globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Synchronizace karburátorů
Čau chlapi, tak motorka už konečně jezdí . . ještě musim reklamovat baterku ( studenou motorku nenatočí teplou bez problému - novej olej a filtr )

Teď teda k tý synchronizaci, když jsem koupil motorku tak jezdila v pohodě pak jsem jí rozebral (na karburátory jsme nesehal) po složenení motorky se od 5 do 7 000ot dusí a pak zas jede jak drak proto chci zkusit udělat synchronizaci. Prostudoval jsem tu vlákna a manuál takže už vim jak udělat manometr, myslim si že i vim kam připojit hadičky od manometru a kde seřídit. Ale zaráží mě to , že na seřízení mám na moto jen 3 šroubky a na připojení jsou teoreticky taky jen 3 připojky (4. je na podtlakovej ventil ke kohoutu palivový nádrže)

A potřebuju teď poradit jestli připojit všechny 4 přípojky (nádrž je stejně dole)a v manuálu jsou manometry 4 a jestli mám hledat 4. šroub nebo se to seřizuje jen těma 3 ma ( jsou to šrouby pod nima je pružinka a když přidávám plyn tak se otáčí s táhlem) v manuálu jsou sice jen 3 ale jsou na obrázku jinak rozmístěný než ve skutečnosti. Ve skutečnosti jsou jen mezi karburátorama.
Když se nad tim zamyslim tak by se s tim dal možná nastavit podtlak mezi jednotlivýma karburátorama, ale nevim jak je to udělaný jestli šroubky zvedaj šoupě a nebo jen otvíraj nějakej kanálek a pouští víc vzduchu.



















PS: manuál jsem opsal do Google ale stejne nějak ten jejich překlad nepobíram

Překlad

Naposledy editováno 08.06.2013 19:53:52
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 20:03 | Nahoru | #1
no tak zrejme na misto tech sroubku-musi jit sroubovaci prechodky na hadicky a natu palivovou pouzit roztrojku hadicek

(reakce na) Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 20:15 | Nahoru | #2
mrnuss> to jo prechodky udelam, ale musi se to serizovat s palivovym kohoutem ? vezme nejakej podtlak nebo to staci krmit z petky

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 20:28 | Nahoru | #3
no tak melo by se asi i s kohoutem-aby to bylo jako za provozu na petku nejezdis

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 20:33 | Nahoru | #4
to jsou zbytecmy komplikace

2 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2013 v 20:36 | Nahoru | #5
zrovna dneska sem kontroloval synchro na svojem blackbirdu po montazi dynojet.

vysroubujes ty 3 imbusacky a nasroubujes tam takove prechodky na hadicky. Muzu ti je kdyztak vyfotit pokud budes chtit.
tam kde ti jde ta hadicka na ten podtlak na kohout tak bud to muzes vymontovat a namontovat tam 4tou prechodku a nebo dat na tu hadicku roztrojku.
4 valce,4karburatory cili 4 manometry.

na stelovani sou jen tri sroubky, to je v poradku. Podivej se na video a bude ti vse jasne.
ta hadicka na kohout a roztrojka mit vliv nebude, ale pokud budes muset stelovat tak ti stejne pripadne nasazena a jen vyklopena nadrz bude zavazet, stejne tak jako airbox s filtrem. Cili to budes stejne muset sundat a misto nadrze pouzit treba trychtyr kam nalejes benzin a nebo petlahev s upravenym hrdlem aby si nakrmil palivovou hadici (hadice)
Tim ze sem dnes to synchro jen kontroloval tak sem nadrz mel jen vyklopenou a na hadicce podtlaku palivoveho kohoutu sem mel roztrojku.

kdyz uz su u toho airboxu tak to ze ti to dela co popisujes bejva zpusobeno montazi KN filtru nebo jakehokoli jineho "sportovniho" (vice propustneho) filtru nez je original.
Pokud tam takovej filtr mas tak to neni karburatorama ,ale tim filtrem a jakekoli nastavovani karbecu je zbytecne, nikdy ti to nepojede jak ma.
Je pak potreba pretryskovat karburatory (dynojet stage1) Delal sme to vcera a dneska kontroloval to synchro. Take sem si dal KN filtr a nejelo to, tak sem KN vlozku vyhodil a dal origo a objednal tu sadu. Az prisla tak sem to namontoval, dal KNko a uz to jezdi jak ma. Synchro karbecu sem delal jen projistotu.
Dalsi veci je uprava kapotaze nebo prestavba na streata. Pak to uz nikdy nepojede jako s original tvarem kapot.
Kdyz ze sve motorky sundam predni kapotaz tak mi motorka nejde vytocit vic jak k 5000ot a pak se zacne dusit a skubat a vic proste nejede.
A to je asi tak vse co me tak nahonem napadlo.



hodne stesti :)

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 21:03 | Nahoru | #6
super diky moc az budu na pc kouknu na video . . . ten airbox musi bejt sundanej nebo je to jen kvuli pristupu ?

(reakce na) Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 21:09 | Nahoru | #7

M4rť4s píše: super diky moc az budu na pc kouknu na video . . . ten airbox musi bejt sundanej nebo je to jen kvuli pristupu ?

kvuli pristupu urcite

(reakce na) Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 21:42 | Nahoru | #8

cuir píše: zrovna dneska sem kontroloval synchro na svojem blackbirdu po montazi dynojet......



To lze seřizovat i bez filtrboxu?, v mým servisním manuálu píšou, že se tam má namontovat zpět? (a tak to taky dělám, ikdyž je to docela otrava, bez něho by to bylo samozřejmě jednosušší).

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 21:48 | Nahoru | #9
já se tam dostanu i s airboxem :) i s nádrží by to šlo ale bylo by to strašná práce

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 21:53 | Nahoru | #10
No mě spíš jde o to, jestli to nějak neovlivňuje nastavení, jinak ho tam cpát za každou cenu zpět nemusím, já si nechávám připojenou i nádrž, jen si ji otočím na druhou stranu na starou deku na místo, kde má být sedlo :)

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 22:01 | Nahoru | #11
jo zpusoby sou ruzne... zatim co sem serizoval tak bez airboxu ,protoze ke sroubkum nebyl pristup. kdyz sem to seridil a pak udelal kontrolni mereni po nasazeni airboxu s filtrem tak se nic nezmenilo. Cili to nevidim tak tragicky ,kdyz se to udela bez airboxu.
Ono stejne serizovat karbece na miste je samo osobe zavadejici :) Ale evidentne to staci. Proto je asi jedno jestli s airboxem a filtrem ci bez nej.

Synchronizace karburátorů

8.6.2013 v 22:04 | Nahoru | #12
Fajn, tak to vyzkouším taky, dík :).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 08:21 | Nahoru | #13

cuir píše: . . . .
kdyz uz su u toho airboxu tak to ze ti to dela co popisujes bejva zpusobeno montazi KN filtru nebo jakehokoli jineho "sportovniho" (vice propustneho) filtru nez je original.
Pokud tam takovej filtr mas tak to neni karburatorama ,ale tim filtrem a jakekoli nastavovani karbecu je zbytecne, nikdy ti to nepojede jak ma. . .



Když jsem moto koupil tak na kyvce měla nálepku KN ,ale když jsem koukal na filtr tak jsem tam žádnej popisek KN nenašel a vypadá jako origo :)

Naposledy editováno 09.06.2013 08:23:35

(reakce na) Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 10:17 | Nahoru | #14

M4rť4s píše: Když jsem moto koupil tak na kyvce měla nálepku KN ,ale když jsem koukal na filtr tak jsem tam žádnej popisek KN nenašel a vypadá jako origo :)



tak pokud si s filtrem nic nedelal a predtim to jelo tak tady chyba nebude. Psal sem ti to jen jako informaci, ze se toto stava a lidi o tom nevi.
takze zkus tu synchronizaci a uvidis. Ikdyz je divne ze by se ti to samo rozladilo.

EDIT: spis me napada jestli si nekde nezapomel zapojit nejakou hadicku nebo dotahnout nejakou prirubu kudy to ted saje falesnej vzduch.

Naposledy editováno 09.06.2013 10:19:12

Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 12:27 | Nahoru | #15
Ono je to uplně jedno jestli se synchronizace dělá s filtrem nebo bez. Jde hlavně o to že na základě podtlaku v sácích kanálech díky manometrům se těma třeba nastavovacíma šroubama nastaví vzájemná poloha škrtících klapek vůči sobě. A toto nastevení je důležité zejména pro volnoběh a nízké otáčky, respektive zatížení(otevření klapky tak do 1/3 možná ani ne). Když je to toto nastavení rozhozené tak se to projevuje tím, že motorka blbě drží volnoběh, nebo vůbec a taky z volnoběhu se tomu většinou nechce do otáček. Až se to přehoupne přes určité otáčky, třeba 3-4000 a škrtící klapky už sou otevřené tak už motor jede bez problémů. Protože když je klapka otevřená třeba už na plno, tak je jedno pak jestli sou ty klapky vůči sobě posunuté jedna o militr sem druhá tam, protože směš pak proudí už celým průměrem difuzoru karburátoru.
Já dělám synchro většinou bez filtru, protože u většiny motorek se musí sundat kvůli přístupu a místo nádrže používám malou plastovou nádržku ze staré zahradní sekačky. Jinak je důležité než to začneš seřizovat, mít zahřátý motor, protože na studeném motoru nic neseřídíš. A taky se mají trochu zvýšit volnoběžné otáčky když se štelují podtlaky.

Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 19:20 | Nahoru | #16
tak manometry vyrobený, ale furt mam na 3a 4a válci větší podtlak a to o dost . . . a když točim šroubkem mezi 2 a 3 doleva (vytáčim) tak motor začne vynechávat (ještě jsem nedosáhnul toho aby mi to nežralo benzín z manometru)

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 19:28 | Nahoru | #17
A co komprese?, jsou všechny válce +- stejné? pokud jsou mezi nimi velké rozdíly, tak to možná ani nepůjde.

(reakce na) Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 20:24 | Nahoru | #18
bushman7> no když čtu ten přeloženej návod tak 3. válec by neměl jít nastavit a měl by bejt na pevno jestli to dobře chápu a když to všechno vipije tak to znamená že ostatní maj málo otebřeno a když jim přidám tak to ani nenatočim a už zase žere . . . už jsem musel vyndat i tlumicí molitany byly nasáklý benzínem . . . .
kompresi sem neměřil . . .

Naposledy editováno 09.06.2013 20:26:01

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

9.6.2013 v 20:29 | Nahoru | #19
Asi už jsem na to přišel na jednom místě si to možná přisávalo a další věc je, že jsem použil moc měkký hadičky a když motorku natočim tak se splácnou . . . . takže budu muset koupit tvrdší

Naposledy editováno 09.06.2013 22:25:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizace karburátorů

10.6.2013 v 00:38 | Nahoru | #20

M4rť4s píše: Asi už jsem na to přišel na jednom místě si to možná přisávalo a další věc je, že jsem použil moc měkký hadičky a když motorku natočim tak se splácnou . . . . takže budu muset koupit tvrdší


tak gratuluji :) dobra prace

(reakce na) Synchronizace karburátorů

10.6.2013 v 23:51 | Nahoru | #21

cuir píše: tak gratuluji :) dobra prace



Zatím ne když to nemaká :d uvidíme až budou hadičky :D

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

12.6.2013 v 10:49 | Nahoru | #22
sem kupoval hadičky průhledný v hornbachu, koupil sem tam taky rozrtojky v akvaristice a udělal si mano asi takle:

vokolo víček je to vopatlaný silikonem, aby nepřisávaly ty flašky..
důležitej je gangster magič v pozadí...

Samotný měření s nádrží, bo bych to všude z petky akorát vycintal, nebo si to splet s občerstvenim:

Synchronizace karburátorů

12.6.2013 v 10:56 | Nahoru | #23
Blbý, dyž je to rozhozený moc a nestihneš poštelovat šroubek, že musíš přefouknout vodu z tech plnejch flašek do tech prázdnejch třeba hubou foukánim do šlauchu vod toho karbecu, ale couž. Mám z toho takhle větší radost, než kdybych si to koupil

(reakce na) Synchronizace karburátorů

12.6.2013 v 20:45 | Nahoru | #24

SmokinCBR píše: sem kupoval hadičky průhledný v hornbachu, koupil sem tam taky rozrtojky v akvaristice a udělal si mano asi takle:

vokolo víček je to vopatlaný silikonem, aby nepřisávaly ty flašky..
důležitej je gangster magič v pozadí...

Samotný měření s nádrží, bo bych to všude z petky akorát vycintal, nebo si to splet s občerstvenim:



jj na tuhle možnust jsem taky koukal, ale myslim si, že to nebude tak přesný . ..
je to jen muj názor ale když si vezmeš průřez jedný tý lahve a průřez hadičky tak na hadičce vidiš změnu daleko líp . . . . u lahví je dobrý, že ti to nemuže nasát měřicí kapalinu (já tam mám speciál takže když to nasaje tak motorce to nevadí, ale já sem nasr. . . , že to musim odpojovat a dolejvat :D )

Viděl bych to tak, že lahvema na hrubo a pak hadičkama doladit - jestli to má teda nějakej podstatnej vliv na chod motoru

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

12.6.2013 v 21:58 | Nahoru | #25
kurna kdyz bys byl bliz tak ti to synchro bud zajedu udelat a nebo ti ty meraky pujcim ,ale ani nemam tuseni kde Prachatice sou :D jdu se podivat na mapu :D :D

EDIT: a tak uz to vim..tam sem taky nikdy nebyl :D :D

Naposledy editováno 12.06.2013 21:58:51

(reakce na) Synchronizace karburátorů

12.6.2013 v 22:39 | Nahoru | #26
cuir> v pohodě :D zejtra jedu do města = velko města :D a koupim hadice a bude to makat a když né tak to bude potupa :D :D :D

jinak základ už mám zde

1 reakcí na tento příspěvek Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 08:30 | Nahoru | #27
to je jedno, na jakym "stupínku" ty hladiny jsou.. nesmí se nikde hladiny hejbat a to poznáš řek bych dost přesně... hejbou se hladiny=jeden,ze seřizovanejch karbů má větší podtlak. Beztak dycky seřizujše 2, pak ty zbylý dva a pak ty páry mezi sebou....

Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 09:56 | Nahoru | #28
Taky jsem nějakou dobu experimentoval s těmihle kapalinovým udělátory, ale bylo to trochu o nervy, tak jsem si nakonec objednal budíky (teď mě dorazily a vypadají solidně, kovové se sklem, žádný plast, jediná drobnost je že dva mají na části lehce orezlou hranku krytu, no trochu se to otře a není to ani vidět) a sestrojím si to trochu líp.

Naposledy editováno 14.06.2013 10:03:27

Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 10:28 | Nahoru | #29
Tady máš taky velký výběr manometrů a dokonce za lepší ceny. Jak řešíš tlumení. Nevím do jaké míry je potřeba u hadiček a kapaliny, ale co jsem viděl, tak u budíků ta potřeba je.

Synchronizace karburátorů

14.6.2013 v 11:01 | Nahoru | #30
Dík, ale to jsou ty aušusové plasťáčky, které jsem právě nechtěl, tlumení normálně, hodím tam nějakou vložku a ventil pro postupné otevření.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist