globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
2.2.2013 v 22:15
Ahoj, potřeboval bych nějakou radu, čím by to mohlo být...

Koupil jsem starýho 2T Zipa, r.v. 96 (za pár fufňů) s prasklým plynovým lankem v celkově horším stavu. Po výměně lanka jsem zjistil, že nemá sílu na rozjezd, ale startuje v pohodě a na stojánku jde v pohodě do max otáček. Dal jsem novej řemen a válečky do variátoru, nic se nezměnilo, tak jsem změřil kompresi, která nebyla skoro žádná.

Namontoval jsem tedy nový válec, píst a vše kolem, vyčistil a seřídil karbec, a když jsem to zas celý poskládal zpátky a šel to projet, tak jsem zjistil, že je to téměř to samý.

Teď ovšem začal dělat to, že na stojánku jde nejdřív vytočit na max, ale když to zkusim znova, tak se začne od půl plynu dusit. Dám mu půl minuty pauzu, zas jde vytočit a pak se zas začne dusit, prostě furt dokola.

Z kopce se s problémy rozjede a celkem jede, ale i do mírnýho kopečka to nezvládne a pak se navíc zas začne dusit, takže pak už se tuplem nerozjede.

Předpokládám, že je nějakej problém u karbce, když se to od půl plynu dusí, ale zároveň si říkám jestli nebude něco se spojkou - těsně nad volnoběhem se už začíná točit zadní kolo, tak si říkám, jestli nejsou špatný pružinky ve spojce a nezabírá tak brzy, že motor ještě nemá sílu na rozjezd.

Nicméně spojku jsem měl, když jsem dělal ten variátor, venku a byl jsem jí ukázat i mechanikům co dělaj skútry a říkali, že pružinky by měly být v pohodě.


Máte s tím někdo zkušenosti? Předem díky moc za rady

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 22:36 | Nahoru | #1
Ja se skutrama zkusenosti 0. Ale jak to popisujes, tak bud premazany a nebo moc bohaty.

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 22:39 | Nahoru | #2
gugo> směs jsem nastavoval dle návodu na netu - trochu zvednout volnoběh, "utáhnout" šroub bohatosti, začít ho povolovat, cca 1-2 otáčky a nastavit tam polohu, kdy dosáhnu nejvyšších otáček. Potom volnoběh stáhnout na normální otáčky. Svíčka je "mokrá akorát"

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 22:40 | Nahoru | #3
ma na to vliv jak je to teply ? Co sytic ? nema to automatickej sytic ? Ty zacnou casem blbnout tak ze se bud nevysouvaj nebo cely nezasouvaj.

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 23:11 | Nahoru | #4
Problémy při jízdě do kopce jsem na mém skůtru (Gilera Runner 50) taky měl a bylo to tím, že jsem si servis nechával dělat u amatérů(Motoluky). Problém se objevoval opakovaně pár měsíců po údržbě.

Po seřízení ve Scootlandu problémy přestaly, dříve variátor začínal zabírat mezi 4-5tis.ot, po seřízeni mezi 5-6tis.ot., taky mi měnili trysku v karburátoru. Na http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ jsou návody na na údržbu a řešení problému u skůtrů.

Zadní kolo se mi taky začíná lehce točit i na volnoběh, ale výkon začne variátor přenášet až nad 5000 ot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 23:33 | Nahoru | #5
gugo> začne to i na studeno - poprvý po druhý to jde vytočit na max a pak už se to začne dusit.. Ten sytič mě taky napadl, je tam automatický, ale nevim přesně jak se má chovat - když na něj šáhnu po chvíli co je to nastartovaný, tak je hodně zahřátej, zatímco zbytek karburátoru je v podstatě studenej - je to tak správně?

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

2.2.2013 v 23:35 | Nahoru | #6
jack.fx> variátor je určitě v pořádku - talíře jsou jak nový, vodítka jsou nový a válečky taky.. Ale jestliže se ti taky točí zadní kolo už na volnoběh, tak to tou mojí spojkou taky nebude... tak asi jedině ten karbec, nebo tak.

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 00:07 | Nahoru | #7
To že je variátor v pořádku je pěkny, ale taky je důležité, jestli je správně nastavený, tzn. jestli v něm máš správné válečky a pružinu. Jestli ale nejde vytočit ani na stojánku, tak problém není ve variátoru.

Kontrolní otázka: mažeš? Jestli ne, tak se ti začíná zadírat motor.

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 00:18 | Nahoru | #8
jack.fx> všechny pružiny, včetně kontrastní jsou jen ve spojce - ve variátoru není ani jedna. Jinak veškerý díly co jsem tam dával jsou origo Piaggio pro tenhle model, takže špatná váha válečků taky nepřipadá v úvahu.

mažu Castolem TTS, plná syntetika - dle rad servisního technika z Piaggia - 1:33 při zajíždění, pak cca 1:42-45 na normální ježdění.

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 09:48 | Nahoru | #9
weebo> sytic

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 11:06 | Nahoru | #10
Zkusil si vypálit výfuk,popř novéj vzducháč,mrkni na odvzdušnění nádrže

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 12:24 | Nahoru | #11
kokoška.> výfuk jsem vypaloval, ale moc to nešlo - nalil jsem do něj docela hodně benzínu a zapálil z obou stran, ale hořelo to hrozně blbě. Na straně u válce, kde je ta trubka široká, tak tam to celkem hořelo, ale ne moc dlouho (tak 5 minut). Ale na konci u tlumiče, je ta trubička strašně úzká (cca 1cm) a tam to skoro nešlo zapálit. Vylil jsem z toho trochu bordelu, ale nic extra. Když to srovnám s tím, když jsem vypaloval výfuk na Stadiona, tak jsem do něj nalil zhruba stejný množství benzínu, hořel z obou stran a hořel skoro 45 minut.

Nejdřív jsem to zkoušel bez vzducháče a pak jsem tam dal "K&N", takže problém na sání tam taky není..

Hlavně jde ale o to, že s tim původním vyběhaným válcem to šlo na stojánku vytočit do maximálních otáček pořád, nikdy nenastalo, že by se dusil.

Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 12:24 | Nahoru | #12
Asi to bude blbost, ale když jsem kdysi dělal variator na Yamaze, jeden váleček se otočil a bloknul pohyb variátoru. Výsledek samo podobný jak píšeš.

Naposledy editováno 03.02.2013 12:26:47

Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 12:36 | Nahoru | #13

1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

3.2.2013 v 17:48 | Nahoru | #14
tak problém z většiny odhalen - vzhledem k tomu, že ten nový válec jsem zkoušel jen bez vzduch. filtru a pak s tím otevřeným a ten starý jen s origo airboxem, tak mi to nedalo a byl jsem zkontrolovat, jestli není v airboxu restrikce, kvůli které by byla v karbci malá tryska.

V airboxu restrikce není, nicméně výstupní otvor je oproti sacímu otvoru karburátoru o dost menší.

Tak mi to nedalo, provizorně jsem přidrátoval starý airbox s filtrem a vyzkoušel to - na stojánku už se nedusí téměř nikdy a když jsem to byl projet, tak se se mnou Zip rozjel celkem v pohodě i do kopce.

Jezdil celkem slušně, ale stejně trochu vynechával a reagoval spíš jen na plný plyn. V jednu chvíli se mi začal do kopce trochu dusit - jel tak 5km/h, ale jel a když jsem ho pak pustil z kopce, tak se zas hned chytil a pak zas jel v pohodě i do kopce. Leda jestli mi někde nepřisával falešný vzduch, protože jsem to tam měl přidělaný jen tak narychlo drátem.

Teď jde tedy o to, jak velkou trysku tam musím mít s otevřeným filtrem? Ten starý airbox je v mizerným stavu a jiný shánět nechci...

(reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

4.2.2013 v 23:47 | Nahoru | #15
měl bych ještě dotaz - lidi mě teď straší, že se mi díky tomu přímýmu filtru hrozně zvedne spotřeba (o 1-2L/100km). Máte s tím někdo u 2T 50ccm konkrétní zkušenosti?

Jinak dnes jsem měl jen chvíli, tak jsem to zkusil ještě projet s tim provizorně přidělaným airboxem a zas to chvíli jelo v pohodě i do kopce, ale reaguje to na plyn spíš jen způsobem "otevřeno-zavřeno" a při jízdě to přibližně vždy 2-3 vteřiny táhne naplno a pak vynechá a zas táhne a zas vynechá...

a dnes cca po ujetých 500 metrech se to nějak zbláznilo, nejdřív se to zas začlo dusit a pak po tom co se mi to udusilo a já to znova nahodil na stojánku, tak to šlo do maximálních otáček a ikdyž jsem povoloval šroub volnoběhu, tak to na to vůbec nereagovalo. I po chcípnutí a opětovném nastartování to zas vylítlo do maxima..

Jsem už z toho nějakej zoufalej a nevím co o toho čekat... Pokud to vidíte na ty gufera, tak stačí vyměnit jen ty u klikovky? Daj se vyměnit, aniž bych musel půlit motor nebo aniž bych motor vyndaval z rámu?

Díky moc za rady

Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...

24.2.2013 v 21:24 | Nahoru | #16
Tak další změna - vysoký otáčky byly způsobeny novým šoupátkem - Ital nezklamal a udělal ho o nějakou tu setinku širší, takže šoupátko nezajelo do karbce až na doraz a zůstalo vyset, takže jsem ho jemně zbrousil a už dosedá jak má.

Ale už fakt nechápu proč mi to vůbec nestartuje.

Jiskru to hází (zkoušel jsem i jinou svíčku), benzín tam jde (karbec dvakrát vyčištěn, do šroubku rozebrán, svíčka je mokrá), vzduch tam jde, klapky jsou v pohodě, ani výfuk není ucpaný...

Zkoušel jsem i startovací sprej, jak do sání (nic se nestalo), tak přímo pod svíčku a taky to nechytlo! Proto jsem vyzkoušel i tu druhou svíčku (předtím to s oběma normálně fungovalo) a taky nic, ani když jsem stříknul přímo pod svíčku..

Proto jsem kontroloval jestli se mi nepovolila matice na rotoru zapalování, jestli mi to díky tomu nepálí jinde než má, ale klínek na klice tam je a rotor je dotaženej na krev..

už fakt nevidim jedinej důvod proč by to nemělo fungovat..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
100oktan do dvoutaktu Piaggio Zip 50 eibenberger 8 Včera v 16:48 eibenberger
Nejrychlejší padesátka [1, 2] Piaggio Zip 50 gusto 40 18.2.2020 v 00:34 JiříII.
ZIP50 2T tuning Piaggio Zip 50 Jarin55 14 5.1.2019 v 16:32 renzdolf
Nejmenší skútr Piaggio Zip 50 shwinn 4 4.1.2018 v 14:44 8314
Půjčení skútru znamemu Piaggio Zip 50 Jekub 13 22.6.2017 v 20:39 Jekub


TOPlist