bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávací test .. Prosím o vaše názory
Zdravíčko .... Mám v plánu po mých italských mašinách jít do další Itálie... Jelikož jsem měl dvě Pagasa 650 Cube, tak teď koukám po větším příbuzenstvu... Hodně jsem četl zde na fóru ale nikde jsem nenašel srovnání přímo těchto tří mašin.

Pokud mi budete nabízet Caponorda ETV 1000 tak říkám rovnou že je to o penězích. Celou tuto trojku mohu sehnat kolem 50-60 tisíc a každá koruna navíc je aktuálně potřebná .. Otec má Africu Twin 750 a rád bych vystoupil z jeho stínu což se velikosti motorky týče... Afra je prostě mohutná co si budeme povídat.

Takže zajímá mě srovnání této trojky, velikostně, kvalitou, spolehlivostí (hlavně na motor a věci kolem něj) .. U někoho jsem četl že si předělal Elefanta na mokrou spojku aby byla tišší a tolik "necvakala" to by mě možná taky lákalo. (pokud to jde a není to složité)

Rovnou říkám: nedoporučujte mi Afru, Stroma, Tenere a jiné. zajímá mě pouze tato trojce

Naposledy editováno 24.10.2012 18:39:05
Anketa: Která je nejlepší na běžné ježdění, cestování a sem tam polňačka?
Elefant 900
7%
2
Gran Canyon 900
27%
8
Navigator 1000
67%
20
Předchozí
1 2
Následující

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 12:26 | Nahoru | #1
Asi největší na první pohled patrný rozdíl je v motorech - Elefant i Gran Canyon mají Ducati, Navigator původně ze Suzuki TL 1000. Ducatí motory jsou náročnější na údržbu, ale když jim dáš co je třeba, tak šlapou spolehlivě, navíc servis u vzducháče ti udělá kde kdo. Jinak co se týče enduro schopností, tak čím mladší model, tím více je orientován na silnici (nejstarší Elefant, pak Canyon, pak Navigator)

Edit: Jestli nechceš moto se suchou cinkající spojkou, tak se ti výběr zúžil na Elefanta 750 a Navigatora.

Naposledy editováno 24.10.2012 13:46:14

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 13:55 | Nahoru | #2
Sete už to popsal celkem obsáhle, já jen doplním jednu věc..
Zamyslel ses nad tím, proč jsou tyhle cagivy tak levné, ačkoliv třeba ten Navigator je poměrně povedená motorka (až na to, že to nesvítí) s kvalitním podvozkem a super motorem?

Naposledy editováno 24.10.2012 14:05:34

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 14:22 | Nahoru | #3
Zamyslel. A je mi určitě jasné, že do Japonců to má co dohánět.Navíc lidé jim moc nedůvěřují.. . Ale jak se říká záleží na kuse. Můžeš koupit Cagivu v top stavu a Hondu takovou že se ti bude pořád srát a nebo opačně. Jak říkám, rád bych Italku a jeden z více důvodu je i cena

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 15:57 | Nahoru | #4
Dr.Houba:Máš pocit že jsou opravdu hodně levné oproti Japoncům?Tak zkus třeba Gran Canyona porovnat s Varaderem...
Jinak ve zkratce:
Elefant-Klasická dakarovka,to znamená jako každé velké enduro té doby.Terén ano,ale jenom něco a nadřeš se.Podvozek je spíš na na cestování.
Gran Canyon-Tady už přiznali primární použití stroje.Je to pohodlný cesťák.
Navigator je Gran s jiným motorem.Kromě pár koníků navíc žádná výrazná změna.
Co se týče spolehlivosti,tak to bude vycházet zhruba nastejno,jelikož jsou si konstrukčně dost podobné.Ducati motory potřebují větší důraz na cyklickou údržbu,pak jsou spolehlivé tak jak Japonci.Zbytek komponentů je víceméně stejných a jsou od věhlasných značek.
Tu mokrou spojku sem tam měl já.Není to zas takový problém ale musíš vědět co děláš.Případně vezmi Elefanta 750,ten má mokrou "v základu".
Ber to tak,že Elefant 900 vycházel z 650 což byla čistá dakarovka jako odpověď na Afriku Twina a Super Tenere.Gran Canyon byl přímí nástupce a změna byla v trochu odlišném rámu,kratších zdvizích tlumičů a odlišných plastech,základ byl stejný.A Navigator je prostě Gran s motorem z SV,takže to samé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 16:44 | Nahoru | #5

rider_Danny píše: Zamyslel. A je mi určitě jasné, že do Japonců to má co dohánět.Navíc lidé jim moc nedůvěřují.. . Ale jak se říká záleží na kuse. Můžeš koupit Cagivu v top stavu a Hondu takovou že se ti bude pořád srát a nebo opačně. Jak říkám, rád bych Italku a jeden z více důvodu je i cena


Měl jsem Ducati a jednou ji budu mít zase, italů se nebojím, v mnohém jsou určitě lepší než japonci...problém je u Cagivy hlavně jedna věc...fabrika už zkrachovala a dodací lhůty v podstatě čehokoliv jsou totálně v prdeli..kromě motorů na které sedí díly z ducati/suzuki...

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 16:47 | Nahoru | #6
Anti> starý varadera žerou jako tank ...třeba v té spotřebě je zrovna cagivy s ducatím motorem mnohonásobně předčí

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 17:48 | Nahoru | #7
Upřímně nejvíce mám zájem o Navigatora ... Jsem sice na Italy ale zas na vodníky

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 18:06 | Nahoru | #8
snad se tu rozepíše ještě někdo, taky bych rád příští rok přešel na cestovní enduro a zatím nevím co bych pořádně chtěl,tak spíš jen pokokuju, zima bude ještě stejně dlouhá
Jinak já se italů nebojím, mám italské auto, značku, která se údajně rozpadá za jízdy, ano fiat a i přesto je spolehlivější, než kdejaké vw ve stejné cenové relaci, tak bych to s tou cagivou neviděl tak špatně, spíš jsou levné, kvůli strachu se značky

Naposledy editováno 24.10.2012 18:16:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 18:20 | Nahoru | #9

Dr.Houba píše: Měl jsem Ducati a jednou ji budu mít zase, italů se nebojím, v mnohém jsou určitě lepší než japonci...problém je u Cagivy hlavně jedna věc...fabrika už zkrachovala a dodací lhůty v podstatě čehokoliv jsou totálně v prdeli..kromě motorů na které sedí díly z ducati/suzuki...



Mám takový dojem, že Cagiva funguje normálně dál pod názvem MV Agusta

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 18:31 | Nahoru | #10
Hery22> také si to myslím, hodně moc lidí nevěří italským motorkám vůbec a když věří tak převážně jen Ducati a MV Agustě ... Ale cagiva je spolu s gilerou v největším stínu. .. takže pokud se tu rozepíše více lidí budu moc rád

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 19:09 | Nahoru | #11
jen pro zajimavost - kamos mel roky 750 a rekl bych ze je to nesmrtelny - mel z toho poskladany takovyho prasopsa .... Les, pole, zada a zada a zada .... A kdyby ho neposlal pod auto maho jeste dneska....

Druha zajimavost - letos sem zahlidl na Slovensku dva kousky 750 v plne polni a batohama .....

Tak bych rek ze neni se ceho bat :)

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 19:47 | Nahoru | #12
Kdo koukne do mého profilu,ví že se Italů taky nebojím.Strach z náhradních dílů?Proč?
Spotřebka je naprosto bez problémů k sehnání a co jiného?
S Gilerou je to horší.Pokud se musí shánět i takové věci jako pístní kroužky jeté od kšeftmana z Itálie...
Dr.Houba:Jo,Italové trochu žerou,pro mně to byla rána,když jsem z pěti šel na sedm a půl.Nicméně už jsem ve věku kdy jsem "sváteční jezdec" a spotřebu ji odpustím.Já zůstal rozumem u jednoválce ale srdce tepe ve dvouválcovém rytmu...

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 20:14 | Nahoru | #13

Sete píše: Mám takový dojem, že Cagiva funguje normálně dál pod názvem MV Agusta


Tak jsem chvilku hledal a vypadá to fakt, že jo, člověk se pořád učí...ale vyrábějí už jen mito a malého raptora...škoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 20:19 | Nahoru | #14
Anti> právě že mi přijde, že ty ducati 2 ventily vůbec nežerou, monster S2Rko si nikdy víc než 6 nevzal, ať to člověk točil jak chtěl
Známému takhle právě stojí asi 2 roky v garáží canoyon, protože si rozbil přední masku a nová prostě není...i když, nevím jak moc to sháněl třeba po ebayi..
Jiank teda, u Triumphu to není moc lepší, já sháním už asi půl roku originál držák TopCase, občas se jen něco objeví v Anglii, ale do Čech mi to nepošlou...a jesli s tím třísknu, tak to bude rovnou naháč, protože ty kapoty stojí víc než motorka

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 20:29 | Nahoru | #15
Dr.Houba> Bohužel cagiva ladila vždy způsobem "jeden kůň a k tomu litr na sto navíc".Jak s Elefantem tak s Gran Canyonem jsem se do šesti dostal s hodně lehkou rukou.
Jinak máš pravdu,kapoty jsou fakt problém.A u canyona obzvlášť.Já su v poho,dostal jsem k tomu ještě jednu neúplnou mašinu v náhradních dílech.

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

24.10.2012 v 22:26 | Nahoru | #16
když se na to narazilo,, četl jsem že navigátor by měl papat kolem 5-6L je to možný?

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

25.10.2012 v 10:07 | Nahoru | #17
S navigatorm se dá jezdit za 6l, ale není problém se dostat i na 10. Je to o stylu jízdy. Vlastnil jsem dva a absolutní spokojenost. Najel jsem na nich celkem 60000km bez jediné závady. Nevýhodou je dostupnost orig. náhradních dílů jako je maska, světlo atd. Z toho už neseženeš nic. S běžným spotřebákem není problém. Za sebe můžu jen doporučit

3 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

25.10.2012 v 21:18 | Nahoru | #18
itálie konec!!

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

25.10.2012 v 21:48 | Nahoru | #19
bulldogbiker> Velmi přínosný příspěvek,děkujeme

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 06:13 | Nahoru | #20

bulldogbiker píše: itálie konec!!

jakto? Docela by me zajimali tve osobni zkusenosti. Co jsi mel za italske motorky a co te vypeklo, ze jsi s toho tak rozcarovany?Povidej co se ti stalo, co te zklamalo a cemu a proc se vyhnout. Abych se nahodou na jare nespalil, skusenosti majitelu jsou k nezaplaceni :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 10:45 | Nahoru | #21

bulldogbiker píše: itálie konec!!



vždy jsou tyto názory od majitelů co mají italů plnej profil velmi hodnotné a založené na zkušenostech

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 11:48 | Nahoru | #22

t_freedom píše: v?dy jsou tyto názory od majitel? co mají ital? plnej profil velmi hodnotné a zalo?ené na zku?enostech

taky chci pristi rok vymenit motorku a favority mam v-strom 650, dr big 800 a cagivu grand canyon a navigator(vim, kazda je jina i cenove rozdilne) ale diky takovym poznatkum bych si rad prikoupil k memu italskemu autu i italskou motorku

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 11:58 | Nahoru | #23
už jen pro ten motor rozhodně Navigator, jezdit se s tím dá i pod 6 litrů, má to slušnej zátah (posere varadero jako nic), nevýhoda je snad jen to, že to svítí na hovno a jakýkoliv doplnky sehnat je umění a kdyz uz se zadari, tak stojí ranec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 12:53 | Nahoru | #24

crxjet píše: už jen pro ten motor rozhodně Navigator, jezdit se s tím dá i pod 6 litrů, má to slušnej zátah (posere varadero jako nic), nevýhoda je snad jen to, že to svítí na hovno a jakýkoliv doplnky sehnat je umění a kdyz uz se zadari, tak stojí ranec


On ten 2ventil vzducháč z ducny má taky něco do sebe
Ale je fakt že na klasické cestování s plnou náloží je prostě ten japonský 4ventil vodník vzducháč asi lepší, má kratší servisní intervaly a asi i levnější servis...ale jen lehce
Vždycky jsem si říkal, že to co jsem měl v monsteru by bylo úplně ideální do endurka, což je v podstatě gran canyon, kdyby tak vyráběla něco takového třeba sama ducati, mohlo by to být i novější...

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 13:43 | Nahoru | #25

Dr.Houba píše: On ten 2ventil vzducháč z ducny má taky něco do sebe ...


A to je důvod proč jsem před nedávnem vyměnil svou "vymazlenou" KLR za "mrtvýho" Elefanta.Prostě jsem nedokázal zapomenout...

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 13:58 | Nahoru | #26
A co takhle Elefant 750 z čeho má motor? A nějaké zkušenosti s ním?

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 14:47 | Nahoru | #27

rider_Danny píše: A co takhle Elefant 750 z čeho má motor? A nějaké zkušenosti s ním?


Ducati 750, podobný je v monsteru 750, SS 750...zkušenosti s jeho novějším typem jsou dobré

Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

26.10.2012 v 19:32 | Nahoru | #28
Ten motor je v podstatě identický jako v Monsteru.Jediný rozdíl je v zadní části bloku-Monster tam má nálitky ve kterých je uchycená kyvka,Elefant má kyvku uchycenou sice taky na motoru ale i v rámu.Celý ten motor se v průběhu roků v podstatě téměř nezměnil.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

27.10.2012 v 09:58 | Nahoru | #29
Já jsem zásadně pro vzducháče naco tahat sebou ještě vodu.

(reakce na) Srovnávací test .. Prosím o vaše názory

27.10.2012 v 10:48 | Nahoru | #30
MotodědekTonda> ... no ne zrovna v tomhle typu stroje, ale voda je důležitá aby to trochu jelo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodřený chrom na vidlici Cagiva Elefant 900 horva 5 8.10.2023 v 19:17 Anti
Náhradní palivové čerpadlo Cagiva Navigator 1000 lampanas 4 7.10.2023 v 08:55 kokoška.
Startovací relé Cagiva Navigator 1000 lampanas 1 10.9.2023 v 15:43 Valve
Atypický počet zubů na rozetě Cagiva Navigator 1000 lampanas 1 11.1.2022 v 12:48 roadmagor
Zkušenosti s Elefantem od Cagivy? [1, 2] Cagiva Elefant 750, Cagiva Elefant 900 fatman 41 3.11.2020 v 15:14 Anti


TOPlist