Pomalu se blíží hnusnočas a bude prostor pro mudrování
Chtěl bych otevřít diskuzi na téma "pneumatiky na XV" Už se toho namluvilo a napsalo hodně, ale tady v tom našem fóru máme dobrou příležitost, protože všichni sedláme stejnou mašinu a tak by zkušenosti mohly být více vypovídající. Já osobně a vy všichni nejspíš taky řešíte při sjetých gumách otázku, zda koupit ty samé, nebo nějaké jiné, lepší? A který to jsou? Pneu jsou jednou z nejdůležitějších věcí na motorce, to si nemusíme vykládat a asi nikomu se nechce moc laborovat, ev. se spálit při výběru.
Tedy mé zkušenosti:
předek Metzeler ME 880 , nájezd 25000 km , známka 2 (jako ve škole) - opravdu dobrá, stabilní, nikdy žádnej problém při brždění, na vodě ... sundal jsem jí už pěkně vyskákanou, místy bez vzorku
zadek Metzeler ME 880 , nájezd 12000 km , 4 , na suchu celkem dobrý, ale na vodě nepoužitelný. Možná jsem měl smůlu na kus, ale už nikdy! Sundal jsem jí sjetou na 1 mm.
zadek Dunlop 404 ww , nájezd 15000 , 2 , velmi dobrá, stabilní na suchu, na vodě, při brždění - velká spokojenost, jen by mohly najet ještě o kousek víc Ale koupil jsem jí znovu, ta druhá má zatím 14500 něco ještě vydrží, ale né moc.
předek Dunlop 404 ww - zatím má stejně jako druhá zadní 14500, ale opotřebení se mi zdá být už značné, to co Metzeler nevydrží určite. Známkuji 2 , opravdu se s ní cítím bezpečně a jistě ať na suchu, nebo na vodě.
Osobně se mi moc nechce do Bridgestone ani do Pirelli. Chválu jsem slyšel na Continental a hlavně na Avon a Michelin Commander I i II. Ve výběru jsem omezený bílými boky
Tak se pochlubte svými zkušenostmi, na čem a jak jezdíte!
Připojuju tabulku s hodnocením pneu, ale tam jsou jak Wildstar, tak i Dragstar, VTX, ...
Naposledy editováno 20.09.2013 19:06:35
Když jsem na jaře 2011 koupil tuhle motorku, zadní kolo bylo osazeno Dunlopkou a přední byla Bridgestone ( ani nevím, jaké to byly tipy). Zadní kolo bylo už bez vzorku, ale nebylo to až na plátno, přední kolo na pohled dost slušný, ale seříznuté okraje na vzorku.
Tento rok a sezónu přirovnám k jízdě smrti. :´-
Přes zimu na rok příští jsem pořídil nové a obě Bridgestone typu G 703 a 702 Exedra ( aby se předek nehádal se zadkem ) To byla pohoda, úplně se změnily jízdní vlastnosti.
V roce 2013 už ke konci sezony začínám vnímat nepříjemné chování motorky na našich ,,opravovaných " silnicích, ale i jakýkoli prach a bordel. Všiml jsem si, že pneumatiky jsou zase stejným způsobem zničené. Ta zadní trochu se vzorkem, ale osekané
a přední- kdyby nebyl ten vzorek z jedné strany ořezán, mohla ještě hodně kiláků najezdit.
Tyhle pneumatiky najezdily celkem 19633km. Dost maaaalo, co?
A závěr?
Teď mám zase Bridgestone typu MAX a doufám, že s nimi najezdím o něco víc, než s předešlými, už jen proto, že se nebudou ničit zásluhou špatných tlumičů.
Tlumiče a pneumatiky ( zvláště nové) dělají komfort z jízdy.
Balóny ještě dělá http://www.hebnarpneu.cz/ ,tuzemský výrobce replik na veterány, někde nad Olomoucí ,je to značka pneu Kudrnáč.
Je fakt,že ty balony mají větší obvod,takže motorka je při stejných otáčkách trochu rychlejší.
Předtím jsem měl Metzelerky 880, na suchu super,ale na mokru masakr-jak na ledě.
Naposledy editováno 29.07.2014 22:15:11
Gumy měním skoro každý rok nebo aspoň jednou za dva roky. Podle najetí. Cca 10 až 15 tisíc km. V americe prodávají gumy, které najedou klidně 60 tisíc km ale tam neznají déšť a prochladlý asfalt
Jo a při náhlém zaflekování předkem si pěkně písknou a drží směr.
Přemýšlel jsem o Bridgestone, ale dle nájezdu kilometrů mám pocit, že jsou tvrdší. Prý se dobře chovají.
Mě nevadí, když se motorka zavlní, je to přece jenom kus dlouhý a pořádný mašiny, ale když člověk jede tři dny v dešti, tak to prostě na tý silnici musí držet.
Naposledy editováno 26.08.2014 18:34:32
gmc2001 píše: No už je mi po silvestru trochu lépe tak taky přispěji svou troškou do mlýna.Já osobně VŽDY upřednostňuji měkkou gumu a vůbec mě nezajímá počet najetých km.Důvod je ten že těžkou motku mám stále pod kontrolou a ruku na srdce ikdyž jezdíme rádoby pomalu krizovka může kdykoliv přijít a je jedno zda jedeš 50 nebo 120.Dle mého názoru naše klimatické podmínky nejsou vhodné na tvrdou gumu.Myslím že volba mezi tím zda najedu na gumě 20000km nebo 7000km a vím že se můžu v krizovce spolehnou a vrátim se domu zdravej je pro mne jasná.Je ale každého věc co upřednostňuje výdž pneu nebo zdraví.Myslím že tady se šetřit nemá.
Souhlásím s tebou hospodáři v první řadě jde o zdraví pak až o nějakej nájezd ale za mě bych ti Martine doporučil Dunlopky jsem s nima nadmíru spokojenej a mám na nich 14000Km ale už toho moc nenatočej řekl bych tak 2000-3000Km
S bridgema jsem wildu koupil a najel cca 18000 a něco už za sebou měly. Tolik od dunlopek necekam,ale jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde. Svoje samozřejmě udělalo seřízení podvozku,ale dunlop je prostě o dva levely vejs.Mám Te Mašere pozdravovat. Jinak cena za obě s práci byla necelých devět,přesně si to nepamatuju,papír jsem si nebral a jen v materiálu jsem tam nechal pres 13
Naposledy editováno 17.01.2015 17:51:15
Původně jsem si Hospodaři chtěl schovat kus kůže z Tvyho uzenyho bucku ze silvestra abych to mel čím blejsknout ale asi jsem ji k ránu v deliriu sezral
Naposledy editováno 17.01.2015 20:55:15
Jinak Dunlop 404 mám celou první sezónu s Wildou a rozhodně v tom obutí budu pokračovat. Jen na trávě krapet kloužou
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nádrž Wildstar Yamaha XV 1600 WildStar | čáslava | 2 | 11.4.2024 v 17:58 ja1 |
Manual na yamaha xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar | jurysek | 11 | 9.2.2024 v 09:13 ZaFr |
znak na nadrz xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar | panbuhpupek | 12 | 2.1.2024 v 19:29 LuckerD |
Zadní stupačky spolujezdce, přední ... Yamaha XV 1600 WildStar | LuckerD | 4 | 2.1.2024 v 19:15 LuckerD |
táhlo řazení Yamaha XV 1600 WildStar | Anulu | 2 | 13.9.2023 v 16:52 Anulu |