bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teče vidlice
Zdarec lidi. Mám v celku banální problém a to ten že mi teče Olej z vidlice. Jedná se o model 2001 CBR 600F4i. Kdysi jsem si měnil gufero na NSRu a vím že tam byla celkem napružená pružina. Chtěl bych se zeptat jakej je ideální postup, abych si nevymlátil zuby a co vše budu potřebovat...Jo a je potřeba měnit i prachovku, když vypadá pěkně???
Anketa: Jakou značku gufera? poměr Cena/Výkon
Athena
0%
0
Tourmax
0%
0
NAK
0%
0
NOK
20%
1
ARI
20%
1
All Balls
60%
3

Teče vidlice

26.5.2013 v 12:32 | Nahoru | #1
uplně nejlíp uděláš když to dáš do servisu

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

26.5.2013 v 12:50 | Nahoru | #2
S tlumičema není prdel, když nevíš jak je potom seřídit, když je dáváš dohromady, a kolik tam dát oleje.
Takže taky raději na tlumiče doporučuju servis.
Jinak, když měníš gufera, tak se vyplatí při jednom vyměnit i prachovky, stejně se to ve většině případů dodává jako set, a na podvozku se nevyplatí šetřit, nikdy.
Jinak, Atheny byly dražší, Noky a all balls levnější,z "technické" stránky je vše v tomhle případě na stejné úrovni

(reakce na) Teče vidlice

26.5.2013 v 12:53 | Nahoru | #3
Frki> právě že v guferech je vcelku rozdíl...

2 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

26.5.2013 v 13:01 | Nahoru | #4
Frki -> Já jsem si myslel, že all balls a noky patří mezi ty dražší, už jsen proto, že NOK se používá i jako originální gufero a o Atheně jsem právě četl ze jsou to šmejdy, tak teď nevím co si myslet
Jinak, právě proto že nevím jak je potom seřídit jsem založil tohle téma(vždyť si to tady na foru dělá kde kdo), ne že bych neměl na to dát to do servisu, ale moc jim nevěřím a pokud to jde, raděj si to udělám sám. a množství oleje mám v manuálu

(reakce na) Teče vidlice

26.5.2013 v 13:45 | Nahoru | #5
Jakub_T.> Používám ve většině ARI a nikdy sem neměl problém.
No nechci nic říkat, ale servisu nevěříš a sám sobě jo? Když nemáš ponětí jak se to vůbec dělá? Jasně nastuduješ si postup v manuálu, ale určitě si se do něj ještě ani nepodíval, jinak bys věděl, že budeš potřebovat speciální přípravky a taky momentový klíč. Pokud máš potřebné vybavení, tak si to nastuduj v manuálu a hurá do toho, pokud vybavení ani aspoň nějaké zkušenosti nemáš, tak bych to radši fakt svěřil servisu nebo někomu zkušenějšímu

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

28.5.2013 v 19:28 | Nahoru | #6
Díky za odpovědi... Jinak tedy, jestli tomu dobře rozumím, tak to bez potřebného nářadí neudělám ? Momenťák není problém si půjčit(i když jsem s ním nikdy nedělal ), ale pokaždé když něco dělám.. (těsnění pod hlavou na autě, půlení motoru simson) Nikdy jsem žádné spešl nádobíčko nepotřeboval a to taky psali v manualu, že to bez toho nepujde...
Ani nejde o to, že bych servisu nevěřil, ale nechci patřit mezi ty co si oblečou motohadry, vylezou před barák, a povídaj si o tom jaký to je jezdit a opravovat motorku, přitom ani nevědí kde mají nádobku na rzd. kapalinu, protože to davaj pravidelně do servisu na prohlídky .
Spíš jsem čekal, že mi někdo napíše jak na to, než jak od toho Ale díky i tak, ještě uvidím jak se rozhodnu

(reakce na) Teče vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2013 v 22:14 | Nahoru | #7
Jakub_T.> Tys dělal na autě těsnění pod hlavou a hlavu si pak jako dotahl jen tak od ruky, když říkáš žes momemťák nikdy neměl v ruce? Jako nic proti, ale po někom takovém bych pak fakt chtěl motorku nebo auto
Jinak na ty vidle ten momenťák až zas tak nutný není, ale hlavně budeš potřebovat přípravek na naražení nových gufer a pak ještě kompresor a pneumatickou povolovačku, jinak ty imbusy co sou zespod vidle nepovolíš. Protože se ti to začně protáčet. A na tu pneupistol ještě potřebuješ ořech s imbusem, ale dlouhým, aby ses tam vůbec dostal.

Teče vidlice

29.5.2013 v 08:07 | Nahoru | #8
Děkuji, konočně užitečné info... Jinak jsem si na youtube nasel borca jak to dělá... sice je trochu pra*e, ale to co potřebuju vědět jsem tam našel....
To těsnění bylo na staré mazde 626 bud to klapne nebo ne, ale prostě jsem to utáhl s rukou citem "Na tvrdo" a pak to jezdilo...
Tady je ještě to video, třeba to někomu pomůže ->

Teče vidlice

29.5.2013 v 08:45 | Nahoru | #9
Jestli umíš aspoň trochu anglicky, fakt si stáhni manuál pokud ještě nemáš a tam to máš všechno krásně popsané. V tom videu si myslím že to musel mět už dopředu povolené a nachystané, protože ten spodní imbus povolil klasickým eLkem imbusem uplně lehce. Už sem dělal desítky tlumičů a tak lehce mě to teda ještě nikdy nešlo, vždycky to bývá zatuhlé jak prase, a když se to povolí tak se to začně zase protáčet. Proto sem psal že je na to dobrá ta pneupistol, stím to povolíš suprově

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

29.5.2013 v 09:39 | Nahoru | #10
Já teda nevím, školy nemám,ale zase mám tu samou motorku a gufera jsem měnil...

Jediný, co musíš udělat je podložit nebo pověsit předek bajku...Sundáš blatník, třmeny, kolo, povolíš šroub na řídítku, na horním a na spodním třmenu brejlí, vyndáš vidli, vydloubneš prachovku, pojistku, gufero, vyleješ olej, dáš nový gufero, pojistku, prachovku a celý to naházíš na motku...pak vezmeš třeba ráčnu a příslušnej vořech, povolíš vrchní zátku,vyšroubuješ, naleješ olej, zašroubuješ, jedeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 09:44 | Nahoru | #11
Zil> Tak de to i takhle, jen ti tam dobrá čvrtina starého oleje a veškerý usazený mazut zůstane ve v tlumičích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #12
mischa638> dostatečně dlouho pumpuju, dokud teče...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 12:46 | Nahoru | #13
Zil> A měl si ty tlumiče někdy rozdělané komplet? Fakt by ses divil kolik humusu v nich zůstane. Já to vždycky ještě vystříkám čističem ve spreji a pak vyfoukám kompresorem aby tam fakt nic nezůstalo.

(reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 14:53 | Nahoru | #14
mischa638> tlumičů jsem měl rozdělaných několik, měnil jsem gufera, pouzdra, pružiny...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 14:55 | Nahoru | #15
Jakub_T.> sefe kluci co maji primo servi na repas vidlic nic jineho jak NOK nedavaji..zkus hadat proc...? dokonce se mi jeden na AllBalls vysmal ze je to krasna sracka co tece po chvili zase.
Tedy bejt tebou volba je vice nez jasna.

ZIL - to pise dobre a tak jak se to ma delat..bez rozboru tam zustane more bordelu kdyz to neni menene pravidelne...

Naposledy editováno 29.05.2013 14:56:55

2 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

29.5.2013 v 17:13 | Nahoru | #16
Borci, díky moc, už jsem se obával, že zde není nikdo kdo by poradil jinak než "šup do servisu" pneumatickej utahovák si půjčím od tchána, akorád koupím ten prodlouženej imbus.
ZIL-> Dík za další způsob, ale dělám to poprvé, tak si to rozdělám celý, ať vím na čem jsem.
Z-X-R-> Vím, že NOK je dobrá značka, ale překvapilo mě že ALLBalls jsou šunty, díval jsem se že je požívá dost lidí a samá chvála. Jinak v Obchodě mi teď nabízeli Atheny(Ty nechcu) a jinak jako lepší a daleko dražší AllBAlls.

Můžu tlumič vymít čističem na brzy? A jak zabraňujete tomu, aby se ten spodní imbus protáčel?
Mám měnit i prachovky? (Vypadaj cajk a nový stojí pomale to co gufera)
Jaký olej? Doporučený je 10W, to asi dodržím... Ale co výrobce/kvalita/cena?

Naposledy editováno 29.05.2013 17:14:39

(reakce na) Teče vidlice

29.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #17
Jakub_T.> Jo čistit brzd můžeš použít, tak to tím dělám. A právě použitím té pneupistole zábráníš tomu aby se ti ten imbus protáčel. Prachovky, pokud nejsou požkozené, tak bych nechal. S 10W olejem u těchto tlumičů určitě chybu neuděláš. Značka oleje už je na tobě, já beru třeba Motul.

(reakce na) Teče vidlice

30.5.2013 v 08:07 | Nahoru | #18
Jakub_T.> Sakra nedělejte z toho kovbojku.Pokud jseš normálně zručnej a máš cajk (myslím,že to není probém).Kup si 2 sady pro tvoje vidle.V manuálu máš množství a třídu oleje.Za dvě doďky není co dělat.Taky používám spray na brzdy.Imbus se ti točit nebude,maj to všichni vymyšlený,aby se tlumič při utahování přibrzdil.








Teče vidlice

30.5.2013 v 13:54 | Nahoru | #19
PIGO->Vždyt já si taky myslím, že to není nic hroznýho... Ale zarazily mě první příspěvky... Moje otázka nebyla jestli to mám dělat sám, ale jak to mám dělat . 3lo mi hlavně o tu pružinu, protože na tom NSR jsem tu matku málem nevrátil, až s pomocí dalších ruk. Jo a děkuji za fotky;)

Gufera jsem koupil na doporučení TOURMAX, prý je to prvovýroba jen levnější a v jiným obale a na guferach je napsany NOK...2ks za 280,-

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

3.6.2013 v 15:01 | Nahoru | #20
Ahoj, tak vidlice jsou snad úspěšně přetěsněny a vyčištěny. Vše šlo hladce, až na ten šroub co je ze shora, protože jsem ho povolil až po tom co jsem celou vidli chytil do dvou mega svěráků . Imbus jsem povolil Lkem v pohodě.
Ale mám takovej menší problém a to ten, že to gufero už někdo měnil a pošrabal celou vidlici ve které to gufero je a mám pocit že to starý gufero bylo cajk, ale teklo to za ním. co s tím kdyby to teklo zas ??? Vyměnit? Nejak vyvložkovat, nebo vybrousit do hladka a požít větší gufero?[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidlice

3.6.2013 v 16:51 | Nahoru | #21
Jakub_T.>

Kuwa to byl nějakej mamlas.Asi tahal gufera šroubovákem.Normálně povolíš spodní šroub,vypustíš olej,stáhneš stírací gufero.Pokud je tam pojistka tak se vycvakne. Pak kluzákem cukneš párkrát dolů a je to venku.Žádný problém,ani škrábanec.
Já myslím,že ti to to spodní podrží.

(reakce na) Teče vidlice

3.6.2013 v 17:41 | Nahoru | #22

z-x-r: sefe kluci co maji primo servi na repas vidlic nic jineho jak NOK nedavaji..zkus hadat proc...? dokonce se mi jeden na AllBalls vysmal ze je to krasna sracka co tece po chvili zase.


Tipnu si proč, jo? Protože na NOK mají největší vývar a nejdříve se jim vrátí motorka na další kšeft
Jinak pokud někdo tu výměnu zprasí, začne brzy téct gufero každé značky. Obrovský vliv na výdrž gufer má taky kvalita prachovek nad nimi.

Teče vidlice

3.6.2013 v 17:47 | Nahoru | #23
Obrovský vliv na výdrž gufer má taky kvalita prachovek nad nimi.

A proto nikdy nešetřím a kupuju jenom origo.Ty taky vydrží nejdýl a jsou ve finále vlastně nejlevnější.

(reakce na) Teče vidlice

3.6.2013 v 20:04 | Nahoru | #24
PIGO> jj vím, jak rikam mam to vse hotovo ale ted se modlim, ze to nebude tyct,,, Ja si spís myslim, ze to poskrabal kdyz se tam snazil namlatit to novy gufero, ale to je ve finale jedno... Ja jsem to musel trosku vzit jemnym smirkem, abych srazil ty ostry hrany a ted uz jen budu doufat
Ted uz me jen ceka "nejak" seřídit tlumiče (včetně centru) a snad pokoj...

(reakce na) Teče vidlice

3.6.2013 v 20:07 | Nahoru | #25
z-x-r> A nevíš co je to za značku ten tourmax ... Protože ja jsem se koupil s tim ze to je m. i. Japan a pry to jede ze stejne fabriky jako NOK a dokonce na nich i NOK je napsany... s tím rozdílem, že jsou o 200,- levnější

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidlice

21.1.2017 v 17:28 | Nahoru | #26
Ahoj,
bylo by možný zdělit typ, rozměr, stránky, nebo cokoliv podle čeho by jsem mohl objednat sadu na přetěsnění vidlí na CBR 600F r.v 1999.
Díky.

(reakce na) Teče vidlice

30.1.2017 v 20:18 | Nahoru | #27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist