On ale vyrobce vi, proc je motor nastaven tak jak predpisuje manual. Zagugli, stahni manual a nastav podle nej. Jestli nemas velke zkusenosti s upravama motoru, tak jakykoli zasah je spis na skodu veci! Smir se s tim ze je to padina a bez nasypani spoooosty penez z toho nic jineho neudelas!
V prvé řadě je potřeba mět dobře seřízený volnoběh a správnů hlavní trysku.
Pak se rozjedeš třeba až do trojky, zavřeš plyn, brzdíš motorem a pomalu podřazuješ až na jedničku. S plynem nemanipuluješ, furt je zavřený.
Až máš ty správné otáčky, dáš plný.
Motorka musí okamžitě akcelerovat.
Pokud se uleje, dáš jehlu důle.
Když tam bude díra, jehlu zvedneš.
To všecko děláš tak dlůho, až je to v cajku.
Pak zreviduješ seřízení volnoběhu a zkusíš to znova.
Když to sedí, máš to seřízené.
Manuál je základní seřízení a obvykle s ním motor funguje.
Nicméně pod různými vlivy može byt všecko krapet jinak a pak je nutné individuální seřízení.
Veškeré seřizování se vždy děje na prohřátém motoru, ale to je snad jasné.
V praxi se to seřizuje tak, že se dá trošku větší volnoběh dorazem šoupěte a šroubek se utáhne o facku víc, než je základní seřízení.
Nastartuješ a po-ma-lu povoluješ onen šroub.
Motor by měl po chvilce povolování reagovat mírným zvýšením otáček (ochuzujeme směs- přidáváme vzduch), pak otáčky počnou klesat až do okamžiku, kdy motor začne pracovat zřetelně nepravidelně.
V tomto stavu šroubek poněkud utáhneme tak, aby otáčky byly pravidelné.
Následně seřídíme výšku volnoběhu dorazem šoupěte.
Podmínků, aby se tak dělo, je nevyšlahaný karbec a dobrá funkce všeho ostatního (zapalko, nasazený filtr, zahřátý motor...).
Když totiž obohatíš směs (cos udělal vysunutím jehly), má to samozřejmě vliv i na volnoběh, kerý musels následně ochudit (povolit šrůbek).
Kdyžs to dal zpátky, musels volnoběh obohatit (míň povolit šrůbek - míň vzduchu).
Aby motor běžel optimálně, musí byt všecko akorát.
Takže bych začal základním seřízením, keré je v návodu k motorce.
Když ho nemáš, tak bych šrůfek bohatosti směsi povolil o 1,5-2 otáčky, jehlu dal do prostředního zářezu a šel na to:
1. volnoběh,
2. přechody jehlů.
Správnost hlavní trysky by sis mohl následně ověřit tak, že pokud bys jel chvilku na plné kule, vytočený motor a při velmi mírném ubrání plynu by se ti zdálo, že motor jede líp (jak dyž začne líp táhnůt), je malá hlavní tryska a to je u dvoutaktu nebezpečné (zadření).
Když to bude blbnůt furt, je závada nekde jinde.
Držím palec.
Naposledy editováno 29.04.2013 22:50:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing | Infiernox | 8 | 22.4.2021 v 20:50 krokoš |
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | petruhlir2 | 6 | 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein |
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | Lamakaja | 2 | 10.4.2020 v 22:31 Edrig |
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | vasek2000 | 0 | 13.5.2018 v 12:15 vasek2000 |
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing | fejk72 | 0 | 11.2.2018 v 18:50 fejk72 |