Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;
zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
Měl jsem původně Shadowku s karbecem a teď mám o něco novější Shadowku Spiritku se vstřikama (obě s kardanem), a jízdními vlastnostmi mi to přijde totožný.
Stále to stejné pohodlí a relativně skvělá shadowácká ovladatelnost (v rámci kategorie čoprkrujzrů) - a vzhledově nyní ještě hezčí; čopr není tak "hamatný" jako cruiser, působí celkově takovým lehčím vzdušnějším dojmem, má lepší přední vidlici, nenápadný zadní blatník (ne tak vyvalený ven jako u cruiseru) a decentnější přední blatníček krásně pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.
Co se těch rozdílů mezi Shadow a Shadow Spirit týče, nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (jakýsi opak nebezpečné riskantní jízdy na hraně nebo už za hranou).
Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventuálně při určitých výjimečných situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce - napadá mě třeba vynucené brždění v zatáčce, případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.
Ale to je zatím pouze spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů (a z mého uživatelského pohledu) stejná. Mluvím stále o případných rozdílech mezi cruizerem Honda Shadow VT750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).
___
Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci jakékoliv údržby a dalších výdajů oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka, což pro někoho hraje roli a někomu druhému na tom třeba zase vůbec nezáleží.
Objektivním faktem a opravdu hodně důležité ale je, že obě tyto mašiny Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale naopak hodně předností, kde velkou spolehlivost, velmi nízkou spotřebu paliva, levný provoz (oleje do motoru a koncového převodu, filtry, pneumatiky, seřiditelnost ventilových vůlí atd.), velmi dobrou ovladatelnost v rámci kategorie čoprkrujzrů a celkově vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow | Martm | 2 | 16.4.2024 v 14:11 Martm |
porucha je i není Honda VT 750C Shadow | Eddie555 | 6 | 2.4.2024 v 12:11 Eddie555 |
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow | Tom73x | 5 | 8.3.2024 v 08:24 Tom73x |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |