bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400
14.8.2013 v 23:00
problém,moto je po pádu,srážka se zvěří konkrétně s kancem,motorka dostala ránu na přední bok,opraveno a zase je v provozu,od této události mi při prudkém přidání plynu např. při předjíždění motor jakoby škytne,cukne,nevím jak to jinak nazvat,přišel sem na špatnou polohu senzoru klapky zřejmě vlivem pádu,senzor se nachází po obou stranách vstřikovací lišty a je seřízený do nějaké polohy,jištěno je to barvou,v mém případě jde o levou stranu,vrátil sem to tak jak to bylo podle označení barvy,zlepšilo se to ale problém pořád přetrvává,zkoušel sem různé polohy nastavení kolem téhle aretace barvou ale bez výsledku,senzor je taky přelepený nějakým gumovým tmelem je pod nim dirka,mě se to odlupovalo na té poškozené straně tak sem to přelepil jiným tmelem a tu dirku sem zaslepil tak jak je to na ruhé straně,nevim na co to je,jakou to má funkci,další poznatek za studena,to je tak do jednoho km od nastartování to neďělá,čidlo v airboxu sem zkoušel odpojit,nevim jestli to je váha vzduchu nebo čidlo teploty vzduchu v tom airboxu,taky nevim jestli to má vůbec váhu vzduchu nebo jen čidlo teploty nebo obojí.jiný senzor jsem nenašel,svíčky to nedělají,ty sem zkusil dát původní před výměnou,který sem měnil jen z důvodu prevence,nevěřím že by to dělaly kably nebo cívky,zavzdušněný vstřik je taky blbost kdyby něco takovýho bylo najel sem s tí cca 300 km,to už by se odvzdušnilo,mechanickou věc sem vyloučil napadl mě jen spojkový koš že dostal ranu a že by tam vznikla vůle,to je ale blbost když je to na osazené hřídely,sinchronizaci klapek taky vylučuju na volnoběh se to neháda a jede to jak má,i při jízdě,vůle na lankách nebo zadrhnutí lanka se nekoná,řetěz je napnutej jak má,už mě napadá jedině diagnostika kterou nemám a nevim jestli by na něco přišla když to nevyhazuje fi kontrolku,motka po pádu jela i když byla spadená na boku,žádnou chybu nevyhazovala.nemá s tím někdo zkušenost nebo nemůže někdo něco přidat k tématu :)?

Naposledy editováno 14.08.2013 23:08:03

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 02:05 | Nahoru | #1
A nemas trefeny viko motoru (karter)? Kamosovi delal podobnym zpusobem bordel B6. Stacilo vymenit tesneni a dotahnout to.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 05:31 | Nahoru | #2
nn,byly tam padáky,pevnej rám kolem vík,to má zapalko v lázni ne,podívám se.

Naposledy editováno 15.08.2013 05:31:38

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 07:28 | Nahoru | #3
Když ti to cukne, nemůže jen proklouznout spojka?

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 15:36 | Nahoru | #4
prokluz spojky by byl slyšet a chovalo by se to jinak,cukne to nebo škytne při jakýchkoli otáčkách a jen při řazení nahoru,na 5 a 6 ve vyšší rychlosti už to dělá jen nepatrně,při podřazování to nic nedělá.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 15:39 | Nahoru | #5
myslím že je to buď nějaký čidlo vzduchu,vadnej ten senzor klapky z boku co je na vstřikovací liště nebo že to neumim vyladit nebo špatně dávkuje některej ze vstřiků.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 15:40 | Nahoru | #6
Spojkovej koš bych tipnul taky. Jinak řetěz (prověšení), gumy v rozetě i když to asi nebude následkem pádu...
K tomu TPS, to že ho seřídíš na původní místo podle barvy je k ničemu, stáhni si manuál, tam bude jaký má mít "na nule" odpor a podle toho to pak seřiď.

1 reakcí na tento příspěvek škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 21:42 | Nahoru | #7
to zní jako dobrej tip,to bych ale musel zřejmě s diagnostikou,žádná stupnice na tom není :)po manuálu kouknu.dík

(reakce na) škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

15.8.2013 v 23:22 | Nahoru | #8
george1983> Na to ti stačí obyčejnej multimetr.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

16.8.2013 v 15:16 | Nahoru | #9
a kam ho napojim?myslíš jako že to mám rozpojit ten konektor a pichnout to do konektoru?vedou tam myslim 3 dráty,jak jde o elektriku sem ztracen.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

18.8.2013 v 17:17 | Nahoru | #10
takže,nastavení
zavřená klapka: 1.1 kOhm
otevřená klapka: 4.3 kOhm
mezi drátama žlutej a černej
to znamená že pro jeden senzor platí nastavení odporu pro zevřený plyn a pro druhý zas nastavení odporu při plném plynu?nebo je to tak že když nastavim odpor 1.1,při plnym plynu je automaticky odpor 4.3 a senzory musí udávat oba stejně?

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

18.8.2013 v 18:31 | Nahoru | #11
Zapni diagnostiku, na displeji se ti objeví C_00(nebo to podtržítko může být i nahoře), což je špatně, takže povolíš TPS a budeš s ním hejbat tak dlouho dokud na displeji nebudeš mít C-00 a máš hotovo, prostě podtržítko musí být uprostřed, ne nahoře, ne dole...otázka 5min.. Pokud problém přetrvá, hledej jinde...

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

18.8.2013 v 20:36 | Nahoru | #12
dík,diagnostiku nemám,zkusim to přes ten multimetr,nebo to nechám někde udělat s diagnostikou.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

21.8.2013 v 15:04 | Nahoru | #13
Rozpoj konektor u TPS a měř odpor mezi žlutým a černým drátem multimetrem... Myslím, že při zavřeným plynu bys měl mít 1.1k a plnej 4.3k, tj. tref 1.1k a pak jen ověř, že při druhý poloze plynu máš 4.3k. Obecně v manuálu říkaji, že bys měl nejdřív udělat synchro, pak štelovat zbytek... Jo a TPS štelovat při ohřátém motoru. Taky jsem s tím na svý 14ce laboroval, měl jsem rozjetej jak TPS, tak sekundární senzor. Nakonec jsem z motorky kompletně vyhodil i PAIRS systém... Neskutečnej rozdíl!

1 reakcí na tento příspěvek škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

21.8.2013 v 21:27 | Nahoru | #14
a sekundární senzor je co?pairs systém je co?v čem je rozdíl?dík za info chlapi.

(reakce na) škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

23.8.2013 v 15:12 | Nahoru | #15
george1983> Sekundární senzor vypadá stejně jako TPS, ale je na pravý straně vstřikovací lišty. Máš manuál? Jestli jo, tak koukni do sekce 4-43 - nastavuje se podobně jako TPS, ale ručně si přivíráš/otevíráš klapku... Při zavření má být odpor 0.8k, při otevření 3.9k

Zkus nejdřív proměřit a nastavit TPS, pak bych se vrhnul na další. Ono to cukání může způsobovat spousta věcí - častým problémem bývá spínač spojky a stojánku, s jedním známým jsme dokonce diskutovali, že při velký akceleraci se může stát i to, že se benzín přeleje do zadní části nádrže a pumpa nestíhá dodávat benzín (ale to spíš na okraj)

PAIRS systém je určen především pro snižování emisí tím, že se do výfuku přepouští část vzduchu (teda jestli jsem to dobře pochopil z anglickejch fór), na druhou stranu dokáže udělat taky neplechu - chvíli jsem přemejšlel, ale nakonec šel ven - u mě byl rozdíl velkej - motorka je teď v nízkejch otáčkách klidnější a reakce na plyn mnohem "jemnější"
Z pod nádrže zmizely tři hadice, pak ventil, co je mezi trubkama rámu a pár dalších drobností... Na pohled mi teď přijde motorovej prostor "úhlednější".

Když budeš potřebovat, pošli mi PM - na tu zareaguju rychlejc Na fórum moc nechodím...

Naposledy editováno 23.08.2013 15:13:19

1 reakcí na tento příspěvek škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

23.8.2013 v 17:41 | Nahoru | #16
GSX1400 nemá v podsedlovce samodiagnostický konektor, kterej má 99% Suzuki se vstřikováním??????

(reakce na) škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

24.8.2013 v 20:23 | Nahoru | #17
dewwil> Samodiagnostiku má. Nevím, jaký podržítko jsi měl na mysli a jak jiný ročníky GSX 1400, ale na mojí K2 musím ke konektoru nejdřív připojit přepínač, abych se dostal do Self-Diagnostic modu... I tak mi nic nehlásila, ale TPS bylo mimo o cca 150 Ohmu (cca 1.3kOhm). Pokud si to dobře pamatuju, tak by diagnostika hlásila c-14 v případě, že by napětí TPS nebylo v rozmezí 0,2-4,8V (nebo tak nějak). Takže jsem vytočil 4 šrouby, přizvednul nádrž, rozpojil jeden konektor a změřil odpor TPS. TPS jsem si nastavil na přesný hodnoty, spojil konektor, přišrouboval nádrž, boční kryty a hotovo. Záležitost na 10 minut
Ale jak píšeš, pokud tohle nepomůže, tak zkusit diagnostiku a pátrat jinde.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

26.11.2013 v 20:03 | Nahoru | #18
Podařilo se vyřešit? Řeším na stejným typu to stejný nebo podobný, po bouračce někde v 5000 díra - prskne, ovšem nevím jestli se tak nechovala i před bouračkou, autodiagnostika -C00, TP i STP proměřený.... teď už jen lovím jestli někdo nemá s tímhle zkušenost, spoléhal jsem na TP.

Naposledy editováno 26.11.2013 20:09:44

1 reakcí na tento příspěvek škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

28.6.2017 v 14:39 | Nahoru | #19
ahoj, poradí někdo jak je to s tou diagnostikou? stačí přepínač a dva dráty připojit na diagnostický konektor? nemá někdo foto nebo nějakej nákres?

díky za rady

(reakce na) škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

28.6.2017 v 14:46 | Nahoru | #20

PEPA12N píše: ahoj, poradí někdo jak je to s tou diagnostikou? stačí přepínač a dva dráty připojit na diagnostický konektor? nemá někdo foto nebo nějakej nákres?

díky za rady



Přesně tak. Pouze se v podstatě propojí dva piny na diag konektoru co je pod sedlem. Které to jsou se liší podle toho jestli se jedná o nový nebo o starý model. Diagnostika má ale jednu velkou vadu. Musí se ty piny propojit v okamžiku kdy má člověk pocit že tam ta chyba je (třeba po tom co to zacuká) a nesmí se vyndat klíček. Jinak se chyba vymaže. Což pokud člověk nemá náhradní se dělá blbě když je konektor pod sedačkou a bez klíčku se tam jeden nedostane.
Nejlepší je si ten diagnostický nástroj (vypínač z Číny za dolar a konektor z japonska asi za tři dolary) vyrobit nebo koupit (ebay asi za 600Kč) a dát ho trvale na motorku někam kde je v dosahu okamžitého použití....

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

28.6.2017 v 14:50 | Nahoru | #21
je možný že do toho konektoru mám připojený GIPRO?
už jsem to tak koupil

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

28.6.2017 v 15:12 | Nahoru | #22
Nevím, nemám GIPRO. Tak nevím jak a kam se zapojuje. Ale podle mě ne. Prostuduj si to níže, podle toho ho musíš poznat. Je u baterky.

K2, K3 & K4 Twin exhaust models - located in the battery/ECU area is a 2 pin plug, bridge the 2 wires (Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire) to get the fault the codes in the LCD display.

K5, K6, K7 Final Edition models - located in the battery/ECU area is a white multi plug with a black rubber cap, the plug has four wires, with the following colours –
1) Black with White tracer
2) White with Red tracer
3) Orange with Green tracer
4) Grey with red Tracer.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

28.6.2017 v 19:10 | Nahoru | #23
díky, kouknu na to.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

2.7.2017 v 08:52 | Nahoru | #24
k seřízení jsem se ještě nedostal, nemám bit na povolení šroubků na snímačích klapek, ale zjistil jsem, že to chcípe jen když není úplně ohřátej motor. tak že po cca 10.min. jízdy to přestane...

budu muset sundat nádrž, abych se dostal na konektory TPS a STPS?

dík.

škubnutí,cuknutí při prudkém přidání plynu gsx1400

7.7.2017 v 17:10 | Nahoru | #25
Ano musíš dať dole nádrž, ak chceš merať priamo na konektoroch od TPs alebo STPs
Existuje však možnosť zmerať to na spoločnom konektory ktorý sa nachádza na lavej strane pod plastovým deklom. Je to 11pin konektor.
Tu to máš presne a detailne popísané, aj s nastavením. gsx1400owners.org
Aj ja som s tým laboroval. Osobne si myslím, že presnejšie nastavenie je merať hodnoty napätia ako odpor. Všetko je to v manuály popísané.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 11 4.2.2024 v 07:50 Anti
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist