bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly
28.4.2013 v 16:04
Zdravim, chtel bych se zeptat zda nekdo nevite polohu jehly u tohoto modelu, dnes se mi podarilo seridit karbec, ale furt si nejsem jisty jestli je to na 100%, 1.2 jde vpohode do otacek a od 3 je to horsi, jehlu jsem nastavil na 3 zarez od spoda a postupne jsem otacel sroubkem bohatosti dokud to neprestalo vynechavat ve vyssich otackach od cca 7-8tis rpm, mozna ze budete potrebovat vedet i vel. hlavni trysky, ale tu ted z hlavy nevim. Jeste vyzkousim posunout jehlu o 1 zarez vys, takze jehla bude niz a uvidim, kdyz jsem ji nechal na poslednim zarezu (jehla byla nejvys) tak uz sroubek bohatosti byl skoro vystoubovan a furt se to ve vysokych nechytalo, jeste bych rad vedel co rikate na puncochovou vlozku, kdyz ji budu casto menit? Diky

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

28.4.2013 v 16:55 | Nahoru | #1
Sroubek bohatosti smesi slouzi K NASTAVENI OTACEK VOLNOBEHU. Spicku mas moznost ovlivnit velikosti hlavni trysky a polohou jehly.
On ale vyrobce vi, proc je motor nastaven tak jak predpisuje manual. Zagugli, stahni manual a nastav podle nej. Jestli nemas velke zkusenosti s upravama motoru, tak jakykoli zasah je spis na skodu veci! Smir se s tim ze je to padina a bez nasypani spoooosty penez z toho nic jineho neudelas!

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

28.4.2013 v 20:29 | Nahoru | #2
Jsou tam dva, jeden na volnobezny otacky motory a druhej na bohatos do cca 1/2 soupatka, takze kdyz byl blbe vystelovanej vzhledem k nastaveni jehly, tak to vynechavalo od 8 tis otacek, normalne to ma tahnout do 10-11 tis, jezdil jsem takhle dlouho, nemel jsem cas ani chut to davat nekam opravovat, dnes jsem se na to vrhnul a podarilo se mi to tak nejak seridit, vim co muze nastat, takze bych to prave chtel mit v pohode, zkusim najit nekde nejaky manual. Nejde mi ani oto abych z toho delal neco vic, vim jak tato motorka ma jezdit, tak se snazim to naladit tak aby to bylo ok. Jak jsem psal nejspis to jeste neni na 100%, ale snad najdu ten manual a seridim to podle toho. Diky

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

28.4.2013 v 20:52 | Nahoru | #3
Jehla ovlivňuje složení směsi ve středních otáčkách do asi 70% otevření šoupátka.
V prvé řadě je potřeba mět dobře seřízený volnoběh a správnů hlavní trysku.
Pak se rozjedeš třeba až do trojky, zavřeš plyn, brzdíš motorem a pomalu podřazuješ až na jedničku. S plynem nemanipuluješ, furt je zavřený.
Až máš ty správné otáčky, dáš plný.
Motorka musí okamžitě akcelerovat.
Pokud se uleje, dáš jehlu důle.
Když tam bude díra, jehlu zvedneš.
To všecko děláš tak dlůho, až je to v cajku.
Pak zreviduješ seřízení volnoběhu a zkusíš to znova.
Když to sedí, máš to seřízené.
Manuál je základní seřízení a obvykle s ním motor funguje.
Nicméně pod různými vlivy može byt všecko krapet jinak a pak je nutné individuální seřízení.
Veškeré seřizování se vždy děje na prohřátém motoru, ale to je snad jasné.

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

28.4.2013 v 21:12 | Nahoru | #4
Diky moc, presne takovy strucny a jasny manual jsem hledal, jeste me ale zarazi, ze nic nepisete o (presne nevim jak se tomu rika, ale nekde jsem se docetl, ze jde o sroubek pridavneho vzduchu) mam ho hned vedle serizovani volnobeznych otacek. Prave kdyz jsem zavesil jehlu uplne nahoru, tak jsem sroubek musel povolit skoro az uplne, a stejne to pri 8-9 tis vynechavalo (zaroven se museli zerizovat i volnobezne otacky) kdyz jsem jehlu posonul o 2 polohy niz, stacilo sroubek vysroubovavat cca do pulky zavitu a uz to tahlo i prez 8 tis otacek. Podle vaseho navodu, jsem pochopil, ze to ale staci vyladit jehlou, ale i tak to nejspis budu muset doladit prave timto sroubkem ''pridavneho vzduchu''.

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

28.4.2013 v 21:16 | Nahoru | #5
Nasel jsem fotku presne toho karburatoru, co mam, a vedle toho velkeho sroubu na volnobezny otacky/doraz soupatka, je od nej napravo - smer k sani vzduchu jeste jeden sroubek, kdyz jsem ho vyrouboval, mel na sobe pruzinku.

Snad se fotka zobrazi



Naposledy editováno 28.04.2013 21:16:27

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

29.4.2013 v 22:46 | Nahoru | #6
S největší pravděpodobností se jedná o "šroub bohatosti směsi", kerý reguluje vzduch při volnoběžných otáčkách.
V praxi se to seřizuje tak, že se dá trošku větší volnoběh dorazem šoupěte a šroubek se utáhne o facku víc, než je základní seřízení.
Nastartuješ a po-ma-lu povoluješ onen šroub.
Motor by měl po chvilce povolování reagovat mírným zvýšením otáček (ochuzujeme směs- přidáváme vzduch), pak otáčky počnou klesat až do okamžiku, kdy motor začne pracovat zřetelně nepravidelně.
V tomto stavu šroubek poněkud utáhneme tak, aby otáčky byly pravidelné.
Následně seřídíme výšku volnoběhu dorazem šoupěte.
Podmínků, aby se tak dělo, je nevyšlahaný karbec a dobrá funkce všeho ostatního (zapalko, nasazený filtr, zahřátý motor...).
Když totiž obohatíš směs (cos udělal vysunutím jehly), má to samozřejmě vliv i na volnoběh, kerý musels následně ochudit (povolit šrůbek).
Kdyžs to dal zpátky, musels volnoběh obohatit (míň povolit šrůbek - míň vzduchu).
Aby motor běžel optimálně, musí byt všecko akorát.
Takže bych začal základním seřízením, keré je v návodu k motorce.
Když ho nemáš, tak bych šrůfek bohatosti směsi povolil o 1,5-2 otáčky, jehlu dal do prostředního zářezu a šel na to:
1. volnoběh,
2. přechody jehlů.
Správnost hlavní trysky by sis mohl následně ověřit tak, že pokud bys jel chvilku na plné kule, vytočený motor a při velmi mírném ubrání plynu by se ti zdálo, že motor jede líp (jak dyž začne líp táhnůt), je malá hlavní tryska a to je u dvoutaktu nebezpečné (zadření).
Když to bude blbnůt furt, je závada nekde jinde.
Držím palec.

Naposledy editováno 29.04.2013 22:50:35

Derbi GPR 50 R karburator serizeni jehly

1.5.2013 v 20:41 | Nahoru | #7
Diky moc. Podarilo se.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist