paolo_novy vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: chlazení
čau potřeboval bych od vás poradit

nastartuji a nechám zahřát motor do půlky budíku a hned po ujetí cca 300m teplota klesne do modrého pole

samozřejmě sem zkoušel funkčnost termostatu v hrnci s octovou vodou a teploměrem a tam funguje jak má

na druhou stranu už skoro hned po nastartování je ohřáty chladič i hadice za termostatem

Předchozí
1 2
Následující

chlazení

5.8.2013 v 13:07 | Nahoru | #1
termostat už jsem takhle zkoušel 2x tak by se snad zasekávat neměl

a v plechu kolem termostatu je jedna nvm asi 3mm dírka, ale co jsem koukal tak tam asi být má

chlazení

5.8.2013 v 13:31 | Nahoru | #2
Ta dírka kolem tělesa termostatu je snad na každém termostatu (i v autech) a je zřejmě kvůli odvzdušnšní. Zkouška v hrnci stoprocentně vypovědět o stavu nemusí, může se třeba po namontování nějak zkřížit jeho těleso a pak se může zasekávat. Průtok chladičem hned po nastartování normální není a také je vlastně otázkou, zda termostat v zavřeném stavu vůbec těsní a neprotéká.
Jinak do hrnce stačí dát obyčejnou vodu, octová je kvůli odstranění vodního kamene. Kvůli zkoušce termostatu nemá význam ocet do vody přidávat.

chlazení

5.8.2013 v 13:43 | Nahoru | #3
ok tak zkusím sehnat nový

díky

chlazení

5.8.2013 v 14:49 | Nahoru | #4
BTW si myslím, že nechávat zahřát motor do půlky budíku na stojánku je nejen zbytečný, ale hlavně kravina. Ale každej svý mašiny strůjcem..

chlazení

5.8.2013 v 15:40 | Nahoru | #5
no ono pokut ji takhle nenechám zahřát tak se nezahřeje vůbec kdyby se okamžitě nezchladila tak jí takhle dlouho zahřívat nebudu

chlazení

Skvělá odpověď, děkuji! 5.8.2013 v 17:08 | Nahoru | #6
vadný termostat,až budeš montovat nový tak dírkou nebo žlábkem v talířku nahoru,občas to ukazuje šipka na termostatu.

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

5.8.2013 v 17:39 | Nahoru | #7
a jen tak pro zajímavost proč je kravina zahřejvat to jak sem psal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

5.8.2013 v 18:15 | Nahoru | #8
RAMIR> "Kravina" je to proto, že rozhodně není nutné nechat motor zahřívat až na provozní teplotu. Stejně tak měříš jen teplotu vody, potažmo (dle umístění termosnímače) zhruba teplotu hlavy, ale rozhodně se takto na volnoběh neprohřeje olej a motor jako celek. Hlavně se neprohřeje převodovka, i když je zde de facto součástí motoru a zejména ne ložiska kol atd. Stačí nechat motor ohřát jen mírně, dokud neběží stabilně (zhruba tak do 50°C obecně) a dále motorku zahřát zpočátku mírnou jízdou. U motorů, kde je převodovka plně oddělená (hlavně u aut) to platí tuplem.

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

5.8.2013 v 18:24 | Nahoru | #9
no já to potom eště zahřejval takovou mírnější jízdou, tohle sem dělal protože když sem rovnou jel tak se ručička teploměru ani nehla a pokut sem to nechal takhle zahřát tak se držela přesně na horní hraně modrého pole, ale i to je málo tak sem to právě rozebral a chtěl stím neco dělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

5.8.2013 v 22:42 | Nahoru | #10
RAMIR> vůbec to není špatně moto před jízdou mírně ohřát,jenže doba je ekologická a stojící vozidlo produkuje emise,které se nerozptylují což je v dnešní době špatně.
Dokonce je to napsáno i v návodu k obsluze motocyklu,že je před jízdou lepší nechat motor chvilku běžet a pak lehkou rukou vyrazit do ulic a motor zahřát na provozní teplotu.
Mám v motoru 2 litry chladiva,což je rychle ohřáto,takže to řeším tak,že vytlačím moto před garáž,natočím,dám helmu,bundu,rukavice,zavřu garáž,zkusím brzdy(utekly 3-4 minuty). Rukou zkusím sáhnout na motor,který už bývá teplý,někdy i chladič a vyrazím. Jedu mírně,lechtám to okolo 3-4 tisíc a koukám na teplotu OLEJE,který je cca na 20 stupních a po cca 7-8 dosáhne těch 70 stupňů což lze prohlásit za komplet prohřátý motor a pak mu lze naložit plnej plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

5.8.2013 v 23:26 | Nahoru | #11
Fazer-FZS> Tak pod to se stokrát podepíšu!

chlazení

6.8.2013 v 09:24 | Nahoru | #12
ok už budu ekologický díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

6.8.2013 v 09:53 | Nahoru | #13
vyrážím, když mi na teploměru blikne teplota, tj. 20 stupňů. voda v motoru je ohřátá za chvilku, ale olej podle toho +-teploměru, které mám místo víčka se olej zahřívá tak 2x tak dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

6.8.2013 v 11:47 | Nahoru | #14
Dolík....> pls kde bych sehnal ten teploměr místo víčka?

EDIT: už mám :D

Naposledy editováno 06.08.2013 11:53:28

(reakce na) chlazení

6.8.2013 v 12:04 | Nahoru | #15
RAMIR> no, ale za první je to na houno, bo to ukazuje kdo ví co a za druhé opatrně s tím, bo mi to asi spadlo nebo nevím, ale začal mi z toho téct ten olej, takže brzo to bude ukazovat houno a někde sem prodrbal tu origoš zátku

chlazení

6.8.2013 v 17:15 | Nahoru | #16
j četl sem že z toho časem teče olej takže na to asi kašlu :D

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

6.8.2013 v 21:01 | Nahoru | #17
Mám teploměr od firmy MOTO-DETAIL,kvalitní zpracování,neteče nic,super věc.





Naposledy editováno 06.08.2013 21:02:21

(reakce na) chlazení

6.8.2013 v 21:03 | Nahoru | #18
J.M.K.> tak to jsem rád,že v tom nejsem sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

6.8.2013 v 21:18 | Nahoru | #19
Fazer-FZS> myslím mám ten samý. buď mi to spadlo nebo nevím, ale jak je ta hrana okolo skla, tak se ten plech nějak ohl a teče to. ale musel sem to nějak dokur.it já

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

6.8.2013 v 22:13 | Nahoru | #20
Dolík....> já ho tam mám namontován jeden rok,takže těžko soudit. Jinak je to skvělý doplněk. Fazer nemá teploměr chladící kapaliny,pouze kontrolku na přehřátí motoru a zdali funguje,netuším. Tak jsem to řešil takto,alespoň nějaká kontrola nad motorem

(reakce na) chlazení

6.8.2013 v 22:31 | Nahoru | #21
Fazer-FZS> jj, vím. aspoň něco

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

6.8.2013 v 22:45 | Nahoru | #22

Fazer-FZS píše: Fazer nemá teploměr chladící kapaliny,pouze kontrolku na přehřátí motoru a zdali funguje,netuším. Tak jsem to řešil takto, alespoň nějaká kontrola nad motorem



Tohle právě brát dosti s rezervou, kor jde-li o měření teploty oleje v místě nalévací zátky. Začnou-li se přehřívat válce a kor hlava, třeba v důsledku zaseknutého termostatu, nebo úniku vody, tak takové měření rozhodně včas neupozorní. Kor lepší vzduchem chlazené motory (hlavně letecké, i když to už je trochu mimo mísu zde) vždy mají krom měření teploty oleje i měření teploty hlav.

Ale termospínač kontrolky přehřátí obvykle bývá na hlavě a většinou spíná kolem 115°C a taková teplota zpravidla motoru ještě neublíží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chlazení

6.8.2013 v 22:47 | Nahoru | #23
J.M.K.> tak ono se na tu zátku hlavně strašně blbě dívá

(reakce na) chlazení

7.8.2013 v 00:17 | Nahoru | #24
Dolík....> I to jest pravda. To už je pak lepší namontovat rovnou totok a snímač s potřebnou redukcí namontovat třeba místo výpušťáku. Akorát, kdyby ten budík vyráběli v menším rozměru, to by se na motorku šiklo lépe.

(reakce na) chlazení

7.8.2013 v 13:34 | Nahoru | #25

J.M.K. píše: RAMIR> "Kravina" je to proto, že rozhodně není nutné nechat motor zahřívat až na provozní teplotu. Stejně tak měříš jen teplotu vody, potažmo (dle umístění termosnímače) zhruba teplotu hlavy, ale rozhodně se takto na volnoběh neprohřeje olej a motor jako celek. Hlavně se neprohřeje převodovka, i když je zde de facto součástí motoru a zejména ne ložiska kol atd. Stačí nechat motor ohřát jen mírně, dokud neběží stabilně (zhruba tak do 50°C obecně) a dále motorku zahřát zpočátku mírnou jízdou. U motorů, kde je převodovka plně oddělená (hlavně u aut) to platí tuplem.



Poslední tvrzení je trochu (více) mimo mísu. Ve všech převodovkách ,krom vetránských, se při neutrálu točí všechna kola a hřídele krom jediného a to výstupního.
Jinak se opravdu točí všechna převodová kola a ložiska.

chlazení

7.8.2013 v 22:05 | Nahoru | #26
Dá se koupit teploměr vody, minidisplay na palubku nebo řidítka a čidlo na hadici.

(reakce na) chlazení

7.8.2013 v 23:47 | Nahoru | #27

Fazer-FZS píše: Dolík....> já ho tam mám namontován jeden rok,takže těžko soudit. Jinak je to skvělý doplněk. Fazer nemá teploměr chladící kapaliny,pouze kontrolku na přehřátí motoru a zdali funguje,netuším. Tak jsem to řešil takto,alespoň nějaká kontrola nad motorem



...mám fazera přes 3 roky, myslel jsem si, že spínače na větrák a kontrolku nefungují (propojením napřímo jsem vyzkoušel, že samotné větráky i kontrolka ano) - a tak mě předminulý týden po výjezdu v třiceti stupních do 2500 m.nm dost překvapilo, když se to rozběhlo ...tím chci říct, že si ten mechanismus s funkcí dává na čas - jednou za tři roky, při ne právě mírném zacházení...
...a připoj si tu druhou žárovku ,takhle to vypadá blbě a ještě hůř svítí..

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

8.8.2013 v 14:13 | Nahoru | #28
Teda chlapi, s tim zahřejváním na místě, než vyjedu, to je pěkná blbost Největší opotřebení motoru je se studeným olejem. Tím, jak to necháte klapat na volnoběh na studeňáka, tk vlastně vůbec nezahřejete olej, takže to furt klape na studeňáka a motor se víc opotřebovává. Já nastaruju už oblíklej a s helmou, nechám frčet tak max 10 vteřin a pomalu vyrážim s lehkym plynem a ohřívám jízdou. Auto taky necháte 4min vrčet na místě než vyrazíte??

1 reakcí na tento příspěvek chlazení

8.8.2013 v 17:33 | Nahoru | #29
Mám dost takovej lama dotaz Jelikož jezdím letos bez vnitrních plastu,tak vidim na chladic,tak až ted jsem se toho všimnul.Motorka se nepřechříva,ventilator spina.Ale všimnul jsem si,že se mě kouří zřejme od chladiče je to normalní jev v takových vedrech?Pač jsem měl motorku ne vdobrem servisu a stoural jse me v chlazení,tak bych byl nerad kdyby mě tam neco pohnojil....

(reakce na) chlazení

8.8.2013 v 21:35 | Nahoru | #30
Demon90> když ti ho frajerka večer kouří, je to normální jev?? nebo nadstandartní? , jinak od chladiče by se kouřit nemělo, netěsní ti špatně hadice?

E: písmenka

Naposledy editováno 08.08.2013 21:37:22
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
český manuál na RF Suzuki RF 600 Doubasv 8 13.10.2016 v 10:49 spendla
Suzuki RF 600r motor Suzuki RF 600 Lastycbr 2 19.8.2015 v 13:03 brazel
Dopasování podsedlových plastů Suzuki RF 600 burke-94 7 6.6.2015 v 22:34 burke-94
15V na baterii, regulátor? Suzuki RF 600 Vaňoslav 13 22.5.2015 v 11:04 assassin
Jakou moto? Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki RF 600, Suzuki GSF 600 ... adosq 11 21.5.2015 v 21:07 adosq

TOPlist