bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neuchladí
10.7.2013 v 16:21
Ahoj,mám problém s chlazením.Při jízdě je to dobrý ale jak začnu poskakovat na křižovatkách nebo zastavím,tak se sice rozeběhne ventilátor ale teplota jde stále nahoru.Sice pomalu ale jde.Poradí někdo kde hledat závadu?Předem děkuji za dobrou radu.

Naposledy editováno 10.07.2013 16:34:27
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

10.7.2013 v 16:43 | Nahoru | #1
A kam až jde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 16:45 | Nahoru | #2
dva_hrnce> ha ha jasně že nahoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 16:51 | Nahoru | #3

PetrH6 píše: dva_hrnce> ha ha jasně že nahoru



haha, ale jako jestli do 110°C nebo víc?

1 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

10.7.2013 v 16:57 | Nahoru | #4
No FZS 1000 nemá budík teploty, má jenom červenou kontroku indikujcí přehřátí. Takže pokud tam nemá nějakej tuningovej teploměr tak teplotu nezjistí.
Mě osobně se ale nepřehříval ani s prázdnou expanskou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 16:58 | Nahoru | #5
dva_hrnce> naposledy jsem to při 98°C vypnul.Ventilátor sepne kolem 85°C a pak teplota leze a leze

1 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

10.7.2013 v 16:59 | Nahoru | #6
Dokud ti to neteče po připáleným kolínku z chladiče, tak je to v cajku ne?

(reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 17:00 | Nahoru | #7
slawa.cap> mám teploměr od Koso

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 17:00 | Nahoru | #8
simisim>taky pravda

(reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 17:02 | Nahoru | #9

PetrH6 píše: dva_hrnce> naposledy jsem to při 98°C vypnul.Ventilátor sepne kolem 85°C a pak teplota leze a leze



No a proto se ptám.. Spousta lidí plaší když to vyleze přes 90°C, ale většinou se do cca 106°C nic neděje a lidi plaší zbytečně..

Vim že to nejde srovnávat, ale mě filcka počasí jako je dnes ve městě během minuty stání vyšplhá z 90 na 110 a taky to neřeším.. Pak už to neleze ani kdyby stála hodinu..
A díky tlaku v okruhu je bod varu výš, to je stejný jako papiňák..

(reakce na) Neuchladí

10.7.2013 v 17:07 | Nahoru | #10
PetrH6> 98 jeste moc neni. Ventilator spina pri 105 a vypina pri 98. Pokud ti bezi driv, tak to chladi svody. Bezne spina ventilator jeste kdyz to neni ani naplno ohrate. Kazdopadne vymenou chladici kapaliny nic nezkazis.

Neuchladí

10.7.2013 v 17:34 | Nahoru | #11
Tat, tak, mně ventilátor spíná taky při 105 °C Asi ti to Koso malinko lže

Neuchladí

10.7.2013 v 17:57 | Nahoru | #12
Optimalni provozní teplota je cca 90-95 °C. Ty motory jsou na to tak dělaný. Mě na cbr600, spínal ventilátor při 106°C a během chvilky to srazil dolů na 95. Pokud nesvítí červená kontrolka, neřeším to . Pokud nemáš tedka vyměněnou chladící kapalinu a nevíš jak dlouho tam ta původní je, tak ji mužeš vyměnit a možná se to zlepší. Ale 98°C je pohoda. Horší bude když ti z mašiny poletí voda ven.

Neuchladí

10.7.2013 v 18:46 | Nahoru | #13
Tendle Fazer chladi svody ... Staci ho nastartovat a behem par minut ti jde sahara... Takze otazka jestli ti to jen nechladi svody

2 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

10.7.2013 v 20:38 | Nahoru | #14
Možná kvůli takovým kutilům se přestávají dávat ukazatelé teploty. Na extrasuper teploměr od Kosa se vyser a řeš něco až se ti rožne ta kontrolka od výrobce.Už to jak píšeš že ti spíná ventilátor při 85°C je blbost. Při 85°C čeho? Povrchu trubky?
Rada 1, - teploměr pokud není zavedený přímo do vody je naprosto na nic.
Rada 2, - jezdi a nesleduj neoriginální bastl,který tě akorát znevozňuje.
Rada 3, - nestůj v kolonách:o)
Rada 4, - jak bylo již několikrát řečeno 110°C voda je naprosto běžná.

P.S.:U aut se řeší ukazatel teploty vody tak, že i když teplota vody kolísá,tak ukazatel je na 90°C jak přibitej :o))))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 07:03 | Nahoru | #15

mira-xj píše: Možná kvůli takovým kutilům se přestávají dávat ukazatelé teploty. Na extrasuper teploměr od Kosa se vyser a řeš něco až se ti rožne ta kontrolka od výrobce.Už to jak píšeš že ti spíná ventilátor při 85°C je blbost. Při 85°C čeho? Povrchu trubky?
Rada 1, - teploměr pokud není zavedený přímo do vody je naprosto na nic.
Rada 2, - jezdi a nesleduj neoriginální bastl,který tě akorát znevozňuje.
Rada 3, - nestůj v kolonách:o)
Rada 4, - jak bylo již několikrát řečeno 110°C voda je naprosto běžná.

P.S.:U aut se řeší ukazatel teploty vody tak, že i když teplota vody kolísá,tak ukazatel je na 90°C jak přibitej :o))))


Ukazatel teploty vody U PLECHOVEK KOLISA - po startu je presne videt, kdy otevre termostat a treba i kdy zapne sahara!
Jinak ale mas pravdu - neoriho udelatory co delaj na motorce z palubky kokpit stihacky z druhy svetovy jsou na dve veci: na prd a na hov*o!

Neuchladí

11.7.2013 v 07:30 | Nahoru | #16
Ze sepnutýho ventilátoru si nic nedělej, jak tu máš psáno, u fejzra spíná při popojížděčkách furt. Myslím, že je propojenej s čidlem na neutrál a jak vyřadíš, tak běží, to už si ale nepamatuju přesně. Nějakej neorigo teploměr má v absolutních číslech přesnost k ničemu (nebo si to nějak kalibroval??). Dokud ti nesvítí červená kontrolka přehřátého motoru, tak se nic neděje. Na ten teploměr ses měl vykašlat, akorát vidíš, že tě zbytečně plaší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 07:40 | Nahoru | #17
pesastor> opravuji - nevím co máš za auto,ale u koncernových aut - stáří fábie (2000 a mladší) je to ošetřeno softwarově, že dokud se něděje opravdu něco významného,tak nepoznáš nic. :o)

Neuchladí

11.7.2013 v 07:40 | Nahoru | #18
Já měl dnes ráno při čekání u závor 106°C a teprve mi seply sahary a prd se stalo Kdysi mi sám motor vypnul při 125°C, ale to bylo tím, že jsem měl jednu saharu nefunkční a jedna to nestíhala chladit, to bylo snad 40°C ve stínu, po její výměně je vše zas OK

(reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 07:47 | Nahoru | #19

mira-xj píše: pesastor> opravuji - nevím co máš za auto,ale u koncernových aut - stáří fábie (2000 a mladší) je to ošetřeno softwarově, že dokud se něděje opravdu něco významného,tak nepoznáš nic. :o)


U feldy 2001 se děje pořád něco, ale dokud to neleze do červených tak to neřeším

Neuchladí

11.7.2013 v 08:10 | Nahoru | #20
dokud mi nesvítí kontrolka teploty vody(ješte nesvítila), tak to neřeším, ty tzv.teploměry vody mají různé odchylky, proto bych se jimi neřídil

Neuchladí

11.7.2013 v 08:30 | Nahoru | #21
čéče taky něco takového řeším. Na rocketovi, prostě fučí sahara ve městě pořád. Do červeného jsem ještě nešel, ale není to moc příjemné. Plus když vypnu motor, tak to přestane fučet....radši bych to měl jak auto, že to doběhne samo.

ale co jsem řešil já, sundal jsem chladič a docela jsem čučel za za hnusné slizké chuchvalce z toho leze, tak je možné, že máš třeba část chladiče přicpanou.Což si myslím, že mám já. Občas tam nějaký chytrák nalije nějakou tu srágoru na utěsnění a ucpe ti třeba 1/4plochy.

CO jsem to řešil na zahraničním foru triumphů, tak mě doporučili si sehnat laserový bezdotyk teploměr, nastartovat a měřit všechny místa chladiče jestli se zahřívá dobře.
Dále zkontrolovat či vyměnit termostat.

každopádně za výměnu chladící kapaliny a vyčištění chladiče někde ve vaně dáš pár stovek a myslím, že pak uvidíš. Mě to třeba nepomohlo úchvatně.

Neuchladí

11.7.2013 v 09:45 | Nahoru | #22
..mrknul bych na pumpu-čerpadlo, termostat, vyměnil chladivo.

Teď mě napadlo, možná je to hovadina, ale nešlo by systém propláchnout obyč. horkou vodou z kohoutku? Lupnout hadici s přívodem vody a jinde to rozhodit. Min. chladič a hadice by to protáhlo ne?

Neuchladí

11.7.2013 v 09:46 | Nahoru | #23
Pro me je nad 100 zlo ani 95 se mi nelibi.

Jak bylo napsano vyse... proverit teplomer, vycisit chladic + kontrola termostatu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 11:22 | Nahoru | #24
mira-xj>Možná kvůli takovým kutilům se přestávají dávat ukazatelé teploty. Na extrasuper teploměr od Kosa se vyser a řeš něco až se ti rožne ta kontrolka od výrobce.Už to jak píšeš že ti spíná ventilátor při 85°C je blbost. Při 85°C čeho? Povrchu trubky?
Rada 1, - teploměr pokud není zavedený přímo do vody je naprosto na nic.
Rada 2, - jezdi a nesleduj neoriginální bastl,který tě akorát znevozňuje.
Rada 3, - nestůj v kolonách:o)
Rada 4, - jak bylo již několikrát řečeno 110°C voda je naprosto běžná.

P.S.:U aut se řeší ukazatel teploty vody tak, že i když teplota vody kolísá,tak ukazatel je na 90°C jak přibitej :o))))
Kontrolku bohu žel nemám,proto jsem tam dal alespoň teploměr.Vyměněním chladící kapalinu,protože nevím jak dlouho tam je(pro klid).Jinak všem děkuju za rady.

(reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 12:11 | Nahoru | #25

PetrH6 píše: mira-xj>Možná kvůli takovým kutilům se přestávají dávat ukazatelé teploty. Na extrasuper teploměr od Kosa se vyser a řeš něco až se ti rožne ta kontrolka od výrobce.Už to jak píšeš že ti spíná ventilátor při 85°C je blbost. Při 85°C čeho? Povrchu trubky?
Rada 1, - teploměr pokud není zavedený přímo do vody je naprosto na nic.
Rada 2, - jezdi a nesleduj neoriginální bastl,který tě akorát znevozňuje.
Rada 3, - nestůj v kolonách:o)
Rada 4, - jak bylo již několikrát řečeno 110°C voda je naprosto běžná.

P.S.:U aut se řeší ukazatel teploty vody tak, že i když teplota vody kolísá,tak ukazatel je na 90°C jak přibitej :o))))
Kontrolku bohu žel nemám,proto jsem tam dal alespoň teploměr.Vyměněním chladící kapalinu,protože nevím jak dlouho tam je(pro klid).Jinak všem děkuju za rady.



Můj názor je, že výměnou kapaliny jen vyhodíš prachy... u ní se spíš mění antikorozní vlastnosti, méně, pokud vůbec, schopnost chladit....
Začátek je věřit teplomeru.... a pak sledovat, kam až leze...za mě, pokud poleze ke 110, je to chyba!

2 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

11.7.2013 v 12:16 | Nahoru | #26
Jestli nemas origo pristrojovku, tak jsi prisel i o to rizene predchlazovani a ochlazovani motoru, kdyz stojis v kolone. To ridili prave origo budiky

Neuchladí

11.7.2013 v 12:17 | Nahoru | #27
Co znam hondy moje a kamosu tak nad 105 stupnu naprosto bezne, teprve tam spina ventilator. Podle navodu k obsluze je do 120 zcela OK, pri 125 se ma vypnout motor.

(reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 12:17 | Nahoru | #28
dakarista> dobrej postřeh

(reakce na) Neuchladí

11.7.2013 v 13:36 | Nahoru | #29

dakarista píše: Jestli nemas origo pristrojovku, tak jsi prisel i o to rizene predchlazovani a ochlazovani motoru, kdyz stojis v kolone. To ridili prave origo budiky



Pomoz hloupějšímu.. co to je: rizene predchlazovani a ochlazovani motoru

1 reakcí na tento příspěvek Neuchladí

11.7.2013 v 13:42 | Nahoru | #30
On asi myslel to dochlazování svodů. Když při zařazeném neutrálu zvíšíš otáčky,tak se automaticky spustí ventilátor a vypne se až zařazením rychlostního stupně. To bylo vyhodnocováno právě v palubovce.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist