bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Piaggio X9 rozdíly?
7.3.2013 v 03:23
Čau všichni, jen tak koukám po skůtru X9 500ccm, a zajímalo by mě, jestli se jednotlivé kubatury(125, 250, 500) něčím liší? Mám namysli jestli je třeba 250 menší a pětistovka už pořádný koráb, nebo je tam rozdíl jen v osazeném motoru..

A ještě by mě zajímalo co všechno má X9 500 Evolution navíc oproti standartní verzi?

Díky

Piaggio X9 rozdíly?

7.3.2013 v 09:42 | Nahoru | #1
Nedávno jsem si koupil X9 500 Evolution, rok 06. Pokud vím, mělo by se jednat o stejné skútry, a to jak 125, 250 tak i 500 ccm, rozdíl by měl být v motoru, pak určitě v brzdách atp. Jinak jsem váhal mezi Burgmanem 400 a touto X9kou. Burgman je větší - je macatější, má větší kufr, větší přední i zadní kapotáž. Je to takovej parník, vedle běžný motorky vypadá fakt ohromně. Mě se líbí, ale protože skútra mam na ježdění do práce a po okolí, nikoliv jako náhradu motorky (a cestovat na tom nebudu, na to mam ST1300), rozhodl jsem se pro X9, která je samozřejmě taky poměrně velká, ale je to pořád ještě skútr, ne motorová jachta.

Co všechno má nebo nemá X9 nevim, muj Evolution má ABS s posilovačem brzd (ABS verze má pouze 1 kotouč vepředu), pal. PC, bluetooth-FM rádio-interkom s ovládáním na řídítkách, alarm na DO, odskok sedla na DO a 12V zásuvku. Samozřejmostí je pak osvětlenej kufr (pod sedlem) a nastavitelná opěrka. Jo a samozřejmě je to stříkačka. Pak se X9 Evolution ještě liší v zrcátkách - má v nich intergrovaný blinkry a jsou sklopný. X9 má obyč. zrcátka a blinkry v kapotě, což je asi lepší řešení - zrcátka na evolutionu jsou tím pádem dražší a relativně náchylný na poškození. Jinak to pětikilo jede fakt slušně, ono 39 koní a 40Nm se někde projevit musí. Spotřebu jsem ještě nezměřil, ale pokud by se dalo věřit počítači tak 3,5 - 4 litry při svižnější jizdě. Má super kapotáž, člověk je krásně schovanej a netahne ani na ruce.

1 reakcí na tento příspěvek Piaggio X9 rozdíly?

7.3.2013 v 09:48 | Nahoru | #2
Jo a chod motoru, to je paráda, na to, že je to jednoválec tak je to šepot květin. Na volnoběh je krásně tichej a při jízdě zní moc pěkně. Je to Piaggio Master a co jsem se tak dočetl, jsou tímto motorem osazený všechny 500ccm italský skútry - Malaguti, Aprilia, Gilera, Piaggio ...

(reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

7.3.2013 v 10:44 | Nahoru | #3

Piwell píše: Jo a chod motoru, to je paráda, na to, že je to jednoválec tak je to šepot květin. Na volnoběh je krásně tichej a při jízdě zní moc pěkně. Je to Piaggio Master a co jsem se tak dočetl, jsou tímto motorem osazený všechny 500ccm italský skútry - Malaguti, Aprilia, Gilera, Piaggio ...



Tak,tak...A ještě dodám:Evolution má el.stojan! A myslím rozsáhlý počítač.Taky jsem o něm uvažoval,ale o 250 verzi.Nakonec jsem dal přednost Aprilii Atlantic,ale opravdu jenom kvůli designu(mě se líbí víc..).
Jinak právě X9 250 může mít,jak motor Piaggio Quasar,tak Honda 250 ...

1 reakcí na tento příspěvek Piaggio X9 rozdíly?

7.3.2013 v 10:57 | Nahoru | #4
Muj Evolution el. stojan nemá a jsem jedině rád. Jednak se to prej často pokaká a pak hlavně mi to přijde naprosto zbytečný.

Na tom počítači je celk. vzdálenost, pak dvě denní (trip 1 a trip 2), potom hodiny, datum, stopky, teplota, spotřeba a max. dosažená rychlost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

26.3.2013 v 12:36 | Nahoru | #5
Ondros > Je to jak píše Piwell jsou velikostně stejné skůtry liší se motorem, brzdami, výbavou. Jen doplním, že existuje ještě 180 a 200ccm verze.

Žádná standartní verze k X9 500 Evolution není, ostatní X9 500 (SL) jsou starší modely (vyráběné do roku ~2003). Rozdíl je hlavně v motoru. Poznat se to dá na první pohled podle krytu variátoru: starší verze mají kryt variátoru celý tmavě šedý, Evolution má kryt dvoudílný černý kovový a přes něj z části stříbrný plastový kryt.


Dále, jak píše Piwell, Evolution má blinkry v zrcátkách a trochu jiný tvar plastu mezi světly, která jsou u Evolution celá stříbrná-lesklá, předchozí verze mají lesklé jen paraboly.


Interkom s rádiem a s hands-free připojením na mobil (tzv. PICS) měli IMHO jen 500ccm verze, nicméně kdesi jsem se dočetl, že to lze namontovat na jakoukoliv X9ku (viděl jsem to namontované na X9 250 SL s motorem Honda).


Všechny X9 500 mají vstřikování paliva.



Další rozdíl se týká 250tky s motorem Honda (existovala jen preEvoution do roku ~2004) ta má zadní kolo 13" (všechny ostatní X9 mají vepředu i vzadu 14" kola).


Také má tenhle model jiná přední světla: má kulaté paraboly se dvěma žárovkama H4, svítí obě najednou (jsou to dvouvláknovky), ostatní modely mají paraboly takového "kapkového" tvaru s žárovkami H7 jednu pro potkávačky a jednu pro dálkovky (svítí tedy vždy jen jedno světlo).


X9 250 s Honda motorem má karburátor, X9 250 Evolution má vstřikování. Jak to mají slabší motory nevím, bo o ty jsem se nikdy nezajímal.



Poslední rozdíl co mě napadá je výškově stavitelné plexi, to mají všechny Evolution modely. A i některé preEvolution (Viděl jsem to na X9 250 SL (Honda) r.v.2003 a i na poměrně staré X9 500 (tuším r.v.2001), na druhou stranu jsem jel i na X9 500 r.v.2001, která měla plexi pevné.



fatman > Elektrohydraulický stojan mají IMHO jen 500ccm verze Evolution i preEvolution.

Palubní počítač mi rozsáhlý nepřijde. Mám tam stejné funkce jako Piwell jen mimo spotřeby tam mám průměrnou rychlost (položka MEAN). Raději bych tam měl průměrnou a aktuální spotřebu, zase ale čumim na cestu a ne na displej, takže je to tak možná dobře

X9 250 s motorem Honda je preEvolution vyráběná do roku (~2004), Evolution verze (od roku ~2004) již mají motor Piaggio Quasar

Piwell > Xdevítek jsem viděl poměrně dost a ta tvá je první X9 500 bez elektrohydraulického stojanu. Na druhou stranu jsem se po tom nějak nepídil, protože mi to přijde taky jako zbytečnost a zbytečná kila navíc. Moje X9 500 Evolution r.v.2003 elektrohydraulický stojan má. Teď je už funkční, "oprava" je jednoduchá, spočívá ve vyřazení řídící jednotky stojanu, vyřadí se tím všechny bezpečnostní fíčury, ale stojan funguje

Všechny poznatky pocházejí z mého pozorování a googlení za poslední cca rok, kdy jsem po X9 250 nebo 500 pokukoval, takže to prosím neberte jako 100% informace.

(reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

26.3.2013 v 13:29 | Nahoru | #6
vikous.> Díky za info Ten elektrohydraulickej stojan tam prej vůbec nebyl, nevim, X9ku mám teď v místě novýho bydliště, asi 20 km. Někdy na ní dojedu do místa starýho bydliště, kde mam zvedací plošinu na motorky. Zvednu to nahoru a podívám se pořádně kolem hlavního stojanu jestli tam nenajdu nějaký zbytky - že by to někdo vykuchal, ale podle mě tam skutečně vůbec nebyl. Jak řikam - mě to opravdu nemrzí, ale schválně jenom pro zajímavost ...

1 reakcí na tento příspěvek Piaggio X9 rozdíly?

26.3.2013 v 20:01 | Nahoru | #7
nechci se hádat neměl jsem evolution ale co vím tak tam elektrické zvedání bylo a kdo ho neměl bylo to jen odpojené

(reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

27.3.2013 v 00:01 | Nahoru | #8

kraken.99 píše: nechci se hádat neměl jsem evolution ale co vím tak tam elektrické zvedání bylo a kdo ho neměl bylo to jen odpojené



Jak říkam - mrknu se, je možný, že to kdysi někdo prostě odstranil ...

Piaggio X9 rozdíly?

30.3.2013 v 23:41 | Nahoru | #9
Díky moc všem za velmi obsáhlé informace

1 reakcí na tento příspěvek Piaggio X9 rozdíly?

31.3.2013 v 13:12 | Nahoru | #10
Tak jsem se konečně dostal k tomu skútru a omrknul jsem hlavní stojan. Opravdu tam neni příprava pro ten píst - koukal jsem na internetu jak to má vypadat a mam to prostě jiný - nemám tam vůbec uchycení pro píst, ani na stojanu, ani na rámu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

1.4.2013 v 20:39 | Nahoru | #11
Piwell>
čau skorosousede
docela jsi mě překvapil zatím jsem se opravdu nesetkal aby evolution to zvedání neměl je fakt že bud to měli odpojené z elektriky nebo sundané celé ale zase jsem jich neviděl tolik tedy přesně myslím 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

1.4.2013 v 21:00 | Nahoru | #12
kraken.99> Ahoj. Já fakt nevim, prostě to tam vůbec nemam, i na řídítkách je místo žlutýho čudlíku záslepka, která vypadá jako originální.

Ale nemáte náhodou někdo zkušenosti s tim FM rádiem, bluetooth a interkomem, co na X9kách bývá? Nemám k tomu žádný info, žádný návod, žádný sluchátka ... Přemýšlím teď, že pořídím na velkou motorku (resp. na helmu, co mam na velkou motorku) Interphone F4. Docela mě zajímá, jestli by se na tý X9 dalo rádio poslouchat přes bluetooth nebo jestli to jde jenom s těma origo sluchátkama, co se zapojí pod sedlem. Nejde mi o funkci interkomu, ani mi moc nejde o připojení GPS či mobilu. Jde mi prostě o to, jestli BT je na X9 pouze ke spojení GPS či mobilu s tim rádiosystémem a pak se musí do helmy kabelem nebo jestli lze zvuk z rádia dostat bezdrátově do helmy (např. za pomoci toho interphonu) ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

1.4.2013 v 21:56 | Nahoru | #13
Piwell>

co jsem slyšel/sám jsem evolution neměl/to radio šlo jen na sluchátka a příjem spíš nijaký tedy když to používali tak jen jako interkom
jinak koukám že máš i lepší stroj tak kdyby jsi měl zájem http://pan-european.adoforum.net/ taky se s nima občas svezeme a bude srazík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

1.4.2013 v 22:02 | Nahoru | #14
kraken.99> Tak někdy můžeme, já nechodim ani na žádný jiný stránky než sem, ale rozhodně se nebránim poznat nějaký nový lidi, když budu moct ...

(reakce na) Piaggio X9 rozdíly?

1.4.2013 v 22:10 | Nahoru | #15
Piwell>
vypadá to ještě i na duben špatně zima déšt nějak už jsem starý a pryč jsou časy kdy jsem tvrdil že existuje jen špatně oblečený motorkář a jezdil i v zimě když bylo pod nulou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
imobilizer Piaggio X9 Vojto1966 1 2.3.2024 v 17:39 citron666
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 Vojto1966 13 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 BlackX9 2 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va
Nejde proud Piaggio X9 Dominik98 4 7.2.2024 v 13:17 Vojto1966
Piaggio x9 500 a vyšší postava Piaggio X9 lada1841 7 17.12.2022 v 16:38 Milan1963


TOPlist