globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda Shadow Spirit VT750
 

Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;

zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

17.6.2014 v 08:58 | Nahoru | #151
 

PetrXIX píše: Dovi> Ano, dával jsem si dohromady pro a proti a nakonec z toho vyšla tahle krasavice. ročník 2008, motor RC50, stříkačka.


Ahoj,

tím RC50 seš si jistý?

Není to už RC53 ?

 






 
P.S.
Měl jsem zato, že RC50 = Shadowky VT 750 r.v. 2004-2006; už s kardanem, ale ještě karburátorem.
A navazující Shadowky VT 750 s kardanem a už se vstřikováním (r.v. 2007-2009) = RC53.

Pro jistotu a pro úplnost - ten spodní techničák ale pochází od choppera Shadow Spirit r.v. 2008, nikoliv od (Tvého) cruisera Shadow r.v. 2008.

Naposledy editováno 17.06.2014 09:14:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

17.6.2014 v 12:07 | Nahoru | #152
Dovi> Mám skutečně RC50. Ověřoval jsem to v Hondě a je to v pořádku, má to tak být.
Netuším jestli je to nějaký přechodový typ, ale podle toho co jsem našel na netu, tak VT750 C Shadow se s RC50 dělala asi do 2010. Spiritky byly RC53. Ani netuším, jestli jsou motory nějak rozdílné.






Naposledy editováno 17.06.2014 12:11:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

18.6.2014 v 10:41 | Nahoru | #153
 

PetrXIX píše: Dovi> Mám skutečně RC50. Ověřoval jsem to v Hondě a je to v pořádku, má to tak být.
Netuším jestli je to nějaký přechodový typ, ale podle toho co jsem našel na netu, tak VT750C Shadow se s RC50 dělala asi do 2010. Spiritky byly RC53. Ani netuším, jestli jsou motory nějak rozdílné.


Petře, díky moc.

Fakt to vypadá, že Shadow ~ RC50 a Shadow Spirit ~ RC53.

Přesto bych býval dal ruku do ohně za to, že se ty motory liší prakticky jenom přípravou paliva (rozdíl mezi Shadowkou r.v. 2004-2006 s karburátorem a Shadowkou od r.v. 2007 se vstřikováním).
 

P.S.
Ale ať tak či onak, rád bych Tě poprosil, abys u vás doma ode mne pozdravoval Lážov Káji Maříka
Letos to bude už 80 let od předčasného spisovatelčina úmrtí.
 






Naposledy editováno 20.06.2014 07:45:41

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

20.6.2014 v 16:49 | Nahoru | #154
Ahoj, jsem taky spokojeným majitelem šedivky 750 (s karbošem a řetězem). Je to moje úplně první motorka a přesto jsem si na ní zvykl hned po první jízdě. I při mých 190 si na ní nepřipadám jako vosa na bonbóně, i když při delších cestách to chce čas od času pauza a trochu se protáhnout. Mašina šlape jak švýcarské hodinky a opravdu do ní liju jen benzín (plus výměna oleje a filtru samozřejmě). zajímá mne, jak řešíte dlouhé sjezdy z kopců, co se zařazení rychlosti týče. Jde mi o to, zda sjíždíte táhlá klesání se zařazeným rychlostním stupňěm, nebo vyřazujete na neutrál (což dělám já), ale dole je pak třeba před zařazením přibrzdit na cca 30 km, kdy se dá 2-ka relativně kultivovaně zařadit, případně zda necháváte zařazenou rychlost a jen vymáčknete spojku (případně co to se spojkou v delším časovém horizontu může udělat).

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

20.6.2014 v 17:16 | Nahoru | #155
 

long1 píše: zajímá mne, jak řešíte dlouhé sjezdy z kopců, co se zařazení rychlosti týče. Jde mi o to, zda sjíždíte táhlá klesání se zařazeným rychlostním stupňěm, nebo vyřazujete na neutrál (což dělám já), ale dole je pak třeba před zařazením přibrzdit na cca 30 km, kdy se dá 2-ka relativně kultivovaně zařadit, případně zda necháváte zařazenou rychlost a jen vymáčknete spojku (případně co to se spojkou v delším časovém horizontu může udělat).


Ahoj,
nechci to nějak zeširoka rozebírat, ale jezdit na motorce dlouhodobě na neutrál bych vůbec nedoporučoval, a s vymáčknutou spojkou už teprve ne.

Naposledy editováno 20.06.2014 20:00:18

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

20.6.2014 v 20:00 | Nahoru | #156
a v čem může nastat hlavní zrada. Když sjíždím se zařazenou rychlostí bez plynu, tak mi to dost střílí do výfuku

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

20.6.2014 v 20:23 | Nahoru | #157
 

long1 píše: A v čem může nastat hlavní zrada? Když sjíždím se zařazenou rychlostí bez plynu, tak mi to dost střílí do výfuku


No, hlavní zrada může být v tom, že takovéto počínání nemusí být bez následků.

Ne každé převodovce se to s tím neutrálem musí dlouhodobě líbit, při té vymáčknuté spojce trpí ložisko a přítlačné pružiny, a pokud spojka není úplně rozpojená, tak i lamely. A v neposlední řadě - při tom neutrálu ve větší rychlosti z kopce je to na motorce (na rozdíl od auta) nebezpečné, protože v případě potřeby nemůžeš u motocyklové sekvenční převodovky rychle reagovat zařazením odpovídajícího rychlostního stupně. A navíc pokud tam při nějaké krizovce, ve stresu nebo z nepozornosti kopneš ve vysoké rychlosti z toho neutrálu dvojku nebo dokonce jedničku, můžeš zablokovat zadní kolo a vyválet se, můžeš přetočit motor, poškodit převodovku atd.

Jinak občasné slabší "poprdávání" je do jisté míry v normě (typicky při přeřazení na vyšší kvalt nebo při té jízdě z kopce bez plynu), ale jestli, jak píšeš, Ti to střílí DOST (čili průběžně a intenzivně), tak máš neseřízený karbec a neměl bys to tak dlouho nechávat - mj. si např. můžeš podpálit výfukové ventily.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

26.6.2014 v 15:35 | Nahoru | #158
...a ještě se zeptám, jak si rozumí shadowka (nebo motorky vůbec) s vysokotlakými čističkami (vapkami)? Mám spíš na mysli kola, řetěz, blok motoru a takové ty bytelné věci, na budíky a kontrolky bych ji samozřejmě nepoužíval.

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

27.6.2014 v 07:01 | Nahoru | #159

long1 píše: Jak si rozumí shadowka (nebo motorky vůbec) s vysokotlakými čističkami (vapkami)?


Moc ne. Tlaková voda je z tohoto pohledu svinstvo. Dokáže napáchat víc škody než užitku a dostane se lehce i tam, kam vůbec nepatří - hlavně trpí ložiska, elektroinstalace, pouzdra moderního sekundárního řetězu chráněná těsnicími kroužky, lamely chladiče atd.

Něco jinýho je kroska po treninku nebo závodě (v jakémkoliv počasí a na jakémkoliv podkladu), kterou je pak potřeba rychle zbavit několika kilogramů marastu, a u které se stejně provádí průběžný náročný servis včetně kontrol, ošetřování a výměn i hodně exponovaných ložisek v kolech a kyvce, a kde se třeba sekundární řetěz nepoužívá s těsnicíma O nebo X kroužkama jako u ostatních motorek.

Ale něco jinýho jsou ostatní motorky (a zejména naháče a čoprkrujzry), kde je lepší používat jen menší množství NETLAKOVÉ vody a měkký hadřík. Možná jsem na své mašiny až zbytečně moc opatrný, ale tu VAPku bych přesto použil jedině snad nepřímo (jako rozprašovač "mlhy") pro zvlhčení povrchu a šetrné smytí prachu a následné utření do sucha a vyleštění.

Ovšem není to žádné dogma, je to jen můj osobní názor a moje zažitá praxe, které se držím.
A třeba zase někdo jiný by mohl mít na tuto věc odlišný pohled a zase svoje argumenty pro a proti.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

5.7.2014 v 22:27 | Nahoru | #160
Ahoj,
mám dotaz.Jaká je vůle mezi primárním převodem a zadním kolem?(kardan)
Jinak,na motorce mám zařazenou jedničku a zadní kolo jde pootočit cca asi o 5cm.
Je to normální stav?

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

6.7.2014 v 06:52 | Nahoru | #161

napep píše: Jaká je vůle mezi primárním převodem a zadním kolem?(kardan)
Jinak,na motorce mám zařazenou jedničku a zadní kolo jde pootočit cca asi o 5cm.
Je to normální stav?


Buď klidný, je to OK - zcela normální stav.

Každý převod a rozebiratelný spoj v celém tom řetězci, od pístů ve válcích (držených ve svých pozicích třením a kompresí) přes ojnice a kliku, primární převod, spojku, převodovku, výstupní úhlový převod, napojení výstupní hřídele na kardanovou hřídel, křížek (křížový kloub) kardanu, napojení kardanové hřídele na rozvodovku (tisícihran) až po samotný koncový hypoidní převod a spojení se zadním kolem, to vše má svoji vlastní vůli a postupně se to všechno nasčítává a nakonec vytváří na zhruba 200cm obvodu hnaného zadního kola zcela typickou, nezaměnitelnou mnohacentimetrovou výslednou vůli, navíc ještě dále se měnící (zdánlivě se zvětšující) spolu se zařazeným rychlostním stupněm...


P.S.
A pokud si to ještě dobře pamatuju, tak třeba u boxera (baworák s kardanem) to na tom obvodu kola bylo tuším nejvíc až cca 10 cm, a to přitom u boxeru s podélně uloženou klikovou hřídelí odpadá (na rozdíl od vidlicového motoru s příčně uloženou klikou) ten úhlový převod na konci převodovky.

Naposledy editováno 06.07.2014 16:00:33

2 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

21.7.2014 v 11:30 | Nahoru | #162
 
Došla mi o víkendu PM s dotazem... Vynechávám z ní informace soukromého charakteru a pokusím se na toto téma obecněji odpovědět:

 
PM zpráva od ****** z 19.07.2014 v 21:45

Dobrý den. Přečetl jsem vaše forum ohledně Shadow Spirit a dost mě ohromilo. Jde mě o to že příští sezonu se chystám k nákupu motorky (po mnoha letech bez ježdění na solo motorce). Vzhledem k tomu že mám rodinu a už nemám ambice lítat po našich úžasných silnicích na "hraně" rozhodl jsem se pro chopper/cruiser. Původní výběr padl na XVS Dragstar 1100. A to z důvodu,že komentáře zde na foru jsou ve smyslu-výkon ničím nenahradíš. Dále při své výšce a váze to zní i logicky. Navíc pokud pojedu se spolujezdkyní (celkem i se mnou hmotnost už 180 kg) a bagáží třeba na dovolenou. Jenže dost mě nahlodávají ty bolesti Dragstarů. A tak bych se rád zeptal zda Spiritka 750 by pro mě byla dostatečnou volbou. Přeci jen zde deklarovaná bezporuchovost a taky vzhled mě dost láká. Děkuji za odpověď.


 

Ahoj,
technicko-technologické nedostatky a z nich plynoucí chronické bolesti Dragstarů jsou v komunitě jejich uživatelů známy. Z tohoto pohledu jsou naopak Shadowky VT 750 i VT 1100 opravdu spolehlivé "držáky". Ovšem na druhé straně už může být zase třeba výkon VT 750 a celková přípustná hmotnost motocyklu pro některé jezdce se spolujezdcem na tandemu a s těžkými zavazadly limitní.

V Tvém případě by se navíc jednalo o čistou váhu osádky 180 kg, k tomu si připočti výstroj (oblečení, helmy, boty atd.) plus bagáž na cestu, a u čoprkrujzru ještě i další nezbytné i zbytné doplňky s poměrně velkou hmotností, jako jsou např. držáky brašen a samotné brašny, opěrka spolujezdce a nosič s kufrem, plexi s držákem, rampa s přídavnými světly, ochrany blatníků a nerezový kryt chladiče, padáky, předkopy nebo přepákování, rolka, další "nezbytnosti" a ozdůbky atd. atd. Snadno se tak u čoprkrujzru můžeš dostat i dost výrazně nad nosnost daného motocyklu.

Další věcí je pak i pohodlí spolujezdce - zadní sedadlo bývá u některých čoprkrujzrů už dost úzké a stupačky spolujezdce vysoko, takže podle stáří a sportovního naturelu už nemusí každé spolujezdkyni ta pozice na drncajícím bidýlku a se skrčenými koleny delší dobu vyhovovat...

 
_____

 
Z hlediska vyššího výkonu a lepšího pohodlí při dálkovém cestování bych proto doporučil k úvaze ještě i alternativu v podobě spolehlivé Hondy NT 700V Deauville, která však u nás bohužel bývá ke škodě motoristické veřejností nedoceňovaná a tak trochu zbytečně opomíjená.

 


















 
Jedná se o kvalitní, robustní, trvanlivý, a pro Tvoje účely možná ideální cestovní "rodinný" motocykl s nízkými provozními i pořizovacímu náklady - opravdu by to stálo minimálně za vážnou úvahu. Je rovněž jako zde diskutovaná Shadowka se spolehlivým vidlicovým 52 stupňovým dvouválcem (ale výkonnějším a už se 4 ventily na válec) a už se vstřikováním a HISS imobilizérem, a rovněž s kardanem.

A spoustu věcí, kterými bys pro cestování vybavoval čoprkrujzra dodatečně, a o co bys ještě dále zvyšoval jeho hmotnost i cenu, bys měl u Deauvillky už z výroby - je to stroj a nenápadnými, ale dobře fungujícími integrovanými padáky, s velmi přehlednými, funkčními zpětnými zrcátky a s dobrou ochranou proti větru a dešti mj. i pomocí variabilního plexištítu, s podrobnou palubovkou (analogový rychloměr, otáčkoměr, palivoměr a teploměr motoru) včetně palubního počítače s měřičem průměrné i okamžité spotřeby paliva, s dobře fungujícím honďáckým CBS (kombinovaný předo-zadní brzdový systém), s 20 litrovou nádrží, a navíc i s centrálním stojanem a s uzamykatelnými integrovanými aerodynamickými kufry, které obsahují dokonce i velmi praktický příčný otvor (průchozí skrz motorku), i dašími odkládacími prostory u nádrže (mj. se zabudovaným 12V konektorem).

Zdraví
Dovi

 

P.S.

Když tak zde máš pro začátek pár užitečných odkazů:

http://www.motorkari...-deauville-3722.html

http://www.motorkari...-700v-deauville.html

Naposledy editováno 21.07.2014 14:11:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

21.7.2014 v 16:29 | Nahoru | #163
Dovi> Nosnost Deauville je 399lbs, tedy 180kg...... Kolega bude jezdit přeloženaej jako my všichni

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

21.7.2014 v 18:28 | Nahoru | #164

PetrXIX píše: Dovi> Nosnost Deauville je 399lbs, tedy 180kg...... Kolega bude jezdit přeloženaej jako my všichni


To sice jo, ale tím dodatečným odoplňkováním holého čoprkrujzra se jeho nosnost dál sníži...

Honda Shadow Spirit VT750

22.7.2014 v 11:20 | Nahoru | #165
 
Navazující PM komunikace...

 
PM od ****** z 21.07.2014 v 18:17

Ahoj. Moc děkuju za tvojí odpověď. Dost mě to pomohlo a zjednodušilo výběr motorky. Navíc pokud jsou díky posedu na chopper/cruizeru dost namáhaný záda tak to pro mě taky není dobrý. Jinak ta Honda NT700V Deauville je moc pěkná motorka ,ale má pro mě jednu velkou chybu..a to zakomponované kufry. Každopádně ještě jednou díky.


 

Rádo se stalo

K těm zádům - je sice fakt, že vlivem posezu na čoprkrujzru (nohy vepředu volně položené vůbec trupu jezdce nepomáhají) a podvozku s malými zdvihy pak všechny ty otřesy nakonec pobírá bederní páteř, ale i tak mnoha lidem (včetně mně) připadá jízda na čoprovi a/nebo krujzerovi hodně pohodová, příjemná, relaxační...
Jsem rád, že posed v sedle čoprkrujzra mi nikdy nepohodlný nebyl, a zadek ani záda mě nebolely ani po několikahodinovém jízdě. Ale je to asi docela individuální (ne každý má záda, páteř a plotýnky v pořádku), a hodně taky záleží na kvalitě silnic, po kterých člověk s čoprkrujzrem jezdí.

Zakomponované kufry - časem člověk zjistí, že na motocyklu není uložného prostoru nikdy dost, a zvlášť při cestování. A po svých zkušenostech (malé GS Báwo s topkejsem a nasazovacími bočními kufry, velké GS Báwo - boxer - s nasazovacíma kuframa plus topkejsem a několik Shadowek a jeden Dragstar s přišroubovanýma brašnama a se zadním nosičem) bych viděl ty aerodynamické uzamykatelné kufry na Deuvillce naopak jako velkou výhodu!

Jejich úložný prostor je vždycky po ruce, jsou uzamykatelné a žádný nenechavec se do nich běžně nedostane, tvarově jsou optimální a vzduchu kladou minimální odpor, a je to přímo z výroby, tudíž v ceně, a jako součást pohotovostní hmotnosti. A vzhledem k všeobecně se zvyšující buzeraci už nikdy (ani v budoucnosti stále více svazované dalšími a dalšími předpisy) žádná STK, žádný špatně naladěný policista kdekoliv na světě ani žádná pojišťovna v případě pojistné události nemůže mít proti takovýmto kufrům žádné výhrady, protože jsou nedílnou součástí homologovaného motocyklu.

Dovi
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

27.7.2014 v 11:05 | Nahoru | #166
 
Omluva za off topic...

 

Dovi 18.06.2014 píše:  
P.S.
Ale ať tak či onak, rád bych Tě poprosil, abys u vás doma ode mne pozdravoval Lážov Káji Maříka
Letos to bude už 80 let od předčasného spisovatelčina úmrtí.








 
Tak nakonec jsme včera se synem podnikli cca 500 km cestu do Lážova...

Den po 80. výročí úmrtí Marie Wagnerové - Černé jí byla v Mníšku pod Brdy odhalena pamětní deska, a to na budově, kde dlouho žila a kam mj. taky jako malá chodila do školy (její otec byl řídícím učitelem, a tak to měla jen pár metrů přes chodbu ze školního bytu do třídy).

 


















Naposledy editováno 30.07.2014 09:39:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

28.7.2014 v 08:54 | Nahoru | #167
Dovi> Upřímně, já to nečetl. Ale tenhle domek znám, chodím se tam dohadovat s úředníkama

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

29.7.2014 v 18:32 | Nahoru | #168

PetrXIX píše: tenhle domek znám, chodím se tam dohadovat s úředníkama


jj, dřív tam byla škola se služebním bytem, později sídlo MNV (s rudou hvězdou na fasádě) a dnes tam sídlí MěÚ a Obecní policie...

Akce k 80. výročí úmrtí F. Háje

Kája v novém kabátě

Naposledy editováno 30.07.2014 09:28:15

Honda Shadow Spirit VT750

14.6.2015 v 07:49 | Nahoru | #169
PM zpráva poslaná od uživatele: ******
Odesláno: 13.06.2015 v 15:03:11

Ahoj, mám Shadow 750 C s kardanem 2004 rv. Vidím že máš hodně zkušeností tak bych tě rád požádal o info jak se mění olej v převodovce? Nezdá se mi, že by to bylo přes kardan, protože je to níž než převodovka a v návodu jsem to také nenašel. Díky za info

_____

Ahoj,

stejně jako naprostá většina současných 4 taktních motorek má i Shadowka společnou olejovou náplň pro motor, mokrou spojku a převodovku. Čili olej v převodovce se vymění tím, že se vymění "motorový olej"...

Dovi

Honda Shadow Spirit VT750

16.6.2015 v 14:45 | Nahoru | #170
 
PM od uživatele: ***********
Odesláno: 15.06.2015 v 14:24:42

Ahoj,

zvazuju ted downgrade meho motorkareni na spirit 750ku. Jezdim s tou fzk6kou jako prase a shadow spirit mi dobre sedla do ruky. Co by si volil ty. Spirita, M800ku a nebo Vn900ku?

dik


_____

Ahoj,

s tím Intruderem ani s 900 ccm Kawou nemám osobní zkušenosti, ale 750 ccm Shadowku (ať krujzra nebo čopra Spiritku) bych klidně doporučil i svému bratrovi, synovi nebo nejlepšímu kamarádovi apod., protože s Hondama VT 750 Shadow/Spirit mám já i další kolegové jen velmi dobré zkušenosti. Nedám na tyto stroje dopustit pro jejich tradiční spolehlivost, bezproblémovost, nenáročnost na servis a nízké provozní náklady - řekl bych, že v rámci kategorie podlitrových čoprkrujzrů nemají prakticky žádné špatné vlastnosti nebo nedostatky, které by stály za řeč.

Ale počítej s tím, že ať by ses rozhodnul pro kteroukoliv z těch Tvých tří variant, bude to v každém případě docela citelná změna oproti tomu, cos doposud jezdil.

Zdraví
Dovi

_____

Zpráva od ***********
Datum: 15. 6. 2015 14:54:07

Jojo ... ja si vyzkousel M800ku a dalo se to. Proste sem se rozhod, ze zpomalim :). Ted zacinam cunacit a potrebuju se trochu vyklidnit. Jenom u toho spirita dumam jestli bude davat 120 - 140 na dalnici (obcas cestuju).


_____

Maximálka to sice ještě není, ale není to taky ani žádná pohodová jízda - ani pro nechráněného jezdce na čopru, ani pro samotnou mašinu.

D.

_____

Zpráva od ***********
Datum: 15. 6. 2015 20:38:04

Jj chapu ... To je duvod proc jeste resim tu m800ku


_____

Jen takový obecný postřeh na základě víceletých zkušeností:

Na delší a rychlejší cestování po dálnici je lepší silnější krujzr s velkým čelním plexi štítem než holý očesaný čopr, kde veškerý nápor vzduchu na vzpřímený trup držíš roztaženýma rukama a po půlhodině až hodině rychlé jízdy toho máš dost, nehledě už ani na všechna úskalí otevřené (stylové) helmy.

Případně úplně opustit myšlenku čoprkrujzru a zkusit něco vyloženě cestovního, co jednak poskytuje relativní pohodlí i při delších a rychlejších přesunech a přitom nenutí člověka jezdit pilu (dá se na tom podle chuti klidně i na kochačku).

D.

_____

Zpráva od ***********
Datum: 16. 6. 2015 9:03:06

Jj ... Ja mam dost najeto na nahaci a neco na copru tak tusim :), ale spirit se mi libi a vetsinou jezdim okresky a mesto.


_____

OK,

na okresky a průjezdy obcemi a městy, na cestování klidným tempem a hlavně na pohodové relaxační jízdy okolo komína i dál po vlastech českých mi přišla Shadowka VT 750 (krujzr a později i čopr Spirit) jak dělaná.

Těch 130 km/h sice v případě potřeby vytáhne (a po dálnici udrží), ale optimální pro jezdce i mašinu to fakt není. Ideální na zregenerování těla a ducha mi přišlo takové to poklidné pobublávání si po okreskách tak do těch zákonných 80-90-100 km/h - to si motor libuje a má krásný zátah i na nejvyšší kvalt (točí na dohled maxima krouťáku - viz přiložený obrázek), spotřeba paliva je velmi nízká, nápor větru je snesitelný i při dlouhé jízdě a s ohledem na podvozek a brzdy je to snad ještě přijatelně bezpečná rychlost i v hustším provozu.

D.







Poznámky:

- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 76.0 mm
- volnoběh při 1200 ot/min (střed výrobcem doporučeného rozmezí 1100 až 1300 ot/min)
- maximální točivý moment při 3500 ot/min
- maximální výkon při 5500 ot/min
- výpočet platí pro originálně osazený motocykl s 15" zadním kolem osazeným pneumatikou 160/80, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 637 mm a jeho obvod cca 2001 mm
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h

_____

Zpráva od ***********
Datum: 16. 6. 2015 9:42:57

Hmmm tabulka je hodne zajimava. No ted je to o tom co nabidnou prodejci :)

Mas zkusenost s tim jak se meni zatah pri nalozeni nakladu na cesty(rozume tak do 20kg)?


_____

Těch 20 kg není nějaký významný nárůst vzhledem k tomu, že Shadowka sama o sobě váží cca 250 kg, plus navíc vyštafírovaný jezdec řekněme 80 až 110 kg.

Takže celkem je to cca 350 kg plus minus, kde případných 20 kg navíc ten poměr výkon/hmotnost změní jen docela málo. Něco ale ještě udělá změna těžiště (posun trochu výš a dozadu) a taky zvětšený odpor vzduchu při větších rychlostech - třeba v případě napříč upevněného stanu, spacáku, karimatky apod.

Dovi
 

Honda Shadow Spirit VT750

4.2.2016 v 21:06 | Nahoru | #171
Nemáte někdo podrobný návod na výměnu oleje v přední vidlici ... zdá se mi že nějak změkli... po případě po jakém nájezdu by se to mělo dělat?

Honda Shadow Spirit VT750

5.2.2016 v 10:11 | Nahoru | #172
 
Kontrola/výměna po několika letech nebo podle potřeby dle typu motorky, nájezdu a způsobu využívání (obecně jiné je to u krosové mašiny, jiné u silniční)...

Ale nemusí to být jenom olejem - jeho malým množstvím nebo jeho špatnými vlastnostmi, nevhodným typem nebo již nevyhovující kvalitou, stářím, nízkou viskozitou atd.

Může to být i unavenými pružinami, a pro ten případ je v dílenském manuálu uvedena i jejich hraniční volná délka (bez zatížení).

_____

Takže kapitola 15 (VT750C2 Shadow Spirit, r.v. od 2007 včetně)...

- konkrétně stránky 322 až 326
(sestava předního kola, řízení a odpružení, základní servisní informace, utahovací momenty, potřebné speciální nástroje/pomůcky, nejčastější možné závady/projevy a jejich možné příčiny)

- a stránky 340 až 349
(vlastní demontáž, kontrola, výměna náplní, zpětná montáž).

postimg.org/image/42ih1hp1b/][img]http://s27.postimg.org/42ih1hp1b/Front_Wheel_Suspension_Asssembly.jpg[/img
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím)
 

Honda Shadow Spirit VT750

30.3.2016 v 15:38 | Nahoru | #173
Zdar, mám technický dotaz....je možné zde probíranou motorku - s řetězem - "urychlit" tím, že by se motorka osadila vzadu ozubeným kolem s menším počtem zubů a naopak, s více zuby na předním pastorku? Řekněme - vpředu 1 zub navíc, vzadu 2-3 méně.

Honda Shadow Spirit VT750

30.3.2016 v 21:43 | Nahoru | #174
Dovolím si odpovědět - možné to samozřejmě je. Pokud se nepletu, tak 750 Shadow má standartně sekundární převod 17/41 nebo 17/42, poslední modely 750C ale měly 17/38 (minimálně na US trhu)

Myslím, že výměna za menší 38z rozetu je nejsnažší řešení. Buď obejdnat přímo u Hondy tu z modelu 750C (myslím, že by měla pasovat i na Shadow 750, ale úplně 100% jistý si nejsem - prodejce by měl vědět), nebo šáhnout po nějaké aftermarketové - na netu se jich válí poměrně dost. Dá se narazit i na rozety s jiným počtem zubů, míň jak 38 jsem neviděl, ale nehledal jsem moc dopodrobna. Dost možná bude nutné zkrátit řetěz, protože s menší rozetou ho nebude možné správně vypnout.

U pastorků je situace jiná, viděl jsem jen menší 16z nebo originál 17z, ale větší 18z jsem nikde nenašel. To mě vede k podezření, že asi nebude vhodné ho montovat, možná by se přiliš zmenšila mezera mezi řetězem a krytem?

Moje osobní zkušenost s "natahováním" sekundáru je taková, že pokud zároveň nedošlo k zvýšení točivého momentu motoru, nemá smysl natahovat ho o víc jak 10%. I tak se připrav na citelné zhoršení dynamiky!

1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

30.3.2016 v 22:02 | Nahoru | #175
Ještě mě napadá - nemá ta tvoje Shadow náhodou signál tachometru od výstupní hřídele převodovky? V tom případě by ti po úpravě sekundáru proměřoval...

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

31.3.2016 v 05:42 | Nahoru | #176
JohnnyS08>
OK, dík. jak má dělaný tachometr nevím, to bych zjistil asi přes mechanika.

Honda Shadow Spirit VT750

7.5.2016 v 20:10 | Nahoru | #177
Chlapy potreboval by som na svojej honde shadow vyčistit budík tachometru . da sa to neako rozobrat , alebo da sa vymenit ? Co stoji novy tachometer ? ( moj je v mílach )

Honda Shadow Spirit VT750

9.11.2017 v 15:11 | Nahoru | #178
Ahoj,trochu to tu pokapalo ale dúfam že sa niekto prebudí a mi odpovie
Mám Hondu VT750C2B r.2011 prvý majiteľ.Absolvoval som iba prvú garančku a odvtedy si robím servis sám ale na také ventily si netrúfam.Chcem sa spýtať či je nutná kontrola prípadne nadstavenie pri najazdení 30000km.Jazdím na tom piánko,citlivo.Nepociťujem žiadny úbytok výkonu ani hlučnosť ale predsa nechcem nič zanedbať.Mám to riešiť a dať nadstaviť/skontrolovať alebo naše Shedovky idú ďalej aj bez tohoto nadstavenia spolahlivo?
Díky.

Naposledy editováno 09.11.2017 15:12:14

Honda Shadow Spirit VT750

11.11.2017 v 08:35 | Nahoru | #179
Nikdo nic?

Kontrola a případné vymezení ventilových vůlí byla u mých 750 ccm Shadowek předepsána tuším po 24 tisících km. Tak jestli se to u Tvé novější (r.v. 11) nezměnilo, už jsi to přetáhnul - když píšeš, že nechceš nic zanedbat...

Je sice pravděpodobné, že pokud už to bude rozhozený, tak spíš málo, ale přesto bych to nepodceňoval. Zvlášť teď při první kontrole si uděláš obrázek, jak moc se to má při Tvém způsobu jízdy tendenci měnit, jak rychle a na jakou stranu. Obecně, když už k opuštění tolerančního pole dojde, tak malá až skoro žádná vůle je škodlivější (a při delší době destruktivnější) než velká vůle.

Máš funglovku od novoty, tak to nepodceňuj, a jestli si na to netroufáš sám, nechej to zkontrolovat tam, kde tomu rozumí, neošidí to a skutečně to odstrojí a zkontrolují!! Ne že si jen pro formu poslechnou motor, řeknou, že to udělali, a natáhnou Tě o prachy.

Honda Shadow Spirit VT750

11.11.2017 v 09:53 | Nahoru | #180
Ďakujem Dovi za odpoveď.Nejak tak som to vnímal aj ja.Práve že nachcem to obsolvovať v servise štílom že tu máte klúče a skotrolujte to, lebo to dopadne ako píšeš v poslednom odseku a faktúra bude pekne mäsná.Nie som taký naivný a nebudem spokojný z vypisanými úkonmi ktoré budú na faktúre.Bud sa do toho pustím sám,som automechanik vo výslužbe a Škody ako aj Lady som svojho času nadstavoval a principiálne by to malo byť to isté.Alebo si spravím výlet do servisu v ktorom mám dôveru a mechanik ma bez nejakých problémov pustí k stroju a mi všetko ukáže.V takom prípade oželiem aj jeden deň volna a prejazdené kilometre.
Mám rád moju Shedowku natolko že to pre ňu obetujem
Ahoj

Naposledy editováno 13.11.2017 10:45:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow Tom73x 5 8.3.2024 v 08:24 Tom73x
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Starší motorka s nízkým nájezdem Suzuki VS 800 Intruder, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha... kolemjdoucí22 21 5.5.2023 v 12:44 pizda
Prohození hlavy válců Honda Shadow ... Honda VT 750C Shadow romel70 7 30.4.2023 v 20:39 romel70
Olejová měrka Honda VT 750 Shadow Honda VT 750C Shadow Varan125ccm 5 19.4.2023 v 10:33 Varan125ccm

TOPlist