bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterku do "parníku"
Takže po zjištění, že svého parníka pod 5°C nenastartuji na součastnou baterku, jsem se rozhodl koupit novou, která snad vydrží 15s startování težkého motoru. (test po dvou měsících odstávky,musel jsme jsi dobít, pak nastartovat z posledního)

Po prozkoumání mého oblíbeného baterko-obchodu jsem našel tyto varianty:

YUCELL 1290Kč start p. 210A
YUASA 2099Kč start.p. 270A
YUASA var.2 2390Kč start.p. 310A
VARTA 1799Kč start. p. 260A
EXIDE 1700Kč, start.p. 270A


Dumám kterou použít...teď tam je od výrobce ta yuasa s 270A proudem, ale moc se mě nezdá akční. Sice bylo mě řečeno, že rocket III je likvidátor baterek, protože často hluboce podvybíjí baterky jen chvilkovým startováním. (s Valkyrií jsem klidně startoval půl hodiny)
Nevím jestli má cenu jít jen do nejvyššího start. proudu, který je daný papírově, nebo jít do nějaké osvědčené značky.

Většinou sjem kupoval YUASA do motorek, ale u všech jsem neřešil, co tam je, bo stačil základ.

Děkuji za rady, případně doporučení jiné:

Požadavky:
délka:175mm
šířka: 87mm
v: 155mm
min 18A
bezúdržbovou
cena-neřeším,chci kvalitu!





Anketa: Kterou by jste vybrali
MOTOBATT
6%
1
Jiná....
6%
1
YUCELL
0%
0
YUASA 270
0%
0
YUASA 310
56%
10
VARTA
11%
2
EXIDE
22%
4

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 09:52 | Nahoru | #1
Hezký den,
YUASA je jistota ale zde i jiná variace Motobatt
http://www.starterba...otobaterie-motobatt/
http://www.starterba...otobat-mbtx30u-32-ah
Ciao Píny

Baterku do "parníku"

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 09:54 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 10:02 | Nahoru | #3
sorry za dotaz mimo téma - ale ti to fakt trvá čtvrt minuty než chytí? Jen mě to překvapuje, jestli je to obecně vlastnost týhle mašiny, protože já mám se svou VTXkou jiný zkušenosti - i v -5 chytá na jedno-dvě protočení motoru.
I tak se ale chystám na montáž startovací zásuvky na mašinu i na auto (už je mám namontovaný na vysokozdvižnejch vozících na firmě a osvědčilo se to) a chci tyhle studený starty realizovat přez kabel, protože baterka přeci jen dostává záhul - možná by to bylo řešení i pro tebe - obzvlášť pokud je takhle dlouhej start pravidlem.

(reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 10:09 | Nahoru | #4
charlie.vtx1800> Pokud je teplo, či na to jezdím, chytne hned. Stačí lehce protočit.

Jak ale stojí třeba měsíc v teple, tak už to trvá třeba 5vteřin.

Ale po dvou měsísích co stála v zimě, tak jsem to musel protáčet asi 15vteřin než chytla...očekávám, že to je díky ladákům. Musí mse juknout, jak to tam je dělané, jestli je tam vůbec ještě lambda atd.

Ale majitelem asi 5kousků jsem byl upozorněn, že baterku mění u nich v klubu všichni akždo uchvíli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 10:21 | Nahoru | #5

Píny píše: Hezký den,
YUASA je jistota ale zde i jiná variace Motobatt
http://www.starterba...otobaterie-motobatt/
http://www.starterba...otobat-mbtx30u-32-ah
Ciao Píny



tak škoda, že tam nemají tu co doporučuje kolega pod tebou. Ten druhý odkaz bych tam nenacpal.
Ale vypadají hezky, ted ajako žluté, jen tam napíšou ty startovací proudy teda...škoda.

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 10:34 | Nahoru | #6
To že ti to po delší době stání dlouho startuje může být tím, že (pokud máš karburátory) se odpaří benzín z plovákových komor a pak trvá než tam nateče/ho tam nečerpá čerpadlo. Můžeš před startováním ty karburátory nějak naplnit - třeba dát ventil do polohy plnění karburátorů, pokud máš elektromagnet. ventily, tak před startováním nechat zapnutej klíček třeba 3 minuty...

(reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 10:59 | Nahoru | #7

Mára153 píše: To že ti to po delší době stání dlouho startuje může být tím, že (pokud máš karburátory ) se odpaří benzín z plovákových komor a pak trvá než tam nateče/ho tam nečerpá čerpadlo. Můžeš před startováním ty karburátory nějak naplnit - třeba dát ventil do polohy plnění karburátorů, pokud máš elektromagnet. ventily, tak před startováním nechat zapnutej klíček třeba 3 minuty...



...bože, jak někdo může říct takovejhle nesmysl. Nebylo by lepší být zticha?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 11:01 | Nahoru | #8

Petaksmetak píše: tak škoda, že tam nemají tu co doporučuje kolega pod tebou. Ten druhý odkaz bych tam nenacpal.
Ale vypadají hezky, ted ajako žluté, jen tam napíšou ty startovací proudy teda...škoda.



Když je nemají tam, mají ji třeba jinde

Případně i tady nebo tady skladem nebo tady

Naposledy editováno 26.11.2012 11:03:51

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 11:05 | Nahoru | #9
takze ti s tim baterka toci pomalu nebo s tim nedokaze tocit dlouho?
nemel by si spis resit kapacitu misto startovaciho proudu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 12:02 | Nahoru | #10
WHTRDR> Co jsem to teď zkoušel, tak to točilo dost ztuha...poslední vteřiny to stěží převalilo válec...
tudíž si myslím, že je baterka už prostě kapacitně v háji, bo dobití = jedno nastartování a pak nic, tak to není dobré.

MÁRA153> Karburátory to nemá, neboj. Vím co to je nacucnout benzín do 6karbců. Ale tady to je stříkačka, čerpadlo čerpadlí, benzín teče, jen spíše bude debilní nastavení směsy, bo tam jsou ladáky a čert ví, jak zapojené či jaká mapa. To se dořeší. Hlavní je, aby byla baterka co s tím dokáže chvíli startovat. (valkyrii jsem startovával klidně půl hodiny se 7letou baterkou, než jsem zjistil po měsíci, že lanko od sytyče nefunguje jak má)

(reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 12:04 | Nahoru | #11

seikos píše: Když je nemají tam, mají ji třeba jinde

Případně i tady nebo tady skladem nebo tady



vypadá hezky, i cena fajn. Líbí se mě ta vyšší kapacita, to se u parníku hodí. Takže hážu do favoritů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 12:19 | Nahoru | #12

Petaksmetak píše: WHTRDR> Co jsem to teď zkoušel, tak to točilo dost ztuha...poslední vteřiny to stěží převalilo válec...
tudíž si myslím, že je baterka už prostě kapacitně v háji, bo dobití = jedno nastartování a pak nic, tak to není dobré.


no jo tak ono se neni cemu divit kdyz mas motor z auta tak bys mel mit i baterku z auta
kdyz to toci pomalu tak to spis nechytne

Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 13:01 | Nahoru | #13
Tak to bych neřekl, startuji motor 1,6 původně z auta baterkou 12 V 14 Ah a první vydrřela 3 roky. Druhá je tam od jara a někoho možná překvapí, že Varta se stejným katalogovým označením má nově CCA 190 A místo původního CCA 140 A. Slušné zlepšení za nezměněnou cenu.

(reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 13:34 | Nahoru | #14

WHTRDR píše: no jo tak ono se neni cemu divit kdyz mas motor z auta tak bys mel mit i baterku z auta
kdyz to toci pomalu tak to spis nechytne



taky si nemyslím...občas jsem auto - benzín 1,6 startovával přes motobaterku.
Spíše je prostě už kapacitně v háji..a nedá proud. Nějaký článek v háji apod.
Jako otočim klíčkem, vše naběhne, svítí, čerpadlo kvičí, ale pak je to nemá sílu pořádně protočit.
Když jsem ji dobil, tak to nahodila, ale po 15sekundách a poslední vteřiny už taktak protáčela válce.

takže jasný závěr, že to chce novou a pořádnou baterku! Pak si můžu max laborovat, jak to chytá v zimě a jeslti tam je lambda a tak. Ale to bduu řešit pak. Já jezdím v >15°C.

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 18:58 | Nahoru | #15
Chce to první start sezóny dát přes kabely z auta. Není se za co stydět, motor je zatuhlý, baterka dostává největší čočku. Pokud jsi schopný baterku na zimu vyndat, tak nemáš problém ji na jaře připojit a natáhnou startovací kabely z auta. Zaručeně se zbavíš problémů a baterka vydrží pár let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 20:01 | Nahoru | #16

rrss píše: Chce to první start sezóny dát přes kabely z auta. Není se za co stydět, motor je zatuhlý, baterka dostává největší čočku. Pokud jsi schopný baterku na zimu vyndat, tak nemáš problém ji na jaře připojit a natáhnou startovací kabely z auta. Zaručeně se zbavíš problémů a baterka vydrží pár let.



Vidím to tak dělat

Každopádně po druhému opakovaném dobití, už bez problému protočila motor pořádně a naskočila...ale nějak té baterce nevěřím. Předtím po dobití natočila motorku z posledních sil.

Lze nějak otestovat kapacitu baterky? Či v jakém je stavu? Vím že kamarád má v servisu nějakou diagnostiku na baterku, která tam zapojí žárovku a sleduje pokles...ale zase ho s tím nechcu otravovat.

Jinak video ze startu: (až mě z toho zpadnul mobil)

Baterku do "parníku"

26.11.2012 v 22:41 | Nahoru | #17
Čus. Na tu tvou strojovnu bych to viděl tak na baterku z tanku. Anebo radši dvě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 22:59 | Nahoru | #18
Petaksmetak> Jestli máš doma multimetr tak ho připoj k baterce. Ukáže se ti tam asi něco přes 12V že jo, ale to ještě nic neznamená. Multimetr nech připojený a zkus startovat a dívej se jakou hodnotu ukazuje v okamžik když točíš startérem. Pokud tam bude pod 9V v ten moment kdy je ta baterka zatížená startérem. Tak už je to špatně.

(reakce na) Baterku do "parníku"

27.11.2012 v 08:31 | Nahoru | #19
mischa638> tak to zní lehce, vyzkůšám po práci. Baterku jsem nechal po včerejším nastartování v motorce tak se jukneme, kam to skáče....jen budu doufat, že měřák, má rychlé zobrazování. Min max hodnoty určitě neumí, i když mohl bych pujčit nějaký profi, co by zaznamenal aj průběh aspon.

eda> Do tanku to má ještě daleko...já tomu říkám traktor, parník Startování je sice sranda, že to s celou motorkou háže doprava, ale chce to hold lepší baterku jak do nějakého 6-kilča.

1 reakcí na tento příspěvek Baterku do "parníku"

27.11.2012 v 22:01 | Nahoru | #20
takže jen doplnění:

baterka bez zátěži 12,8V
po otočení klíčku, se světlama klesla na 11,8V

přistartu se to pohybovalo kolem 10V,
PO nastartování 13,8-14,0 V podle otáček.

vezmu ji na diagnostiku do servisu ke kamarádovi na přístroj pod zátěž. Ale asi už není v nejlepší kondici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterku do "parníku"

28.11.2012 v 09:16 | Nahoru | #21
Petaksmetak> Nech si zkontrolovat nabíjení - buď ti proměřuje měřák (stává se, že u některých když je slabá baterie v měřáku tak neměří přesně), nebo ti to nabíjí málo - mělo by to dávat kolem 14,4 V - těch 13,8-14,0 ti nenabije baterku do plna, takže bys novou poměrně rychle zas oddělal.

(reakce na) Baterku do "parníku"

28.11.2012 v 09:30 | Nahoru | #22
charlie.vtx1800> nabíjení je okej. Po ustálení aut.sytiče se to ustálilo na 14,26V.

V létě jsem to párkrát proměřoval vždy okej. Plus pokud jsem v létě dal baterku na dobíjčku, do pár minut byla nabitado FULL.

Díval jsem se na výrobu a ta baterka má cca 4-5let, takže to zase není tak hrozné. Včera nastartovala. Na léto je asi okej, ale hold ty zimní starty ji už dávají zabrat....takže na jaro hold novou a bude klid.

Baterku do "parníku"

28.11.2012 v 22:38 | Nahoru | #23
Mozna bych jeste pouvazoval, vyresit, aby pri startovani nesvitilo predni svetlo. Uz jsem to videl, u jednoho pana na honde cbf 600, ten to mel udelane klasicky jednoduse pridanym vypinacem, pak si musi clovek hlidat, aby po startu svetlo znovu zapnul, coz je starost navic. Ale mohlo by se to zapojit pres rele, ktere by pri spusteni starteru odstavilo svetla. Podle videa ses snazil co nejvice ulehcit start, tim ze si zmacknul spojku, to dela taky hodne, ale svetlo pri toceni starterem nezhaslo, jen pohasinalo.

Baterku do "parníku"

29.11.2012 v 11:07 | Nahoru | #24
Takový nápad jsem měl kdysi taky, jenže ona ta žárovka slušně pohlcuje špičky vznikající na komutátoru startéru. Světlo je nějakých 5 A, zatímco startér těch 200
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist